چگونه کامنت هایی که در اینستا گذاشتم را پاک کنم

در

maxresdefault1.jpg

تصور کنید اواخر شب در فید اینستاگرام خود اسکرول می کنید و روی پست شخصی نظر می گذارید و صبح از خواب بیدار می شوید و می خواهید کامنت را ویرایش یا حذف کنید، اما نام کاربری یا پروفایلی را که برای نظر دادن نوشته اید به خاطر نمی آورید. در اینجا ممکن است فکر کنید تاریخچه نظرات اینستاگرام خود را بررسی کنید، آیا می توانید این کار را انجام دهید؟  به شما نشان می دهیم چگونه همه نظراتی که در اینستاگرام گذاشته اید را پیدا کنید.

 

نحوه مشاهده نظرات قبلی در اینستاگرام

قبلا برای اینکه بتونید کامنت خودتون رو در اینستاگرام پیدا کنید، باید مراحل سخت و پیچیده ای رو دنبال می کردید و حتی نیاز به دسترسی به حساب جیمیل بود، اما در حال حاضر و در آخرین نسخه از اینستاگرام، راه آسانی برای پیدا کردن کامنت ها وجود دارد. طبق آخرین بروزرسانی اینستاگرام، دو راه حل وجود دارد که می تواند به شما کمک کند نظرات قبلی را که در پست اینستاگرام شخص دیگری گذاشته اید، پیدا کنید.

 

راه اول برای پیدا کردن کامنت های اینستاگرام

وارد پروفایل اینستاگرام شوید.
روی آیکون سه خط در بالای صفحه کلیک کنید.

منوی پروفایل اینستاگرام


به قسمت Your Activity بروید.

منوی پروفایل اینستاگرام


روی گزینه ی Comments کلیک کنید.

کامنت اینستاگرام


تمام کامنت هایی که تا حالا گذاشتید رو مشاهده می کنید، که با کلیک روی اونها میتونید کامنت خودتون رو زیر پست مورد نظر ببینید و در صورت نیاز اون رو حذف کنید.

اینستاگرام

راه دوم برای پیدا کردن کامنت های اینستاگرام

اما به جز راه اولی که توضیح دادیم، راه دیگری هم برای دانلود اطلاعات اینستاگرام و بدست آوردن کامنت های اینستاگرام وجود دارد. برای انجام این کار و استفاده از این روش باید مراحل زیر رو به ترتیب انجام بدید:

وارد پروفایل اینستاگرام شوید.
روی آیکون سه خط کلیک کنید.

منوی پروفایل اینستاگرام

 

گزینه Your Activity رو انتخاب کنید.

منوی پروفایل اینستاگرام

 

آخرین گزینه موجود در صفحه‌ی باز شده، یعنی Download Your Information رو انتخاب کنید.

اینستاگرام

گزینه Request a download رو انتخاب کنید.

دانلود اطلاعات اینستاگرام


دو گزینه Complete Copy و Select types of information رو میبینید، با انتخاب گزینه اول تمام اطلاعات اکانت شما به ایمیل ارسال میشه، اما با انتخاب گزینه دوم میتونید انتخاب کنید که فقط کامنت ها، یا موارد دیگه رو نیاز دارید.

انتخاب و دانلود اطلاعات اینستاگرام

اینستاگرام

چگونه کامنت هایی که در اینستا گذاشتم را پاک کنیم
استخراج کامنت های اینستاگرام
پيدا كردن كامنت خودم در اينستاگرام
چگونه تمام کامنت هایی که گذاشتیم را پاک کنیم
چگونه کامنت هایی که لایک کردیم را ببینیم
کامنت اینستاگرام کجاست

بارها این سوالات بالا تکرار شده وبه همین دلیل در این مقاله راه هایی برای پيدا كردن كامنت خودم در اينستاگرام را به شما معرفی کردیم، تا در صورت نیاز بدانید کامنت اینستاگرام کجاست و کامنت ها رو پیدا و حذف کنید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

اینستاگرام فضایی برای به اشتراک گذاشتن بی هنری! فرصتی که ما در اختیار احمقها میگذاریم

در

مثل اکثر خبرها و اتفاقات حوزه فضای مجازی داستان حمله نسیم اقدم نجفی به مقر یوتیوب در آمریکا و کشته شدنش(خودکشی) عمری دو، سه روزه داشت. و امروز در اکثر شبکه های اجتماعی و پیام رسانها به ندرت صحبتی از این اتفاق بود و بیشترین خبر در این مورد مربوط به تصمیم یوتیوب برای افزایش امنیت در دفاتر بین‌المللی‌اش بود. واقعیتش این است که فضای مجازی برای اکثر مردم کشورمان و حتی جهان جنبه سرگرمی دارد. لذا حتی وقتی که  خاستگاه اتفاقی به این مهمی مربوط به این شبکه ها باشد چندان جدی گرفته نمیشود. در این سالها اینستاگرام به عنوان یک شبکه مجازی مبتنی بر تصویر و ویدئو فرصتی مناسب برای کسانی بود که به نوعی قابلیت تولید محتواهای جذاب تصویری داشتند تا صفحات پر فالوور و بزرگی را راه‌اندازی کنند و از این طریق با طرفداران خود ارتباط برقرار کنند.

 

داخل و خارج ندارد، اوضاع خراب است

اجازه بدهید در همین ابتدای کار عرض کنم که تقریبا در تمام دنیا هستند افرادی که بدون هیچ هنر خاصی و صرفا با یک سری حرکات احمقانه صاحب فالوور های میلیونی شده‌اند و این قضیه صرفا مختص ایران نیست. جالب اینجاست که پیجهایی که ویدئوهای این افراد بی هنر را به عنوان حرکات احمقانه و دیوانه‌های مجازی منتشر میکنند تقریبا به همان تعداد دنبال‌کننده دارند. اکثر این افراد معتقدند که زندگی خصوصی خودشان است و هر طور که دوست داشته باشند آن را به نمایش میگذارند.

