چه کسی بیت کوین را اختراع کرد: یک نابغه تنها یا تیمی از بهترین متخصصان رمزنگاری

در

بیت کوین

 

بیت کوین به خودی خود چیز مرموزی نیست: در ایده یا شیوه اجرای آن هیچ چیز غیر عادی وجود ندارد. اما ویژگی های فردی - شخصیت مخترع ، کد منبع فوق العاده موفق نوشته شده در سطح فوق العاده بالا ، رشد سریع نرخ در رابطه با ارزهای "واقعی" و ابهام چشم اندازها - همه اینها ابزار جدید پرداخت را می دهد برخی از رمز و راز بیت کوین چگونه بوجود آمد و از چه کسانی باید تشکر کرد؟


بیت کوین چیست و چرا بوجود آمدن آن قابل پیش بینی بود

بیت کوین نامی بود که به سیستم پرداخت جدیدی که در سال 2008 اختراع شد ، داده شد. به طور ناگهانی و از ناکجاآباد ظاهر نشد - تا آن زمان برنامه نویسان مدت ها بود که به دنبال راهی برای ایجاد روش تسویه حساب بودند ، عاری از اشکالاتی که در نقل و انتقالات پول وجود دارد. ضرر اصلی نیاز به توسل به خدمات واسطه ای بود كه اطمینان حاصل كند كه پرداخت توسط یك طرف ارسال می شود و توسط طرف دیگر دریافت می شود بدون هیچ گونه سو استفاده توسط آنها یا توسط اشخاص ثالث.

 

اما واسطه (معمولاً یک بانک) کاملاً مستقل نیست - مثلاً می تواند تحت تأثیر تصمیمات مقامات قرار گیرد. در این صورت ممکن است وجوه مسدود شود - این اتفاق گاهی می افتد. و خود ارز ، ارزش آن به بسیاری از عوامل مغرضانه وابسته است.

 

بیت کوین

بیت کوین با اختصار BTC تعیین می شود

 

بنابراین ، از دهه هشتاد قرن گذشته ، به اصطلاح رمز ارزها بررسی شده است - یعنی سیستم های پرداختی که با روش رمزگذاری الکترونیکی محافظت می شوند و توسط طرفین بدون مشارکت بانک واسطه انجام می شود. نمونه های اولیه این طرح که اساس بیت کوین را تشکیل می داد ، توسط متخصصان مختلف به طور مستقل از یکدیگر ساخته شد.

 

سیستم بیت کوین بر اساس اصل برابری شرکت کنندگان بنا شده است. هیچ مرکزیتی وجود ندارد ، بلکه در تمام برنامه های مشتری توزیع شده است. پرداخت ها بدون واسطه ، مستقیم انجام می شوند و می توانند بدون کارمزد انجام شوند. یک کد مخفی ، که فقط برای صاحب حساب بیت کوین شناخته شده است ، به انجام معامله کمک می کند. اگر چنین کدی فراموش یا گم شود ، انجام هر کاری برای بازیابی وجوه غیرممکن است ، حساب برای مالک غیرقابل دسترسی می شود و در واقع تمام وجوه با ارزش گم می شوند.

 

بیت کوین

بیت کوین به شکل فیزیکی خود اولین بار در سال 2011 منتشر شد.  هر سکه حاوی نشانه ای از آدرس بیت کوین و یک کلید مخفی است.

 

تمام اطلاعات مربوط به معاملات بیت کوین، ارز دیجیتالی به صورت عمومی در دسترس است. جالب ترین نکته در اینجا این است که هر شرکت کننده ای در سیستم می تواند حرکت بیت کوین را از همان لحظه ایجاد آن ردیابی کند: تاریخچه چنین کارهایی زنجیره ای مداوم از سوابق - بلوک ها است. معامله یا انتقال بیت کوین از لحظه ایجاد بلوک به پایان رسیده است ، اما انجام این کار کاملاً دشوار است ، زیرا به محاسبات پیچیده ای نیاز دارد - از میلیون ها ترکیب ، کدی را انتخاب کنید که برای همه معاملات جدید مناسب باشد.

 

فعالیت ایجاد بلوک ها استخراج نامیده شد ، این کار با پرداخت هزینه ای به شکل بیت کوین های مشابه به حساب استخراج کننده انجام می شود. اکنون هر بلوک جدید تقریباً هر ده دقیقه یک بار ایجاد می شود.

جالب اینجاست که اکنون ، دوازده سال پس از شروع استخراج ، این کار به انرژی بسیار بیشتری نسبت به روزهای اولیه بیت کوین نیاز دارد. در حال حاضر یک کامپیوتر  قادر به انجام این کار نیست ، ساختارهای خاصی ایجاد می شود - مزارع استخراج ، که مقدار زیادی برق را برای جستجوی کد صرف می کنند. همانطور که برای تأیید راه حل یافت شده ، در سیستم بیت کوین بسیار سریعتر و راحت تر است.

