خانه 20 متر مربع پنج طبقه با پارکینگ

در

d9c0963d-3e9c-4e93-bd80-b0c4f0357d49.jpgآپارتمان 20 متری

  خانه کره ای

 

ساکنان کره زمین با چه ترفندهایی به خانه خود می رسند و از گشت و گذار در آپارتمان های اجاره ای دست می کشند. مسئله مسکن در همه زمان ها حاد بوده است ، اما در سیاست های بزرگ اقتصادی مدرن حل این مشکل در صورت عدم وجود مبلغ گزاف در حساب بانکی عملاً غیرممکن است. اگرچه افرادی هستند که موفق به ساخت یک خانه پنج طبقه با پارکینگ در یک قطعه زمین کوچک به مساحت تنها 20 متر مربع می شوند. 

 

آپارتمان 20 متری
معماری کره جنوبی : اگر خانه ای را طبق اصل لگو جمع کنید ، می توانید از 20 متر مربع هم استفاده کنید.  متر ( سئول).

 

اکثر جوانان توانایی خرید مسکن را ندارند ، به خصوص اگر در کلانشهرهای بزرگ کار و زندگی کنند. هزینه گزاف املاک و مستغلات و حتی قطعات خالی زمین بیش از توان اکثر ساکنان شهر است ، بنابراین آنها مجبور می شوند به دنبال گزینه دیگری باشند یا پروژه های خارق العاده ایجاد کنند. همانطور که یک زن و شوهر از سئول (کره جنوبی) ، که بسیاری از گزینه های توسعه را بررسی کردند و مجبور به توافق برای خرید یک زمین کوچک تنها 20 متر مربع شدند. 

 

آپارتمان 20 متریآپارتمان 20 متری

معماری کره ای  : نزدیک این کلبه ها یک قسمت مثلثی خالی با قیمت مقرون به صرفه وجود داشت ( سئول). 

 

همانطور که مشخص شد ، منطقه کوچک یک قطعه زمین که هیچ کس جرأت خرید آن را ندارد ، با محله زیبا با یک پارک زیبا و دیوار قلعه سئول قدیمی جبران شد. معلوم شد که این مکان یک جایزه دیگر است ، زیرا مرکز تاریخی شهر دارای زیرساخت های توسعه یافته و حمل و نقل مناسب است. بعلاوه ، این مرد جوان یک معمار است و بلافاصله توانست تشخیص دهد که حتی از چنین مکان کوچکی با طراحی و معماری کره ای که خودش انجام دهد می تواند برای ساخت آپارتمان در ارتفاع  استفاده کند.

 

آپارتمان 20 متریآپارتمان 20 متری

مکان زیبا با زیرساخت های توسعه یافته ، اندازه کوچک سایت را جبران می کند ( سئول).

آپارتمان 20 متری

طرح نقشه عمودی 5 طبقه

 

پس از انعقاد معامله ، با تهیه یک برنامه دقیق طراحی و معماری برای ساخت کلبه کوچک Seroro House (به معنای "خانه عمودی") ، استودیوی معماران کوچک ، متعلق به همسر ، شروع به زنده کردن تمام تحولات کرد.

با توجه به اینکه زمین مستقیماً در لبه جاده منتهی به حیاط ساختمانهای بلند مرتبه واقع شده ، مجبور شدیم محل پنجره ها و زاویه چرخش بنا را به دقت محاسبه کنیم. در نتیجه ، فضای اطراف خانه تأثیر بسزایی در شکل و طرح بنا داشت ، به همین دلیل پنجره های کامل رو به جنوب و غرب قرار دارند ، با در نظر گرفتن این واقعیت که نور خورشید از آنجا بیشتر می شود و منظره زیبایی از پارک را به نمایش می گذارد.

 

آپارتمان 16 متری

عکس خانه کره ای : شکل عجیب ساختمان و کمبود پنجره در بعضی از اضلاع آن به دلیل محیط و هندسه سایت است ( سئول).

 

از طرف دیگر ، تعداد پنجره های رو به شرق و شمال به حداقل می رسد ، زیرا جاده  و نزدیک بودن پنجره های ساختمانهای آپارتمانی چه از نظر سکوت و چه از نظر حریم خصوصی بهترین گزینه نیست. اما خطوط منحنی نمای ساختمان که بیشتر شبیه جوشکاری آهن است ، به دلیل خلاقیت و قصد خلاق ظاهر نشد ، بلکه فقط به این دلیل است که به طور طبیعی شکل زمین را تکرار می کنند.

 

397782754 - Copy.jpgآپارتمان 20 متری

خانه های کوچک در کره جنوبی : در طبقه اول مسکونی ، یک دفتر معماری طراحی شد ( سئول).

 

یک واقعیت جالب : پنج طبقه از "خانه عمودی" امکان تجهیز 64 متر مربع را فراهم کرده است. متر فضای زندگی ، در حالی که سطح اول برای طراحی یک پارکینگ باز برای یک ماشین داده شد. و چهار مورد دیگر بر اساس اصول اتاقهای ماژول آماده ساخته شده اند ، مانند آجرهای لگو به صورت عمودی روی هم چیده شده اند. در واقع ، این سازنده هنگام طراحی خانه به عنوان یک مدل عمل می کرد.

 

آپارتمان 20 متری

یک پلکان باریک و شیب دار به شما امکان می دهد تا به کف اتاق مورد نظر ( سئول) بروید.

 

با توجه به مساحت کم این سایت ، هر طبقه از خانه 16 متر مربع مشخص شده است. این متراژ برای ایجاد یک زیستگاه خاص کاملاً کافی است. هر طبقه به عنوان یک منطقه زندگی خاص عمل می کند و کاملاً با سبک زندگی جوانان سازگار است. با توجه به اینکه آنها خودشان نقشه های معماری و طراحی فضای زندگی را طراحی می کردند ، سلیقه و ترجیحات همسران کاملاً مورد توجه قرار گرفت (البته بدون بحث و جدال). آنها در طبقه اول مسکونی (در واقع طبقه دوم) ، آرزو داشتند که یک اتاق نشیمن راهرو کوچک و یک دفتر کار کوچک داشته باشند ، که در نزدیکی آنها فضایی را برای چیدمان حمام اختصاص دادند.

 

آپارتمان 20 متری397781223.jpg

آشپزخانه اتاق ناهار خوری نه تنها یک میز بزرگ برای پذیرایی از گروهی از مهمانان دارد ، بلکه یک منطقه خلوت و زیبا برای یک شام عاشقانه دارد ( سئول). 

