آدنومیوز : درمان گیاهی ضخیم شدن دیواره رحم

در

آدنومیوز

 

 

من و  آدنومیوز

من در مورد چگونگی درمان و بهبود همزمان این بیماری مطالب زیادی خواندم. همچنین می خواهم موفقیت خود را با شما به اشتراک بگذارم. بیایید با این واقعیت شروع کنیم که ، وقتی آنها به آزمایشات من رسیدند ، دکتر تشخیص داد " آدنومیوز " . و بلافاصله عملیاتی برای من نسخه شد ، اما از آن بسیار ترسیدم. بنابراین ، با سرچ در اینترنت  ، این دستور فوق العاده را پیدا کردم.

 

در اینجا خود دستور العمل است. شما به گیاهان دارویی و کمی بیشتر از نیم لیتر آب نیاز خواهید داشت. یک قاشق غذاخوری از سبزیجات را در قابلمه بریزید ، روی آن را با آب بپوشانید و برای یک ربع ساعت بجوشانید. این جوشانده سبزیجات را یک ساعت قبل از غذا بنوشید. شما همچنین به یک جوشانده دیگر احتیاج دارید ، باید آن را به همان روش قبلی درست کنید ، اما فقط از یک گیاه دیگر - پنجه برگ یا پنج انگشت بهاره cinquefoil. جوشانده سبزیجات دوم باید فقط یک قاشق غذاخوری بعد از غذا در یک ربع ساعت مصرف شود.

 

فقط 15 روز  می گذرد ، بسیار راحت تر می شوید و احساس خوبی دارد: التهاب از بین می رود و شما زندگی خود را مانند قبل از این بیماری جدی و ناخوشایند آغاز خواهید کرد. گیاهان دارویی استفاده شده در این دستور همچنین به حل شدن چسبندگی کمک می کنند. هنگام تشخیص این مسئله دلسرد نشوید. همه چیز خوب خواهد شد

 

درمان خانگی ضخامت دیواره رحم با خاک رس

 

آدنومیوزیس در طب سنتی

من اغلب اوقات با افرادی که از چنین بیماری مانند آدنومیوز رنج می برند ملاقات می کنم. به من گفتند که این بیماری با دارو قابل درمان نیست ، بلکه فقط با جراحی قابل درمان است. اما می توانم به شما اطمینان دهم که چنین نیست. اجداد ما همه اینها را می دانستند و با آنچه داشتند برخورد می کردند. درمان رس آدنومیوز یا همان خشت است یکی از بهترین درمان ها برای هر بیماری، حتی آدنومیوز. شما به خاک رس آبی نیاز دارید. بهتر است اگر خودتان آن را پیدا کنید ، آن را حفاری کنید. اگر رس در عمق باشد ، نشانه رس خوب است.

 

هنگامی که خاک رس را به دست آوردید ، باید آن را با آب هم بزنید. برای انجام این کار ، شما به یک حوضچه نیاز دارید. خاک رس را در یک لگن بریزید و آن را خرد کنید. اگر به نظر سنگ می رسد ، باید این سنگ ها را بشکنید. اگر خاک رس را از داروخانه خریداری کرده اید ، پس باید آب بسیار کمی به آن اضافه کنید. اگر رس گلوله ای است ، آب را بریزید تا فقط قطعات را بپوشاند.

 

ده ساعت می گذرد ، و رس نرم می شود ، در حالی که خاک رس خیس است ، باید آن را هم بزنید. پس از نرم شدن خاک رس ، آب را از آن تخلیه کرده و دوباره هم بزنید. شما باید یک توده همگن ، بدون هیچ گونه توده ای بدست آورید.

 

سپس خاک رس را  برای درمان سنتی آدنومیوز در یک ظرف شیشه ای 700 گرمی قرار دهید. بعد آن را در حمام آب قرار دهید ، حدود پنج دقیقه در آنجا نگه دارید. خاک رس را نجوشانید و زیاد گرم نکنید. پس از اتمام تمام این مراحل ، خاک رس را روی پارچه روغنی یا کیسه پلاستیکی (سلفون) قرار دهید. آن را به آرامی با دست بچرخانید و آن را به شکل خمیر درآورید. ضخامت این خمیر نباید بیش از دو سانتی متر باشد.

 

خاک رس به احتمال زیاد بسیار گرم خواهد بود ، بنابراین بگذارید قبل از شروع درمان کمی خنک شود. قبلاً آن را روی پارچه روغنی پهن کرده اید و باید به راحتی به قسمت زیرین شکم وصل کنید ، تقریباً از ناف به پایین شروع شود. خاک رس باید بیش از دو ساعت روی این قسمت باشد. پس از آن ، رس دور ریخته می شود ، و روز بعد از یک رس کاملاً جدید استفاده می شود.

برای درمان خانگی ضخیم شدن رحم ممکن است به پنج تا شش دوره درمان نیاز داشته باشید ، اما مطمئن باشید که این به شما کمک می کند ، فقط صبور باشید.

 

آدنومیوز

 

درمان گیاهی ضخامت دیواره رحم

من می خواهم در مورد بیماری  آدنومیوز(ضخامت دیواره رحم) برای شما بگویم. من به دکتر مراجعه کردم و همه کارها را دقیقاً طبق دستورالعمل انجام دادم ، اما به یک دلیل یا دلیل دیگر ، این کمکی به من نکرد. من قرص هورمونی و آنتی بیوتیک مصرف کردم اما همه بدون هیچ نتیجه ای.

وقتی کاملا امیدم را از دست دادم ، شروع به خواندن مطالب مختلف درباره  آدنومیوز کردم و از دوستانم پرسیدم که آیا چنین چیزی دارند و چگونه با آن کنار آمدند. و بنابراین یک مادربزرگ برای درمان گیاهی ضخیم شدن دیواره رحم  به من مجموعه داروی گیاهی زیر را توصیه کرد.

داروی گیاهی برای درمان ضخیم شدن دیواره رحم:

 

داروی گیاهی کیسه کشیش (به انگلیسی : Shepherd's Purse) و (نام علمی : Capsella bursa-pastoris) ،

داروی گیاهی ریشه و گیاه گل پنجه برگ، پنجه برگ رونده  پنج انگشت بهاره SPRING CINQUEFOIL نام علمی. Potentilla reptans.

داروی گیاهی ریشه های مارپانتین ، علف هفت‌بند (Polygonum aviculare)  و داروی گیاهی برگ گزنه . در مجموع ، باید دو قاشق غذاخوری تهیه کنید ، که باید چهارصد گرم آب جوش ریخته شود و به مدت یک ساعت و نیم دم کنید. روزی سه بار نصف لیوان دمنوش بنوشید. بنابراین برای یک ماه تحت درمان قرار بگیرید ، سپس 10 روز استراحت کنید.

ده روش موثر برای درمان خانگی آدنومیوز هم برای کسانی که روش های خانگی  دیگری را بخواهند تجربه کنند.

 

آدنومیوز چیست؟

آدنومیوز نوعی التهاب است که به عملکرد غدد و همچنین یکی از تظاهرات آندومتریوز بستگی دارد. مشخصه آن توزیع در لایه عضلانی رحم است. سپس با نفوذ و بزرگ شدن غشای مخاطی به نام آندومتر بر روی لایه عضلانی رحم اثر می گذارد. پاسخ به اثر کاهش ایمنی ، ورم و التهاب مناطق آسیب دیده ، اختلالات در عملکرد اندام ، درد و نارسایی در تولید هورمون ها خواهد بود. دسته اصلی بیماران مبتلا به آدنومیوز ، زنان سی و پنج تا چهل ساله هستند.

