5 دلیل برای استفاده از انجیر و 10 ایده خوشمزه برای افزودن انجیر به رژیم غذایی

در

انجیر

 

نرم، مخملی، با دانه های ترد و پالپ شیرین، انجیر با سرعت کیهانی محبوبیت پیدا می کند و به طور فزاینده ای در فیدهای رسانه های اجتماعی ظاهر می شود. ما دقیقاً به شما می گوییم که انجیر چه فوایدی دارد، چگونه آن را انتخاب کنید و چقدر می توانید ذخیره کنید.

ترکیب شیمیایی انجیر

اگرچه انجیر از نظر پروتئین و چربی بسیار کم است، اما سرشار از مواد مغذی دیگری است که به هضم سالم کمک می کند، خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد و سطح قند خون را عادی می کند.

یک انجیر تازه با وزن تقریبی 40 گرم حاوی:

30 کالری
کربوهیدرات و فیبر
6٪  کلسیم
3 درصد از استاندارد روزانه مس،
۲ درصد از نیاز روزانه منیزیم،
۲ درصد از نیاز روزانه به پتاسیم،
3 درصد از ارزش روزانه ویتامین B6،
2 درصد از ارزش روزانه ویتامین B2 (ریبوفلاوین)،
2٪ از ارزش روزانه B1 (تیامین)،
۲ درصد از ارزش روزانه ویتامین K.

انجیر

روزانه چند انجیر می توانید بخورید

متخصصان تغذیه توصیه می کنند روزانه بیش از پنج تا شش تکه انجیر تازه یا خشک مصرف نکنید. و اگر به سطح قند خون خود اهمیت می دهید، حتی کمتر. به ویژه ارزش محدود کردن انجیر خشک در رژیم غذایی را دارد، زیرا قند با خشک شدن میوه غلیظ می شود.

 

انجیر

خواص انجیر برای سلامتی

انجیر یکی از قدیمی ترین گیاهانی است که بشر شناخته است و یکی از اجزای کلاسیک غذاهای مدیترانه ای است. دارای مجموعه متنوعی از اجزای فعال زیستی از جمله فلاونوئیدها، اسیدهای فنولیک، کاروتنوئیدها و توکوفرول ها است که قرن ها در طب سنتی مورد استفاده قرار می گیرد. بررسی اخیر مقالات علمی منتشر شده  در مجله Nutrients داده هایی را در مورد ترکیبات فیتوشیمیایی و فواید سلامتی انجیر ارائه می دهد. در اینجا نتیجه گیری دانشمندان است.

 

انجیر

انجیر به هضم غذا کمک می کند

انجیر  توسط پزشکان به عنوان یک درمان خانگی برای مشکلات گوارشی توصیه می شود . برگ‌ها و میوه‌های این گیاه سرشار از فیبر، فنل، اسیدهای آلی و ترکیبات فرار هستند که منابع غذایی برای باکتری‌های سالم روده هستند.

یک مطالعه ایرانی  بر روی 150 فرد مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر نشان داد افرادی که به مدت چهار ماه دو بار در روز چهار میوه خشک می خوردند، بهبود قابل توجهی در بهزیستی داشتند. دانشمندان خاطرنشان می کنند که انجیر میکرو فلور روده را بهبود می بخشد و حتی به عنوان یک اقدام پیشگیرانه برای جلوگیری از ایجاد زخم معده عمل می کند.

 

انجیر

علائم دیابت نوع 1 را تسکین می دهد

انجیر حاوی آبسیزیک اسید است که هموستاز گلوکز را بهبود می بخشد. جوشانده برگ های گیاه به طور موثرتری نسبت به برخی داروها به کاهش سطح قند کمک می کند. در یک مطالعه، انجیر غلظت قند خون را تا 13.5 درصد در بیماران کاهش داد.

در عین حال، انجیر خشک حاوی مقدار زیادی قند است و می تواند به طور موقت سطح گلوکز خون را افزایش دهد.

انجیر

به بیماران مبتلا به فشار خون کمک می کند

انجیر خشک و تازه سرشار از پتاسیم است که به بدن کمک می کند تا از شر سدیم اضافی خلاص شود و فشار خون را به آرامی کاهش دهد. بنابراین برای بیماران مبتلا به فشار خون این میوه به ویژه مفید خواهد بود.

 

به حفظ وزن طبیعی کمک می کند

انجیر سرشار از فیبر، ویتامین و مواد معدنی، میان وعده مناسبی برای افرادی است که وزن اضافی دارند. دو یا سه میوه به سرعت گرسنگی را برطرف کرده و برای مدت طولانی اشباع می کنند. دانشمندان  خوردن انجیر را با بهبود کیفیت رژیم غذایی و کاهش وزن مرتبط دانسته اند . باز هم، این تعداد در مورد میوه های تازه صدق می کند. به دلیل قند زیاد، بهتر است مقدار خشک شده را در رژیم غذایی محدود کنید.

 

انجیر

استخوان ها را تقویت می کند

انجیر منبع خوبی از مواد معدنی مفید برای استخوان ها است: کلسیم، منیزیم، فسفر. مطالعات نشان می دهد که انجیر سه برابر بیشتر از سایر میوه ها کلسیم دارد.

اکنون دانشمندان در حال مطالعه سایر خواص بالقوه مفید این گیاه هستند: به عنوان مثال، تقویت حافظه، کاهش اضطراب، جلوگیری از بیماری های قلبی عروقی، عادی سازی خواب، بهبود کیفیت پوست.

انجیر در درمان یبوست

درمان یبوست با انجیر : صبح ناشتا 2 تا 3 عدد انجیر را در آب گرم ریز گرده میل نمایید .

در صورت استفاده از انجیر خشک اواخر شب قبل از خوابیدن 3 تا 4 عدد انجیر را بشویید ودر یک لیوان آب گرم بری فردا صبح آماده نمایید تا خیس بخورد. صبح قبل از صبحانه میل نمایید.  

 

انجیر

 

ده روش خوشمزه برای افزودن انجیر به رژیم غذایی

اوائل ماه مرداد زمانی است که با انجیر از خود پذیرایی بعمل آورید. میوه های تازه بنفش و زرد قبلاً در قفسه مغازه ها و بازارها ظاهر شده اند. انجیر شیرین، لطیف، با طعم های عسلی، هم به تنهایی و هم به عنوان بخشی از انواع غذاها خوب است.

 

انجیر

 

1- انجیر را به صورت تازه یا خشک به عنوان میان وعده میل کنید بدون اینکه پوست آن کنده شود.
2- انجیر را کباب کنید، بپزید یا بجوشانید.
3- از بلغور جو دوسر یا  پنیر  با تکه های انجیر لذت ببرید.
4- انجیر را به غذاهای گوشتی اضافه کنید، چه کباب، سینه مرغ، بوقلمون کبابی، پاستا با ژامبون و غیره.
5- انجیر را به یک بشقاب پنیر همراه با هندوانه، پنیر فتا، عسل و آجیل اضافه کنید.
6- با انجیر، کلوچه و کیک درست کنید.
7- آناناس روی پیتزا را با انجیر جایگزین کنید و طعم آن شما را شگفت زده خواهد کرد.
8- از انجیر مربا و مارمالاد درست کنید.
9- انجیر را به میلک شیک اضافه کنید. میوه ها را با شیر، دو پیمانه بستنی وانیلی و یک قاشق عسل مخلوط کرده و از مخلوط کن رد کنید.