 

گالیله

اصلی که اساس ارز رمزنگاری شده جدید نیست ، تصاویر آن را می توان در کتابهای درسی تاریخ ، از جمله در زندگی نامه دانشمندان گذشته یافت. "پرتره گالیله "

 

روش مشابهی برای رمزگذاری اطلاعات در سال 1610 توسط گالیله مورد استفاده قرار گرفت ، وی حلقه های زحل را کشف کرد و می خواست با انتشار کد ویژه ای از تقدم خود اطمینان یابد. در پیام آناگرام آمده بود: smaismrmilmepoetaleumibunenugttauiras ، و پس از آنکه دانشمند مشاهدات خود را بررسی کرد ، وی جمله اصلی را منتشر کرد: Altissimum planetam tergeminum Obsuaui .

 

و یکی دیگر از تفاوت های مهم سیستم بیت کوین ، محرمانه بودن کامل داده های شرکت کنندگان آن است: برای انجام معاملات هیچ اطلاعات شخصی مورد نیاز و درخواست نیست. با این حال ، این امر عوارض جانبی نامطلوبی نیز ایجاد می کند: اگر وجوهی از یک حساب سرقت شود (به عنوان مثال ، هنگامی که یک کلید مخفی به دست یک مهاجم افتاد) ، دیگر امکان بازگشت به صاحب قانونی آن وجود ندارد. معاملات انجام شده لغو نمی شوند.

 

ایجاد سیستم پرداخت و حالت ناشناس توسعه دهنده آن

آخرین اخبار در مورد قیمت بیت کوین شگفت آور است و علاقه سرمایه گذاران و شکارچیان را برای پول آسان (و بعد از آنها ...کلاهبرداران) جلب می کند ، و دوازده سال پیش ، هزینه یک واحد از این ارز جدید - "ارز رمزپایه" - قابل اغماض بود تاریخچه بیت کوین با انتشار مقاله Satoshi Nakamoto ، خالق ارز رمزپایه جدید ، در پاییز 2008 آغاز شد. این مقاله حاوی شرح اصول سیستم پرداخت بود. چند ماه بعد ، کد برنامه مشتری منتشر شد. Nakamoto اولین بلاک را ایجاد کرد و پنجاه بیت کوین اول را تولید کرد.

 

بیت کوین

اولین بلوک در سیستم بیت کوین بلوک پیدایش نام دارد.  ناکاموتو پیامی در آن گذاشت

 

او همچنین اولین معامله را انجام داد و ده "سکه" به یک توسعه دهنده سیستم دیگر - Hal Finney - ارسال کرد. هنوز رسیدن به سطح ارزش های جدی مالی بسیار دور بود ، اما در پاییز 2009 اولین بیت کوین ها با دلار مبادله شدند و این نرخ به هزینه برق هزینه شده برای تولید بلوک های جدید پیوند خورد. و در سال 2010 ، ده هزار بیت کوین به عنوان پرداخت برای اولین محصول واقعی - دو پیتزا ، که توسط یکی دیگر از توسعه دهندگان سیستم جدید ، لازلو هینیتز ، سفارش داده شد ، پذیرفته شد.قیمت بیت کوین توسط هیچ چیز دیگری غیر از قوانین طبیعی عرضه و تقاضا تنظیم نمی شود ؛ حرکت این روش های پرداخت تحت تأثیر تصمیمات مقامات ، حدس و گمان در بازارهای سهام نیست. نمی توان آنها را کنترل یا محدود کرد.

 

خالق بیت کوین

نیک سابو یکی از نامزدهای احتمالی برای نقش ناکاموتو است

 

اکنون هزینه یک بیت کوین حدود 46 هزار دلار است. Satoshi Nakamoto بیش از یک میلیون بیت کوین در حساب خود دارد ، یعنی می توان او را میلیاردر دلار دانست. تنها مشکل این است که هویت این مخترع مبتکر به عنوان یک رمز و راز باقی مانده است.

نسخه ای وجود دارد که یک توسعه دهنده ناشناس (یا پنهان شدن از شهرت با نام مستعار) دلیل مهمی برای محبوبیت ارز جدید است. در واقع ، هیچ چیزی در مورد Satoshi Nakamoto شناخته شده نیست ، جز اینکه او نویسنده یک کد رایانه ای با کیفیت بسیار بالا شد. یعنی با نام ناکاموتو ، یک نابغه یا تیمی از بهترین متخصصان جهان کار می کردند.

 

خالق بیت کوین

دوریان ساتوشی ناکاموتو و هال فینی کسانی هستند که هویت خالق بیت کوین را به خود اختصاص داده اند

 

در بخشی از فضای اینترنت که بیت کوین مورد بحث قرار گرفت ، Satoshi Nakamoto تا سال 2011 فعال بود ، پس از آن از شرکت در کارهای بعدی برای یک پروژه جدید عقب نشینی کرد. اولین و ساده ترین مسیر در جستجوی مخترع واقعی سیستم ، توسل به شخصی به همین نام بود ، وی دوریان ساتوشی ناکاموتو ، ساکن کالیفرنیا بود ،  متولد ژاپن با یک تصادف عجیب و مهندس سابق.