 

 

ضخامت طبیعی دیواره رحم

 

روز در سیکل

ضخامت (میلی متر)

مرحله اندومتر

4 - 1

4 تا 2

قاعدگی (خونریزی)

10- 5

8 تا 4

فولیکولی (تکثیری)

17 - 11

10 تا 6

تخمک گذاری

28 - 18

14 تا 7

لوتئال (ترشحی)

 

علائم آدنومیوز

علائم اصلی شروع بیماری عبارتند از: سندرم قبل از قاعدگی ، ترشحات شدید در دوران قاعدگی ، و همچنین ترشحات قهوه ای قبل و بعد از آنها ، نارسایی چرخه ، درد هنگام مقاربت ، و همچنین احساسات دردناک قبل ، حین و بعد از قاعدگی. نشانه دیگر تغییر در اندازه رحم است که در معاینه پزشکی مشخص می شود. تأثیر آدنومیوز در موارد زیر آشکار می شود: در رحم شکل می گیرد و گسترش می یابد - در لایه عضلانی آن -در نتیجه ، جلوگیری از خروج هنگام قاعدگی به سلولهای آندومتر. در نتیجه ، خونریزی هر ماه در این قسمت از رحم رخ می دهد ، اگرچه ناچیز است ، اما در پایان التهاب اندام را تحریک می کند. ایا ضخیم شدن دیواره رحم مانع بارداری میشود ؟ موارد مکرر وجود دارد که توسعه این بیماری منجر به ناتوانی یک زن در بچه دار شدن می شود.

 

آدنومیوز

 

 

علل آدنومیوز

با توجه به آنچه دقیقاً آدنومیوز رخ می دهد ، گفتن آن دشوار است. با این حال ، دلایل اصلی ثبت شده در بیشتر موارد ، پزشکان موارد زیر را می خوانند: شرایط دشوار در محل کار ، فعالیت بدنی سنگین در محل کار و خانه ، استفاده بیش از حد از آفتاب و تخت های برنزه ، بیش از حد سیستم عصبی و استرس ، همچنین به عنوان یک زمینه مستعد آدنومیوز. بیشترین افراد مستعد ابتلا به این بیماری زنانی هستند که تحت رحم قرار گرفته اند و در نتیجه کورتاژ ، سقط جنین یا سقط جنین تحت عمل جراحی قرار گرفته اند.

 

تشخیص  آدنومیوز

برای تعیین وجود این بیماری در یک زن هنگام معاینه توسط یک متخصص زنان ، می توان از روش آندوسکوپیک مانند کولپوسکوپی استفاده کرد. این شامل انجام معاینه سونوگرافی از اندام های لگن ، تشخیص دهانه رحم ، تجزیه و تحلیل اسمیر و بررسی به طور کلی است. همچنین برای تجویز قابل قبول ترین روش درمانی ، از متخصصان دیگر - مانند درمانگر ، متخصص غدد و غیره - مشاوره لازم است ، که به شما کمک می کند تا مصرف داروهای ناخواسته و تأثیر منفی بر بدن نباشد.

 

درمان آدنومیوز

درمان های جراحی و محافظه کارانه وجود دارد. با یک روش محافظه کارانه از درمان ، داروهایی استفاده می شوند که فعالیت سیستم های هورمونی و ایمنی را عادی می کنند . معمولاً دو تا سه ماه طول می کشد. با روش جراحی ، هدف اصلی از بین بردن کانون های موجود در گسترش بیماری و همچنین بازگرداندن اندازه و شکل ذاتی آناتومیکی رحم است.

 

کمتر از یک هفته طول می کشد تا بدن پس از جراحی به حالت عادی برگردد. سپس زن باید به طور منظم توسط یک متخصص زنان کنترل شود. در میان روش های جراحی برای از بین بردن کانون های بیماری ، الکترو انعقاد متمایز می شود. این شامل حذف سازندهایی است که با کمک جریان الکتریکی ظاهر شده اند. در حین عمل ، از بیهوشی و تسکین درد استفاده می شود.

 

پیشگیری از آدنومیوز

نکات اصلی برای پیشگیری از بیماری مراجعه منظم به متخصص زنان برای تشخیص به موقع بیماری است. استراحت منظم - ترجیحاً در "فصل سرد" ، زمانی که خورشید خیلی فعال نیست و در مقایسه با تابستان بدن انسان را تحت تأثیر قرار می دهد - و همچنین حفظ  سبک زندگی سالم.

در صورت تنش عصبی منظم بدن ، حالت تحریک پذیری و استرس مداوم ، لازم است برای تجویز ماساژ یا نوع دیگر آرامش ، با روش های مختلف فیزیوتراپی که عملکرد سیستم عصبی را بازیابی کنید ، با یک درمانگر مشورت کنید. آرامبخش ها ، گیاهان دارویی و غیره استفاده و از  روش های مختلف برای بازگرداندن ایمنی و بهبود فعالیت استفاده کنید. تمام این فعالیت ها و رعایت منظم این قوانین به جلوگیری از این بیماری کمک می کند.

مقاله فقط برای اطلاع رسانی نوشته شده است. ما توصیه نمی کنیم از هیچ درمان خانگی استفاده کنید. 

نظرات

در ادامه بخوانید...

ده روش موثر برای درمان خانگی آدنومیوز

در

آیا از خونریزی شدید، قاعدگی دردناک،  سنگین و شکم درد رنج می برید؟ این احتمال وجود دارد که شما آدنومیوز داشته باشید. آدنومیوز رحم چیست ؟ این پست درباره علل و علائم آدنومیوز و لیستی از داروهای مختلف برای درمان گیاهی ضخیم شدن دیواره رحم و درمان خانگی ضخامت رحم است. می خواهیددر باره سلامت زنان بیشتر بدانید؟ ادامه مطلب را بخوانید.

 

آدنومیوز

آدنومیوز چیست

آدنومیوز چیست؟

آدنومیوز یک بیماری نادر پزشکی و یکی از بیماری های زنان است که در آن سلول های آندومتر در دیوار عضلانی رحم  رشد می کنند. این بیماری در درجه اول زنان 35 تا 50 ساله را تحت تاثیر قرار می دهد. از جمله علائم آن می تواند خونریزی قاعدگی و درد شکم شدید باشد که در اکثر موارد در دوران بعد از یائسگی مشاهده می شود. گرچه هیسترکتومی (برداشتن رحم با تخمدان ها یا بدون تخمدان ها) از طرف بسیاری از پزشکان توصیه می گردد ، باز داروهای خانگی و درمان های طبیعی برای ادنوميوز رحم و درمان خانگی ضخیم شدن دیواره رحم وجود دارند که می توانند به کاهش علائم آدنومیوز کمک نمایند.

علل آدنومیوز

علت دقیق آدنومیوز ناشناخته است. با این حال علت آن می تواند موارد زیر باشد
1. با توجه به گفته کارشناسان، این وضعیت ممکن است بدین علت رخ دهد که سلول‌های آندومتر روی سطح رحم، به عضلات دیواره رحم نفوذ می کنند. شکاف هایی که در طول این مرحله به ویژه بخش های C ایجاد می شوند، سلول های آندومتر را تشویق به حمله به دیواره رحم می نمایند.
2. همچنین کارشناسانی وجود دارند که منشا آدنومیوز را انباشته شدن بافت آندومتر در عضلات رحم می دانند که در دوران بارداری، رحم بزرگ شده است. 
3.این شرایط از طریق التهاب جدار رحمی نیز می تواند ایجاد می شود. زمانی که این التهاب در مرحله بعد از زایمان رخ می دهد، در مرز سلول های طبیعی که خطوط رحم را مشخص می کنند امکان دارد شکاف ایجاد شود.
حضور استروژن در بدن نقش مهمی در آدنومیوز بازی می کند. در طول یائسگی و کاهش تولید این هورمون است که منجر به ناپدید شدن آن می گردد.