 

آپارتمان 20 متری
اتاق خواب همسران مانند فضای داخلی کل خانه کوچک (ّسئول) با رنگ های روشن تزئین شده است.  |  عکس


یک راه پله باریک با پله های شیب دار ، که از کل خانه عمودی عبور می کند ، ابتدا به آشپزخانه با یک اتاق ناهار خوری منتقل می شود ، و سپس به اتاق خواب با یک اتاق نشیمن کوچک ، که در طبقه چهارم است ، منتهی می شود. و فقط در طبقه 5 (!) یک حمام کامل با حمام دوم ، یک اتاق خشکشویی و یک اتاق رختکن وجود دارد.

 

وان

وان واقع در کنار پنجره افتخار ویژه میزبان است ( سئول).  |  عکس


با تشکر از همسرش ، که مدتها و سرسختانه از عقیده خود برای قرار دادن حمام تمام عیار دفاع می کرد ، اکنون خانه منطقه آرامش خاص خود را دارد ، زیرا وان در کنار پنجره قرار دارد. اکنون ، با غوطه ور شدن در آب گرم ، می توانید بی نهایت خطوط منظره منطقه پارک ، یا بهتر بگوییم ، بالای درختان را تحسین کنید. در طبقه 5 ، یک بالکن باز کوچک با چشم انداز عالی نیز مجهز شده بود ، بنابراین اگر بعد از یک روز سخت کاری ، جایی برای استراحت وجود داشته باشد ، البته اگر قدرت کافی برای رسیدن به آن را داشته باشید!

 

معماران ژاپنی (برج کپسولی ناکاگین ژاپن از داخل و بیرون چه شکلی است) بیش از هر چیز استعداد خود را در استفاده از قطعه زمین در مکانهای نامناسب برای ساخت ساختمانهای مسکونی ، ایجاد ساختمانهای بسیار باریک با شکل نامنظم متمایز کرده اند. آنها موفق می شوند با منطقی ترین استفاده از همه فضاها ، سازه ای کوچک را بین ساختمانهای بلند مرتفع ایجاد کنند. پیش از این کار به جایی رسیده است که هم آپارتمان های مسکونی و هم دفتر صاحب خانه که وی در آن از بازدیدکنندگان پذیرایی می کند ، در یک قطعه زمین مینیاتوری قرار می گیرند .باریک ترین خانه در لندن برای فروش : قیمت سر به فلک زده است

نظرات

در ادامه بخوانید...

قدیمی ترین ساختمان های مسکونی که هنوز در آن ساکن هستند

در
قدیمی ترین ساختمان های مسکونی که هنوز در آن ساکن هستند: این ساختمان ها کجا هستند و چگونه به نظر می رسند؟
قدیمی ترین خانه های جهان
بسیاری از شهرها و خانه های باستانی در جهان شناخته شده اند ، اما اکثریت قریب به اتفاق آنها تا امروز هنوز باقی مانده اند یا به شکل ویرانه ، یا به شکلی بسیار تغییر یافته. و تعداد معدودی از این بناها و شهرک ها توانستند ظاهر اصلی خود را حفظ کنند و در آن سکونت کنند. شناسایی قدیمی ترین آنها بسیار دشوار است ، اما هنوز هم ، چنین تلاشهایی مدام در حال انجام است. قدیمی ترین ساختمان های مسکونی جهان بسیار جذاب هستند ، زیرا آنها شاهدین صد و حتی هزار ساله تاریخ هستند.
 

قدیمی ترین خانه جهان

قدیمی ترین خانه چوبی

در روستایی در جزیره Streimoy ، که بخشی از جزایر فارو (دانمارک) است ، بنایی تحت عنوان "مزرعه رویال" حفظ شده است. این قدیمی ترین خانه چوبی روی این سیاره است که در این  قدیمی ترین خانه  هنوز مردم زندگی می کنند.
 
این ساختمان قدیمی ترین خانه چوبی مسکونی محسوب می شود.  / عکس
 
"دهکده

عکس قدیمی ترین خانه جهان

خانه روستایی در قرن 11th ساخته شده است. چند قرن اول ، متعلق به کلیسا بود ، و سپس تحت صلاحیت پادشاهی دانمارک قرار گرفت. ساکنان فعلی آن ، خانواده پاتورسون ، نمایندگان یک خانواده قدیمی هستند که از قرن شانزدهم میلادی مالک این ساختمان بودند. این هفدهمین نسل از مستاجران یک خانه قدیمی است که هنوز هم به طور رسمی متعلق به پادشاه دانمارک است.
 
تقریباً هفده نسل از ساکنان در خانه جایگزین شده اند.  / عکس

خانه های سنگی قدیمی

قدیمی ترین خانه سنگی

قدیمی ترین خانه سنگی (حداقل در اروپا) که هنوز در آن ساکن هستند یک قلعه کوچک است که در Aveyron (فرانسه) واقع شده است. ذکر این بنا مربوط به قرن XIII است. در بعضی جاها سنگ ها فرو ریخته ، با این حال خانه بسیار زیبا به نظر می رسد.
قدیمی ترین خانه سنگی مسکونی در اروپا ، که گفته می شود در فرانسه واقع شده است.  / عکس
 
خانه سنگی قدیمی  از یک شکل غیر معمول برخوردار است - در قسمت بالایی آن گسترده تر از قسمت تحتانی است. مورخان بر این باورند که با این شیوه طراحی و معماری، اولین صاحب این  خانه موفق به دور زدن قانون آن زمان شده است. در فرانسه قرون وسطایی ، مقامات بنا به مساحت ساختمان های مسكونی مالیات می دادند و از آنجا كه در پایه ساختمان اندازه گیری می شد ، می توان بدون پرداخت هزینه های اضافی برای طبقه های اضافی ، تقلب كرد و طبقه های دوم و بعدی را جادارتر و بزرگ تر كرد.
 
شکل غیرمعمول ساختمان با ویژگی های برجسته محلی در ارتباط است.  / عکس 
 

قدیمی ترین روستاهای غار

قدیمی ترین خانه ایران

قدیمی ترین و بزرگترین سکونتگاه ساکن غار، کندوان (ایران) است. که بیش از 6 هزار سال قدمت دارد. خانه های سنگی این روستا بیش از 800 سال قدمت دارد و در نواحی زیبا و حتی تا حدودی فانتزی با منشاء آتشفشانی ، سازگار با آپارتمان ها ، بیش از 150 خانواده زندگی می کنند.
 