البته در سایر نقاط دنیا بسیاری از صفحات بزرگ شخصی مربوط به افرادی هستند که به نوعی هنر تولید ویدئو و کلیپ های جذاب را دارند و اصولا با کمترین هزینه ویدئوهای کمدی تولید میکنند که انصافا جذاب هستند و بازیگران آنها هم اکثرا خصوصیات حداقلی یک بازیگر را دارند و اتفاقا با همین ویدئوها سعی در فرهنگ سازی هم دارند. لذا به هیچ وجه کلیات زندگی خصوصی خودشان را به نمایش نمیگذارند و اصولا آنچه را به اشتراک میگذارند که برای ساختنش زحمت کشیده‌اند و به نوعی پشت ساخت آن ویدئو یک هدف وجود دارد  هر چند در میان آنها هم به وفور افراد بی هنر یافت میشود که با حرکات ژانگولر و یا بی معنی سعی در جذب فالوور دارند.

در بحث ما به هیچ عنوان صحبت از افراد معروف و مشهور که در جامعه حقیقی شناخته شده هستند نیست. در هر صورت این افراد که موسوم به سلبریتی هستند برای مردم شناخته شده‌اند و مطمئنا صفحاتشان در شبکه های اجتماعی برای مردم جذاب است. در همین مورد میتوان به صفحه مهراب قاسم خانی که با زبان طنز  و کپشنهای نسبتا طولانی  به موضوعات روز می پردازد اشاره کرد،  آقای امیر مهدی ژوله و بعضی دیگر از طنزنویسان کشورمان توانسته اند با عموم مردم ارتباط بگیرند که البته اگر افراد شناخته شده ای نبودند،  شاید،  کسی برای طنزشان تره هم خرد نمیکرد.

 ولی به هر حال اینکه این افراد تصمیم گرفته‌اند که با  استفاده از شهرت و هنرشان و در غالب طنز به موضوعات روز اجتماعی بپردازند قابل تقدیر است چرا که هستند هنرمندانی که به جز تصاویر آتلیه‌ای و پرتره‌هایی رنگارنگ از خودشان، عموما با یک کپشن کاملا بی ربط، هیچ چیز مفیدی برای ارائه در صفحاتشان ندارند و صد البته این موضوع هم به خود هنرمند ارتباط دارد و صرفا در مقام مقایسه معتقدیم مورد اول استفاده بهتر و مفیدتری است چراکه همین افراد گروه دوم با انتشار اخبار کارها و آثار خود یک ارتباط بسیار مفید و بدون واسطه با طرفداران خود برقرار میکنند که همین روش از موارد مفید استفاده از این شبکه‌ها است.

بر خلاف بسیاری از موارد فرهنگی که نمونه های خارجی  بهتر از موارد داخلی هستند کلیت آنچه در خارج از ایران در شبکه های اجتماعی میگذرد هم اصلا قابل قبول نیست و تفاوت چندانی با داخل ایران ندارد هر چند در بحث تعداد کامنتهای حاوی کلمات توهین آمیز و فحاشی به افراد، ما در ایران با اختلاف صاحب رتبه اول هستیم. ولی حتی کشورهای پیشرفته دنیا هم از فرهنگ کلی که بر شبکه های اجتماعی حاکم است راضی نیستند ولی خوب در بسیاری موارد آنها از ما جلوتر هستند و استفاده‌های بهتری از شبکه‌های اجتماعی می کنند

در اینجا صفحات موفق که یک هنر خاص را به مخاطب معرفی کنند بسیار کم است. البته هستند نمونه هایی که حتی از طریق همین صفحاتشان توانسته اند به سالنهای نمایش و تلویزیون راه پیدا کنند.

بدون ذکر نام چند جوان خوش ذوق و با استعداد در همین سالها با ساخت دابسمش شروع کردند و انصافا کارهای جذابی هم خلق کردند و حتی این اواخر موفق با ساخت کلیپهای بسیار جالبی با سطح جلوه‌های ویژه قابل قبول و بالاتری از اکثر نمونه‌های خارجی  مثل کلیپ بازی جی تی آی و یا مورتال کمبات شدند که اتفاقا با استقبال فوق العاده عظیمی هم مواجه شدند  او حالا در بعضی سالنها با دوستانش نمایش کمدی موزیکال اجرا میکند و مردم بلیط میخرند و به تماشای کارهایشان میروند. حتی جدیدا به تلویزیون هم راه پیدا کرده‌اند و در ایام عید در چند آیتم نوروزی حاضر بود. هرچند معتقدم که آنها فعلا بازیگر خوبی نیستند و از چند آیتم نمایشی که در صفحه‌هایشان منتشر کردند به وضوح میتوان فهمید که توانایی کار اصولی بازیگری را ندارند ولی مسلما با استعدادی که دارند شاید در آینده بتوانند.حالا به هرجهت این افراد را می‌توان به عنوان موفق‌ترین افراد در اینستاگرام فارسی برشمرد که با تولید محتوای مناسب و جذاب و متناسب با فرهنگ ایرانی به موفقیت دست پیدا کرد‌ه‌اند ولی متاسفانه از این نمونه‌ها بسیار کم است و اکثر ایرانیهایی که از صفحات اجتماعی برای معروف شدن و یا بهره اقتصادی استفاده میکنند یک صفحه پابلیک دارند که شروع به انتشار هر چیزی در آن میکنند. از عکس و ویدئوی خودشان تا پارتی و مهمانی و قلیان کشیدن و هیکل عضلانی و بینی عملی و اصرار بر طبیعی بودنش و دندان لمینیت و  روابط عاشقانه و مزخرفات فلسفی در حالیکه بدون لباس به دوربین زل زده‌اند.

در مقابل همان نمونه موفقی که به آن اشاره کردم یکی از خزترین و بی هنرترین  و به نوعی بدنام ترین افراد از حیث اخلاقی در اینستاگرام به رقمی نزدیک یک میلیون فالوور رسیده‌ است، در واقع این فرد که یکبار با انتشار یک ویدئو موسوم به پلیس فتا و دستگیری به واسطه انتشار عکس چندین دختر دستگیر شده بود و ابراز ندامت توام با اشک تمساح هم کرده بود در ورژن بازگشتی خودش در اینستاگرام نه تنها خبری از پشیمانی در اخلاق و کردارش دیده نمیشود بلکه با انتشار ویدئوهایی از رقصیدن، مشروب خوردن، مزخرف گفتن، فحاشی به دیگران، دعو‌ا و بیان  کلمات زشت و غیراخلاقی  و حتی دستمایه قرار دادن فوتبالیستها، تحت هر شرایطی  فالوور جمع میکند. این افراد به واسطه تعداد فالوور های چندصد هزارتایی دچار توهم سلبریتی بودن میشوند و شروع به تز دادن درباره هر چیزی میکنند. به واقع هر کسی که صفحات این افراد را فالو میکند در به وجود آمدن این توهم مقصر است.در مجموعه این رفتارها و عکس العملهای ما در قبال چنین افرادی است که میتواند در بعضی موارد حتی منجر به وقوع فاجعه شود.

