چرا استاد کار حرفه ای رادیاتور را با کمی شیب نصب می کند

در

رادیاتور

 

به نظر می رسد که شما باید رادیاتور ها را در یک شیب کم به درستی نصب کنید ، که تقریبا غیر قابل مشاهده است ، اما یک نتیجه عالی ارائه می دهد. زاویه در محل نصب دریچه هوا افزایش می یابد و از آنجا که شیب بسیار کم است ، تقریبا هیچ کس متوجه این موضوع نمی شود. چرا نصب رادیاتور ،  اینگونه صحیح تر ارزیابی می شود؟ بیایید آن را کشف کنیم.


چرا همه رادیاتورها با شیب نصب نشده اند

رادیاتور

دریچه های هوا جدید دو نوع هستند: اتوماتیک و مکانیکی / عکس


دریچه های هوا جدید بر دو نوع هستند: اتوماتیک و مکانیکی. هنگامی که هوا در حالت اتوماتیک نمی تواند خارج شود و جایی برای رفتن ندارد ، لازم است که رادیاتور را در جهت مخالف دریچه هوا از نوع مکانیکی شیب دهید. در این حالت بسته به نحوه قرارگیری  هوا با استفاده از دریچه هوا  آزاد می شود.

 

رادیاتور

هنگام نصب رادیاتور در یک شیب ، غلظت هوا در نزدیکی دریچه هوا رخ می دهد / عکس

دریچه هوا یک دریچه مکانیکی است که برای کاهش هوا در سیستم گرمایشی طراحی شده است. معمولا در بالای رادیاتور، در هر فضای آزاد قرار می گیرد. 

 

تا زمانی که سیستم اجازه می دهد تا جریان آب حباب های هوا را حمل کند ، نیازی به شیب رادیاتور نیست. اگر سیستم رادیاتور مایل باشد ، غلظت هوا در نزدیکی دریچه هوا وجود دارد و سپس به طور خودکار حذف می شود.

رادیاتور

نصب رادیاتور در شیب اجباری نیست ، اما می تواند کمک خوبی در عملکرد سیستم گرمایش باشد / عکس


در این حالت هوا به سادگی جای دیگری برای حرکت ندارد. البته نصب رادیاتور در یک شیب ضروری نیست ، اما مطلوب است ، زیرا می تواند به کمک خوبی در عملکرد سیستم گرمایش تبدیل شود.

 

رادیاتور

یک زاویه کوچک از تمایل به ایجاد گرفتگی هوا جلوگیری می کند / عکس


زاویه چند درجه امکان جلوگیری از تشکیل گرفتگی هوا و از بین بردن سریع هوای معلق در داخل سیستم را فراهم می کند.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

چگونه داخل رادیاتور خودرو را بدون در آوردن تمیز کنیم

در

رادیاتور خودرو

 

هر راننده ای احتمالاً حدس می زند که تمیز کردن رادیاتور خودرو بصورت دوره ای کار بی فایده ای نیست. تمیز کردن رادیاتور خودرو باید حداقل هر چند سال یک بار انجام شود. کسانی که برای اولین بار رادیاتور خودرو را تمیز می کنند ممکن است از مقدار جمع شدن آلودگی در یک دستگاه ساده بسیار متعجب شوند. با این حال ، بزرگترین ناامیدی در جای دیگری نهفته است: رادیاتور باید برداشته شود. سل: آیا می توان رادیاتور خودرو را بدون برداشتن آن به طور موثر تمیز کرد؟

 

رادیاتور خودرو
البته بهتر است رادیاتور را بردارید.  | عکس


رادیاتور نه تنها از خارج بلکه از داخل نیز کثیف می شود. هرکسی که حداقل یک بار این وسیله را در خودرو خود تمیز کرده باشد این را می داند. علاوه بر این ، مقدار زباله ای که پس از چند سال کار داخل رادیاتور ریخته شده است ، می تواند حتی یک فرد باتجربه را متعجب کند. روی سطح خارجی رادیاتور خودرو ، کرک ، خاک ، گرد و غبار ، حشرات ، مواد معرف جاده جمع می شود. رسوبات افزودنی و زنگ زدگی در داخل رادیاتور جمع می شود. همه این آلودگی ها باید برای عملکرد کارآمد سیستم خنک کننده برطرف شود.

 

رادیاتور خودرو

داخل آن را می توان بدون برداشتن شست.شستشو بهتر است با ترکیبات ویژه انجام شود.  | عکس


بنابراین تمیز کردن 100٪ رادیاتور با آلودگی شدید خارجی بدون از درآوردن  رادیاتور در اکثر مدل های خودرو کارساز نخواهد بود. فقط در مواردی که مشخصات طراحی دستگاه اجازه می دهد و آلودگی شبکه خیلی زیاد نیست ، می توان با تمیز کردن رادیاتور ، در محل ، تمیز کردن را انجام داد. به هر حال ، همه اینها دلیل خوبی برای تمیز کردن عنصر خنک کننده در اغلب موارد است.

 

رادیاتور خودرو

کلید تمیز کردن رادیاتور عجله نکردن است.  | عکس


مورد دیگر فضای داخلی رادیاتور است. در بیشتر موارد ، حتی بدون قطع اتصال کل سیستم ، می توان آن را تمیز کرد. شما به یک بسته جوش شیرین ، یک بطری یا دو بطری آب مقطر و یک شلنگ مناسب نیاز خواهید داشت.البته ابتدا باید ضد یخ را تخلیه کنید. پس از تمیز کردن ، رادیاتور چندین بار فقط با آب مقطر شستشو می شود. فقط پس از آن ضد یخ جدید ریخته می شود.

 

در پایان ، لازم به ذکر است که هنوز بهتر است رادیاتور را هنگام تمیز کردن درآورید ، زیرا فقط با این روش می توان سیستم خنک کننده را به طور کامل از نظر نشت بررسی کرد.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...