قدیمی ترین خانه های ایران   روستای کندوان  / عکس
 
برخی از ساکنان روستا ، مانند زمان های قدیم ، به کشاورزی مشغول هستند. و برای زمستان ، بسیاری از ساکنان آپارتمان های غار مانند خود را در این شهر ترک می کنند.
در سالهای اخیر ، این مکان آنقدر مورد توجه گردشگران قرار گرفته است که رستوران ها و هتلی در کندوان بنا شده است.
 
قدیمی ترین ساختمان ایران  آپارتمان های غار مانند کندوان.  / عکس
 
میمند یکی دیگر از شهرهای باستانی دارای سکنه در ایران است. برخی از مورخان معتقدند که ساکنان این روستا از 12 هزار سال پیش در این روستا ساکن بوده اند.اکنون درمیمند تعداد ساختمان مسکونی ساخته شده در صخره ها به 350 می رسد.
 
قدیمی ترین ساختمان ایران  میمند  / عکس: میرحسینی

خانه قدیمی 700 ساله در ایران

قدیمی ترین خانه های ایرانقدیمی ترین خانه های ایرانقدیمی ترین خانه های ایرانقدیمی ترین خانه های ایرانقدیمی ترین خانه های ایرانقدیمی ترین خانه های ایرانقدیمی ترین خانه های ایرانقدیمی ترین خانه های ایرانقدیمی ترین خانه های ایرانقدیمی ترین خانه های ایران
قدیمی ترین خانه های ایران

قدیمی ترین شهر در اروپا

صحبت از باستانی ترین شهرهای مسکونی ، می تواند یک اشتباه را ایجاد کرد ، زیرا داده های تاریخی و باستان شناسی دائماً به روز می شوند. امروز یکی از مدعیان نقش قدیمی ترین شهر اروپا که هنوز هم در آن مردم ساکن مردم هستند ، ماترا (ایتالیا) است.
 
Matera به عنوان قدیمی ترین شهرک ایتالیا و شاید حتی قدیمی ترین شهر دارای ساکنین در تمام اروپا شناخته شده است. 
 
مردم در اینجا 9 هزار سال پیش زندگی می کردند و در زمان ما هزاران شهروند همچنان در اینجا زندگی می کنند. ماتر را گاه بیت لحم دوم می نامند. تصادفی نیست که کارگردانان دوست دارند هنگام فیلمبرداری برای موضوعات کتاب مقدس از مناظر این شهر استفاده کنند.
منظره از شهر باستانی.  / عکس
 

نظرات

در ادامه بخوانید...

ساختمان های این شهر مانند شیرینی زنجبیلی است

در
خانه های شیرینی زنجبیلی و شاهکارهای دیگر جهان باستان عرب چه چیزی را پنهان می کند: سفری از طریق پایتخت یمن
با وجود این واقعیت که در خاورمیانه مساجد شگفت انگیز و ساختمانهای بسیار جالب وجود دارد ، اما اعتقاد بر این است که گردشگران و توریست ها در یمن است که می توانند با ارزش ترین شاهکارهای معماری جهان باستان عرب را ببینند.  در این کشور شرقی خانه های شگفت انگیز زیادی وجود دارد - به عنوان مثال خانه های عمودی روشن با سقف مسطح ، مشابه کوکی های زنجبیلی ، که به ویژه در پایتخت یمن ، صنعا ، بی شمار دیده می شود.
 
شاید تنوع معماری در این قسمت ها به این دلیل باشد که یمن ، با رفتن از اروپا به آسیا و محلی جذاب برای فاتحان بود ، ویژگی های فرهنگ ها و مذاهب مختلف را جذب كرد. مجبور به دفاع از خود در برابر غریبه ها بود و ساکنان محلی خانه های خود را شبیه به ساختارهای دفاعی ساختند. در صنعا ، برخی از این ساختمانها دارای ارتفاع یک ساختمان شش هفت طبقه مدرن هستند. با این حال ، این ساختمانها هیچ ارتباطی با برج های کسل کننده یا قلعه ها ندارند.

به نظر می رسد خانه ها لعاب دارند

شهری با معماری بی نظیر.  / عکس
 
نمای زنجبیل به ساختمانهای پایتخت نه به اندازه حتی شکل آن (مانند ساختمان های آسمان خراش اروپایی ، خانه های صنعا به شکل مستطیل شکل) داده می شود ، اما طراحی غیر معمول نما در است. پنجره های آنها (همچنین مستطیل شکل) با کرکره ای با لوکارن و روکش قوس تزئین شده و مانند کوکی های شیرین با نوارهای رنگی سفید هم مرز است. همان نوارهای سفید بین کف خانه ها اعمال می شود که باعث می شود آنها مانند کوکی ها از شیرینی زنجبیلی به نظر برسند و حتی ظاهر آنها چیزی اروپایی به نظر برسد.
خانه های این شهر مانند شیرینی زنجبیلی است.
 
به خصوص با تزئینات بسیار غنی در یمن ، خانه ی واقعاً "شیرینی زنجبیلی" قصر دارالحجر است. این قصر همچنین از این نظر بی نظیر است که بر روی یک صخره بنا شده است و به نظر می رسد در آسمان طلوع می کند ، به نظر می رسد که شما در حال دیدن سراب هستید.
قصر دارالحجر
 
به نظر می رسد سراب است.  / عکس
با این حال ، خانه های دیگر کاملاً ظریف هستند که به طور کلی مناظر شهری فوق العاده زیبا را تشکیل می دهند.
 

چگونه در خانه های شیرینی زنجبیلی زندگی می کردند

جالب اینجاست که قسمت زیرین چنین ساختمان معمولاً از گرانیت یا بازالت ساخته می شد ، در حالی که معمولاً دام در طبقه همکف نگهداری می شد و یا به عنوان انبار مورد استفاده قرار می گرفت. در طبقه های فوقانی (مسکونی) که از آجر ساخته شده بود ، صاحبان آن زندگی می کردند.
معمولاً دام ها در طبقه همکف نگهداری می شد و یا به عنوان انبار استفاده می شد.
خانه های صنعا.  / عکس
 
اتاق های مشترکی وجود داشت که مثلاً میزبانان از میهمان پذیرایی می کردند. 
سانا فوق العاده زیبا به نظر می رسد.  / عکس
 
به هر حال ، داخل خانه های روشن و تزئین شده با الگوی پیچیده خانه ها به هیچ وجه ظریف نیستند: بر خلاف ساکنان سایر کشورهای عربی ، جمعیت محلی عادت به فضای داخلی ظریف ندارد و برای استفاده از زبان مدرن ، از زمان های قدیم یمنی ها در یک فضای مینیمالیسم عملی زندگی می کردند . در فضای داخلی: دیوارها صاف و راهروهای باریک وجود دارد.
 