10- یک کمپوت خوشمزه از انجیر تهیه کنید.

11- انجیر را با میوه های خشک، لیمو، سیب و نعناع ترکیب کنید. یک نوشیدنی گرم کننده غنی شده دریافت کنید.
- برای از بین بردن چسبندگی سطح میوه ها، آنها را با آب ولرم بشویید، با دستمال کاغذی خشک کنید و در یخچال قرار دهید.

5037efbeae701f648bccddeb38607721.jpg

 

نحوه انتخاب انجیر مناسب در بازار یا فروشگاه

انجیر تازه محصول فاسد شدنی است. یک هفته پس از برداشت برای مصرف نامناسب خواهد بود. بنابراین مسئولیت انتخاب میوه ها در بازار یا فروشگاه را بر عهده بگیرید.

به ظاهر و رنگ میوه انجیر توجه کنید. به دنبال میوه های بنفش پررنگ باشید. لکه های کوچک معمولا بی ضرر هستند، اما انجیر ترک خورده را نخرید. پوست چین و چروک بد نیست. به احتمال زیاد، چنین انجیری بسیار شیرین خواهد بود.
انجیر را لمس کنید. باید نرم و توپر باشد. انجیر نارس سفت است و قند و آب کمی دارد.
میوه ها را بو کنید - آنها باید عطر میوه ای لطیفی داشته باشند. اما ترشی آن نشان دهنده خراب شدن انجیر است.
انجیر خشک خیلی روشن نخرید: رنگ غنی و سطح براق آن نشان می دهد که میوه ها با مواد شیمیایی خشک شده اند.
پس از خرید، میوه ها را در اسرع وقت مصرف کنید. حتی در یخچال نیز نگهداری آنها بیش از سه تا چهار روز نامطلوب است. یا می توانید انجیر را منجمد کنید و سپس یک سال تمام استفاده می کند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

چرا این میوه برای کبد مفید است

در
خواص زردآلو
واقعیت این است که میوه های زردآلو به عنوان میوه هایی با پکتین بالا شناخته شده اند. پکتین آفت کش ها، یون های سنگین فلزات و سایر مواد خطرناک را از بدن حذف می کند. متخصصان خاطر نشان کردند، در صورتی که می خواهید با زردآلو به کبد کمک کنید، میوه های اسیدی بیشتری بخورید. اما در عین حال در استفاده از زردآلو باید با احتیاط رفتار شود.
 
سایر خواص زردآلو عبارتند از: توانایی میوه برای بهبود حافظه، کمک به جلوگیری از بیماری های غده تیروئید، تأثیر مثبت بر سیستم قلبی عروقی و حتی کمک به از بین بردن وزن بیش از حد.
 
جالب است که نه تنها میوه تازه، بلکه همچنین نوشیدنی هایی که از آن ساخته می شود، بر بدن تاثیر مثبتی دارد. به عنوان مثال، کوکی ها با زردآلو دارای دوز روزانه ویتامین های مختلف هستند. اما در اینجا باید مراقب باشید: با استفاده از این نوشیدنی - به عنوان یک عارضه جانبی، مشکلات روده را ممکن به دنبال داشته باشد.
 
 زردآلو  همچنین منبع کاروتن، پتاسیم، آهن و ویتامین C است.  هر 100 گرم زردآلو فقط 48 کیلوکالری دارد، بنابراین در میان کسانی که  رژیم غذایی دارد، میوه ی محبوبی است. نه تنها میوه زردآلو خورده می شود، بلکه محتویات هسته های آن نیز از مارسیپان ساخته می شود و به عنوان جایگزینی برای بادام استفاده می شود.

نظرات

۱۴۰۰/۹/۲۱محصولات حاوی روغن هسته زردآلو .مرطوب کننده و نرم کننده پوست، مقوی طبیعی با خواص ضد پیری، دارای اثر ضد عفونی کننده، ضد التهابی، تسکین دهنده، التیام دهنده بیماری های پوستی، روغنی نرم و ایمن، ایده آل برای ماساژ، التیام دهنده سلولیت و راش پوشک، مرطوب کننده و بازسازی کننده خشکی و موهای ضعیف شده باعث رشد مو می شود.

۱۴۰۰/۹/۲۱روغن زردآلو یک محصول دوستدار محیط زیست با منشاء طبیعی است که از پرس سرد هسته زردآلو به دست می آید. دانه ها حاوی 30-50 درصد روغن چرب هستند. روغن زردآلو در اوایل 3000 سال قبل از میلاد شناخته شده بود. برای اولین بار در چین مورد استفاده قرار گرفت و از طریق بازرگانان عرب به اروپا رسید و در آنجا رواج یافت و ارزش طلا را داشت.

۱۴۰۰/۹/۲۱حاوی اسیدهای چرب اشباع نشده - لینولئیک، پالمیتیک، استئاریک، پالمیتولئیک، لینولنیک، نمک های پتاسیم، منیزیم، اسید پانتوتنیک، توکوفرول ها (ویتامین E)، ویتامین های گروه A، B، C، F و مجموعه ای از اجزای مفید دیگر است. به خصوص سرشار از ویتامین A، یک مرطوب کننده طبیعی برای پوست. در پزشکی استفاده می شود.

۱۴۰۰/۹/۲۱ روغن زردآلو دارای خواص ضد التهابی، تسکین دهنده، نرم کننده، مغذی، مرطوب کننده، ضد عفونی کننده، آنتی اکسیدانی و مقوی است. از خواص درمانی روغن زردآلو در موارد زیر استفاده می شود: -در درمان زخم و تومور - برای درمان هموروئید - برای درد در ناحیه بینی و گوش - برای مرطوب کردن پوست و درمان بیماری های پوستی

۱۴۰۰/۹/۲۱روغن زردآلو به طور گسترده ای در زیبایی استفاده می شود و بخشی از بسیاری از محصولات آرایشی برای مراقبت از پوست و مو و همچنین برای تقویت ناخن ها و رشد مژه ها است. روغن زردآلو یک درمان ایده آل برای پوست با کمبود ویتامین ها، آبرسانی مناسب و تغذیه است. با استفاده مداوم از آن می توانید به نتایج قابل توجهی در بهبود وضعیت پوست دست پیدا کنید.

۱۴۰۰/۹/۲۱روغن زردآلو می تواند به عنوان یک محصول مستقل، بدون تغییر یا در ترکیب با روغن های دیگر استفاده شود. دوز توصیه شده روغن زردآلو هنگام مخلوط شدن با سایر روغن های گیاهی 10-15٪ است. علاوه بر این، روغن زردآلو برای حل کردن اسانس های طبیعی بسیار عالی است.