علائم آدنومیوز چیست؟

گرچه در برخی موارد، آدنومیوز می تواند بدون علائم هم باشد، بدین معنی که شما هیچ نشانه‌ای از وجود این بیماری را نبینید، اما علائم زیر را دارد
• خونریزی مدید و /یا سنگین در طول دوره قاعدگی. خونریزی در بین دوره های قاعدگی نیز امکان دارد رخ دهد. این می تواند موجب لخته شدن خون در طول دوره شود.
• کرامپ های قاعدگی که شدید و زجرآور است می توانند بدتر نیز شوند.
• احساس نازک یا ضخیم شدن قسمت پایین شکم.
• درد در طول مقاربت جنسی.
درمان های خانگی برای آدنومیوز‌
گرچه درمان های خانگی کمی در این مورد وجود دارد اما داروهای خانگی موثری وجود دارند که می توانند بعنوان گزینه هایی از درمان طبیعی برای آدنومیوز استفاده شوند. در اینجا ده مورد از آنها را می آوریم

تشخیص آدنومیوز

تنها در 15% موارد آدنومیوز به درستی قبل از عمل تشخیص داده میشود. دو دلیل برای این درصد پایین تشخیصی وجود دارد:

1 ) تعداد زیادی از بیماران که مبتلا به آدنومیوز هستند اکثرا علامتی ندارند.

2 ) آدنومیوز غالبا تحت الشعاع مسائل پاتولوژیک توأم ( مثل لیومیوم و اندومتریوز ) قرار میگیرد. سونوگرافی لگن امکان دارد اختلالرا نشان دهد اما روشی قطعی برای تشخیص به حساب نمی آید. نقش MRI در تشخیص آدنومیوز تاکنون مشخص نشده است.

درمان آدنومیوز

تنها درمان قطعی برای آدنومیوز، هیسترکتومی کامل با یا بدون حفظ تخمدانهامی باشد. پروژستین های صناعی سود بخشنمی باشند و امکان دارد باعث افزایش  درد لگن در برخی از بیماران شوند.

درمان خانگی آدنومیوز

آدنومیوز

درمان خانگی ضخامت دیواره رحم و درمان گیاهی ضخیم شدن دیواره رحم 

 

خواص روغن کرچک در درمان گیاهی ضخیم شدن دیواره رحم 

درمان خانگی ضخامت آندومتر

روغن کرچک برای این بیماری، دارویی بسیار عالی می باشد. آنچه که باید انجام دهید این است که پارچه نرمی را در روغن کرچک فرو برده و آن را روی پوست خود قرار دهید تا گردش خون را افزایش داده و اندام ها و بافت های زیر پوست شما بهتر التیام بخشد. روغن کرچک به شما کمک می کند تا درد و التهابی که در طول پاکسازی بافت اسکار  رشد بافت خارجی و چسبندگی توسط سیستم های پاکسازی طبیعی بدن، با آن مواجه می شوید را کاهش دهد.(در بخش نظرات توضیحات کامل راجع به درمان گیاهی ضخیم شدن دیواره رحم  داده شده است)  


خواص گیاه کیسه کشیش در درمان گیاهی ضخیم شدن دیواره رحم

 داروی گیاهی برای اندومتر ضخیم
با توجه به گفته کارشناسان گیاهی، گیاه کیسه کشیش که برای درمان بی نظمی قاعدگی استفاده می شود جهت افزایش انقباضات رحمی نیز خوب است  و به نوبه خود به کاهش خونریزی کمک می کند. ادعا می شود که این گیاه از طریق انقباض رگهای خونی، جریان خون در ناحیه لگن را محدود می سازد. باید زنان باردار از بکارگیری این گیاه (گیاه کیسه کشیش) اجتناب کنند چرا که انقباضات رحمی را افزایش می دهد. همچنین بایستی آن را تحت نظارت یک متخصص استفاده کنید چرا که عوارض جانبی آن بعنوان دارو مشخص نیست.(در بخش نظرات توضیحات کامل راجع به درمان گیاهی ضخیم شدن دیواره رحم  داده شده است)  

 

خواص زنجبیل در درمان گیاهی ضخیم شدن دیواره رحم  

داروی گیاهی برای ضخامت رحم

این گیاه سرشار از آنتی اکسیدان قوی است که بعنوان جینجرولها که خواص ضد التهابی دارند و به عملکرد طبیعی رحم کمک می کنند، شناخته می شوند. همچنین می تواند بعنوان یک ضد درد طبیعی عمل کند و به کاهش درد قاعدگی در آدنومیوز کمک کند. روزانه چای زنجبیل بنوشید و این ریشه شگفت انگیز را در غذای خود استفاده کنید. همچنین می توان یک لیوان آب جوش را با یک تکه 1 اینچی زنجبیل جوشانده و برای بدست آوردن فواید آن، نوشید. (در بخش نظرات توضیحات کامل راجع به درمان گیاهی ضخیم شدن دیواره رحم  داده شده است)  


خواص زردچوبه در درمان گیاهی ضخیم شدن دیواره رحم 

داروی گیاهی برای ضخیم شدن دیواره رحم 
یکی دیگر از درمان های گیاهی که آثار شگفتی برای آدنومیوز دارد، زردچوبه می باشد. زردچوبه حاوی کورکومین است، به کاهش سریع التهاب در رحم کمک می کند و همچنین مقدار خون‌ریزی در طول قاعدگی را کاهش می دهد. نوشیدن یک مخلوط یک لیوان شیر با یک قاشق چای خوری زردچوبه به کاهش التهاب در تمامی قسمتهای مختلف بدن کمک می کند. همچنین می توانید آن را به غذایتان اضافه کنید تا از دیگر فواید آن بهره مند شده و نیز تسکینی برای علائم آدنومیوز خود قرار دهید. (در بخش نظرات توضیحات کامل راجع به درمان گیاهی ضخیم شدن دیواره رحم  داده شده است)  


خواص گیاه پنج انگشت‌ در درمان گیاهی ضخیم شدن دیواره رحم

درمان گیاهی ضخامت رحم

 این گیاه بعنوان درمان طبیعی برای آدنومیوز شناخته شده است. پنج انگشت حاوی ترکیبات خاصی است که دارای برخی اثرات مشابه با پروژسترون و تستوسترون و هورمونهای دیگر است. این گیاه مانع از تولید استروژن در بدن می شود. کاهش سطح استروژن در از بین بردن علائم آدنومیوز کمک می کند زیرا همانطور که قبلا ذکر شد امکان دارد استروژن اضافی یکی از علل این بیماری باشد. تحقیقات همچنین نشان داده اند امکان دارد پنج انگشت در زنانی که تجربه خون ریزی بیش از حد را تجربه کرده اند سبب اختلال در عملکرد تخمدان شود. 

(در بخش نظرات توضیحات کامل راجع به درمان گیاهی ضخیم شدن دیواره رحم  داده شده است)  


خواص کلسیم و منیزیم در درمان گیاهی ضخیم شدن دیواره رحم

 دو ماده معدنی ضروری که نقش مهمی در فرایند قاعدگی بازی می کنند. شما باید اطمینان یابید که از برنامه غذایی‌تان کلسیم و منیزیم کافی را کسب می کنید. کارشناسان مصرف حداقل سه بار در هفته از مکمل ها را توصیه می کنند. این به تنظیم دوره قاعدگی شما کمک می کند که به نوبه خود به کاهش شدت یا از بین بردن علائم آدنومیوز کمک می کند.

 

خواص گیاه کیشی بوکوریوگان در درمان گیاهی ضخیم شدن دیواره رحم 

داروی گیاهی برای از بین بردن ضخامت رحم

این گیاه یک درمان طبیعی است که در ژاپن برای بسیاری از انواع مختلف مشکلات زنان و زایمان استفاده می شود. با توجه به تحقیقات انجام گرفته، بعنوان یکی از موثرترین درمان‌های آدنومیوز می باشد. محققان جهت بدست آوردن اطلاعات بیشتر درباره این گیاه ژاپنی، به تحقیقاتشان ادامه میدهند تا درباره اثرات آن روی این بیماری اطلاعات بیشتری کسب نمایند. قبل از این که از این درمان طبیعی استفاده کنید، با پزشک مراقبت‌های بهداشتی که در بکارگیری و استفاده از KGB تجربه دارد مشورت نمایید چرا که هنوز اطلاعات بسیار کمی درباره عوارض جانبی آن در دست می باشد. 