آسمان خراش های Shibam

مکان دیگر با معماری متمایز شیبام ، واقع در استان حدرموت یمن است. این شهر در واقع یک کلان شهر است که قدمتی 2000 ساله دارد.
 
علاوه بر این ، برخی از ساختمان های Shibam به 11 طبقه ارتفاع می رسند ، علاوه بر این ، آنها از خشت مخلوط شده با نی ساخته شده اند (گرچه در پایه سنگی).
ساختمانهای شهر Shibama / عکس
 
خانه ها بسیار نزدیک به یکدیگر هستند که از نظر بصری باعث می شود Shibam حتی بیشتر شبیه یک کلان شهر مدرن اروپایی شود. در عین حال ، معماری این شهر از نظر شرقی منحصر به فرد و قابل تشخیص است - خانه ها دارای دیوارهای غیر موازی هستند و با بررسی دقیق تر می توانید حکاکی های جالب روی پنجره ها و درها را تحسین کنید.
 
پنجره های منحصر به فرد / عکس
 

نظرات

در ادامه بخوانید...

ترکیب رنگ که برای هر اتاق مناسب است 4 ترکیب

در
طراحی آپارتمان
در طراحی آپارتمان ، بسیاری سایه های کلاسیک را ترجیح می دهند. ترکیب کلاسیک صرف نظر از زمان و ترجیحات مد همیشه شیک به نظر می رسد. با این حال ، کلاسیک ها گاهی اوقات شروع به زحمت می کنند و شما چیزی جدید و مدرن می خواهید. متخصصان معماری داخلی، طراحی اتاق ترکیبی از رنگ ها را توسعه داده اند که در طراحی هر آپارتمان مرتبط هستند.
 
اولین قدم در انتخاب رنگ در دکوراسیون و طراحی داخلی آپارتمان باید در مورد تأثیر کلی فضای روی رفاه شما باشد. این می تواند یک التقاط پرتحرک ، مدرن بی سر و صدا و آرامش بخش یا مینیمالیسم روزمره و آرامش بخش باشد. پس از انتخاب رنگ اصلی ، باید سایه هایی سرد یا گرم را انتخاب کنید. این می تواند هم ترکیبی تک رنگ باشد و هم سایه های متضاد.
 

چه رنگهایی کاملاً با یکدیگر ترکیب شده و برای هر طراحی مناسب است؟

 

1. سفید با آبی تیره و آبی روشن

طراحی آپارتمان
ترکیب رنگ های آبی و سفید همیشه روشن و غیر معمول است.
 
کارشناسان بر این باورند که علاوه بر سایه های خنثی ، خانواده هایی از رنگ ها با طیف گسترده تری از رنگ های آبی وجود دارد. ترکیبی از آبی روشن و آبی تیره می تواند به عنوان یک حالت آرام و بی نظیر و همچنین یک هماهنگی روشن و شیک به فضا بدهد. یک مکمل عالی برای این، رنگ سفید سرد خواهد بود. پالت رنگ کلاسیک حاصل ، همیشه مرتبط خواهد بود و هرگز از سبک خارج نمی شود.
 
کارشناسان طراحی توصیه می کنند طرح های مختلف تک رنگ را امتحان کنید. این ممکن است یک طراحی غیر معمول از دیوارها باشد ، جایی که یکی از آنها به رنگ آبی تیره نقاشی شده است ، و بقیه به رنگ آبی روشن. وسایل مبلمان در این حالت ممکن است سفید باشد. نتیجه نهایی در منسوجات در سه سایه اصلی است.
 

 

2. ترکیب اصلی سایه های سطوح خاکستری و چوبی

طراحی آپارتمان
ترکیب اصلی سایه های سطوح خاکستری و چوبی.
 
خاکستری یکی از رنگ های مورد علاقه اکثر طراحان است. متخصصان به طور مداوم از آن برای طراحی های مختلف استفاده می کنند. و دلایلی برای این وجود دارد. برای طرفداران مینیمالیسم ، خاکستری غنی از سایه های بسیاری از سرما تا گرم است. برای طراحی آپارتمان می توانید از ترکیبی تک رنگ خاکستری تیره با رنگ های روشن تر استفاده کنید.
 
اگر طرفدار سبک روشن هستید ، پس رنگ خاکستری با کل پالت رنگی کاملاً هماهنگ است. ترکیب رنگ ها به سبک اسکاندیناوی برای هر آپارتمان مناسب خواهد بود. ترکیب جالب یک پس زمینه خاکستری روشن به همراه مواد خام یا خشن (آجر ، چوب ، سنگ) است. كسانی كه می خواهند به سبك پارچه یا مینیمالیسم به فضای داخلی اضافه كنند ، می توانند به لوازم جانبی مس ، طلا ، فولاد یا نقره توجه كنند. رنگ خاکستری رقیق شده با بژ گرمتر و راحت تر می شود.
 
مشاوره مفید: انتخاب رنگ خاکستری به عنوان اصلی ، به گونه ای که فضای داخلی کسل کننده به نظر نرسد ، باید از نورپردازی با کیفیت بالا استفاده کنید. منابع نور مصنوعی به بهترین وجه در چندین سطح نصب می شوند. نور طبیعی باید بدون مانع وارد اتاق شود. هر منطقه باید به اندازه کافی روشن باشد ، بنابراین یک لوستر کافی نخواهد بود ، حتی اگر اتاق کوچک باشد.
 

 

3. فضای داخلی دنج در سایه های خاکی

طراحی آپارتمان
فضای داخلی دنج در سایه های خاکی.
 
رنگهای زمین(خاک) یک روند مرتبط و مورد پسند است. سایه های طبیعی انواع مختلف خاک ، سنگ ، مواد معدنی جزء مهم جهان در اطراف ما است. گیرنده های بصری انسان این سایه ها را چیزی نزدیک و عزیز می دانند. آنها یک پس زمینه مناسب برای ایجاد یک فضای داخلی هستند. تن های متوسط ​​از رنگهای "خاکی" از جمله سایه های قهوه ای و زرد متعلق به همان گروه تونی است و کاملاً با یکدیگر ترکیب می شوند.
 