اما او خود قاطعانه دخالت در بیت کوین را انکار کرد و به طور کلی از شهرتی که به نام او افتاد بسیار ناراضی بود. نامزد دیگر برای نقش "ناکاموتو" رمزنگار Nick Szabo بود ، که قبل از ایجاد بیت کوین روش پرداخت را توسعه داد. نه تنها برنامه ریزان و کارآفرینان آمریکایی به عنوان نامزدهای دیگر معرفی شدند - هیچ یک از نسخه ها تقویت نشدند.

 

هویت خالق بیت کوین چقدر مهم است؟

این احتمال وجود دارد که ساتوشی ناکاموتو اصلاً یک نفر نباشد ، اما یک اسم مستعار برای گروهی از متخصصان باشد و حتی قسمت هایی از نام وی برای پشتیبانی از این نسخه داده شده است. هجاهای جداگانه حاوی نام مارک های تولیدکننده تجهیزات مختلف - "سامسونگ" ، "توشیبا" ، "ناکامیچی" و "موتورولا" است.

 

بیت کوین

استخراج بیت کوین به قدرت محاسباتی زیادی و مصرف قابل توجه برق نیاز دارد

 

نظریه پردازان توطئه ، دخالت "آژانس های اطلاعاتی آمریکا" در ایجاد سیستم بیت کوین را پیشنهاد می کنند و نسخه هایی نیز وجود دارد که ایجاد سیستم بیت کوین را به هوش مصنوعی مرتبط می داند.
خود خالق اسرارآمیز ، اگرچه یک بار خودش را ژاپنی نامیده بود ، اما در پیام های ناکاموتو هیچ اشاره ای به فرهنگ ژاپنی نشده ، احتمالاً به این دلیل که او هیچ ارتباطی با سرزمین طلوع خورشید ندارد (یا این یک تلاش عمدی برای سردرگمی خوانندگان بود ، که همچنین نمی توان آن را منتفی دانست).

از آنجا که محصول توسعه یافته توسط ناکاموتو به عنوان یک راه حل ابتکاری و بسیار ارزشمند برای جهان شناخته شد ، علاوه بر این ، عاری از نقص جدی است ، فقط باید پذیرفت که یک فرد خارق العاده ، یا شاید یک گروه منحصر به فرد ، بنیانگذار سیستم بیت کوین است .

نظرات

در ادامه بخوانید...

31 نقل و قول الهام بخش برای اینکه زندگی را بخاطر معنایش زندگی کنید نه بخاطر پول

در

آیا پول همه آن چیزی است که شما لازم دارید تا خوشحال باشید؟ این نسل جدید که به نسل Y معروف است فکر می کند که نه. این نوجوانان و جوانان به یک تعادل بین زندگی و کار بعلاوه شغل انعطاف پذیر بیشتر اهمیت می-دهند تا کیسه های پول. بر اساس نوشته گاردین آنها برای کار زندگی نمی کنند، بلکه برای زندگی کار می کنند.
این فقط مربوط به نسل Y نیست. خوشحالی از پول نمی اید، خوشحالی از درون شما نشات می گیرد.
کتابیجدید با عنوان 12 راز شاد زیستن منتشر شده است و نشان می دهد که چگونه به جنبه مثبت زندگیتان نگاه کنید. همانطور که این تحقیق را مطالعه می کنید، 31 نقل و قول جهت انگیزه بخشیدن به شما برای زندگی بخاطر معنا و نه بخاطر پول آورده شده است. شاید روزی برسد که شما ذهنیتتان را از دنبال پول دویدن تغییر دهید و بجای آن جسارت به دنیال رویاهایتان رفتن را بیابید.