(در بخش نظرات توضیحات کامل راجع به درمان گیاهی ضخیم شدن دیواره رحم  داده شده است)  


خواص تشک برقی برای آدنومیوز در درمان گیاهی ضخیم شدن دیواره رحم

 گرما می تواند به شل کردن عضلاتتان کمک کند. همچنین در از بین بردن فشارهای دردآور مفید خواهد بود. بعد از رفع فشار، گرفتگی عضلات و دردهای دیگر رفع می گردد. تشک برقی را بکار گرفته و آن را روی ناحیه ای که در آنجا احساس درد می کنید -که معمولا پایین شکم است- قرار دهید. در صورتی که تشک برقی ندارید، می توانید از کیسه آب گرم نیز استفاده کنید. دراز بکشید و تا زمانی که درد فروکش بکند آن را روی ناحیه مورد نظر نگه دارید. این کار را تکرار کنید. همچنین حمام گرم هم می تواند در کاهش درد شما کمک کند. 


خواص آلوئه ورا برای آدنومیوز در درمان گیاهی ضخیم شدن دیواره رحم 

وقتی راجع به الوئه ورا فکر می کنید به احتمال قوی فکرتان متوجه فواید ان روی پوست و مویتان خواهد شد. همانطور که می دانید، می توان از آن استعمال داخلی نیز کرد چرا که مزایای سلامتی زیادی داشته و بسیاری از مشکلات را دور نگه می دارد. آلوئه ورا قاعدگی را بسیار منظم ساخته و از گرفتگی عضلات پیشگیری می کند . وقتی قاعدگی منظم می شود، فشار روی رحم کم شده و در نتیجه درد کم می شود. دو بار در هفته یک لیوان آب آلوئه را بنوشید تا از مزایای آن بهره‌مند شوید. می توانید با بکارگیری ژل آلوئه ورای تازه در ناحیه آسیب دیده، به کاهش گرفتگی عضلات کمک کنید. 


خواص آروماتراپی در درمان گیاهی ضخیم شدن دیواره رحم 

با گفته کارشناسان، آروماتراپی روش خوبی برای درمان گرفتگی عضلات در دوران قاعدگی است . روغن مریم گلی و روغن مرزنجوش برای کاهش درد و ناراحتی های ناشی از آدنومیوز مفید می باشد. همچنین توصیه می شود که از کمپرس گرم این روغن ها در روی شکم استفاده کنید تا از علایم این بیماری خلاص یا آنها را کم نمایید. 
بغیر از داروهای خانگی و درمان دارویی آدنومیوز، کارشناسان ورزش منظم را نیز توصیه می کنند. فعالیت های فیزیکی می تواند به کاهش و از بین بردن علائم آدنومیوز کمک قابل توجهی نماید. به یوگا توصیه زیادی می شود . آساناهایی از جمله آدهو موخاسانا، سوپتا بادها، کوناسانا، باجناسانا و اوتهیتا انگولی سوخاسانا در کاهش گرفتگی شدید قاعدگی بسیار موثر هستند. یوگا آسانا را هر روز به مدت 20 دقیقه انجام دهید تا از فواید آن بهره مند و نشانه های این بیماری دردناک را کاهش دهید. به خاطر داشته باشید که شما نباید در طول دوره قاعدگی این ورزش را انجام دهید.

 

درمان خانگی ضخیم شدن رحم با رژیم غذایی

آدنومیوز

آدنومیوزیس

همچنین خوردنی‌های خاصی در رژیم غذایی برای راحت کردن گرفتگی در توصیه ادنومیوز توصیه می شود. که عبارتند از :

درمان آدنومیوز با رژیم غذایی 
• هویج- به تنظیم دوره قاعدگی کمک می کند؛ 
• پاپایا- حاوی آنزیمهایی است که به تنظیم جریان خون قاعدگی کمک می کند. 
• چای بابونه- دارای خواص ضد اسپاسم و ضد التهاب  بوده و موجب کاهش تورم و کاهش گرفتگی های قاعدگی می گردد. 
• ریحان- حاوی اسید کافئیک می باشد که در از بین بردن دردهای موجود در گرفتگی‌های قاعدگی کمک می کند. 
• دارچین- دارای خواص ضد التهابی و ضد لختگی است که در طول دوره قاعدگی کمک می کند. 
• زعفران- دارای خواص ضد اسپاسم و ضد التهابی بوده و در کاهش تورم ناشی از گرفتگی های قاعدگی مفید می باشد. 
• جعفری- شامل آپیول و myricistin است که به تنظیم قاعدگی کمک می کند. 


گرچه آدنومیوز می تواند وضعیت دردناکی ایجاد کند اما باز داروهای خانگی وجود دارند که می توانند به شما در کاهش ناراحتی و درد کمک کرده و موجب تنظیم قاعدگی شود، موثر واقع گردند. استفاده از درمان های طبیعی جایگزین خوبی برای داروهای آلوپاتی هستند و هیچ ضرری ندارند. 
با این حال، به خاطر داشته باشید که امکان دارد برخی از گیاهان نسبت به برخی از داروها عکس العمل نشان دهند بنابراین قبل از استفاده از آنها با پزشک خود مشورت نمایید. وقتی که از آنها استفاده می کنید مطمئن باشید که تمامی علائم ادنومیوز را رفع خواهند کرد.

 

 

آدنومیوز


امروزه ، علیرغم پیشرفت علمی ، آدنومیوز رحم یک بیماری مرموز است ، بیماری زایی و علل آن به طور کامل مشخص نیست. در نتیجه ، بسیاری از زنان مبتلا به آدنومیوز با چالش های زیادی روبرو هستند.

رحم چیست

آدنومیوز رحم ، رشد غیرطبیعی آندومتر در بدن رحم است. تا همین اواخر ، در زنان ، آدنومیوز به عنوان یک بیماری جداگانه شناخته نمی شد ، به عنوان یک نوع آندومتریوز دستگاه تناسلی در نظر گرفته می شد و آندومتریوز تناسلی در بدن رحم یا آندومتریوز داخلی نامیده می شد. اخیراً ، یک نظر وجود دارد که آدنومیوز یک بیماری مستقل است.

تفاوت بین اندومتریوز و آدنومیوز

با توجه به این دیدگاه سنتی که آدنومیوز نوعی آندومتریوز است ، ما تفاوت بین آندومتریوز و آدنومیوز را به صورت جدول ارائه می دهیم.

 

دستگاه تناسلی خارج از دستگاه تناسلی
  داخلی بیرونی

 

فراوانی در ساختار بیماری 70٪ 20-25٪ 6-10
بومی سازی ضایعات در بدن رحم ، در استخوان رحم و رحم قرار دارند. ضایعات می توانند در واژن ، لوله های رحمی و تخمدان ها ، در اندام های هم مرز دستگاه تناسلی (رکتوم ، حفره شکم) باشند. کانون آندومتریوز می تواند در مثانه ، در ناف ، در آپاندیس ، در اندام های تنفسی ، در کبد ، در کلیه ها ، در بخیه های بعد از عمل باشد.
علل وقوع ناشناس محتمل ترین نظریه کاشت است. ممکن است سلولهای "زنده" آندومتر با خون (بلع هماتوژن) یا در حین جراحی وارد شوند ، در مراحل شدید آندومتریوز دستگاه تناسلی ایجاد شوند.
علائم درد مزمن لگن ، دوره های دردناک و طولانی مدت ، ترشحات قهوه ای قبل و بعد از چرخه درد در پایین شکم و کمر ، دوره های دردناک ، ناباروری اولیه ، یبوست ، خونریزی رحم. بسته به محل محلی سازی ، درد ، خون در ادرار یا مدفوع در دوران قاعدگی ظاهر می شود.
عیب یابی اکوگرافی لاپاراسکوپی ام آر آی ، سی تی ، سونوگرافی ، اشعه ایکس