در این پالت رنگ قهوه ای غالب است. در عین حال ، قهوه ای تون های زیادی دارد: نارنجی تیره ، قرمز آجری ، قهوه ای خردلی ، زرد مایل به قرمز. 
 
برای ایجاد یک فضای داخلی دنج و هماهنگ ، می توانید از کاغذ دیواری به رنگ کرم با الگوی بژ روشن استفاده کنید. کف های چوبی با رنگ های بژ گرم ، دلپذیری را به وجود می آورند. رنگ های روشن را می توان با استفاده از بالش های تزئینی و منسوجات ایجاد کرد. ایده های طراحی اصلی را می توان با استفاده از فرش های قدیمی ایرانی در سایه های خاموش قرمز و صورتی-بژ نیز تحقق بخشید.
 

 

4- سفید و خاکستری

طراحی آپارتمان
ترکیبی بی نقص از هماهنگی خاکستری و سفید
 
برای ایجاد یک فضای داخلی مدرن و شیک ، یک پشتیبان از سایه های خاکستری و سفید گزینه ای ایده آل است. به خصوص از این پالت رنگی برای طراحی اتاق ها به سبک های تاشو یا بلند استفاده می شود. طرفداران فن آوری از این رنگ پشتیبان قدردانی می کنند زیرا به خوبی با وسایل هماهنگ می شوند. مبلمان شیشه ای و روشنایی اضافی این محیط را تکمیل می کند.
 رنگ های خاکستری و سفید - یک راه حل اصلی و مدرن
 
این سبک ترکیبی از سردی و پویایی صنعتی است. آجر یا سنگ طبیعی بی سر و صدا با دیوارهای گچی همزیستی دارد. برای تزئین داخلی به رنگ خاکستری و سفید می توانید از سنگ تراشی در ترکیب با دیوارهای سفید رنگ استفاده کنید. رنگ خاکستری به نورپردازی اضافی نیاز دارد ، بنابراین ما از لامپ های نقره ای یا گرافیتی و همچنین قطعات فلزی استفاده می کنیم که نه تنها باعث ایجاد نور مناسب می شوند بلکه به تعیین نواحی کاربردی نیز کمک می کنند. برای ایجادسایه های روشن ، می توانید از لامپ های گرافیتی و مبلمان با رنگ تیره استفاده کنید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

کاخ چائوشسکو با 700 معمار بزرگترین ساختمان در جهان است

در

کاخ چائوشسکو

برای سالهای طولانی ، رد دستاوردهای سیستم سوسیالیستی در اروپا پرورش یافت ، تاریخ دوباره ترسیم شد و ارزیابی یک طرفه از وقایع و حتی شاهکارهای معماری ارائه شد. مجموعه بنای یادبود کاخ پارلمان رومانی که سرسختانه "کاخ چائوشسکو" نامیده می شود ، از این قاعده مستثنی نبود ، گرچه واقعاً یک ساختمان دولتی است. ساختمان اداری در مقیاس بزرگ به عنوان بزرگترین ساختمان اروپا و سنگین ترین سازه کره زمین در نظر گرفته شده است.  این مجموعه از معماری مجلل و چشمگیری برخوردار است.

 

کاخ چائوشسکو
کاخ چائوشسکو میراث چشمگیر معماری از سراسر اروپا (بخارست ، رومانی) است.

 

پایتخت رومانی ، بخارست ، می تواند افتخار کند که آنها یکی از بزرگترین سازه ها را بر روی کره زمین ساخته اند ،  این یک شاهکار واقعی معماری است که از لحاظ شکوه و عظمت بسیار چشمگیر است. الهام دهنده ایدئولوژیک ساخت چنین سازه پر زرق و برق خانه مردم (Rum. Casa Poporului) یا مجلس جمهوری (Rum. Casa Republicii) رهبر دولت سوسیالیست وقت ، نیکلای چائوشسکو بود.

 

کاخ چائوشسکو

فقط 5 سال طول کشید تا ساخت و تزئین مجموعه غول پیکر معماری (خانه مردم ، رومانی) به پایان برسد.

 

وی ابتکار ایجاد یک ساختمان اداری باشکوه را آغاز کرد که برای استقرار مقرهای اصلی نهادهای اصلی دولتی برنامه ریزی شده بود. ساخت و ساز در تابستان 1984 تحت رهبری معمار ارشد آنکا پترسکو آغاز شد ، که در آن زمان افراد کمی او را می شناختند. این پروژه او بود که در خلق آن 3 سال وقت صرف کرد و برنده مسابقه شد.

 

کاخ چائوشسکو

کاخ چائوشسکو ،کاخ پارلمان شاهکاری در زمان خود و تزئین اصلی بخارست (رومانی) است.

 

واقعیت جالب: تا به امروز ،  این ساختمان بزرگ را "کاخ چائوشسکو" می نامند که در اصل چائوشسکو  شخصاً بر ساخت و ساز  آن نظارت داشته است. هنوز می توانید انتقاداتی راجع به این واقعیت که تمام بودجه صرف ساخت آن شده و مردم کاملاً فقیر شده اند را بشنوید. در رومانی ، هنجارهای فروش غلات و غذا گفته می شود ، تقریباً گوشت ، شیر و تخم مرغ در کشور وجود نداشت ، فقط یک لامپ در اتاق مجاز بود و در زمستان استفاده از یخچال و فریزر ممنوع بود و غیره. در آن زمان ، محدودیت هایی واقعاً ایجاد شده بود ، اما دلیل آن یک بدهی عمومی خارجی بود ، که رهبران این کشور سعی کردند آن را در اسرع وقت ، ساخت مترو در بخارست و کانال در دانوب ، پرداخت کنند.

 

کاخ چائوشسکو

سنگ مرمر برای تزئین ساختمان منشأ محلی داشت و عمدتا از روچیتسا (Palatul Parlamentului ، رومانی) تحویل داده می شد.

 

کاخ چائوشسکو
لوسترهای کریستال سنگ طبیعی به دکوراسیون اصلی فضای داخلی تبدیل شده اند (Palatul Parlamentului ، بخارست).