بله، فاجعه! آنهم در حد اندازه‌های بین المللی هر چند به شخصه معتقدم که شهروند هر کشوری تحت تاثیر فرهنگ و قوانین آن کشور قرار دارد و اصولا هر رفتاری که از این اشخاص سر میزند چه منفی و چه مثبت به هیچ عنوان قابل اتصال به مردم کشور زاذگاه آن شخص نیست چرا که هر آنچه رخ داده است به واسطه سالها حضور و تاسی آن افراد از فرهنگ و قانون کشوری است که در آن رشد کرد‌هاند لذا نه از مدال افتخار آوردن این افراد احساس غرور میکنم و نه از حرکات احمقانه آنها خجالت زده میشوم ولی متاسفانه در شرایط کنونی دنیا چنین دیدی ندارد، خصوصا وقتی پای ایران در میان باشد هر عمل غیر اخلاقی و غیر قانونی از جانب هرکسی که به نوعی به ایران مرتبط باشد تبعات رسانه‌ای سنگینی برای نام ایران خواهد داشت.

 خوب به موضوعی که در ابتدای بحث مطرح کردیم برگردیم : نسیم اقدم نجفی

این خانم صاحب یک صفحه در اینستاگرام و البته یک کانال در یوتیوب بود، یوتیوب به واسطه فیلتر بودن در ایران چندان مورد توجه کاربران اینترنت نیست و صرفا از این فضا برای دیدن ویدئو استفاده میکنند نه اشتراک و قراردادن ویدئوهای شخصی و ترجیحشان استفاده از اینستاگرام است. خانم نجفی یک صفحه در اینستاگرام داشت به نام نسیم سبز که البته چند ساعت پس از آن اتفاق توسط اینستاگرام بسته شد

او در صفحه خودش ویدئوهایی را با مضمون حفاظت از محیط زیست مبارزه با گوشت خواری، مخالفت با تجمل گرایی و  ویدئوهایی با تم طنز به اشتراک میگذاشت. همانطور که میبینید موضوعاتی که در مرکز توجه این خانم قرار داشتند مسائل کاملا مهم و از معضلات زندگی بشر امروزی بودند اما  واقعیتش این بود که خانم نجفی فاقد کوچکترین استعدادی در بحث ساخت کلیپهای سرگرم کننده بود. لحن صدا و حرکات این خانم به شدت نچسب بود و تمام ویدئوهایی که منتشر میکرد از یک تکنیک ساده تعویض بکگراند بهره می بردند. طبیعی ترین عکس العملی که سایر افراد جامعه به این کلیپها میتوانند داشته باشند نادیده گرفتن آنها وعدم توجه و فالو نکردن صفحه شخصی این فرد است. چراکه صفحات بسیار بهتر و آموزنده تر و جذاب تری در رابطه با حفاظت محیط زیست در همین شبکه اجتماعی اینستاگرام وجود دارد که اگر کسی دغدغه محیط زیست دارد میتواند آن صفحات را دنبال کند اما متاسفانه واکنش جامعه ما کاملا برعکس است. صفحه خانم نجفی روز به روز بر تعداد فالوور هایش افزوده میشود ویدئو های این خانم در صفحاتی که به تمسخر افراد اینچنینی میپردازد منتشر شود و طبق عادت دیرین کاربران اینستاگرام به دنبال  صفحه اصلی خودش باشند تا آنجا را فالو کنند و هم چند فحش آبدار نثارش کنند و هم ویدئوهایی منتشر شده اش را به صورت داغ و تازه از صفحه خودش تماشا کنند.

خوب تا اینجا همه چیز جنبه فان و شوخی دارد. کسی پیدا شده که مدعی دفاع از حقوق حیوانات و محیط زیست است ولی ویدئوهای مسخره‌ای به اشتراک میگذارد پس برویم فالو کنیم تا بخندیم.

ولی متاسفانه خانم نجفی و امثال ایشان  خیلی زود دچار این توهم میشوند که  انسانهای محبوب و شناخته شده ای در بین مردم هستند و به اصطلاح سلبریتی شده‌اند. به تز دادنهای بی سر و ته شان ادامه میدهند. ویدئوهایشان نه به واسطه جذابیت و فرهنگ سازی بلکه به خاطر تمسخر سازنده کلیپ چند صد هزار لایک و ویوو میخورند ولی  آنها بی خبر از اصل ماجرا، بعد از مدتی تحمل کوچکترین مخالفتی با صحبتها و رفتارشان در فضای واقعی را از دست میدهند. رفتارشان در واقعیت همان میشود که در مجازی توهمش بر آنها مستولی شده است. این فرد اعمال محدودیت سنی بر ویدئوهایش را در یوتیوب تاب نیاورده است. چند ویدئوی مشابه و حتی غیراخلاقی تر در یوتیوب را میبیند که محدودیت سنی ندارند (نامناسب برای کودکان) به این توهم که او آدم مهمی است از این برخورد به جوش می آید و اسلحه دست میگیرد و به مقر یوتیوب میرود و چند نفر را زخمی می کند و بعد خودش را میکشد.

نمی دانم این خانم بیماری روحی خاصی داشته یا نداشته است(خودش در یکی از ویدئوهایش میگوید ندارد) ولی قطع به یقین تعداد فالوور ش در شبکه اجتماعی در به جود آمدن و یا تشدید بیماری روحی‌اش بی تاثیر نبوده است.