۱۴۰۰/۹/۲۱روغن زردآلو برای انواع پوست و مو مناسب است. در زیبایی و رایحه درمانی، اغلب به عنوان روغن پایه استفاده می شود. همچنین برای ماساژ بدن، اغلب با روغن های دیگر، بدن را آرام می کند. روغن زردآلو مایع و ساختار کمی چسبناک، بی رنگ، با سایه کمی از زردی، تقریباً بی بو است، به جز رایحه بسیار ملایم زردآلو، به خوبی جذب می شود و چربی اضافی و درخشندگی قوی روی پوست باقی نمی گذارد.

۱۴۰۰/۹/۲۱ماندگاری روغن زردآلو 12 ماه می باشد. معمولاً در یک مکان تاریک و در دمای اتاق در یک ظرف دربسته نگهداری می شود. روغن باز شده توصیه می شود در یخچال نگهداری شود.

۱۴۰۰/۹/۲۱روغن زردآلو از نظر خواص مشابه روغن بادام است، همچنین در لوازم آرایشی برای مرطوب کردن و لطافت پوست گنجانده شده است، اما بسیار ارزانتر از روغن بادام است. گاهی اوقات آن را با روغن بادام برای فروش رقیق می کنند و همچنین برای تهیه صابون، کرم سرد و در عطرسازی استفاده می شود.

۱۴۰۰/۹/۲۱روغن زردآلو در زیبایی شناسی به دلیل موارد زیر استفاده می شود: - خاصیت مرطوب کنندگی و تغذیه کنندگی پوست را به شدت تغذیه، نرم و مرطوب می کند، از خشکی و پوسته پوسته شدن آن جلوگیری می کند. حاوی ویتامین A است که مسئول آبرسانی پوست است. پوسته های پوست را روی پوست هایی که پوسته پوسته شده اند، لایه برداری می کند.

۱۴۰۰/۹/۲۱اول از همه، روغن زردآلو درمان موثر برای پوست های خشک ، کم آب، تحلیل رفته و شل که خاصیت ارتجاعی خود را از دست داده اند است. هنگام مراقبت از پوست معمولی ، روغن زردآلو از پیری و کم آبی جلوگیری می کند. روغن زردآلو ایمن و بسیار ملایم است که حتی برای پوست ظریف نوزاد نیز مناسب است - راش پوشک و درماتیت نوزادان را التیام می بخشد و همچنین از پوست ظریف و حساس پلک ها و اطراف چشم مراقبت می کند.

۱۴۰۰/۹/۲۱روغن زردآلو خاصیت مقوی و ضد پیری. روغن زردآلو تاثیر مفیدی بر فرآیندهای حیاتی سلول های پوست دارد، به تسریع بازسازی لایه های مرده پوست کمک می کند، تولید کلاژن را تحریک می کند و استحکام و قابلیت ارتجاعی پوست را حفظ می کند. استفاده مداوم از آن به صاف کردن چین و چروک های عمیق صورت و رفع چین و چروک های ریز سطحی کمک می کند. پوست را تقویت می کند، رنگ چهره را بهبود می بخشد، ظاهری سالم می بخشد. جزء ایده آل برای تقویت و لیفت ماسک های صورت.

۱۴۰۰/۹/۲۱روغن زردآلو حاوی ویتامین C است که خاصیت ارتجاعی و جوانی به پوست می دهد. محتوای ویتامین F در روغن زردآلو بالاترین میزان است که پیری و پیری پوست را کند می کند و به عادی سازی عملکرد غدد چربی، جلوگیری از بزرگ شدن منافذ و ظاهر آکنه کمک می کند.

۱۴۰۰/۹/۲۱روغن زردآلو یک درمان عالی برای مشکلات پوست چرب. - خاصیت ضد باکتریایی و ضد عفونی کنندگی روغن زردآلو قرمزی، بثورات، التهاب، پلاک های خشک را برطرف می کند، درماتیت را درمان می کند، پوست را تسکین می دهد. روغن زردآلو مناسب برای پوست های مشکل دار ، مستعد آکنه و پوست های حساس که به بسیاری از مواد آرایشی واکنش منفی نشان می دهد.

۱۴۰۰/۹/۲۱روغن زردآلو ، روغن ماساژ بسیار محبوب . به راحتی به پوست نفوذ می کند، به راحتی پخش می شود، پوست را گرم و نرم می کند، لغزش آسان را برای دستان شما فراهم می کند.

۱۴۰۰/۹/۲۱روغن زردآلو همراه با روغن های دیگر برای ماساژ ضد سلولیت و برای نرم کردن پوست خشن استفاده می شود.

۱۴۰۰/۹/۲۱روغن زردآلو را می توان برای مراقبت از مو و پوست سر نیز استفاده کرد . پوست سر و فولیکول های مو را تقویت می کند و باعث رشد مو می شود. مراقبت کامل از موهای خشک و نازک، موهای رنگ شده یا در معرض عوامل طبیعی آن را پر از رطوبت می کند.

۱۴۰۰/۹/۲۱در پخت و پز به عنوان یک طعم دهنده برای برخی از ظروف، سالاد، آب پرتقال، و در غذاهای ایتالیایی است. روغن زردآلو معمولاً در آن پخته نمی شود؛ برای این کار بسیار گران است.

در ادامه بخوانید...

دانشمندان گفتند کدام میوه خطرناک ترین است

در
دانشمندان گفتند کدام میوه خطرناک ترین است

 

دانشمندان گفتند کدام میوه خطرناک ترین است

دانشمندان آمریکایی مطالعه ای را انجام دادند تا دریابند کدام میوه ها و سبزیجات برای سلامتی خطرناک ترین هستند. آنها بررسی کردند که چه مقدار کود و مواد شیمیایی دیگر را میوه ها  جذب می کنند.
 
طبق نتایج بدست آمده ، توت فرنگی در صدر لیست خطرناک ترین ها قرار گرفت. برای رشد این توت از بسیاری از سموم دفع آفات استفاده می شود که توت فرنگی ها خیلی خوب جذب میکنند. تمام نمونه های مورد مطالعه دانشمندان حاوی مواد خطرناک بودند. همچنین ، بسیاری از مواد شیمیایی موجود در خاک توسط اسفناج و سیب زمینی جذب می شوند و در رتبه دوم رتبه بندی میوه ها و سبزیجات خطرناک قرار داشتند.گلابی ، شهد گیاهان ، انگور ، گیلاس ، گوجه فرنگی ، فلفل دلمه ای و سیب زمینی در ادامه قرار دارند.
 
دانشمندان دریافته اند که به طور متوسط ​​70٪ میوه و سبزیجات که در فروشگاه ها فروخته می شوند تهدیدی برای سلامتی محسوب می شوند زیرا در معرض کودها یا فرآوری شیمیایی قرار دارند، و مضرات این میوه ها و سبزیجات بیشر از خواص آن است. این امر به ویژه در مورد میوه ها و سبزیجات که خارج از فصل طبیعی آنها به فروش می رسد صادق است. فرآوری شیمیایی می تواند ماندگاری میوه ها و سبزیجات را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. اول از همه ، چنین محصولاتی در برنامه تغذیه، به این دلیل خطرناک هستند که می توانند واکنشهای آلرژیک شدید ایجاد کنند.
 