 

در واقع ، توسعه دهندگان برای کاهش هزینه های تسهیلات تمام تلاش خود را انجام دادند. در چارچوب این برنامه ، تصمیم گرفته شد که فقط از سنگ مرمر محلی استفاده شود که از سراسر کشور آورده شده است. و این حجم عظیمی است ، با توجه به اینکه ایجاد خانه مردم بیش از 1 میلیون متر مکعب به طول انجامید. سنگ مرمر سفید ، صورتی و زرد ، 480 هزار متر مربع بتن ، 700 هزار تن فولاد و برنز ، 900 هزار متر مربع چوب سخت ، 3.5 هزار تن بلور ، 200 هزار متر مربع فرش که بیشتر آنها به طور مستقیم در محل بافته شد.

 

کاخ چائوشسکو

تالارهای باشکوه مرمر خانه مردم (Palatul Parlamentului ، رومانی).

 

و این تعجب آور نیست ، زیرا این سازه 350 هزار متر مربع مساحت و 2.55 میلیون متر مکعب حجم دارد. ابعاد کلی ساختمان 270 متر در 240 متر با ارتفاع ساختمان 86 متر و 92 متر زیر زمین است. این کاخ دارای 12 طبقه همکف و 8 طبقه زیرزمینی است که 4 طبقه از آنها هنوز به بهره برداری کامل نرسیده اند. در مجموع ، ساختمان اداری مجهز به 1100 مکان از مناطق مختلف است.

مرجع: بیش از 700 معمار در ایجاد کاخ ، از جمله مهندسان و متخصصان صنایع مختلف ، و همچنین 20 هزار سازنده که همه از رومانی بودند ، کار کردند. در مجموع ، حدود 300 هزار نفر در طراحی کل مجموعه معماری و مناطق اطراف آن کار کردند.

 

کاخ چائوشسکو

برخی از اتاق ها دارای سقف های شفاف با نقاشی زیبا هستند (Palatul Parlamentului ، رومانی).

 

کاخ چائوشسکو
این کاخ دارای چندین اتاق جلسات  است.  (Palatul Parlamentului ، بخارست).

 

با توجه به اینکه هنگام ایجاد فضای داخلی آنها به یک سبک معماری پایبند نبودند ، نمی توان تعیین کرد که کاخ چائوشسکو با کدام سبک معماری تعلق دارد. تنها چیزی که می توان گفت این است که معلوم شد یک کاخ واقعی با ستون های غول پیکر ، پلکان های مرمر ، لوسترهای کریستال (به مقدار 480 قطعه و 1409 لامپ سقفی) و حتی درها ، آینه های بزرگ ، پنجره های رنگی نقاشی شده است ، و این ها ، بعلاوه مبلمان ، آثار هنری و .. است. پایان کار برخی از فضای داخلی تا به امروز کامل نشده است.

 

کاخ چائوشسکو

همراه با ساخت کاخ چائوشسکو یا خانه مردم (رومانی) ، مرکز بخارست دوباره ایجاد شد.  |  عکس

 

کاخ چائوشسکو
ساختمان اصلی اداری اتاق های پارلمان و دادگاه قانون اساسی را در خود جای داده و موزه هنرهای معاصر (پالاتول پارلامتولوئی ، رومانی) نیز دایر است. 


به هر حال ، کاخ پارلمان (همانطور که اکنون نامیده می شود) نه تنها به بزرگترین ساختمان در اروپا تبدیل شد ، بلکه مرکز بخارست را به مکانی خاص در محل ایجاد آنها تبدیل کرد: میدان اصلی قانون اساسی ، که به طور موثری قاب شده است توسط ساختمانهای اداری ، در اینجا بلوار وحدت آغاز می شود که زیبایی و اندازه شانزه لیزه را پشت سر گذاشته است.

 

زلزله

برخی از معابد و بناهای تاریخی قبلاً در اثر زلزله تخریب شده اند و تعداد معدودی نیز دوباره جابجا شده اند.

 

درست است ، به خاطر چنین شکوهی ، پایتخت رومانی 22 کلیسای باستانی ، 6 کنیسه و یک پنجم از بناهای تاریخی قرن 18 و 19 را از دست داده است. ساختمان هایی که مروارید بخارست بودند. آنها به دلیل این واقعیت که تصمیم به ساخت یک مجموعه معماری با شکوه ، که به یک نماد درخشان کشور تبدیل شده است ، تخریب شدند.

نیکولای چائوشسکو از ۱۹۶۵ تا روز اعدامش، دبیرکل حزب کمونیست رومانی و در نتیجه بالاترین مقام آن کشور بود. او رئیس‌جمهور کشور و در واقع حاکم مادام العمر رومانی بود.

 

اعدام چائوشسکو

دیکتاتور برکنار شده نیکلای چائوشسکو و همسرش النا در رومانی اعدام شدند.

 

به مدت دو روز نیکولای و النا چائوشسکو در زندان نظامی پادگان تارگوویسته نگهداری شدند. سپس یک دادگاه نظامی در آنجا تشکیل شد تا دیکتاتور برکنار شده و همسرش را محاکمه کند.
روند کار بیشتر شبیه دعوا بود. احتمالاً چائوشسكو می فهمید كه چگونه پایان می یابد . وی گفت که او رومانیایی ها را تغذیه می کند ، برای آنها مسکن و کار فراهم می کند ، جمهوری سوسیالیست رومانی را به حسادت کل جهان تبدیل می کند.

بعید است كه چائوشسكو دروغ گفته باشد ، بلكه نتایج حكمرانی خود را اینگونه می دیده است.

اعدام چائوشسکو


نیکولای و النا چائوشسکو در 25 دسامبر 1989 تیرباران شدند. کمی بعد ، اجساد را با برزنت پوشانده و به استادیوم فوتبال استئوآ منتقل کردند و در آنجا 24 ساعت دراز کشیدند و پس از آن در قبرستان گنچا در بخارست به خاک سپرده شدند.سپس یک سرباز و یک پزشک به اجساد نزدیک شدند تا واقعی بودن مرگ را اعلام کنند. فیلمبردار درخواست کرد تا روسری آغشته به خون النا را که روی صورتش افتاده بود کنار بزند. بعد از چند لحظه ، او همچنین خواست که سر چائوشسکو را جلوی دوربین بلند کنند. 