1- "پولدارترین آدم  و در قبرستان بودن برای من اهمیتی ندارد، چیزی که مهم است این است که وقتی به رختخواب می رویم با خود بگوییم کار شگفت آور انجام داده ایم." استیو جابز
2- "زندگی درباره تاثیر گذاری است، نه پول سازی." کوین کروز
3- " تلاش به معنی موفقیت نیست، بلکه به معنی ارزش است". آلبرت اینیشتین
4- "هیچکس بخاطر دست و دلبازی فقیر نشده است". مایا آنجلو
5- "شادی فعلی خود را با پول در آوردن معامله نکنید به این امید که بعدا دوباره آن را بخرید. شما نمی توانید." ناشناس
6- "شما از آن کاری که می کنید مهمترید. عنوان نباید شما را محدود کند و کار نباید شما را تعریف کند."، ناشناس
7- "چیزهای زیادی چشم شما را می گیرد ولی دنبال چیزی بگردید که قلب شما را بدست آورد."، ضرب المثل هندی
8- " وقتیکه 5 سالم بود مادرم به من می گفت که خوشحالی کلید زندگی است. وقتی به مدرسه رفتم از من پرسیدند وقتی بزرگ شدی میخواهی چه بشوی و من گفتم خوشحال. آنها گفتند که تو معنای این تمرین را نفهمیدی و من گفتم شما معنای زندگی را نفهمیدید." جان لنون(سیارک)
9- " یک زن واقعی تحت تاثیر پول قرار نمی گیرد چرا که می داند عشق او قابل ارزشگذاری نیست." نامشخص
10- " یک مرد ثروتمند کسی است که فرزندانش او را در آغوش بگیرند درحالیکه دستش خالیست." نامشخص
11- " اگر می خواهید فرزندانتان خوب تربیت شوند، دو برابر زمان برایشان بگذارید و خرجشان را نصف کنید." ابیگل ون بورن
12- " شکر گذار امروز باشید، و فکر که چقدر ثرونمندید. خانواده شما با ارزش است، وقتتان طلاست و سلامتی سرمایه تان است." نامشخص
13- " جنگ اصلی بر سر مدال طلا نیست. یک کشمکش درونی است، یک جنگ نامرئی درون ما- اینجاست که محل نزاع است." جسی اون
14- "شما ممکن است که از کاری بازمشسته شوید، ولی هرگز از انجام کارهای معنی دار در زندگی بازمشسته نشوید." استیون کوی
15- "اجازه ندهید که جاه طلبی های بزرگتان در برابر کارهای کوچک اما با معنی ایستادگی کنند."
16- "امروزه آسان است که غرق دنیای ستاره ها و مادیات شوید و برای تایید خودتان جستجو کنیدف در حالیکه می دانیم که باید آن را در درون خود و با ارتباط سالم با سایر افراد بدست آورد." جوفری. اس. فلچر
17- "راههای دیگری بجز مصرف گرایی و افزایش تولید برای رضایت بخشیدن به خود، شادی، لذت، شکوه و معنا وجود دارد." زیگمونت باومن
18- " به اطرافتان نگاه کنید، شما می توانید اندکی از پولتان کم کنید و به معنای زندگیتان بیافزایید." سوزی اورمن
19- " زندگیهای ما تنها عبارات با معنی عقاید ما هستند، و اینکه به چه کسی اعتقاد داریم. و تنها سرمایه واقعی ما، برای هر کداممان در ایمانمان نهفته است." گوردون بی هینکلی
20- "غنی ترین و با معنا ترین داستانها در جاهای کوچک پیدا شده است: ساخته شده، نقل شده، جدا شده، گفته شده، بازگو شده بوسیله ظاهرا مردم بی اهمیت." لوئیس براون(سیارک)
21- " برای تلاش کردن برای اینکه خود را پولدار نشان دهید ورشکسته نشوید. در حد دستمزد خودتان خرج کنید" نامشخص
22- " هدف پول بیشتر نیست، هدف زندگی کردن با اصول خودتان است."
23- " خیلی از مردمی که پولی را که بدست نیاورده بودند را برای خریدن چیزهایی که دوست نداشتند و جلب نظر مردمی که دوست نداشتند خرج کردند." ویل راجرز
24- " به فرزندانتان یاد ندهید که ثروتمند شوند، به آنها بیاموزید که شاد باشند تا بجای قیمت یک چیز ارزشش را بدانند." نامشخص
25- "امروزه مردم قیمت هر چیزی را میدانند اما ارزش هیچ چیز را نمی دانند." اسکار وایلد
26- "هرگز قبل از اینکه پول داشته باشی آن را خرج نکن". توماس جفرسون
27- " مادی گرایی شما را شاد نمی کند. فقط شما را نا امید نگه می دارد تا اطمینان حاصل کند که شما خرید خواهید کرد." سباستین مونزانی
28- " پول یک عدد است و اعداد بینهایتند. اگر این پول باشد که انسان را خوشبخت می کند، جستجوس شما برای خوشیختی پایانی ندارد." روبرت نستا مارلی
29- " از پول خورد بترسید، یک سوراخ کوچک یک کشتی را غرق می کند." نامشخص
30- "هیچ مقدار از پول و موفقیت نمی تواند جایگزین وقتی شود که شما با خانوادتان می گذرانید." نامشخص
31- " بیست سال بعد شما از این که کارهایی را باید می کردید که الان نکردید نا امید خواهید شد. پس طناب کشتی را بیاندازید، از یک بندر مطمئن حرکت کنید، بادهای موافق را در بادبان بیاندازید. جستجو کنید، خیالپردازی کنید و کشف کنید." مارک توآین

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

بلاک چین چیست؟

در

بلاک چین یا زنجیره بلوکی یک پایگاه داده توزیع شده است. پایگاه داده توزیع شده به پایگاهی گفته می شود که برای ذخیره اطلاعات به یک رایانه وابسته نیست و می تواند در بستر شبکه قرار داشته باشد. پایگاه داده توزیع شده برای پردازش از قدرت چندین پردازنده استفاده می کند.

بلاک چین یک فهرست از اطلاعات است که به رکورد قبلی ارجاع می دهد.

بلاک چین جدا از تعریف اصلی کاربردهای زیادی دارد، اولین استفاده عملی از بلاک چین در نگهداری اطلاعات بیت کوین است. داشتن ارجاع به رکورد قبلی باعث افزایش امنیت بلاک چین نسبت به پایگاه های داده دیگر است.