به نظر می رسد آووکادو ، کیوی ، گریپ فروت ، آناناس ، گل کلم ، پیاز ، مارچوبه و بادمجان به عنوان تمیز کننده ترین سموم دفع آفات هستند.محققان دریافته اند که برای حفظ سلامتی میوه های تازه ، سبزیجات و حبوبات ، باید مقدار زیادی غذا بخورید.

 

روزانه چه مقدار میوه و سبزیجات بخوریم

دانشمندان کانادایی نتایج یک مطالعه را منتشر کردند که در آن 135 هزار داوطلب از 18 کشور در پنج قاره کره زمین شرکت کردند. سن افراد در آغاز آزمایش از 35 تا 70 سال بود. در این لیست افرادی با ثروت و وضعیت اجتماعی متفاوت قرار دارند. به طور متوسط ​​، پزشکان اطلاعات مربوط به هر موضوع را به مدت هفت سال و نیم جمع می کردند.
 
همانطور که مشخص شد ، برای حفظ سلامتی برای سالهای طولانی ، باید روزانه 375-500 گرم سبزیجات ، میوه و حبوبات میل کنید. علاوه بر این ، بیشتر مردم می توانند حتی کمتر از حد استاندارد سازمان جهانی بهداشت مصرف کنند.
 
دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که افراد می توانند سبزیجات و میوه های زیادی بخورند ، در حالی که اگر رژیم غذایی به طور کلی متعادل باشد ، به سلامتی آسیب نمی رساند. اگر اینگونه نباشد ، مشکلاتی که ناشی از کمبود مواد مغذی است دیر یا زود اجتناب ناپذیر می شوند.
 
به منظور حفظ سلامتی ، توصیه می شود پنج وعده سبزیجات ، میوه و حبوبات میل کنید. سبزیجات و میوه ها به بهترین وجه به صورت خام خورده می شوند و حبوبات هنگام پختن خاصیت های مفید خود را حفظ می کنند.
 

 

برای داشتن یک کودک با ضریب هوشی بالا مادر باید میوه بیشتری بخورد

چنین نتیجه گیری به ظاهر غیرقانونی توسط دانشمندان دانشگاه آلبرتا پس از تجزیه و تحلیل داده های 688 کودک در اولین دوره ، تا یک سال انجام شد. داده ها به وضوح نشان می دهد که استفاده از میوه های تازه توسط مادران برای رشد کودک چقدر مهم است. دانشمندان نسبت ساده ای را بدست آورده اند - 6-7 وعده میوه یا گنجاندن وعده های اضافی آب میوه در 6 تا 7 وعده رشد ضریب هوشی کودک را بالا می برد. به گفته دانشمندان ، پایه و اساس کلیه اقدامات ذهنی گذاشته شده از آنجا که دقیقاً در دوره کودکی است ، که بیش از حد اهمیت نوشیدن آب میوه ها بسیار دشوار است.
 

 

خطر امتناع کودک از خوردن سبزیجات و میوه ها چیست

کارشناسان توضیح داده اند که چه چیزی می تواند در خودداری سبزیجات و میوه های تازه برای سلامتی مضر باشد.
 
دانشمندان آمریکایی دانشکده آلرژی ، آسم و ایمونولوژی گفتند که عدم رژیم غذایی روزانه حاوی سبزیجات و میوه ها می تواند منجر به آسم در کودک شود.
 
متخصصان پس از بررسی 2043 نفر از 6 تا 18 سال به این نتیجه رسیدند. یک معاینه پزشکی عمومی و بررسی والدین در مورد تغذیه فرزندانشان نشان داد که بدن در 21٪ از شرکت کنندگان در این آزمایش از کمبود میوه و سبزیجات رنج می برد. در همین زمان ، نیمی از این کودکان در حال حاضر مبتلا به آسم هستند.
 
به گفته محققان ، میوه‌ها و سبزیجات تازه باید به بخشی جدایی ناپذیر از رژیم های غذایی کودکان تبدیل شوند. ویتامین ها و مواد مغذی موجود در آن ها می توانند خطر ابتلا به آسم را به میزان 45٪ کاهش دهند ، همچنین ایمنی کودک را به میزان قابل توجهی افزایش داده و از سایر مشکلات سلامتی نیز محافظت کنند.
 

 

چرا زنان قد بلند نیاز به خوردن سبزیجات بیشتری دارند

دانشمندان توضیح داده اند که چرا زنان بالاتر از قد متوسط ​​نیاز به خوردن سبزیجات تازه بیشتری دارند.
متخصصان دانشگاه هاروارد ادعا می كنند كه زنان با قد بلند در سالمندی دارای مشکلات سلامتی هستند. هنوز مشخص نیست که رشد پس از 70 سال بیماری جسمی و روانی چه ارتباطی با ظاهر دارد. طبق گفته دانشمندان ، افراد قد بلند نسبت به افرادی که قد کوتاه و متوسط ​​دارند ، مستعد ابتلا به سرطان هستند. اما افراد قد بلند خطر کمتری از بیماری های سیستم قلبی عروقی دارند.
 
اما داشتن قد بلند دلیلی برای پیری پردردسر نیست. کارشناسان می گویند با خوردن سبزیجات بیشتر ، میوه و غلات کامل می توانید خطر بروز مشکلات سلامتی را کاهش دهید. تغذیه مناسب در سنین جوانی و بلوغ می تواند خطر ابتلا به بیماری در سن بالا را کاهش دهد.
کارشناسان توضیح می دهند که رابطه بین رشد و بیماری هنوز مورد بررسی قرار نگرفته است و این احتمال وجود دارد که علاوه بر این ، عوامل دیگری نیز وجود داشته باشد که بر مشکلات سلامتی تأثیر می گذارد. در هر صورت ، این موضوع مستلزم مطالعه عمیق تر است.

 

نحوه تعیین میزان سمی بودن میوه ها و سبزیجات

میوه ها و سبزیجات محصولاتی طبیعی هستند که نباید حاوی مواد شیمیایی و سموم باشند. برای بررسی محصولات مربوط به میزان سمی بودن ، دانشمندان سیبری روش جدیدی را ارائه دادند که به آنها در این امر کمک می کند. 
 
از این پس ، با کرم شب تاب میوه ها و سبزیجات را برای میزان سمی بودن آزمایش می کند. این روش جدید توسط محققان علمی دانشگاه فدرال سیبری تهیه شده است. 
 
کارشناسان کراسنوارسک شروع به توسعه دستگاه جدیدی کردند که به کمک آن می توانید به سرعت اطلاعات دقیقی از میزان آلودگی سبزیجات و میوه ها با مواد مضر مختلف داشته باشید که می تواند برای انسان بسیار خطرناک باشد. و کرم شب تاب برای بدست آوردن این نتایج به آنها کمک می کند. 
 
خاطرنشان می شود که این اختراع جدید 100 برابر بیشتر از آنالوگ های ایالات دیگر در دسترس خواهد بود و نتیجه این آزمایش فقط در یک دقیقه آماده خواهد شد. 
 