البته واضح است که نمیشود ویدئوهایی که در یوتیوب به اشتراک گذاشته میشود ندید، یعنی تا نبینیم از محتوایش  خبر نداریم ولی میشود بعد از دیدن چندین و چند ویدئوی بی سر و ته و بی مزه از یک شخص بار دیگر به ویدئوهای منتشر شده از جانب همان شخص بی اعتنایی کرد. هر چند روی سخنم در اینجا بیشتر با کسانی است که این افراد را در صفحات مجازی دنبال می کنند. تعداد بسیار زیادی جوان با استعداد در کشورمان وجود دارد که به یک یا چند هنر در سطح عالی تسلط دارند، ساز می زنند، نقاشی میکشند، داستان مینویسند و در همین صفحات اجتماعی آثارشان را به اشتراک می گذارند ولی دریغ از 50 فالوور ! نوع نگاه ما به فضای مجازی غلط است. مسلم است که سرگرمی یک هدف اصلی در استفاده از این فضاها است، به جنبه های اقتصادی و علمی و گردشگری و سایر موارد هم هر کدام در مقاله ای جداگانه میشود پرداخت ولی اینکه به واسطه سرگرم شدن هر کسی را دنبال کنیم و موجبات ایجاد توهم سلبریتی در این افراد شویم در هیچ منطقی نمیگنجد. اصلا درک اینکه افراد عادی چرا باید صفحات پابلیک داشته باشند و خصوصی‌ترین صحنه‌های زندگیشان را به اشتراک بگذارند برای شخص نگارنده سخت است. صفحاتی که مطالب علمی مفید  به اشتراک میگذارند به زحمت پنج هزار دنبال کننده دارند ولی صفحه فردی که چندش‌ترین رفتارهای اجتماعی را به جلوی دوربین به صورت زنده به اشتراک میگذارد نزدیک به هشتصد هزار نفر فالوور دارد. بی شک این شخص در یک جامعه ایده‌آل باید در یک بیمارستان روح و روان بستری شود. هر چند درآمد این افراد بابت تبلیغات در صفحاتشان ماهانه بیش ازدهها برابر یک کارمند است و مسلما آنها برای حفظ این جایگاه و درآمد از هیچ کاری در صفحه اجتماعیشان دریغ نمیکنند حتی اگر اینکار  تمسخر صدها هزار نفر را در پی داشته باشد ولی یک نفر را به فالوور های میلیونی آنها اضافه کند.

یکی از صحبتهای بسیار جالبی که در بعضی صفحات مجازی در مطرح شده است و اتفاقا می تواند بسیار مفید هم باشد تحریم کسب و کارهایی است که تبلیغات اجناس و خدماتشان را به صفحات این افراد واگذار میشوند یک پیج که از طرفداران کمپین محبوب احمقها را معروف نکنیم است در یک پست جالب نوشته بود تعداد فالوور های این افراد هر چقدر هم که باشد در مقابل تعداد کلی کاربران فضاهای مجازی بسیار کم است لذا هر کدام از کاربران فضای مجازی به محض مشاهده تبلیغ یک محصول توسط این افراد آن بیزنس و محصول را تحریم کنند. هر چند این موضوع تا حدودی بیرحمانه است و صاحب یک تجارت صرفا به دنبال دیده شدن محصولش است اما از این جهت که رعایت مباحث اخلاقی در تبلیغات یک موضوع مهم و قابل تامل است، شاید بد هم نباشد که ما  هم با پیوستن به این کمپین تلنگری به تمام کسانی که به هر طریقی باعث ادامه روند بی اخلاقی این افراد در شبکه‌های مجازی می‌شوند بزنیم

پس آیا وقت آن نرسیده که همین الان به صفحه اینستاگرام خودمان سر بزنیم و ببینیم که چه تعداد از افراد اینچنینی را فالو داریم و چقدر در اتفاقات ناگواری که این مجانین در آینده میتوانند رقم بزنند شریکیم؟

لطفا احمقها را معروف نکنیم، همین حالا یک گام مثبت بردارید و چند نفر از این افراد را برای همیشه فراموش کنید.

در سیارک بخوانیم:

چگونه از سلامت روان خود مراقبت کنیم؟

روشهائی برای سم زدائی دیجیتالی

تاثیر شغل بر سلامت روان

اهداف درمان روانکاوی بخش دوم

تفاوت حسادت و حسرت چیست؟

راهکارهای عملی مقابله با افسردگی

نظرات

در ادامه بخوانید...

راهنمای کامل عکاسی با آیفون

در
راهنمای کامل عکاسی با آیفون

به یک مقدمۀ مختصر برای جهان عکاسی آیفون خوش آمدید. این راهنمای سریع شامل یک مجموعه از توصیه ها است که از متخصصان، دوستان و تجربۀ شخصی به دست آمده است. چه بخواهید که عکس های با کیفیت DSLR بگیرید یا فقط بازی اینستاگرام را عمل بیاورید، این راهنمای کامل تمام ابعاد توسعۀ عکس های آیفون را پوشش می دهد.

حساب اینستاگرام بسازید، برای اشتراک گذاری عکس ها و دنبال کردن عکاس های دیگر

 بیشتر عکاسان یک سبک اثر دارند و در لفظ هزاران راه مختلف برای شکل دادن کارتان وجود دارد.مانند عکاسی غذا، مد، سبک زندگی، منظره، طبیعت، شهری، چهره ها، سیاه و سفید، ...

شروع کنید از هر چیزی که فکر می کنید عکس گرفتن،  یک عکس خوب بگیرید، لازم نیست حتماً عالی باشد. این فقط شروع کار است.

تعدیلات محیطی

بسیاری از عکاسان بهترین زمان را برای عکس انداختن در طول زمان طلایی می دانند. زمان طلایی دورۀ کوتاهی بعد از طلوع یا قبل از غروب خورشید است که درطول آن نور روز نرم تر از وقتی است که خورشید در آسمان بالاتر است. اما قبل از آن که زمان بندی تمام عکس هایتان را در طول ساعت طلایی آغاز کنید، عکس انداختن تحت تمام انواع نور را تمرین کنید. نور از طریق لنز دوربین آیفون وارد می شود و یک تصویر در متوسط حساسیت نور ضبط شده است. نور خیلی زیاد یا خیلی کم می تواند عکستان را خیلی درخشنده یا تیره کند و باعث شود وضوح، رنگ ها و آهنگ ها را از دست دهید. در اینجا چند راه برای تعدیل جایگاهتان برای نور طبیعی وجود دارد:

• در طول ساعت طلایی می توانید اساساً در هر جهتی عکس بندازید. می توانید به سمت خورشید، دور از خورشید، یا با خورشید در کنارتان عکس بندازید.