کاربرد فیزیکی بلاک چین در ایستگاه‌ شارژ خودروهای برقی خانگی است. برای مثال هر خانه یک ایستگاه شارژ دارد. وقتی خودرو را از ایستگاه شارژ جدا کنید عملا تا استفاده بعدی ایستگاه بلا استفاده است. این زمان را می توانید توسط بلاک چین اجاره دهید. در کالیفرنیا چندین مورد از این نوع ایستگاه شارژ خودرو وجود دارد.

 

معایب بلاک چین

بلاک چین نسبت به پایگاه های داده متمرکز کندتر است. بلاک چین عملیات پردازش بالایی دارد و نیاز به سخت افزارهای قوی دارد. بلاک های نگهداری اطلاعات در بلاک چین تکرار شونده هستند و حجم بالایی بابت این تکرار مصرف خواهد شد.

 

مزایا بلاک چین

 

امنیت یکی از مزایای اصلی بلاک چین نسبت به پایگاه های داده دیگر است. بلاک چین به هیچ وجه قابل دستکاری نیست.

 

بلاک چین  در ثبت و نگهداری اطلاعات مربوط به ارزهای دیجیتال، ثبت و نگهداری سوابق بسیار عالی است. معماری بلاک چین به صورتی است که سوابق تغییرات را به صورت پیش فرض نگهداری می کند. برای مثال سابقه انتقال 1 بیت کوین از زمان ایجاد تا وقتی به دست شما رسیده به صورت کامل قابل پیگیری است.

 

بلاک چین تلگرام

شرکت تلگرام در معماری جدید پایگاه داده نرم افزار تلگرام از پایگاه داده بلاک چین استفاده خواهد کرد. در این معماری اطلاعات به صورت غیر متمرکز بجای یک یا چند سرور یا حتی دیتاسنتر بین میلیون ها سیستم کامپیوتری توزیع خواهد شد. مسدود سازی این حجم از اینترنت به قطعی کامل اینترنت منجر خواهد شد. برای مثال کپی از مقداری از اطلاعات ممکن است روی رایانه شخصی شما در خانه باشد وقتی رایانه شما روشن باشد شبکه از اطلاعات شما برای تبادل استفاده می کند و وقتی آن را خاموش کنید از رایانه همسایه استفاده می کند.

 

درنهایت، بلاک چین رمزنگاری شده است و میزبان دسترسی به اطلاعت نخواهد داشت.

تلگرام به سرعت و امنیت معروف است. بلاک چین  امنیت بیشتری به این شبکه اضافه خواهد کر. شرکت تلگرام باید مشکل سرعت پایین بلاک چین را حل کند در غیر این صورت عملا پیام رسان تلگرام قابلیت اجرایی نخواهد داشت.

نظرات

در ادامه بخوانید...

چهار وظیفه اصلی پول

در

پول وسیله مبادله مدرن و واحد استانداردی است که با آن قیمت ها و دیون پرداخت می شوند. پول به طور اساسی چهار وظیفه اصلی از قبیل وسیله مبادله، ذخیره ارزش، واحد محاسبه و منبع پرداخت معوقه را به عهده دارد. بطور کلی، تقاضای پول تقاضای مانده واقعی است. نظریه های تقاضای پول در طول زمان گسترش یافته است و این بخش بالاجمال با توسعه از زمان سنت کلاسیک تا زمان حاضر سر و کار داشته است.
اقتصاددانان از آغاز زمان سنت کلاسیک بدنبال چهار وظیفه اصلی پول که در بالا ذکر شد بوده اند تا نظریه هایشان در مورد پول را ضابطه مند کنند. برطبق نظریه کلاسیک، تمام بازارهای کالا برای اطمینان از حصول تعادل در آنها، پیوسته قیمتهایی معلوم و نسبی دارند که به طور انعطاف پذیری منطبق هستند. اقتصاد به جز در زمان انحراف گذرا که نتیجه اختلالات واقعی است همیشه در سطح اشتغال کامل است. در چنین اقتصادی، نقش پول ساده است و به عنوان پول مسکوک به کار می رود، یعنی کالایی که واحد آن برای بیان قیمت و ارزش به کار می رود ولی ارزش آن تحت تاثیر این قاعده قرار نمی گیرد. پول همچنین مبادله کالا (وسیله مبادله) را تسهیل می کند وهمان طور که جونز در سال ۱۸۷۵ اشاره می کند استفاده از پول انطباق مضاعف نیازمندیها را بر آورده می سازد. اما، پول بر تعیین قیمت نسبی، میزان بهره واقعی، مقدار تعادل کالا و در نتیجه کل درآمد واقعی تاثیرگذار نیست. پول عاملی "بی طرف" است که عواقبی برای مقادیر واقعی اقتصاد ندارد. نقش آن ذخیره ارزشی است که تحت فرضیات کلاسیک اطلاعات کامل وهزینه های معاملاتی ناچیز به طور محدودی درک می شود.
نظریه مدرن تقاضای پول ریشه در مساعدتهای نخستین لئون والراس دارد که نظریه تقاضای پول او بخش ساده ای از نظریه کلی او درباره تعادل اقتصادی است . به جز والراس، اقتصاددانان کلاسیک مثل میل و اقتصاددانان نئوکلاسیک اوایل قرن بیستم مانند ویکسل  تاکید کمی بر تقاضای پول فی‌ نفسه‌ تا قبل از سال 1900 داشتند، با وجود اینکه این تحلیلگران آگاهی صریح داشتند که برخی مقادیر خاص دارایی پول واقعی توسط کارگزاران اقتصادی تحت مجموعه ی مشخصی از شرایط برآورده می شود.
مفهوم دارایی های پول شکل رسمی خود را با نظریه مقداری بویژه با نوشته های پیگو در سال۱۹۱۷ بدست آورد. پیش از این فیشر در سال ۱۹۱۱ فرمول مشهور نظریه مقداری را با استفاده از معادله به اصطلاح مبادله ارائه داد.
نظریه مقداری رابطه ای مستقیم و متناسب بین مقدار پول و سطح قیمت به ارمغان می آورد. این رابطه در چارچوب تعادل کلاسیک با دو اصطلاح متناوب اما برابر توسعه داده شد. اولین نسخه با نام "معادله مبادله" مربوط به ایروینگ فیشر ازدانشگاه ییل می باشد و دومین نسخه "رویکرد کمبریج یا رویکرد نگرش مانده نقدی" است که مربوط به اقتصاددانان دانشگاه کمبریج بویژه ای سی پیگو می باشد. هر دو نسخه در درجه اول تاکید بر پول به عنوان وسیله مبادله دارند از این رو، آنها مدلهای تقاضای معامله پول را به بارمی آورند . در حالی که فیشر درسال1911 در تحلیل خود بر جزئیات سازمانی مکانیسم پرداخت متمرکز است، اقتصاددانان کمبریج بر ترغیب افراد به نگهداری پول تاکید دارند.