همانطور که دانشمندان توضیح دادند ، داروی جدید بر اساس آنزیم هایی که قبلاً از کرم های شب تاب برداشته شده اند ، کار خواهد کرد. لوسیفرازها به طور دقیق به حتی ضعیف ترین مظاهر مواد سمی پاسخ می دهند ، که به هر کسی امکان می دهد خاک در سرزمین خود را چک کند و همچنین میزان سمی بودن محصولات موجود در یخچال شما را نشان می دهد. 
 
در آینده نزدیک دانشمندان سیبری قصد دارند، دستگاه هایی را برای آزمایش میزان سمی بودن میوه ها و سبزیجات تولید کنند. محققان پیشنهاد می کنند که برای تولید انبوه حدود یک سال زمان لازم است.

 

دانشمندان استاندارد جدیدی را برای خوردن میوه و سبزیجات تعیین کردند

دانشمندان استاندارد جدیدی را برای خوردن میوه ها و سبزیجات تعیین کردند .طبق مطالعات اخیر ، بهینه است که روزانه حدود 800 گرم غذای گیاهی میل شود.
 
دانشمندان بریتانیا قوانین مربوط به خوردن میوه و سبزیجات را اصلاح کرده اند. آنها داده های تقریباً صد مطالعه درباره این موضوع را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند و نتیجه گرفتند که باید روزانه ده وعده میوه و سبزیجات خورده شود.
 
طبق تحقیقات انجام شده ، 800 گرم میوه و سبزیجات در روز به طور مؤثر خطر ابتلا به بیماری های سیستم قلبی عروقی ، سرطان ، حمله قلبی و سکته مغزی را کاهش می دهد. دانشمندان خاطرنشان كردند كه ميوه ها و سبزيجات به كاهش فشار خون ، كلسترول خون ، بهبود رگ هاي خون كمك مي كنند. علاوه بر این ، الیاف گیاهی به بهبود هضم و پاکسازی روده ها کمک می کند. میوه ها و سبزیجات حاوی ویتامین ها ، مواد معدنی ، آنتی اکسیدان ها و مواد مفید بسیاری هستند. علاوه بر این ، سبزیجات و میوه ها حاوی تعداد زیادی از مؤلفه ها هستند که از روند آسیب DNA جلوگیری می کنند و تأثیر مفیدی بر میکرو فلور روده دارند.
 
بهتر است روزانه 800 گرم میوه و سبزیجات میل کنید و در طول روز سهم خود را توزیع کنید. شایان ذکر است که بعضی از میوه ها می توانند کالری بسیار بالایی مانند آووکادو داشته باشند. بنابراین ، ویژگی های میوه و سبزیجات را در نظر بگیرید تا به رژیم غذایی شما آسیب نرساند. سرو کردن سبزیجات تازه به عنوان یک غذای جانبی می تواند یک عادت خوب باشد. می توان آن را با ادویه ها و سس های مختلف تکمیل کرد.

 

خواص سبزیجات و میوه های بنفش چیست

متخصصان تغذیه گفتند که غذاهای با رنگ بنفش به درست کردن ظروف نه تنها سالم بلکه ضد عفونی آب دهان نیز کمک می کند.
 
به گفته متخصصان تغذیه ، میوه و سبزیجات بنفش باید جزئی از رژیم غذایی هر شخصی باشد که به سلامتی آنها اهمیت می دهد. همه آنها نه تنها حاوی بسیاری از مواد مفید هستند ، بلکه به جذابیت غذا نیز کمک می کنند. مطالعات نشان داده است که غذاهای بنفش باعث جذابیت و جذابیت بیشتر ظرف می شوند. به عنوان مثال ، اگر پیاز یا کلم قرمز را به سالاد بیفزایید ، صرفاً به دلیل رنگی بودن این اجزا ، "خوشمزه تر" می شود.
 
توجه ویژه ای به چغندر ، زغال اخته ، بادمجان توصیه می شود. چغندر سرشار از ویتامین ها ، مواد معدنی و فیبر است. این محصول ریشه ای ابزاری عالی برای عادی سازی روده ها است. چغندر به دلیل اینکه می تواند به روش های مختلفی پخته شود و خام بخورید خوب است. چغندر پخته نیز مفید هستند ، اما شما باید در بهار و اوایل تابستان ، هنگام رویش تازه ، آنها را میل کنید.
زغال اخته منبع خوبی برای ویتامین های A ، E ، آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی به حساب می آید. این توت تأثیر مفیدی بر روی کل بدن دارد. بهتر است زغال اخته ها را در فصل خریداری کنید ، زیرا انواع توت ها در شرایط طبیعی رشد می کنند که حاوی مواد مغذی بیشتری هستند.
 
بادمجان به شما کمک می کند تا کمبود ویتامین های گروه B ، C ، کلسیم ، فسفر ، پتاسیم ، منیزیم و بسیاری از مواد مفید دیگر را دوباره جبران کنید. بادمجان به پایین آوردن کلسترول ، عادی سازی عملکرد قلب و از بین بردن سموم و مایعات اضافی از بدن کمک می کند!

 

خواص چغندر چیست

در چغندر مواد مفیدی وجود دارد و متخصصان مطمئن هستند که نباید این محصول را دست کم گرفت.
چغندر از ارزش غذایی بالایی برخوردار است ، در حالی که 100 گرم سبزی خام فقط حاوی 40 کیلو کالری است. از ریشه زراعی می توان به روش های مختلفی استفاده کرد - خام ، جوشانده ، پخته شده و همچنین آب آن را تهیه کرد.
 
ترکیب چغندر واقعا بی نظیر است. این گیاه حاوی فیبر ، فروکتوز ، پتاسیم ، منگنز ، ید ، فسفر ، گوگرد ، مس ، پکتین ها ، ویتامین های A ، C ، گروه B است. محصول ریشه مزایای سلامتی زیادی دارد. اما ، با وجود تمام جوانب مثبت ، مضراتی هم وجود دارد. به عنوان مثال ، مصرف آب چغندر به صورت خالص و در مقادیر زیاد توصیه نمی شود. بهتر است آب چغندر را به آب میوه های دیگر اضافه کنید ، مثلاً مخلوطی از آب چغندر و آب هویج یک کوکتل ویتامین واقعی است.
چغندر خام به بهبود دستگاه گوارش کمک می کند. به دلیل داشتن فیبر زیاد ، به پاکسازی روده ها کمک می کند ، علاوه بر این ، موادی که بدن از چغندر دریافت می کند ، ترشح آب معده را تحریک می کند ، به تجزیه پروتئین ها و چربی ها کمک می کند و همچنین سموم و کلسترول اضافی را از بدن خارج می کند.
 
چغندر تقریباً در تمام سیستم های بدن تأثیر عالی دارد. به عنوان مثال ، سیستم عصبی را تقویت می کند و کاملاً در جلوگیری از بیماری های قلبی عروقی کمک می کند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

خواص انجیر

در
انجیر
انجیر (Ficus carica) یک فیکوس نیمه گرمسیری برگریز است.و متعلق به خانواده Crassulaceae است.