• در طول روز تلاش کنید که مخالف خورشید عکس بندازید. سخت است که بدون خراب کردن قاب تصویر، در زاویه ای عکس بندازید که با خورشید مواجه نشوید. (سیارک)

• در شب نور کم است و عکس ها تیره می شوند. از فلش تلفن همراه استفاده نکنید و یک منبع نور خارجی بیابید.

تعدیلات فنی

آنچه آیفون را محبوب می کند آن است که طراحی فنی جهانی و کاربر دوست است. در اینجا برخی نکات وجود دارد که همه می توانند به کار ببرند که فوراً عکاسی آیفونشان را بهبود دهند.

• در بخش تنظیمات، به سمت تب "عکس ها و دوربین" بروید، حالت شبکه ای را انتخاب کنید بنابراین می توانید عکس هایتان را در حالی بیندازید که دقیقاً نسبت طلایی مارپیچ فیبوناچی آکا را به کار ببرید یا قاعدۀ سومی ها را استفاده کنید.

• فلش را خاموش کنید، همیشه یک منبع نور خارجی یا طبیعی داشته باشید.

• در موقعیت های کم نور، ضربه زدن به قسمت های تاریک تر صفحه نمایشتان پرتودهی و تمرکز را افزایش می دهد.

• از زوم استفاده نکنید، دوربین آیفون واقعاً زوم نمی کند، فقط تصویر را بزرگتر میکند.

• روی جهت تمرکز کنید، برای مثال افق و سوژۀ شما.

• برای داشتن گزینه های بیشتر همیشه عکس افقی و عمودی بیندازید.

• جای راحت پیدا کنید. دست شما باید ثابت باشد. روی میز یا نیمکت بگذارید.

• پایین بروید، روی یک زانو قرار بگیرید. عکس انداختن از یک زاویه ی پایین تر می تواند یک چشم انداز متفاوت نسبت به سطح چشم بدهد. عکس از زاویۀ پایین می تواند سوژه را مسلط جلوه دهد، عکس از یک زاویۀ بالا می سوژه را ضعیف جلوه دهد.

راهنمای کامل عکاسی با آیفون

• لنز آیفون بخرید. در اینجا یک لنز گران وجود دارد که من اخیراً خریدم. گزینه هایتان را قبل از آن که هر نوع از لنز یا هر لنز گرانی را بخرید بررسی کنید. این همیشه یک ایدۀ خوب است که با یک تجهیز بودجه ی پایین شروع کنید.

ویرایش یا فتوشاپ

یک محصول نهایی 30% گرفتن عکس و 70% ویرایش است. اپلیکیشن های زیادی وجود دارند که ویرایش عکس ها را مستقیماً روی آیفون پشتیبانی می کنند. من یک تن اپلیکیشن ویرایش عکس روی تلفنم دارم، گاهی اقوات از بیش از 6 اپلیکیشن برای ویرایش یک عکس استفاده می کنم! 2 اپلیکیشن رایگان که من توصیه می کنم VSCO و Priime هستند.

این دو اپلیکیشن مؤثر و راحن برای مبتدیان هستند.

• قبل از هر ویرایشی، روشنایی صفحه نمایش تلفنتان را به 100% افزایش دهید. اگر ممکن است، سعی کنید در یک اتاق تاریک ویرایش کنید و سپس تحت نورهای متفاوت نقد کنید.

• افزایش چند بعد نظیر نور، تیزی، و سایه ها می تواند کیفیت هر عکسی را افزایش دهد.

• تعدیلات کوچک را با آرام و زیرک کار کردن انجام دهید. به یاد داشته باشید که شما می خواهید بهترین کیفیت های عکس را با استفاده ی عناصر در عکس به وجود بیاورید نه با خلق عکس مصنوعی.

• ویرایش مشابهی را برای هر عکسی دنبال نکنید، هر عکس به ویرایش یکتای خود نیاز دارد. 

• از نظر دیگران استفاده کنید و عکس ویرایش شده را به 2 یا 3 نفر نشان دهید.

• کارتان را با عکس ها و عکاسان مورد علاقه تان مقایسه کنید. تشابهات را پیدا کنید. شاید عکس شما بهتر باشد. 

نظرات نهایی دربارۀ عکاسی آیفون

اگر شما یک طرفدار بزرگ آیفون نیستید، در اینجا برخی جایگزین های عالی وجود دارد.

• گالاکسی S7 دوربین 12 مگاپیکسل با عملکرد نور پایین عالی دارد.

• LG G5 دوربین بزرگ 16 مگاپیکسل و لنز زاویۀ باز 135 میلی متری دارد.

همچنان که تلفن های هوشمند به توسعه ی فنآوری دوربینشان ادامه می دهند، پیش بینی می کنم در آیندۀ نزدیک جامعه خیلی به عکاسی و فیلم DIY علاقمندتر می شود. گرفتن عکس های باکیفیت در آیفون یا هر تلفن هوشمند یک کار سختی نیست. 

نظرات

۱۳۹۵/۱۰/۲۸عکاسی هم دیگه از اون حالت حرفه ایش دراومده با این گوشی ها

در ادامه بخوانید...

چه کسانی اینستاگرام ما را چک و بازدید می کنند

در

چگونه متوجه شویم چه کسانی اینستاگرام ما را چک و بازدید می کنند؟

 

 برای اینکه بدانید چه کسانی معمولا از پروفایل اینستاگرام شما بازدید می کنند یک ویدیو در اینستاگرام خود آپلود نماییدو از قسمت View متوجه خواهید شد که چه کسانی ویدیوی شما را مشاهده نموده اند .در قسمت View نام اکانت هایی که ویدیو ی شما را مشاهده نموده اندنمایش داده می شود . شایدبه نظر شما این موضوع چندان ربطی به مشاهده بازدیدکنندگان پروفایل اینستاگرام نداشته باشد اما به این نکته توجه کنید که کسانی که ویدیوهای شما را نگاه می کنند در واقع همان کسانی  می باشندکه همیشه پروفایل و پست های شما را زیر نظر دارند.