 

تعداد زیادی نظریه وجود دارد که سعی در تبیین شکل ظاهری و مکانیسم آدنومیوز دارند ، اما توضیح علل بروز بیماری در اکثر موارد همچنان دشوار است.
آدنومیوز
علل آدنومیوز
در مورد وقوع این بیماری زنان فرضیات زیر وجود دارد:
تغییراتی در زمینه هورمونی در برخی از بیماران مبتلا به آدنومیوز مشاهده می شود: "عدم حساسیت" به عملکرد پروژسترون ، سندرم LUF و دیگران. غده تیروئید ، تخمدان ها بر زمینه هورمونی یک زن تأثیر می گذارند ، بنابراین ، هر گونه اختلال در این اندام ها می تواند منجر به بیماری شود ، اما وضعیت زمینه هورمونی همیشه یک شاخص دقیق از بیماری نیست.
عدم تعادل ایمنی.
آسیب شناسی در واکنش های بین سلولی بدن.
شناخته شده ترین نظریه لانه گزینی ، اصلی ترین عامل تأثیرگذار در "قاعدگی برگشتی" است - این زمانی است که ، به دلایلی ، جریان قاعدگی از طریق لوله های رحمی برگشت می کند و به صفاق و سایر اندام ها وارد می شود - از آنجا که ایجاد می شود ، با آدنومیوز متناسب نیست داخل بدن رحم ، و نه در خارج از آن.
این نظریه ها هستند که سعی می کنند با معیارهای علمی توضیح دهند که چه چیزی در آدنومیوز رحم تأثیر می گذارد ، علت اصلی آن و انگیزه رشد آن چیست ، اما عوامل تحریک کننده آشکاری در بیماران مشاهده می شود:
استعداد ژنتیکی به بیماری های توموری اندام های تناسلی.
اضافه وزن ، فشار خون بالا ، بیماری های دستگاه گوارش ، آلرژی ، حساسیت به بیماری های عفونی.
بیماری های مکرر زنان (التهابی ، آندومتریوز خارجی و سایر موارد).
سابقه مداخلات جراحی دوره ای در رحم: کورتاژ ، سقط جنین.
حاملگی های خارج رحمی.
مصرف هورمونی دارو ، استفاده از دستگاه های داخل رحمی.
آسیب شناسی های دیگر رحم (فیبروم ، فرسایش دهانه رحم).
در حال حاضر ، بوم شناسی ضعیف نقشی اجتناب ناپذیر در بروز این بیماری دارد. در کشورهای پیشرفته با تعداد زیادی مشاغل ، بزرگراه ها ، میزان بالای این بیماری تشخیص داده می شود.
برنامه ریزی کودک در سنین بعدی یا عدم تمایل به بچه دار شدن منجر به این واقعیت شده است که زنان جوان بیشتر و بیشتر به این بیماری مبتلا می شوند.
آندومتریوز داخلی با توجه به میزان ضایعه و نحوه "به نظر رسیدن" آن طبقه بندی می شود. با محلی سازی کانون ها ، آدنومایوز در بدن رحم و آدنومیوز استخوان و گردن رحم قابل تشخیص است.
 
آدنومیوز

در اشکال بالا  آدنومیوز مشخص می شود:

فرم منتشر ، که در آن آندومتر در سراسر غشای عضلانی رحم پراکنده شده است ، می تواند به طور موازی با فرم ندولار (شکل منتشر-گره ای) رخ دهد.
کانونی - کانون های کوچک در قسمت های مختلف رحم قرار دارند.
فرم ندولار ، که در آن گره های اندومتریوتیک پر از خون در لایه عضلانی رحم ایجاد می شود.
کیستیک نوعی بیماری نادر و شدید است ، فرض بر این است که کیست در نتیجه خونریزی های مکرر ایجاد می شود.
1 2 3 4 درجه
مرحله I - دوره اولیه روند آسیب شناسی فقط در نازک ترین لایه میومتر (زیر مخاط) رحم قرار دارد.
مرحله II - این بیماری بیشتر در میومتریم ، که از 3 لایه تشکیل شده است ، عمیق تر می شود و 2/3 آن را تحت تأثیر قرار می دهد.
مرحله III - روند آسیب شناختی به کل ضخامت میومتریوم گسترش می یابد ، و به غشای سروز ، که مرز مثانه است ، می رسد.
مرحله IV - تعمیق روند آسیب شناسی ، که علاوه بر رحم ، به "نزدیکترین همسایگان" آن نیز ارسال می شود و به آندومتریوز دستگاه تناسلی خارجی تبدیل می شود.

 

علائم آدنومیوز

علائم آدنومیوز همیشه به این دلیل ظاهر نمی شود که ممکن است آندومتریوز داخلی به صورت فعال نباشد و بروز علائم و نشانه ها "نشانه" مرحله غیر اولیه بیماری است ؛ فقط پزشک می تواند درجه اول را تشخیص دهد.

 

 پزشک


علائم معمولی آدنومیوز:

ظهور سندرم درد که در قسمت تحتانی شکم ، در پرینه رخ می دهد ، که به درد مزمن لگن تبدیل می شود.
خونریزی رحم ، قبل و بعد از قاعدگی - همیشه مقدار کمی ترشح قهوه ای همراه با آدنومیوز وجود دارد که مدت زمان آن می تواند 7 روز یا بیشتر باشد.
نقض قاعدگی: افزایش مدت زمان ، درد شدید و فراوانی.

کاهش هموگلوبین.
ناباروری
صرف نظر از چرخه قاعدگی ، درد می تواند در طی رابطه جنسی رخ دهد.
رحم می تواند قبل از شروع قاعدگی به طور قابل توجهی اندازه خود را افزایش دهد.

 آدنومیوز در یائسگی چیست

 آدنومیوز

پیش از این تصور می شد که آدنومیوز یک بیماری قبل از یائسگی است ، اما در حال حاضر بیماری بسیار جوانتر شده است. در حال حاضر ، نوجوانان و دختران جوان مبتلا به آندومتریوز داخلی تشخیص داده می شوند.

آدنومیوز می تواند در دوران یائسگی اتفاق بیفتد ، اما این به ندرت اتفاق می افتد ، زیرا سطح استروژن در دوران یائسگی کاهش می یابد و رشد پوشش داخلی رحم (آندومتر) متوقف می شود ، به ترتیب کانون های آندومتریوتیک رشد نمی کنند و کاهش نمی یابند.

اما ، علیرغم اینکه قاعدگی برای پیشرفت بیماری بسیار مهم است و در حال حاضر یکی از روشهای درمان دارویی آدنومیوز ایجاد یائسگی مصنوعی در بدن زنان است ، دوره یائسگی ، حتی شروع بیماری نیز ممکن است.

یکی از دلایل احتمالی شروع بیماری در چنین اواخر سن ، درمان جایگزینی هورمون است ، مصرف استروژن خطرهای شروع بیماری را افزایش می دهد. اغلب اوقات ، درمان رادیکال به زنان یائسه ارائه می شود - عملی برای برداشتن رحم.

در حال حاضر ، برای تشخیص صحیح آدنومیوز ، انجام مطالعات بالینی ضروری است. معاینه زنان و شکایات بیمار فقط به طور غیر مستقیم علائم آدنومیوز را نشان می دهد.

 

اکوگرافی

نقش بسیار مهمی در معاینه توسط اکوگرافی واژن (سونوگرافی) انجام می شود ، که ابتدا باید تجویز شود.

 

اکوگرافی واژن

 

سونوگرافی نشانه هایی از آدنومیوز را نشان می دهد ، باید چندین روز قبل و بعد از قاعدگی انجام شود ، توجه زیادی به لایه پایه آندومتر انجام شود.