اعدام چائوشسکو


گفته شده است که مقامات ارتش چنان غیرمنتظره اقدام به تیراندازی کردند که گروه فیلمبرداری موفق شدند فقط آخرین لحظات مرگ چاوشسکو را که بر اثر زخمی شدن به زمین افتاده ، ضبط کنند. بر اساس برخی گزارش ها ، حداقل 30 گلوله به سمت همسران چائوشسکو شلیک شده است. با این حال ، یکی از اعضای جبهه نجات ملی در سال 1990 گزارش کرد که 120 گلوله در اجساد پیدا شده است.!

اعدام چائوشسکو

توریست ها در محل اعدام چائوشسکو و همسرش

فرزندان اعدام شدگان نیکو ، والنتین و زولا  بلافاصله پس از حوادث دسامبر 1989 دستگیر شدند. نیکو چائوشسکو به نسل کشی و زویا و والنتینا به تخریب اقتصاد ملی متهم شدند. در اوایل سال 1990 ، آنها از بازداشت آزاد شدند. در اکتبر 2006 ، تقریباً 17 سال پس از سقوط قدرت چائوشسکو ، دادگاه رومانی حکم داد که املاکی را که پس از انقلاب از آنها پس گرفته شده بود ، به فرزندانش بازگرداند.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

خانه مینیاتوری به مساحت 20 مربع در پاریس

در

پاریس

 

در منطقه غیرمتعارف پاریس، مون‌مارتر، با بلوارهای رمانتیک، کاباره‌های معروف، بسیاری از مغازه‌ها، رستوران‌های خوب، عتیقه‌فروشی‌ها، کافه‌های تاریخی و بارهای مدرن، احاطه‌شده توسط ساختمان‌های بلند، خانه‌ ای جذاب پنهان شده است. علیرغم این واقعیت که مساحت کم این خانه‌  ارزش معماری ندارد، مدتهاست که به پناهگاه مسافرانی تبدیل شده است که می خواهند از زیبایی شهر عشق لذت ببرند .

 

پاریس
اجاره یک مهمانخانه پاریسی ارزان تر از اکثر اتاق های هتل در پایتخت فرانسه است.


خبر خوب برای کسانی که آرزوی بازدید از پاریس را دارند اما توانایی پرداخت هزینه اجاره اتاق در یک هتل گران را ندارند. در یکی از معتبرترین مناطق شهر - مونمارتر، که توسط ساختمان های بلند احاطه شده است، یک خانه دو طبقه مینیاتوری وجود دارد که مساحت آن به سختی 20 "متر مربع" است. علیرغم اندازه کوچک آن، هر مسافری که آن را از قبل در پلتفرم آنلاین Airbnb رزرو کرده باشد، هر آنچه را که برای اقامت راحت نیاز دارد، پیدا خواهد کرد.

 

پاریس

مونمارتر یک منطقه افسانه ای از پاریس است که در زمان امپراتوری روم (فرانسه) مسکونی بوده است.  


توجه: منطقه تاریخی مونمارتر زیباترین و رمانتیک ترین قسمت شهر است که بر روی تپه ای به همین نام واقع شده است که 130 متر از سطح زمین بالا تر  است. استقرار آن در دوران امپراتوری روم آغاز شد، اگرچه تنها در سال 1860 بخشی از پاریس شد. با توجه به تاریخ چند صد ساله و زیبایی طبیعت، جای تعجب نیست که این مکان به یک منطقه بوهمیایی تبدیل شده است، جایی که فضای بی نظیری از آزادی و رهایی حاکم است.


موزه‌ها، معابد باشکوه، بلوارهای عاشقانه، کاباره‌های معروف، میدان‌های بازار، انواع مغازه‌ها، کافه‌ها و رستوران‌ها، نانوایی‌ها، شیرینی‌فروشی‌ها و انبارهای شراب، گورستان‌های تاریخی و تاکستان‌ها - همه اینها گردشگران و پیاده‌روی‌ های عاشقانه را به خود جذب می‌کنند.

 

پاریس

خیابان های بوهمی مونمارتر جایی است که هر گردشگری آرزوی حضور در آن را دارد (پاریس). 

 

ناگفته نماند که اجاره خانه یا اتاق هتل در منطقه افسانه ای که افراد مشهور از قرون وسطی در آن زندگی می کردند، گران است. تنها استثنا هاستل ها و این خانه کوچک است که می توان آن را با حداقل 95 دلار اجاره کرد. یک مهمانخانه مینیاتوری در Rue des Martyrs خیلی سریع به یک مکان بسیار محبوب تبدیل شد، زیرا تعداد کمی از گزینه های مسکن اجاره ای مناسب وجود دارد که مهمانان بتوانند با قیمت مناسب احساس کنند در خانه خود هستند. به گفته مهمانان، آنها از نحوه سازماندهی زندگی "خانه عروسکی" شگفت زده شدند.

به همین دلیل است که ما تصمیم گرفتیم به چنین فضای کوچکی نگاه کنیم تا به عنوان مثال نشان دهیم که چگونه می توانید یک خانه را سازماندهی کنید اگر مساحت آن از یک اتاق یک آپارتمان تمام عیار بیشتر نباشد.

 

مبلمان

یک اتاق نشیمن درست در ورودی وجود دارد.


با عبور از آستانه خانه جذاب، مهمانان بلافاصله خود را در اتاق نشیمن که با آشپزخانه ترکیب شده است می یابند. منطقه نشیمن باز امکان سازماندهی یک فضای حجیم را فراهم می کند که هم با پنجره ها و هم غلبه رنگ های روشن در فضای داخلی تسهیل می شود.

 

مبلمان

مبلمان کمیاب به دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن تبدیل شده است.


طراحان برای اینکه فضای نشیمن را با مبلمان بیش از حد شلوغ نکنند، خود را به یک کابینت دیواری در ورودی، یک کاناپه آنتیک و یک صندلی راحتی با روکش چرمی به رنگ قهوه ای-قرمز مجلل محدود کردند. به عنوان میز ناهار خوری، فقط یک صندوقچه قدیمی ارائه شده است، اگرچه یک میز تاشو نیز وجود دارد که پشت کاناپه وصل شده است.

 

آشپزخانه مجهز

یک گوشه آشپزخانه مجهز، کسانی را که دوست دارند شاهکارهای آشپزی خود را طبخ کنند خوشحال می کند.