 

ویژگی های متمایز درخت انجیر

ارتفاع تنه انجیر معمولاً به 10-12 مترمی رسد. ریشه ها چوبی ، قدرتمند بوده و به اندازه کافی عمیق به داخل خاک نفوذ می کنند.در انجیرها ، گلها به صورت دو تایی ، در گل آذین هستند. گل آذین ها مسطح ، گلابی شکل ، کروی هستند. گلها به اندازه کوچک هستند. درخت 10-12 متر رشد می کند. انجیر می تواند بیش از صد سال زندگی کند.
درخت انجیر دارای برگهای بزرگ 5/5 لبه ای است که قسمت بالایی آن سخت و زبر است. شاخه جوان دارای ساقه ای از رنگ سبز روشن است. شاخه های قدیمی و تنه از رنگ های خاکستری-سبز و قهوه ای تشکیل می شوند.
 
میوه ها کمی شکل گلابی دارند. میوه انجیر دارای پوست نازک است. رنگ انجیر به نوع آن بستگی دارد و قرمز ، سفید ، بنفش-سیاه و زرد است. طعم میوه لطیف و شیرین است. در 100 گرم انجیر 56 کیلو کالری وجود دارد که ارزش انرژی انجیر را تشکیل می دهند.
 

 

زیستگاه انجیر

انجیر درختی باستانی است. در ابتدا در عربستان سعودی پرورش یافت ، سپس انجیر در مصر ، سوریه ظاهر شد. در مصر باستان ، درخت انجیر مقدس قلمداد می شد. در اواخر قرن شانزدهم در ایالات متحده یافت شد.نهال های انجیر را به قفقاز و کریمه آوردند.
 
انجیر در خاورمیانه ، در دریای مدیترانه متداول است و در کشورهای مستقل مشترک المنافع می توان در آسیای میانه ، در کریمه ، در بخش اروپا ، در قفقاز به عنوان یک گیاه زراعی رشد کرد.درخت انجیر را می توان در آسیای صغیر ، پاکستان ، ایران ، هند ، ترکیه و افغانستان یافت.
 

 

ترکیب شیمیایی انجیر

گیاه دارویی انجیر در میوه های خود حاوی چربی ها ، پکتین ها ، پروتئین ها ، قندها ، اسیدهای سیتریک و مالیک است. این میوه همچنین حاوی گلیکوزیدهای فولیک ، پانتوتنیک اسید ، آنتوسیانین است.
ویتامین های C ، PP ، B1 ، B2 ، B6 و همچنین مواد مفیدی مانند مس ، آهن ، منیزیم ، پتاسیم ، کلسیم و فسفر وجود دارد. در انجیر آهن بیشتری نسبت به سیب وجود دارد . پتاسیم در انجیر نیز بسیار زیاد است.
 
برگهای گیاه حاوی مقدار زیادی psoralen ، furocoumarin و bergapten هستند. عناصر رزین و تانن در آنها یافت شد. یک روغن ضروری به غیر از روتین و اسید اسکوربیک در انجیر وجود دارد.
 

 

خواص انجیر

انجیر دارویی با اثرات ادرارآوری و ملین بر بدن انسان شناخته شده است. بعلاوه از انجیر به عنوان داروی گیاهی برای کاهش سطح کلسترول خون استفاده می شود و اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 موجود در میوه  انجیر برای سیستم های عصبی و قلبی عروقی ضروری هستند.
 
انجیر خاصیت ضد التهابی دارد.
به دلیل خواص انجیر ، از انجیر در طب سنتی استفاده می شود. جوشانده انجیر به عنوان شستشوی التهاب لثه ها ، لوزه ها استفاده می شود. همچنین برای درمان سرماخوردگی ، التهاب دستگاه تنفسی و همچنین بیماری های خونی استفاده می شود.
 
میوه های انجیر روی معده تأثیر مثبتی دارند و باعث بهبود وضعیت آن می شوند ، انجیر ادرار آور است و باعث بهبود وضعیت کلیه ها می شود. علاوه بر این ، میوه های انجیر دارای خاصیت ملین هستند. از آنجا که مقدار زیادی پتاسیم در انجیر وجود دارد ، برای بیماری های قلبی عروقی تجویز می شود.
 
انجیر به ویژه برای بیماری های کبد و طحال مفید است. اگر بیمار از آبسه و جوش رنج می برد ، متخصصان توصیه می کنند که انجیر داده بخار شده را در محل زخم قرار دهید.
 
از میوه های انجیر در کنسرو ، خشک یا تازه استفاده کنید. از میوه های تازه نیز برای تهیه مربای خوشمزه و مواد غذایی استفاده می شود.
 
پتاسیم برای بیماری های سیستم قلبی عروقی مفید است ، زیرا به دلیل وجود پتاسیم، رگ های خونی از تنش خلاص می شوند ، منبسط و آرام می شوند. انجیر برای نارسایی وریدی و پیشگیری از فشار خون بالا لازم است.
 
فیشین که در گیاه موجود است ، برای جذب لخته های خون عروقی لازم است. علاوه بر این ، فیشین باعث انعقاد خون می شود.
 
انجیر یک ماده خون ساز با کیفیت است ، ضربان قلب را خیلی قوی می کند. برای کم خونی تجویز می شود.

شیره انجیر داروی خوبی برای افسردگی می‌باشد. شیره انجیر، از بین برنده زگیل می‌باشد.

 

زمان جمع آوری و برداشت انجیر

انجیر دو بار میوه می دهد در ماه ژوئیه و سپتامبر (میوه و منطقه می تواند بر زمان بندی تأثیر بگذارد). فقط میوه های بالغ برداشت می شوند. این کار به صورت دستی و در صبح انجام می شود. انجیر تازه فقط به مدت 6 ساعت قابل ذخیره است. بهتر است میوه ها را در جای خنک نگهداری کنید.
 
برای نگهداری طولانی مدت ، انجیر خشک مناسب است. برای این منظور ، زیر یک سایبان و بصورت به نخ کشیده آویزان می شود. برخی فقط آن را در یک مکان آفتابی در هوای تازه می گذارند. در موارد خاص برای انجماد ، از انجیر تیره استفاده می شود. ابتدا باید آن را بشویید ، خشک کنید و سپس آنها را با کف دست کمی صاف کنید و یخ زده بسته بندی کنید - پس از آن محصول آماده استفاده است.
 

 

موارد منع مصرف انجیر

مصرف میوه های انجیر در رژیم غذایی و تغذیه در مراحل حاد بیماریهای التهابی دستگاه گوارش و همچنین در بیماری دیابت نباید مصرف شود. این میوه به دلیل دارا بودن اسید اگزالیک در نقرس منع مصرف دارد.
 

 

دستور العمل های پزشکی با انجیر

برای درمان تومورها ، آسم برونش ، برونشیت و سرفه ، متخصصان جوشانده را تجویز می کنند. برای تهیه جوشانده ، 20 گرم میوه خشک در شیر گرم ریخته می شود. سپس این مخلوط به مدت ده دقیقه روی حرارت کم جوش می آید.
 