در نظریه مقداری کلاسیک، تقاضای پول حتی ذکر نشده است، آنچه به جای آن تاکید می شود مفهوم "سرعت معامله گردش پول" می باشد که مقدار متوسط زمان یک واحد پول که در انجام معاملات در دوره زمانی معین به کار می رود را اندازه گیری می کند. این رویکرد که مربوط به فیشر  است براساس "معادله مبادله" MSVT = PtT انجام می پذیرد، که مربوط به مقدار پول در گردش M نسبت به حجم معاملات T و سطح قیمت اجناس دادوستد شده PT در دوره زمانی معین با استفاده از عامل نسبی VT با نام "سرعت معاملاتی گردش (پول)" می باشد. این معادله یک اصلیت نیست بلکه شرط تعادل است. پول به سادگی برای تسهیل معاملات به کار می رود و از مطلوبیت ذاتی برخوردار نیست.این مقاله ادامه دارد........(سیارک)

نظرات

در ادامه بخوانید...

ثروتمند شویم، چگونه با درامد ثابت ثروتمند شویم؟

در

درس بزرگی در این مقاله نهفته است. این درس همان طرز فکر و رفتاری است که برای پولدار شدن و داشتن ثروت به آن نیاز داریم.

برای شروع باید بدانیم که پول چرک کف دست نیست اتفاقا وسیله ای است که با آن می شود به سفر رفت، مایحتاج خانه را خرید، شهریه مدرسه و دانشگاه را داد، دل معشوقی را بدست آورد (مخ زد) و انتخاب های بسیاری که قطعا فراتر از اینهاست.

خب کمی دور شدیم. پس حواسمان باشد که پول چرک کف دست نیست و وسیله ی ارزشمندی است که باید طریقه درست استفاده کردن از آن را آموخت.

تا حالا از خودمان پرسیده ایم که چرا تمام وقت بر روی حرفه و شغلی که داریم کار نکنیم و بصورت پاره وقت هم بر روی داراییمان؟ بله دارایی که داریم یعنی باید بین درآمد و دارایی خود تفکیک قائل شویم. باید همیشه حواسمان باشد که برای ثروتمند شدن کار می کنیم نه برای اینکه از پس قبض های آخر ماه و شهریه دانشگاه و یک سری صورتحساب های احتمالی برآییم.

زمانی که برای ثروتمند شدن و دارایی که داریم برنامه داریم با انگیزه بهتری فعالیت خواهیم داشت. تبریک می گویم با این طرز فکر اکنون شما صاحب یک برنامه ثروت هستید و یکی از گام های اساسی را برای ثروتمند شدن برداشته اید.

 فرمول ساده ای وجود دارد که با بکاربستن آن می توان ثروت خوبی بهم زد که در ادامه به توضیح آن خواهیم  پرداخت. این فرمول به فرمول 70 به 30 مشهور است.

فرمول 70 به 30

بعد از اینکه سهم عادلانه مالیات خود را پرداختید باید یاد بگیرید که بتوانید با 70 درصد باقیمانده پس از پرداخت مالیات زندگی خود را بگذرانید. شما باید با این 70 درصد نیازهای ضروری و لوکس خودتان را برآورده کنید. اما 30 درصد بقیه چه؟ 30 درصد بقیه را در راه های زیر باید تخصیص بدهید:

  1. سرمایه گذاری سرمایه ای

شما با 10 درصد از 30 درصد باقیمانده باید ثروت ایجاد کنید. این 10 درصد را باید در خرید، تعمیر، ساخت و تولید و یا فروش به جریان بیندازید. نکته کلیدی این است که باید در یک تجارت یا کسب و کار این موارد را انجام دهید حتی اگر بصورت پاره وقت باشد.