 

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

قابلیت جدید اینستاگرام

در


 اینستاگرام دیروز برای کاربران خود امکانگذاشتن  هشتک موقعیت جغرافیایی بر روی تصاویر و عکس های استوری را رونمایی کرد .با استفاده از این قابلیت پلت فرم به اشتراک گذاری عکس اینستاگرام به صورت خودکار موقعیت جغرافیایی کاربر راتشخیص داده و به صورت هشتک بر روی عکس های کاربرانمی گذارد. این قابلیت جدید در اینستاگرام شبیه همان امکان جستجوی موقعیت در اسنپ چت می باشد.


قبلا قابلیت جستجو در عکس ها و ویدیو ها دراینستاگرام وجود داشت اما این قابلیت جدید امکان قرار دادن هشتک موقعیت جغرافیایی بر روی عکس ها و ویدیو های به اشتراک گذاشته شده در استوری رابه کاربران می دهد.

این قابلیت جدید در صورتی فعالمی گردد که کاربر در یک موقعیت جغرافیایی نزدیک به موقعیت جغرافیایی کسانی باشد که در حال انتشار و بر چسب گذاری موقعیت جغرافیایی بر روی تصاویر خود می باشندد. مثلاً فرض کنید کاربری در شیراز باشد با استفاده از این قابلیت تمامی عکس های کاربرانی که مشغول به اشتراک عکس هایی با برچسب موقعیت شیراز می باشنذ برای کاربر ساکن درشیراز به نمایش در میآید. همچنین هشتک هایی که بر روی استوری کاربران قرار می گیرند در نتایج جستجوی کاربران در اینستاگرام نمایش داده می شود

یاد آوری می شودکه در این قابلیت تازه ارائه شده ،  تنها استوری هایی دیده می شوند که کاربران بر روی آن ها از برچسب موقعیت جغرافیای و هشتک آن استفاده کنند.

علاوه بر این کاربر نیز می توان استوری های خود را در این گروه قرار دهد به شرطی که بر روی آن ها از هشتک و یا برچسب موقعیت جغرافیایی استفاده نماید.
در صورتی که کاربری تمایلی به نمایش عمومی استوری خود نداشته باشد می تواند این قابلیت جدید را غیر فعال نماید.

اضافه شدن یک قابلیت کاربردی به اینستاگرام

چگونه قابلیت هشتک موقعیت جغرافیایی را غیر فعال کنیم؟

برای غیر فعال کردن قابلیت هشتک موقعیت جغرافیایی  بر روی علامت ضربدر که در لیست نمایش استوری قرار داده شده است کلیک نمایید. با این کاراز بر چسب ها و هشتک موقعیت جغرافیایی بر روی استوری خود، بدون به اشتراکگذاشتن بصورت عمومی استفاده می کنید .

کدام سیستم عامل ها به این قابلیت دسترسی دارند؟

درنسخه جدیداینستاگرام یعنی نسخه ۱۰٫۲۲در اختیار کاربران قرار گرفته است و کاربران هر دو سیستم عامل اندروید و iOS قادربه دسترسی این نسخه از اپلیکیشن شبکه اجتماعی اینستاگرام می باشند. قابلیت هشتک موقعیت جغرافیایی  بزودی به صورت کامل دراختیار همه کاربران قرار می گیرد.(سیارک)

چگونه پروفایل اینستاگرام را خصوصی کنیم

چه کسانی اینستاگرام ما را چک و بازدید می کنند

نظرات

در ادامه بخوانید...

نکاتی در اینستاگرام که تجارت شما بدون آنها نمیتواند زنده بماند

در


استفاده از رسانه اجتماعی با یک سرعت سریع درحال رشد میباشد. با 300 میلیون کاربر فعال، اینستاگرام بطور خاص یک پلتفرم اجتماعی است که بسیاری از برندها به آن روی می‌آورند. هرکس در آن حضوردارد، و جایی است که شرکتها برای دستیابی به مخاطبین شان به آن نیازدارند. درواقع، 85 درصد از 100 برند برتر جهان دارای یک حساب اینستاگرام میباشند.
ولی شما چگونه میتوانید یک پایه مستحکم از محتویات اینستاگرام را بسازید؟ برندها از اینستاگرام استفاده میکنند تا نیاز فروش را تحریک کنند برای اینکه کاری بیشتر از فقط پست کردن تصاویر محصول با کپی های فروش را انجام دهند. کلید اصلی این است که با درگیر ساختن تصاویر گویا و چشم گیر یک رابطه تعاملی با مخاطبخود برقرارنمایید.
از این نکات اینستاگرام اطمینان حاصل نمایید که اینستاگرام ، بنفع شرکت شما بکار می‌آید.

1. ظاهر برندخود را شگفت انگیز نمایید.

به خاطر بسپارید که پایه کاربر اینستاگرام بطور اولیه نسبت به سایر پلتفرمهای اجتماعی نظیر فیسبوک و توئیتر جوانتر میباشد.

برندهای موفق روی اینستاگرام دارای یک گالری کاملاً چشم گیر میباشند که تصویر مطلوب برند را بیان میکند.

محتویات باید مفرح، تصادفی، دوستانه، هیجان انگیز و جالب باشند. یک گالری بدقت ساخته شده باید احساسات رؤیایی تعقیب کنندگان خود تحریک نماید. محتویات باید دارای تفاوت باشند ولی باید دارای سازگاری نیز باشند. این امر کمک میکند تا یک وجهه قوی و قابل اعتماد را ایجاد نمود.

 

2. ارائه اطلاعات داخلی

درکنار ایجاد یک تصویر برند مستحکم، محتویات اینستاگرام باید کمی خاص باشند. تعقیب کنندگان عاشق دیدن کارهای داخلی برند هستند، نظیر پشت صحنه تولید یا نمایش تولید یک محصول جدید. با نشان دادن کارکنانی که عاشق شغل شان هستند، این امر به برندشما یک وجهه و یک ارتباط عاطفی عمیق‌تر میدهد.