برای بیماری های کلیه ها ، مجاری ادراری و آسم برونش ، دمنوش برگ انجیر توصیه می شود. لازم است سه قاشق غذاخوری برگ خشک انجیر که قبل از گلدهی جمع آوری شده بود ، خرد کنید ، 0.5 لیتر آب داغ بریزید و به مدت 4-5 ساعت در یک فلاکس نگهداری کنید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

آب سم‌ زدای آلوورا

در

مواد لازم
• آلوورا
• آب لیمو
• آب


طرز تهیه
1. برگ آلوورا را برداشته، آن را باز کرده و ژل آن را درآورید.
2. دو قاشق غذاخوری ژل آلوورا داخل پردازنده بریزید.
3. دو قاشق غذاخوری آب لیمو به آن اضافه کنید.
4. آن را چرخ کنید.
5. یک لیوان آب اضافه کنید.

فواید
• آلوئه ورا حاوی ویتامین‌ها، ‌مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها و اسیدهای آمینه است. این خواص ضد باکتری، باعث بهبود هضم غذا، جلوگیری از بیماری های پوستی، مانع از شکل گیری زخم های دهانی شده و به کاهش وزن و کاهش سطح قند خون کمک می کند.
• لیمو با کمک به دفع صفرا از کبد به روده کوچک، به کاهش چربی اضافی بدن کمک می کند.(سیارک)

بیست و پنج نوشیدنی برای سم زدایی و کاهش وزن

نظرات

در ادامه بخوانید...

کوینولا چیست

در

quinoa-orig-1180x770.jpg

کوینو چیست

کوینولا دانه کوچک لوبیا شکل به رنگ عاج است که عطری ملایم و طعمی شیرین دارد . کوینولا از برنج سبکتر است ولی میتوان به عنوان جایگزین برنج از آن استفاده نمود و معمولا برای غلیظ کردن سوپ میتوان به آن اضافه کرد.کوینولا  نمونه ای دیگر از غلات کامل است که سرشار از پروتئین می باشد.

کوینولا چیست  کوینو چیست

کینوا (کوینو) را غلات سرخپوستان آند می نامند. اما در حقیقت ، کینوا یک دانه نیست ، بلکه یک محصول شبه  دانه  یا به عبارت ساده تر ، کینوا است. برای یک فرد ایرانی ، کینوا در رژیم غذایی موجود نیست .


سواحل دریاچه افسانه ای تیتیکاکا زادگاه کوینو Chenopodium quinoa محسوب می شود. کینوا در آنجا به صورت بوته های بلند رشد می کند. در سرخپوستان محلی ، کینوا همراه با ذرت و سیب زمینی در رژیم غذایی گنجانده می شود و چیز خوشمزه ای محسوب نمی شود. دانه های کینوا خورده می شوند ، از نظر ظاهری بسیار یادآور دانه های گندم سیاه هستند ، فقط با رنگ های مختلف.

 

3aedf1267a250b0a8c21f507d0d1ba8a.png

کوینو

رنگ بذر کینوا از نظر رقم متفاوت است و دانه ها می توانند مایل به سفید ، قرمز ، قهوه ای یا سیاه باشند. بالای دانه کینوا پوسته تلخی دارد. بنابراین ، لازم است قبل از پخت هر چیزی از کینوا ، از شر ساپونین ها - مواد تلخ خلاص شوید. برای این کار دانه های کینوا را کاملاً در آب تمیز بشویید. ساپونین ها کینوا را تقریباً یک گیاه آسیب ناپذیر برای جوندگان و سایر آفات ساخته است: هیچ کس دوست ندارد دانه های تلخ را بخورد. بنابراین ، کاشت کینوا عملاً هیچ  تهدید کننده ای ندارد.  یکی از قدیمی ترین دانه های کشت بشر در آمریکای جنوبی است.

 

polza-quinoa.jpg

 

ناسا گفت که کینوا می تواند به طور بالقوه در ایستگاه های فضایی رشد کند. امروزه هیچ محصول ایده آلی وجود ندارد که تمام نیازهای غذایی انسان را برآورده کند. با این حال ، هنگام انتخاب از بین گزینه های غذایی موجود ، کینوا نزدیک به محصول عالی است.

 

دانه های کینوآ آب پز تقریباً شفاف و از نظر اندازه چهار برابر می شوند. و پختن کینوا بسیار آسان و سریع است: فقط 15 دقیقه جوشاندن در آب نمک و دانه های کینوا وقتی پخته می شوند ، طعم مغزهای ظریف و بافت دانه ای دلپذیری دارند. و جوانه زنی بذرهای کینوا به طور کلی 2-3 ساعت طول می کشد. کینوا برای انواع سالادها و مواد پر کننده بسیار مناسب است و همچنین کاملا جایگزین برنج موجود در پلو و بلغور می شود. مانند هر ماده غذایی سالم ، کینوا نیز اخیراً محبوبیت بی نظیری پیدا کرده است و در بهترین غذاهای گرانترین رستوران های جهان گنجانده شده است. 

 

خواص کوینولا

quinoa.jpg

کوینولا

کوینولا سالم ترین جایگزین برای برنج و ترکیبات دارای گلوتن می باشد. از خواص کوینولا محتوای غنی اسید آمینه آن است که سبب می شود تا غذایی عالی برای عضله سازی باشد. همچنین سالم ترین گزینه برای آن هایی می باشد که در صدد اجتناب از غذاهای پر نشاسته هستند. 

 

دو فواید بسیار مهم کینوا میزان پروتئین بالای آن و عدم وجود مطلق گلوتن است. این امر باعث می شود کینوا یک ماده غذایی ضروری برای وگان ها و کسانی که به گلوتن تحمل ندارند ، باشد. سهولت رشد و عدم وجود آفات ، کینوا را به عنوان گیاهی با ظرفیت بالا برای کشورهایی که با مشکلات غذایی روبرو هستند ، ایجاد می کند. همچنین کینوا به طور جدی به عنوان گیاهی در نظر گرفته می شود که قادر به تأمین پروتئین و عناصر کمیاب است.


بلغورهای کینوا یک مجموعه طبیعی ، کاملاً طبیعی و متعادل از نظر ایده آل از مواد معدنی و ویتامین ها است.

کینوا سرشار از فیبر ، کلسیم ، روی ، پتاسیم ، منگنز ، فسفر و  آهن است - که دو برابر گندم ، ویتامین های A ، E ، C ، B دارد - از جمله ریبوفلاوین ، که  برای تجدید خون لازم است.

علاوه بر این ، دانه های کینوا (کوینولا) سرشار از لسیتین و سلنیوم ، مواد مغذی ضروری برای سلامتی ما هستند.به علاوه - ترکیب منحصر به فرد اسیدهای آمینه موجود در کینوا (کوینولا) باعث می شود که پروتئین آن کامل و نزدیک به شیر گاو باشد. به علاوه ، کینوا 16 تا 20 درصد پروتئین بیشتر از هر گیاه دیگری دارد.