 

خب سوال اساسی این است که چطور ثروت ایجاد می شود؟

راه های زیادی برای این کار وجود دارد. به ذهنتان اجازه بدهید آزاد باشد. بعد نگاه دقیقی به مهارت هایی که در زمان کار یا تفریح آموخته اید بیندازید.  احتمالا می توانید این مهارت ها را در یک کسب و کار پرمنفعت بکار ببریید.

علاوه براین، شما می توانید مثلا یک جنس را به شکل عمده بخرید و به قیمت خرده فروشی بفروشید. یا می توانید یک قطعه از یک وسیله بخرید آن را ارتقا بدهید و بفروشید. این 10 درصد را می توانید تجهیزات، کالا و یا سهام بخرید و شروع به تجارت با آنها بکنید. باید دید نابغه درون شما در زمینه تجارت چه کار می کند. این راهنمایی فقط خطوط کلی بودند. از ذهنتان که استفاده کنید قطعا راهش را پیدا خواهید کرد. کافی است از شم اقتصادی خود استفاده کرده و شرایط پیرامون خود را با توجه به امکانات و مهارت هایی که دارید ارزیابی کنید. شما می توانید، خود را دستکم نگیرید. اگر نیاز به دانش دارید از افراد متخصص استفاده کنید یا خودتان به جمع آوری اطلاعات بپردازید.

  1. پس انداز

خب 20 درصد دیگر هنوز باقیمانده است. 10 درصد از آن را باید به پس انداز اختصاص دهید. این قسمت هیجان انگیزترین قسمت برنامه ثروت شماست. می دانید چرا؟ چون همان قسمتی است که شما را در زمستان زندگی (پیری) یاری خواهد داد.

  1. خیریه

اما 10 درصد پایانی را چه باید کرد؟ خیریه. عجیب بنظر می رسد اما باید برای ثروتمند بودن آدم خیری بود که دستی عادت به بخشیدن دارد.

یک سوم از این 30 درصد باید در راه خیر صرف شود. خیریه به معنای پس دادن به جامعه و کمک به کسانی است که نیاز به آن دارند. من معتقدم که بخشش 10 درصد از درآمد بعد از مالیات مقدار خوبی برای اختصاص دادن این میزان برای کمک به همنوعان نیازمند در جامعه است.

بخشیدن رفتاری است که باید آموخته شود، حتی زمانی که مقداری که می بخشید بسیار کم باشد. احتمالا بخشیدن مقدار کمی پول در سطح هزار تومان کار آسانی است. اما اگر دقت کنیم نسبت 10 درصد از یک درآمد بالا میزان قابل توجهی می شود. یعنی 10 درصد از یک درامد 10 میلیونی، 1 میلیون تومان می شود که بخشیدن آن بنظر  کار چندان آسانی نیست و با بالا رفتن درآمد طبیعتا رقم قابل بخشش بیشتر می شود. شاید بگویید هر چه درآمد بیشتر شود مشکلی در بخشیدن 10 درصد از آن ندارید اما مطمئن نیستم. این عادت بخشیدن را در خودتان پرورش بدهید قبل از اینکه پول دریافتی که دارید بیشتر شود.

بنابراین باید بخاطر داشت که بخشیدن، سرمایه گذاری و پس انداز (سه راهی که باید 30 درصد مابقی درآمد را به آنها تخصیص داد.) در هر شکلی اثرات عمیق خود را دارند. حتما در پایان روز، هفته، ماه نتیجه خیلی چشمگیری نصیب شما نخواهد شد. اما با گذشت زمان برای مثال به اندازه 5 سال متوجه تغییرات محسوس خواهید شد و بعد از 10 سال تفاوت ها بسیار زیاد خواهند بود و شما پس انداز خوبی خواهید داشت، با همان درآمد منتهی با یک فلسفه متفاوت. منتظر نایستید ثروتمند شدن را شروع کنید.برگرفته از 20 مقاله برتر سایت موفقیت (success.com

نظرات

در ادامه بخوانید...

سرمایه گذاری در بیت کوین - 5 مورد مهم در سال 2018

در

به فکر سرمایه گذاری در بیت کوین هستید، در این مقاله مواردی را که باید قبل از شروع سرمایه گذاری بیت کویت بدانید مرور می کنیم.

چرا بیت کوین انقدر طرفدار دارد؟

دنیا به سمت اینترنت پیش می رود. همه چیز آنلاین شده و کمتر کسب و کاری سراغ داریم که اینترنت دستی در آن نداشته باشد.

در دنیای مجازی، جای خالی پول مجازی احساس می شد و بیت کوین این موضوع را حل کرد. بیت کوین جهانی، امن و به آسانی قابل معامله است. تقریبا هیچ پولی قدرت بیت کوین را ندارد. مثلا شما برای معامله با یک خارجی باید پول خود را توسط صرافی به پول طرف معامله در کشور دیگر تبدیل کنید. این کار زمان بر است و برای مبالغ پایین واقعا به صرفه نیست.