3. آمار کاربر، دوست شما میباشد

این داده ها بی نهایت مفید میباشند. آنها به شما کمک میکنند تا بدقت ارزیابی کنید که استراتژی شما چگونه کارمیکند. داده های مفید شامل موارد زیر میشوند:

تعقیب کنندگان شما چه زمانی آنلاین هستند، نوع محتویاتی که تعقیب کنندگان شمابه آنها بهتر پاسخ میدهند، و سن و مکان تعقیب کنندگانشما. تمام این داده ها میتوانند به شما کمک کنند تا استراتژی محتویات ایده آل را برای متناسب سازی با برندشما  پیداکنید.

این داده ها میتوانند استفاده شوند تا تعیین کنند که استراتژیهای موجود چقدر مؤثر میباشند و اینکه آیا شما نیازدارید تا جزئیاتی را تغییر دهید نظیر زمان روز برای پست کردن و نحوه هدف قراردادن مخاطبان .(سیارک)  

4. درگیرکردن و پاداش دادن به تعقیب کنندگان شما

برقرارسازی مباحثه‌ها ازطریق اینستاگرام یک استراتژی است که بطوروسیعی استفاده شده است. مباحثه ها میتوانند محرک هایی برای تعقیب کنندگان  بمنظور درگیرشدن با برند شما یا اشتراک گذاری برندشما با دوستانشان باشد نظیر نظرگذاری روی عکستان، پست کردن مجدد تصویر برند روی پروفایل خودشان، تگ کردن یک دوست در عکس تان یا استفاده از یک هشتگ علامتگذاری‌شده منحصربفرد.

 

مباحثه ها بطور معمول شامل یک جایزه برای مشارکت کاربران میباشند، هرچند تعقیب کنندگان میتوانند به طرق غیرپولی نیز جایزه بگیرند. ازطریق ایده ارتباطات دوطرفه، درگیرشدن با تعقیب کنندگان با خواستن از آنها برای پاسخ دادن به سؤالات تان در بخش نظرات و/یا جواب دادن به نظرات شان میتواند برای هر دو طرف بسیار رضایتبخش باشد. ترجمه  itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

۱۰ ترفند در اینستاگرام

در


اینستاگرام یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی است. اگر چه لازم است مقدمه ای برای آنهایی که آن را نمی شناسند بگوییم: اینستاگرام یک برنامه تلفن همراه است که کاربران تصاویر و ویدیوهای خود را با آن به اشتراک می گذارند. این برنامه در سال ۲۰۱۰ توسط کوین سستروم راه اندازی شد و زمانی که توسط فیس بوک در سال ۲۰۱۲ خریداری شد بسیار محبوب گردید. مارک زاکربرگ (بنیانگذار فیس بوک) در واقع از محبوبیت خود خبر داشت بنابراین اینستاگرام را با ۱ میلیارد دلار پول نقد و سهام خریداری کرد.

پروفایل خصوصی، عمومی یا تجاری

 

شما سه نوع پروفایل مختلف می توانید در اینستاگرام ایجاد کنید. اول خصوصی (private) است که فقط فالوئرهای شما می توانند عکس ها و ویدیوهای شما را ببینند، دومی عمومی (Public) است که هر کس در اینستاگرام می تواند پست های شما را ببیند و سوم تجاری (Business) است که یک پروفایل عمومی است، اما در آن می توانید وضعیت پست های خود را چک کنید. در واقع شما می توانید اطلاعات دقیق پست های خود را که شامل تعداد افرادی که پست شما را مشاهده کرده اند، جمعیت شناسی و غیره بررسی کنید. لطفا توجه داشته باشید که داشتن یک صفحه فیس بوک برای ایجاد یک پروفایل تجاری در اینستاگرام اجباری است. اگر شما در حال انجام یک کسب و کار یا برای تبلیغ برندی در اینستاگرام هستید، بهتر است که یک پروفایل تجاری داشته باشید.

غیرفعال کردن نظر دادن (COMMENT)

 

با هر آپدیت اینستاگرام ویژگی های جدید به آن اضافه می گردد. چند ماه پیش، اینستاگرام این قابلیت را در دسترس کاربران قرار داد. با آن شما می توانید نظرات را در پست های خود غیرفعال کنید. گاهی اوقات به دلایلی نمی خواهیم کسی در پست‌های ما نظر دهد، بنابراین این ویژگی می‌تواند به شما کمک کند. برای غیرفعال کردن نظر دادن، کافی است پست را باز کنید و روی سه نقطه تنظیمات در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید و گزینه « Turn Off Commenting» را انتخاب کنید.

ذخیره اینترنت سیم کارت (MOBILE DATA) هنگام استفاده از اینستاگرام

 

                     ذخیره اینترنت سیم کارت ((Mobile Data هنگام استفاده از اینستاگرام
اگر مقدار حجم اینترنت سیم کارت تلفن همراهتان سریع مصرف می شود، اینستاگرام یکی از دلایل آن می تواند باشد. هنگامی که در حال مشاهده تصاویر و فیلم ها در اینستاگرام هستید مسلما مصرف اینترنت شما بالا می رود. ولی نگران نباشید، یک راه وجود دارد. شما می توانید اینترنت تلفن همراه خود را در هنگام استفاده از اینستاگرام ذخیره کنید، اما ممکن است که تصاویر و ویدیوها بیشتر طول بکشد تا بارگیری شوند.

برای اینکار، به Options بروید و روی Cellular Data Use ضربه بزنید و Use Less Data را انتخاب کنید تا در مصرف اینترنت صرفه جویی کنید.

استفاده مناسب از هشتگ ها

 

اگر از صفحه اینستاگرام خود به صورت حرفه ای استفاده می کنید، به فالوئرهای بیشتر و تعامل بیشتر با کاربران نیاز دارید . استفاده از هشتک صحیح بهترین گزینه برای رسیدن به این هدف می باشد. اینستاگرام اجازه می دهد در هر پست تا ۳۰ هشتگ بگذارید. مطمئن باشید که همه ۳۰ تای آنها به طور صحیح مربوط به پست هستند. از هشتگهای هرزنامه مانند #followme، #likeme، #followforfollow و غیره استفاده نکنید، این کار به هیچ وجه به شما کمک نخواهد کرد. در واقع، اینستاگرام ممکن است شما را به عنوان یک اسپم محسوب کند. سعی کنید به هشتک های محبوب اما کمتر رقابتی تمرکز کنید. برخی از وبسایتها مانند gethashtags، tophashtags و … وجود دارد که به شما در انتخاب هشتگهای کمتر رقابتی کمک میکنند. به طور خلاصه، اگر میخواهید پست هایتان خوب دیده شود و قابل دسترس باشد و با کاربران خوب ارتباط برقرار کنید مهم است که قبل از ارسال آنها به اینستاگرام، به هشتگهای خود دقت کنید.