تنها عیب دانه ها این است که پوسته آنها حاوی مقدار زیادی ساپونین است - مواد تلخی که از دانه ها در برابر آسیب محافظت می کند. اما در حال حاضر در حین تمیز کردن ، قسمت اصلی ساپونین ها به همراه پوسته برداشته می شود و بقیه با خیساندن و شستشو برداشته می شود.

 

pavpvarp.jpg

 

یکی از بزرگ‌ترین تصورات غلط در مورد کربوهیدرات‌ها این است که آن‌ها باعث افزایش وزن می‌شوند. اما در حقیقت نوع کربوهیدارت‌ها است که باعث افزایش وزن می‌شوند. کوینو مملو از فیبر و پروتیین هستند که باعث ایجاد احساس سیری در فرد می‌شوند. برخلاف سایر غلات، یکی از خواص کوینولا موجب پایین آوردن قند خون می‌شود و در عوض ولع انسان را برای مصرف قند و کربوهیدارت کم می کند. 

 

بی جهت نبود که در تمدن اینکا کینوا  ،کوینولا اساس رژیم غذایی بود - از آن به عنوان گیاهان مقدس یاد می شد و "مادر همه غلات" نامیده می شد. طبق افسانه ها ، فصل کاشت کینوا توسط خود امپراطور آغاز شد و اولین بذر را با ملاقه طلایی می کاشت.

علاوه بر همه موارد ، کینوآ  ،کوینولا بسیار خوشمزه است و اگر هنوز دانه جوانه کوینولا را امتحان نکرده اید - ما به شما اطمینان می دهیم - کشف طعم شگفت انگیزی در انتظار شماست!

طرز استفاده از کوینولا ،کینوا

Southwestern-Quinoa-Salad-Serving.jpg

 

در رژیم غذایی سنتی ، فرنی را از کینوا تهیه می کنند ، به سالاد و گوشت چرخ کرده کوینو را  اضافه می کنند ،کوینو را به سوپ ها اضافه می کنند و دسرها را تهیه می کنند. جایگزین کامل و خوشمزه تری برای برنج و سایر غلات است. و در فهرست غذا های خام ، کینوا به صورت خیسانده یا به صورت جوانه مصرف می شود.

امروز یک سالاد با کینوا ، هویج ، سبزیجات ، آب لیمو و روغن زیتون درست کردم. خوب ، بسیار خوشمزه است. من به آزمایش ادامه خواهم داد. 

گیاه کوینولا

از آنجا که دانه ها را قبل از فروش پوست می گیرند تا پوسته تلخ از بین برود. ممکن است جنین هسته آسیب ببیند و نباید انتظار 100٪ جوانه زنی داشت.

با این حال ، بیشتر غلات هنوز جوانه می زنند. دانه کینوا حلقه برجسته ای در اطراف خود دارد. این "تاج" نامیده می شود - این جنینی است که باید جوانه بزند

 

960m.jpg

کوینولا از کجا بخریم

کوینولا در ایران، کوینولا از کجا تهیه کنیم ، بذر کینوا را از کجا تهیه کنیم 

در سوال کاربران که پرسیده اند قیمت کوینولا و کوینولا از کجا بخریم باید بگویم که تقریبا الان در تمام فروشگاه های بزرگ و سوپر مارکت ها کوینولا خوراکی بصورت بسته بندی به فروش می رسد و قیمت کوینولا متاسفانه با این نرخ تورم ثابت نیست. برای قیمت کوینولا ، خرید کوینولا و خرید بذر کینوا فروشگاه های آنلاین  بذر کینوا را می فروشند .در گوگل سرچ کنید.

 

طرز تهیه استیک گوشت گوساله و لیمو با سالاد کوینولا

طرز تهیه کوینولا و لوبیا سیاه

طرز تهیه سالاد کینوا

گیاه کینوا یک‌ منبع بسیار مهم مواد غذایی در آینده

عضلانی کردن بدن با دانه کینوا Quinoa

 

Recept-salata-so-shpinatom-i-bobami-jedami-2.jpg

موارد منع مصرف و آسیب کینوا

منع مصرف قابل توجهی برای مصرف کینوا وجود ندارد ، اما زنان باردار  و زنانی که به کودک خود شیر می دهند باید مراقب باشند. از آنجا که این دسته از افراد مستعد واکنش های آلرژیک هستند ، توصیه می شود قبل از مصرف کینوا با پزشک مشورت کنید.

 

در صورت استفاده از کوینولا ، یا کاشت گیاه کوینولا تجربیات خود را به اشتراک بگذارید.

نظرات

۱۳۹۵/۵/۲۸سلام،ممنون ازمطلب مفیدتون لطفامطالب بیشتری دراختیارمان قراربدهید

۱۳۹۵/۷/۷اگر ساکن تهران هستید فکر کنم بازار بزرگ و یا بازار تجریش داشته باشه. نمایشگاهی در خیابان حجاب تهران ، این بذر را می فروشد. البته زمان نمایشگاه کوتاه است.

۱۳۹۵/۶/۳کجا گیرم میاد؟ از کجا میشه خریدش؟

۱۳۹۵/۱۰/۲۸جالب بود ولی فکر کنم سخت گیر بیاد.

۱۳۹۵/۸/۲۵سلام.خیلی عالی بود و توصیه میکنم که حتما اگه کسی میخواد استفاده کنه چند روز داخل آب داخل یک بشقاب بزارید و یک دستمال کاغذی بزارید روش جوانه بزنه و داخل سالاد استفاده کنید و حتما به انسانهای بزرگ سال مثل پدر مادرهاتون بگید استفاده کنن چون خواصی که داره رو فقط با خوردن میشه فهمید از انرژی روزانه و لطافت پوست بعد از 20 روز.البته محصولات از کشور ایتالیا BIO هست و کاملا سالم

۱۳۹۶/۱/۱۸بسيار عالي بود ممنون از اطلاعات جامع و كاملتون. موفق باشين.

۱۳۹۹/۴/۸ طعم و بافت quinoa کمی شبیه به برنج قهوه ای است که با جو دوسر مخلوط شده باشد.کوینولا خامه ای ، ترد و تا حدی مغذی است ، همه در یک سطح قرار دارند.کوینولا چند منظوره است و می تواند از چندین راه تهیه شود. قبل از پختن، آن را بشویید.

در ادامه بخوانید...

در مورد آلوورا بیشتر بدانیم

در

بعضی از خواص آلوورا  شامل کمک به کاهش وزن، بهتر شدن هضم و افزایش ایمنی بدن می باشد.

نوشیدنی های آلوورا باعث کشش و سلامتی سریع پوست می شود.

خواص و مضرات :

آلوئه ورا همچنین برای درمان یبوست  مکملی محبوب می باشد ، اما می تواند موجب برخی از واکنش های جانبی در کوتاه مدت از قبیل گرفتگی عضلات و حتی دفع کلسیم گردد. زیاده روی و مصرف طولانی مدت آلوورا توصیه نمی شود زیرا که با عدم تعادل الکترولیت ها، سوء جذب، فشار کلیه، و از دست دادن بیش از حد پروتئین در ارتباط است.

 

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  

نظرات

در ادامه بخوانید...