پژواک زیر آدنومیوز ، مشخصه درجه اول ، مشخص می شود:

"لوله ها" از آندومتر تا میومتر را پیدا کرد.
تغییرات در لایه پایه - شکل ظاهری دایره ها یا بیضی شکل ، ظاهر کرک ها ، ضخامت لایه ناهموار.
نقص در آندومتر.
پژواک آدنومیوز درجه یک مشخصه تمام درجات بعدی است. پژواک آدنومیوز درجه دو ، نشان دهنده افزایش ضخامت دیواره های رحم است ، اما بر خلاف درجه سوم ، ضخامت رحم در همه بیماران تشخیص داده نمی شود.

به لطف معاینه سونوگرافی ، تعیین فرم آدنومیوز ممکن است:

آدنومیوز گره ای در سونوگرافی حتی در مناطق گرد یا بیضی شکل در دیواره های رحم ظاهر می شود.
 علائم آدنومیوز کانونی رحم در سونوگرافی مناطقی با لبه های ناهموار در دیواره های رحم است.
احتمال تشخیص آندومتریوز داخلی با سونوگرافی ، بسته به درجه بیماری ، از 88 تا 96٪ متغیر است. همانطور که قبلاً در بالا ذکر شد ، درجه اول بیماری برای تشخیص صحیح سخت ترین است.

همه موارد فوق سونوگرافی (اکوگرافی) را به یک دستگاه تشخیصی کاملاً مطمئن تبدیل می کند ، اما هیچ کس احتمال خطا در تفسیر داده ها را از این امر مستثنا نمی کند.

دشوارترین تشخیص ، مورد خاص آندومتریوز داخلی در ترکیب با گره های میوم متعدد است. در این حالت ، سونوگرافی اطلاعات لازم را ارائه نمی دهد.

 

با توموگرافی  (CT)

CT ابزار اصلی برای تشخیص آدنومیوز نیست ، اما می تواند به عنوان یک روش اضافی برای تایید سونوگرافی استفاده شود.

CT ابزار اصلی در تشخیص آدنومیوز نیست
CT ابزار اصلی برای تشخیص آدنومیوز نیست.
هنگام انجام CT ، از مواد حاجب استفاده می شود. بسته به نوع بیماری ، علائم زیر مشخص می شود:

شکل کانونی آدنومیوز با ساختار ناهمگن میومتریوم به دلیل کانون های کوچک به اشکال مختلف مشخص می شود ، بنابراین ماده حاجب باعث می شود که میومتریوم مانند لانه زنبوری به نظر برسد.
شکل منتشر با افزایش رحم با ضخامت دیواره های مختلف و خطوط نامشخص نشان داده می شود.
با فرم ندولار ، رحم نیز بزرگ می شود ، کانونهای گرد در ضخامت میومتر قرار دارند. گره های میوماتیک از این جهت که مرزهای مشخصی دارند متفاوت هستند.

تشخیص آدنومیوز با استفاده از MRI 

تشخیص آدنومیوز با استفاده از MRI ​​دقیق تر است و جایگزینی برای سونوگرافی ارائه می دهد. داده های MRI به شما امکان می دهد شکل و درجه آدنومیوز را با دقت 95٪ تعیین کنید.

درمان جراحی آدنومیوز
اصل درمان جراحی آدنومیوز رحم حداکثر برداشتن کانون دردناک است ، اما معیار اصلی برای انتخاب یک عمل جراحی سن زن و تمایل به حفظ عملکرد باروری است.

علائم درمان جراحی:

این عمل با یک فرم ندولار و منتشر از آندومتریوز داخلی انجام می شود.
اگر علائم بدتر شود و دارو به شما کمک نکند.
اگر در 2 و 3 درجه آدنومیوز باشد ، میومتریوم تکثیر می یابد.
وجود سایر بیماری های زنان برای درمان که یک عمل ضروری است - فیبروم ، تومور تخمدان و دیگران.


درباره مداخلات جراحی با حفظ سیستم تولید مثل

در شرایط مدرن ، اغلب این کار آسیب رساندن به سیستم تولید مثل یک زن در طی روش جراحی درمان آدنومیوز نیست. روش های زیر استفاده می شود:

از ترموتراپی ناشی از لیزر بینابینی (ILTT) برای فرم ندولی آدنومیوز استفاده می شود. تأثیر بر گره ها با تبدیل انرژی لیزر به انرژی گرمایی انجام می شود.
برداشتن آندو و میومتریوم (فرسایش). برداشتن یک روش درمانی کم تهاجمی برای آدنومیوز است. این عمل با استفاده از رسکتوسکوپی انجام می شود که به واژن وارد می شود. عملکرد دستگاه با استفاده از یک حلقه الکترو جراحی انجام می شود که به لطف آن لایه آندومتر برداشته می شود. این روش شبیه خراشیدن سنتی است.
فرسایش اولتراسوند متمرکز (FUS) ، برای فرم ندولار استفاده می شود.
آمبولیزاسیون عروق رحم اثر در درمان با انسداد عروق رحم حاصل می شود ، پس از قطع خونرسانی ، کانون های آدنومیوز باید از بین بروند.

جراحی 

اگر خانمی علاقه ای به حفظ احتمال فرزندآوری ندارد ، یا در زنان قبل و یائسگی است ، در این صورت پزشک معالج پیشنهاد می کند یک عمل برای قطع یا از بین بردن رحم انجام شود.

 

جراحی


گزینه های مختلفی برای برداشتن رحم استفاده می شود:

لاپاراتومی - این عمل با استفاده از یک برش شکمی انجام می شود ، این برای پیشرفت طولانی مدت آندومتریوز داخلی با آسیب به اندام های همسایه ، با افزایش زیاد رحم ، اگر احتمال انتقال به فرم بدخیم وجود دارد و اگر وجود دارد هیچ فرصتی برای عملیات آرام تر وجود ندارد
لاپاراسکوپی اغلب استفاده می شود ، اما تعدادی از موارد منع مصرف دارد - اندازه بزرگ رحم (بیشتر از هفته 12 بارداری) ، تومورهای بدخیم و گسترش گسترده آندومتریوز.
لاپاراسکوپی با استفاده از فن آوری های مختلف انجام می شود ، در هر مورد مزایا و معایبی وجود دارد:

قطع سوپراواژینال رحم (برداشتن لاپاراسکوپی فوق سرویکس ) با سه سوراخ ، در حالی که رباط های رحم و رحم را حفظ می کند ، انجام  می  شود. به اختصار LSH گفته می شود .
هیسترکتومی داخل عضلانی کلاسیک (CISH) یک نسخه اصلاح شده از LSH است که دارای  مزیت کاهش قابل توجه درد بعد از عمل است.
هیسترکتومی کامل لاپاراسکوپی (TLH) خطرناک تر از LSH است.

دوره عمل جراحی

پس از عمل برداشتن رحم ، بیمار باید توصیه های لازم را انجام دهد.
توانبخشی برای لاپاراتومی و لاپاراسکوپی متفاوت است. لاپاراسکوپی به راحتی توسط بیماران تحمل می شود ، تخلیه در خانه می تواند طی 2 تا 3 روز اتفاق بیفتد. برای جلوگیری از عوارض و کاهش عواقب ، توصیه می شود 4-5 ساعت پس از لاپاراسکوپی از رختخواب خارج شوید. لاپاراتومی تحمل بدتری دارد ، آنها مجاز به بلند شدن بعد از یک روز هستند.
 
پس از ترخیص از بیمارستان ، باید مرتباً توسط یک متخصص زنان تحت نظر باشید و سالی یک بار سونوگرافی انجام دهید. بیماری های همزمان ، مانند دیابت شیرین ، کم خونی ، فشار خون بالا و سایر موارد ، تأثیر بسیار شدیدی در بهبودی زن دارند. اگر علاوه بر رحم ، تخمدان ها برداشته شود ، درمان جایگزینی هورمون ضرورتاً تجویز می شود. برداشتن رحم (با دهانه رحم حفظ شده) تاثیری در زندگی صمیمی نخواهد داشت ، اما قاعدگی از بین می رود.
 