برچسب گذاری جغرافیایی مهم است (GEOTAGGING)

 

برچسب گذاری جغرافیایی چیزی است که کاربران اغلب آن را نادیده می گیرند اما به شما کمک زیادی می کند تا پست خود را در اینستاگرام برای دیگر کاربران بهتر به نمایش بگذارید. افزودن یک برچسب جغرافیایی در پستهای شما بسیار ساده و سریع است. هنگام آپلود عکس یا ویدئو خود در اینستاگرام، روی «Add Location» کلیک کنید، مکان درستی را جستجو کنید و آن را انتخاب کنید. برچسب گذاری جغرافیایی مشاهده پست شما را در اینستاگرام توسط کاربران دیگر با استفاده از برچسب های مکانی مشابه بهبود می بخشد.

برچسب های(TAGS) غیر ضروری را حذف کنید

تگ کردن دیگران در اینستاگرام

 

اینستاگرام امن و مطمئن است، بله، اما هر کس در اینستاگرام می تواند شما را در پست های خود تگ کند و آن تصاویر یا فیلم ها در برگه “Photos Of You” ظاهر می شود. خوشبختانه ما می توانیم به راحتی این برچسب ها را حذف کنیم و همچنین تصویر را از طریق برگه Photos Of You حذف کنیم. فقط عکسی را که در آن برچسب گذاری شده باز کنید، به Options-> Post Options بروید و علامت Keep in Photos Of You را بردارید، همچنین بر روی Remove Tag کلیک کنید.

گزینه های ارسال عکس

با به روز رسانی های اخیر، ویژگی های جدیدی برای ارسال عکس در اینستاگرام اضافه گردیده است مانند مربع یا مستطیل کردن عکس، اضافه کردن بومرنگ، اضافه کردن یک کلاژ عکس (ترکیب تصاویر) و اضافه کردن یک آلبوم عکس. هنگام آپلود یک عکس این چهار آیکون را می بینید.

اینستاگرام پیش از این در یک پست فقط اجازه آپلود یک عکس را می داد، اما با به روز رسانی های اخیر خود، یک ویژگی جدید اضافه شده است که در آن شما می توانید یک آلبوم از ۱۰ عکس در یک پست آپلود کنید. برای آپلود آلبوم، بر روی آرم آلبوم در گوشه پایین سمت راست پنجره کلیک کنید، ۱۰ عکس را که میخواهید آپلود کنید را انتخاب کنید، روی Next کلیک کنید، فیلترهای دلخواه را اضافه کنید و به اشتراک بگذارید.

استوری های اینستاگرام

همه اهمیت استوری های اینستاگرام را می دانند. در حالی که این ویژگی منحصر به فرد نیست، زیرا کاربران Snapchat از مدتها قبل از آن استفاده کرده اند، و آن اخیرا به اینستاگرام اضافه شده است. همانطور که در الگوریتم اینستاگرم، پست ها در صفحه شما مطابق با علایق شما ظاهر می شوند، صرف نظر از زمان ارسال آنها. اما استوری اینستاگرام به نظر می رسد همانطور که نوشته شده است و جنبه ی مهمتر آن این است که آنها در نوار بالا به نظر می رسد، درست در مقابل ذهن شما. مطمئناً، آنها توجه بیشتری را جلب می کنند. به محض این که کسی یک استوری جدید ارسال می کند، تصویر پروفایل او بصورت یک حلقه رنگی نشان داده می شود که توجه کاربر را جلب می کند. علاوه بر این، شما می توانید هر کس را در استوریهای خود تگ کنید، از هشتگ ها استفاده کنید و همچنین لینک های خود را به استوریهای خود اضافه کنید. از این رو ثابت شده است، استوری اینستاگرام واقعا برای جلب توجه دیگر کاربران و هدایت آنها به پست های شما کارآمد است. و این را بدانید که در یک روز می توانید استوریهای نامحدود ارسال کنید.

حتمادر نظرداشته باشید که استوری اینستاگرام به طور خودکار پس از ۲۴ ساعت ناپدید می شود؟

اینستاگرام در کامپیوتر شما

اینستاگرام یک برنامه تلفن همراه است اما آیا می دانید که شما می توانید اینستاگرام را بر روی کامپیوتر خود استفاده کنید؟ شما می توانید با استفاده از یک مرورگر وب از سیستم کامپیوتری خود به طور مستقیم یک عکس آپلود کنید، آن را ویرایش کنید، فیلتر اضافه کنید و آن را ارسال کنید. برای این کار، شما باید User Agent Switcher را برای مرورگر خود دانلود کنید. در حال حاضر این ابزار فقط برای گوگل کروم و فایرفاکس در دسترس است.

تنظیمات حریم خصوصی (PRIVACY SETTINGS)

ما درباره ی پروفایل های عمومی در اینستاگرام بسیار صحبت کرده ایم، اما بعد از آن، بسیار مهم است که تنظیمات حریم خصوصی را در اینجا بخوانیم. اگر از اینستاگرام فقط به عنوان شناسه شخصی خود استفاده می کنید بهتر است آن را خصوصی نگه دارید. به Options بروید و روی Private Account ضربه بزنید. هنگامی که حساب شما خصوصی است، تنها افرادی که شما آنها را تأیید می کنید می توانند عکس ها، فیلم ها و استوری های شما را در اینستاگرام ببینند. شما همچنین می توانید انتخاب کنید که چه کسانی می تواند عکسها یا فیلمهای شما را لایک کنند یا کامنت بگذارند. به Options بروید، بر روی Comments ضربه بزنید و preferences را انتخاب کنید. همچنین در اینجا گزینه ای برای مخفی کردن نظرات تهاجمی یا برای فیلتر کردن نظرات حاوی اصطلاحات یا عبارت خاص وجود دارد.منبع :نت نوشت

نظرات

در ادامه بخوانید...