 

منطقه آشپزخانه طبق تمام قوانین مجهز شده است. یک مجموعه مبلمان گوشه ای، یک اجاق گاز، یک یخچال کوچک تعبیه شده در کابینت پایه، یک سینک و یک کابینت دیواری برای کارد و چنگال - همه اینها فرصت های نامحدودی را برای کسانی که به غذاهای خانگی عادت دارند باز می کند. اگرچه چندین شیرینی‌فروشی، نانوایی و کافه‌ در این نزدیکی وجود دارد که می‌توانید غذاهای محلی را بدون اتلاف وقت امتحان کنید.

 

اتاق خواب

مینیمالیسم طراحی به هیچ وجه بر عملکرد و راحتی اتاق خواب تأثیری نداشته است.

 

با بالا رفتن از یک پلکان ساده به طبقه دوم، مهمانان خود را در اتاق خواب می بینند که بیشتر آن را یک تخت دو نفره چشمگیر اشغال کرده است. خوشبختانه، اکثر مردم بدون انبوهی از وسایل سفر می کنند، بنابراین کابینت مینیاتوری است، اما با قفسه های باز کامل، می توان گفت که فضای ذخیره سازی کافی وجود خواهد داشت.

 

حمام مجهز

یک حمام مجهز در یک آپارتمان کوچک در پاریس که می توان آن را در Airbnb رزرو کرد.

 

این خانه مینیاتوری همچنین دارای یک حمام راحت با توالت است، زیرا به سختی کسی وجود دارد که قبول کند در شهری عجیب و بدون امکانات اولیه زندگی کند. به هر حال، به لطف وجود تعداد کافی پنجره (حتی در حمام) و یک پالت رنگی خوب انتخاب شده، مینی اقامتگاه چندان کوچک به نظر نمی رسد.


با توجه به ارزش غیر واقعی املاک و مستغلات در بزرگترین شهرهای جهان، جای تعجب نیست که آپارتمان های کوچک نه تنها در پاریس محبوب شوند. به عنوان مثال،باریک ترین خانه در لندن برای فروش : قیمت سر به فلک زده است.

نظرات

در ادامه بخوانید...

چرا این آسمان خراش بدون پنجره ایمن ترین ساختمان در آمریکا است

در

 آسمان خراش

 

منطقه  منهتن نیویورک به خاطر آسمان خراش های فراوانش شهرت جهانی دارد. و به نظر می رسد که هر یک از آنها شبیه به دیگری است، اما همچنان منحصر به فرد است. با این حال، چنین ساختمان مرتفعی نیز وجود دارد که به شدت از منظر شهری اصلی این منطقه متمایز است و همه به این دلیل است که حتی یک پنجره ندارد.این ویژگی یکی از شواهدی است که نشان می دهد از این آسمان خراش در قلب نیویورک فقط به عنوان "ایمن ترین ساختمان در آمریکا" یاد می شود.

 

 آسمان خراش

غیر معمول ترین آسمان خراش منهتن

 

در واقع این ساختمان اگرچه مرتفع است اما تا حدودی قابل توجه نیست. بنابراین، مسافری که در خیابان های منهتن قدم می زند، ممکن است بلافاصله متوجه نشود که آسمان خراش در خیابان توماس 33 چیزی به طور قابل توجهی متفاوت است. در پایان، در نگاه اول به نظر می رسد که ساختمان دیگری به سبک معماری بروتالیسم جلوی چشمان شما قرار دارد و همچنین کاملاً با منظره مرتفع اطراف مطابقت دارد.

 

 آسمان خراش

آسمان خراش غیر معمول در نیویورک


اما اگر به دقت نگاه کنید، کاملاً ممکن است یک ویژگی عجیب و غریب از نمای این ساختمان مرتفع را متوجه شوید: بدون پنجره. و کاملاً: در تمام 29 طبقه ساختمان حتی یک دهانه شنیداری کوچک نیز امکان پذیر نخواهد بود. در واقع، تنها چیزی که به نحوی ظاهر یکنواخت ساختمان را روشن می کند، چندین شفت تهویه است که در اطراف طبقات 10 و 29 قرار دارند. بقیه محیط آسمان خراش دیوارهای خالی جامد است.

 

 آسمان خراش

بلند مرتبه بدون یک پنجره


برای درک معنای چنین سازه عجیب و غریب معماری، کافی است به تاریخچه ساخت بنا بپردازیم. در سال 1974 توسط معمار جان وارنک که بیشتر با نام مستعار Varnek شناخته می شود، ساخته شد. و آنها به دلیلی به او روی آوردند، اما همه به این دلیل که نماینده سلسله معماران، که از استنفورد فارغ التحصیل شده بود، باید یک کار دشوار معماری را حل می کرد - ساختن چنین ساختمان مرتفعی که در عین حال هدفی کاملاً فنی داشت، ظاهر کلی منطقه معروف نیویورک را مخدوش نکند.

 

منهتن

ساختمانی که حتی عصرها هم روشنایی ندارد.


و معمار موفق شد با این کار کنار بیاید: آسمان خراش 29 طبقه در خیابان توماس 33 برای قرار دادن سه مرکز تلفن خودکار دیجیتال بین شهری در دیوارهایش ساخته شد. تمام نمای دیوارهای خالی و یک جفت شفت تهویه تنها با ورودی آسمان خراش تلفیق می شود که تنها راه ارتباطی بین داخل سازه و دنیای بیرون است. در واقع، پذیرش در آنجا بسیار محدود است: فقط کسانی مجاز به ورود هستند که بالاترین سطح مجوز از بالاترین سازمان های دولتی ایالات متحده را دارند.

 

 آسمان خراش

ورودی ساختمانی غیر قابل دسترس


دقیقاً به دلیل انتصاب او بود که به این ترتیب ایجاد شد: استقرار مرکز اصلی ارتباطات تلفنی در کشور مستلزم چنین اقدامات جدی بود. اطلاعات کمی در مورد نحوه محافظت از ساختمان وجود دارد: طبق گزارش، دیوارها از پانل های بتونی مسلح و گرانیت سوئدی پوشیده شده است و ارتفاع هر طبقه 5.5 متر است. نیاز به محافظت از تجهیزات سنگین همچنین منجر به این واقعیت شد که هر متر مربع از کف می تواند باری تا 1.5 تن وزن را تحمل کند. به همین دلیل است که این آسمان خراش «ایمن‌ترین ساختمان آمریکا» نامیده می‌شود، زیرا می‌تواند تا دو هفته پس از انفجار هسته‌ای در برابر آلودگی رادیواکتیو منطقه مقاومت کند!

 

نظرات

در ادامه بخوانید...