مهم! جراحی هایی که با حفظ اعضای بدن انجام می شوند آدنومیوز را درمان نمی کنند ؛ ممکن است در طی 1-2 سال عود کند. برای جلوگیری از عود ، هورمون درمانی تجویز می شود.
 

آدنومیوز بدون عمل جراحی 

در حال حاضر ، همه زنان علائم جراحی ندارند ، علاوه بر این ، همه موافق عمل جراحی نیستند ، بنابراین داروهای هورمونی ، مکمل های غذایی و درمان گیاهی ضخیم شدن دیواره رحم در حال تبدیل شدن به یک گزینه جایگزین هستند .
 
صحبت از اثربخشی هر دارو ، می توانیم بلافاصله بگوییم که هیچ یک از آنها نمی تواند آدنومیوز را در سطح سلولی از بین ببرد ، داروها فقط تأثیر غیرمستقیم بر مکانیزم توسعه بیماری دارند.صرف نظر از مدت زمان درمان دارویی ، این بیماری می تواند عود کند ، زیرا آندومتریوز داخلی یک بیماری مزمن است.
 

درمان آدنومیوز با روش پزشکی محافظه کارانه 

هورمون درمانی اصلی ترین درمان محافظه کارانه است.
 
دارو
 
یک نظر وجود دارد که اگر کانونهای اندومتریوتیک به طور فعال "رشد نکنند" و علائمی در زندگی طبیعی تداخل نداشته باشند ، نباید درمان هورمونی را شروع کرد ، زیرا بیماری فقط قابل تحریک است.
 

دارو های اصلی هورمونی

عبارتند از:

دارو پیشگیری از بارداری خوراکی - جانین ، یارینا ، رگولون و دیگران. آنها عملکرد هورمون های مسئول تخمک گذاری را متوقف می کنند - این باعث تخمک گذاری می شود ، در حالی که کانون های پاتولوژیک رشد نمی کنند ، علائم دردناک از بین می روند.


پروژسترون ها - ویسان ، دوفاستون و دیگران. ژستاژن ها به عنوان آنالوگ های مصنوعی پروژسترون ، فعالیت استروژن ها را سرکوب می کنند ، که منجر به رشد کمتر آندومتر می شود. آنها به مدت شش ماه به صورت چرخه ای یا مداوم مصرف می شوند.


آنتی گونادوتروپین ها - دانازول و دیگران. پیش از این ، دانازول اغلب به خصوص برای رسیدن به بارداری تجویز می شد ، اما اکنون ، به دلیل اثر آندروژنیک زیاد و سایر عوارض جانبی ، تقریباً هرگز استفاده نمی شود. اثر دارو منجر به از بین رفتن قاعدگی می شود ، ضایعات نمی توانند به دلیل کمبود هورمون های لازم رشد کنند ، پس از ترک داروها ، قاعدگی از سر گرفته می شود.


گنادورلین (AGnRH ) - زولادکس ، دیفرلین ، سینارل و دیگران. قیمت بالا باعث می شود AGnRH برای بیشتر بیماران غیرقابل دسترس باشد ، اقدامات آنها ایجاد "یائسگی مصنوعی" است. تمام علائم یائسگی ذاتی این داروها است ، علاوه بر این ، آنها در زنان با تمایل به پوکی استخوان کاملاً منع مصرف دارند ، زیرا تحت عمل AGnRH ، وضعیت استخوان ها بدتر می شود.


مهار کننده های آروماتاز ​​- قبل از استفاده از این داروها ، عملکرد تخمدان باید "روشن" باشد ، بنابراین بیشتر برای زنان یائسه در نظر گرفته شده است.
درک این نکته مهم است که پس از یک دوره درمان آدنومیوز با داروهای هورمونی ، هر ساله احتمال عود بیماری افزایش می یابد و یک دوره تکراری گاهی منع مصرف یا بی اثر است. یک جایگزین برای داروهای هورمونی ، مکمل های غذایی هستند: ایندیول ، اپی گالات و سایر مواد.

 

ایزوتراپی  آدنومیوز

روش های اصلی فیزیوتراپی برای آندومریوز داخلی:

با توجه به بررسی ها ،  زالو درمانی (هیرودوتراپی) یک روش بسیار بحث برانگیز است.(در بخش نظرات توضیحات کامل راجع به زالو درمانی (هیرودوتراپی)  داده شده است)
جریان های فرکانس پایین (الکتروفورز) استفاده می شود.
مگنتوتراپی پس از جراحی نشان داده می شود.
استفاده از حمام های رادون ، ید-برم ، اما از حمام های سقز و سولفید نمی توان استفاده کرد. حمام های رادونی به عادی سازی تعادل هورمونی کمک می کنند ، تأثیر مفیدی بر چسبندگی دارند.
توجه! شما نمی توانید از گل های دارویی استفاده کنید ، از حمام ، سونا دیدن کنید و در ناحیه کمر ماساژ دهید.

تغذیه برای آدنومیوز

تغذیه برای آدنومیوز ، مانند سایر بیماری ها ، بر اساس اصول کلی یک رژیم غذایی سالم است:

غذاهای بی ارزش - شیرینی جات ، نوشابه ، فست فودها و غیره را استفاده نکنید.
از الکل ، توصیه می شود فقط از شراب قرمز به مقدار محدود استفاده کنید.
سبزیجات ، میوه ها ، سبزیجات باید فراوان باشد (سیب ، مرکبات ، پیاز ، کلم بروکلی).
برخی از منابع توصیه می کنند محصولات لبنی ، گوشت چرب را حذف کنید.
شما باید مقدار کافی غذای پروتئینی و مقدار زیادی هموگلوبین مصرف کنید.
 چای سبز.
از ویتامین های گروه B استفاده کنید.

 

بارداری

بارداری با آدنومیوز

بیشتر پزشکان معتقدند که بارداری با آدنومیوز بهترین راه برای درمان آن است.
اطلاعات زیادی در مورد تأثیر آندومتریوز داخلی بر بارداری وجود ندارد. به عنوان یک قاعده ، اگر خانمی بدون مصرف دارو و جراحی به تنهایی باردار شود ، وضع حمل کودک بدون مشکل است ، اما اگر بارداری در اثر مصرف دارو صورت گرفته باشد ، نمی توانید ناگهان دارو را قطع کنید ، زیرا این می تواند سقط جنین را تحریک کند.

عدم حاملگی اغلب در اشکال شدید بیماری رخ می دهد ، زمانی که تخمک بارور نمی تواند به دیواره های رحم متصل شود. سقط همراه با آدنومیوز در مراحل اولیه اتفاق می افتد.

 

علت ناباروری در آدنومیوز

علت ناباروری در آدنومیوز می تواند اختلالات هورمونی ، آسیب به رحم باشد.

مشکلات مربوط به بارداری همیشه برای همه بوجود نمی آید. اگر زنی نتواند با آدنومیوز باردار شود ، فقط درمان هورمونی یا مداخلات جراحی با حفظ اندام تولید مثل به او نشان داده می شود. اغلب ، دوفاستون و ویزان(دینوژست) تجویز می شود. دوفاستون پیشگیری از بارداری نیست و هورمون بارداری (پروژسترون) را افزایش می دهد.  باعث یائسگی مصنوعی می شود ، در نتیجه ترک دارو ، دستیابی به بارداری ممکن است.

 

پیشگیری از بیماری های زنان از جمله آدنومیوز

صحبت کردن در مورد پیشگیری از بیماری های زنان (از جمله آدنومیوز) ، اول از همه لازم است که مراجعه منظم به پزشک - متخصص زنان ذکر شود. هر خانم جوانی نیاز به معاینه سالانه یک بار توسط این متخصص دارد.