بیت کوین به آسانی و واقعا با چند کلیک در دسترس همه قرار دارد. شما اینترنت دارید پس می توانید بیت کوین خرید و فروش کنید. به همین سادگی

سرمایه گذاری در بیت کوین به نظر خطرناک است، مانند هر سرمایه گذاری دیگری باید اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشید.

نکته: Bitcoin با B بزرگ به معنی شبکه بیت کوین و b کوچک به صورت bitcoin به معنای واحد پول بیت کوین است.

چرا در بیت کوین سرمایه گذاری کنیم؟

به نظر عجیب است که چرا ارزش بیت کوین تغییر می کند، مگر بیت کوین مانند پول نیست!

چه چیزی بیت کوین را ارزشمند میکند؟

برای شفاف سازی به مثال زیر توجه کنید، اگر طلا را واحد پول در نظر بگیریم. مقدار طلای زمین ثابت است و با استخراج از معادن به چرخه پولی وارد می شود. پس ارزش طلا با کاهش میزان ورود آن به بازار بالا رفته و وقتی بیشتر استخراج شود ارزش آن پایین می آید. توجه داشته باشید همیشه مقدار طلای باقی مانده زمین کم و کمتر و ارزش آن در نهایت بیشتر و بیشتر می شود.

این حقیقت در مورد بیت کوین نیز صادق است.

درکل 21 میلیون بیت کوین وجود دارد. که به اصطلاح استخراج می شود. استخراج بیت کوین هر روز سخت تر و سخت تر می شود. به نمودار زیر توجه کنید.

تقریبا همه بیت کوین تا سال 2037 استخراج خواهد شد.

انتقال بیت کوین بسیار آسان است، به صرافی، بانک و تقریبا هیچ سیستم زیرساختی نیاز ندارد. با اینترنت و حتی بدون اینترنت می توانید بیت کوین را معامله کنید.

ارزش بیت کوین

هیچ قیمت مشخصی برای بیت کوین وجود ندارد، ارزش بیت کوین را خریدار مشخص می کند، به هر قیمتی که حاضر به خرید باشند آن قیمت بیت کوین است. بیت کوین برخلاف سایر پول ها در واحد های بسیار کوچک تری نیز معامله می شود و نیازی نیست حداقل 1 بیت کوین بخرید.

بیت کوین در ابتدا بی ارزش بود و برخی سایت ها در ازای عضویت چند بیت کوین پرداخت می کردند ولی در ابتدای سال 2018 میلادی با رقم 16000 دلار معامله می شد البته در نوامبر 2018 قیمت آن تا 4000 دلار ریزش داشت.

زمان مناسب خرید بیت کوین

مانند هر بازاری، هیچ چیزی تضمینی نیست،

ولی طبق تجربه تاریخی، ارزش بیت کوین به سرعت بالا می رود و کم کم کاهش پیدا می کند تا درجایی ثابت شود. نمونه آن در سال 2014 و ابتدای 2018 مشخص است.

بیت کوین جهانی است و به کشور خاصی محدود نیست، برای مثال مشکلات رکود اقتصادی در کشوری یا مثلا کاهش ارزش پول کشورها، یا مثلا سیاست های پولی چین تاثیری در ارزش بیت کوین نخواهد داشت.

بیت کوین خارج از کنترل دولت هاست.

چطور بیت کوین بخریم؟

توجه داشته باشید، طبق دستور بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، خرید و فروش بیت کوین در مراکز پولی و مالی ممنوع است. البته سایت های داخلی خرید و فروش بیت کوین فعال هستند. 

محافظت از بیت کوین

بیت کوین دقیقا مانند پول نقد قابل سرقت است، حتما برای حافظت از آن قدت کافی داشته باشید. بیت کوین امن است مهم امنیت کیف پول دیجیتالی شماست. هرچیزی در اینترنت قرار داشته باشد امکان سرقت دارد.

اگر قصد نگهداری مقدار زیادی بیت کوین را دارید حتما از سخت افزارهایی مانند TREZOR استفاده کنید. این سخت افزار کلید های آفلاین را برای دسترسی تولید می کند و واقعا امن هستند.

استخراج بیت کوین به صرفه است؟

درحال حاضر استخراج بیت کوین فقط در دیتاسنترها قابل انجام است و با سیستم های شخصی تقریبا غیرممکن شده است. جواب کوتاه بله است، استخراج بیت کوین به صرفه است اگر برق مجانی داشته باشید. سیستم هایی که 24 ساعت کار میکنند میتواند مقادیر قابل توجهی برای شما استخراج کنند.

نتیجه گیری

بیت کوین هنوز راه زیادی دارد ولی در آینده نه چندان دور پول دیجیتال جای پول های سنتی ما را خواهد گرفت. 

نظرات

در ادامه بخوانید...

پول های تایتانیک - عکس واقعی

در

پول هایی که از کشتی غرق شده تایتانیک خارج شده است. این پول ها کاملا سالم هستند و در موزه نگهداری می شوند.

نظرات

در ادامه بخوانید...