نکاتی از متخصصان زنان برای پیشگیری از آندومتریوز داخلی:

در دوران قاعدگی ، زن باید از اعمال جسمی سنگین دست بکشد.
با درد خفیف لگن ، یک زن باید بیشتر استراحت کند و از استرس جلوگیری کند.
نمی توانید به شدت آفتاب بگیرید ، انرژی خورشیدی بیش از حد  بیماری را تحریک می کند.
بارداری به موقع بهترین راه پیشگیری از بیماری آدنومیوز  است.

می خواهید در باره آدنومیوز بیشتر بدانید مقاله  سلامت و بهداشت سلامت زنان آدنومیوز علل درمان را بخوانید.

 

نظرات

۱۴۰۰/۴/۱۱آدنومیوز یک بیماری در زنان است که دیواره های رحم ضخیم تر می شود.این نتایج در دوره های طولانی مدت همراه با خونریزی شدید ، درد شدید در شکم یا مقاربت دردناک خود را نشان می دهد. این وضعیت بیشتر در زنان بین 32 تا 50 سال دیده می شود اما در برخی موارد نادر ، زنان جوان را نیز درگیر می کند. مشکل اصلی آدنومیوز این است که عملاً قابل تشخیص نیست و باعث می شود از کوچکترین علائمی که ممکن است نشانه وجود یک مشکل بزرگتر باشد ، غافل شویم. علائم آدنومیوز علائم آدنومیوز و شدت آنها در هر بیمار متفاوت است. علائم رایج عبارتند از: گرفتگی های دردناک در دوران قاعدگی مقاربت دردناک در هنگام خونریزی قاعدگی لخته خون دیده می شود لکه بینی در بین دوره ها فشار روی مثانه خونریزی شدید هنگام قاعدگی مشکلات حاملگی

۱۴۰۰/۴/۱۱ چه عواملی باعث آدنومیوز می شود؟ علت دقیق این بیماری ناشناخته است اما بیشتر اوقات ، با افزایش سطح استروژن در ارتباط است. نتیجه قطعی باقی مانده است ، که دیواره داخلی میومتریوم نقش عمده ای در ایجاد آدنومیوز دارد ، که اغلب با سایر اختلالات تولید مثل و هورمونی مرتبط است. در میان بسیاری از نظریه های گمانه زنی در طول سال ها ، برخی از نظریه های رایج عبارتند از: 1- تورم دیواره رحم به دلیل زایمان که باعث ترک های شیار مانند دیواره عضلانی اطراف رحم می شود. 2- سلولهای بنیادی در آندومتر 3- بافتهایی که در دیواره رحم قبل از تولد وجود دارند و در بزرگسالی رشد می کنند 4- زایمان سزارین که ممکن است باعث شود لایه آندومتر پس از برش داخل عضله رحم شود.

۱۴۰۰/۴/۱۱تشخیص آدنومیوز به منظور تعیین دقیق وجود آدنومیوز در بیمار ، متخصص زنان یک سری مطالعات و آزمایشات را انجام می دهد. برای تشخیص دقیق ، لازم است که تحت معاینه قرار بگیرید ، به هیستروسکوپی متوسل شوید (معاینه حفره رحم با استفاده از دستگاه نوری). همچنین ، در صورت شک به آدنومیوز ، پزشک ممکن است اسکن اولتراسوند را تجویز کند. برای ارزیابی تصویر کلی این بیماری ، پزشکان توصیه می کنند تحت معاینه متخصص غدد ، قلب و عروق ، متخصص گوارش و غیره قرار گیرند. معاینه فیزیکی کامل به پزشک امکان می دهد تا بهترین راه حل و درمان مناسب آدنومیوز را پیدا کند. بسیاری از خانم ها از رحمی رنج می برند که اندازه آن دو یا سه برابراندازه طبیعی است. 1- اولین مرحله اسکن تومورهای احتمالی با استفاده از سونوگرافی است. 2- در برخی موارد ، اگر نتیجه گیری مشخصی برای تشخیص وجود نداشته باشد ، ممکن است پزشک برای بررسی بهتر رحم و تعیین دقیق محل آدنومیوز ، اسکن MRI را انجام دهد. اسکن ام.آر.آی برای خانم هایی که باردار هستند ، هر نوع پیرسینگ ، ضربان ساز قلب یا هر نوع فلز دیگری در بدن دارند ، کاملاً ممنوع است. 3- گام بعدی مطالعه نمونه های بافتی رحم توسط یک آسیب شناس ماهر است. این کار می تواند از طریق برداشتن بخشی از بافت از طریق جراحی رحم یا بیوپسی رحم که شامل یک عمل جراحی لاپاراسکوپی از طریق دهانه رحم یا شکم است ، انجام شود. 4- همچنین می توانید سونوگرافی از طریق واژینال انجام دهید ، که ارزان تر ، ایمن و کارآمد است و 85 درصد احتمال آدنومیوز را نشان می دهد.

۱۴۰۰/۴/۱۱پیشگیری از آدنومیوز به طور طبیعی ، پیشگیری از هر بیماری یک سبک زندگی صحیح و سالم است. آدنومیوز غالباً همراه زنان مدرن است که سبک زندگی بیش از حد فعالی دارند و اغلب استرس روانی شدیدی را تجربه می کنند. بر این اساس ، تعدادی از قوانین را می توان تفکیک کرد که در زیر به شما امکان می دهد از ظهور آدنومیوز جلوگیری کنید: 1- معاینات منظم را با یک متخصص زنان انجام دهید. 2- مراقب سلامتی خود باشید. 3- بیاموزید که از موقعیت های استرس زا اجتناب کنید و زمانی برای استراحت و آرامش پیدا کنید. 4- از قرار گرفتن بیش از حد در معرض اشعه ماورا بنفش خودداری کنید.

۱۴۰۰/۴/۱۱درمان آدنومیوز بسته به مرحله بیماری ، میزان آسیب به بافت عضلانی رحم ، سن زن و وضعیت سلامتی او ، روش های مختلفی برای درمان آدنومیوز تجویز می شود. دارو درمانی اولین روش مقابله با آدنومیوز است. در مراحل اولیه و در صورت عدم وجود عوارض مرتبط ، موثر تلقی می شود. درمان آدنومیوز با داروها برای بازگرداندن تعادل طبیعی هورمون ها در بدن بیمار است. روش جراحی برای درمان آدنومیوز بنیادی ترین روش است. دامنه مداخله در هر مورد به طور جداگانه تصمیم گیری می شود.

۱۴۰۰/۴/۱۱آدنومیوز ، مانند بسیاری از بیماری های زنان ، دارای طیف وسیعی از علائم است: تظاهرات حاد سندرم قبل از قاعدگی ؛ قاعدگی زیاد با سندرم درد شدید ؛ اختلالات در چرخه قاعدگی ؛ احساسات دردناک در ناحیه کمر و پایین شکم ؛ ناراحتی و درد در هنگام مقاربت ترشحات قهوه ای تیره که قبل و بعد از قاعدگی بعدی ظاهر می شود. تغییر در شکل و اندازه رحم ، که توسط یک متخصص زنان تشخیص داده می شود.

۱۴۰۰/۴/۱۱خطر اصلی آدنومیوز ناباروری ، درد و خونریزی است

۱۴۰۰/۴/۱۱تعدادی از عوامل می توانند منجر به بیماری آدنومیوز شوند: وراثت؛ سقط جنین مداخله جراحی در حفره رحم ؛ در استرس و تنش مداوم بودن عملکرد کار مربوط به فعالیت بدنی سنگین ؛ قرار گرفتن بیش از حد در معرض آفتاب ، تخت های برنزه و غیره

۱۴۰۰/۴/۱۱یک روش موثر برای مقابله با آدنومیوز رحم ، هیرودوتراپی است (زالو درمانی)، وقتی زالوها روی بدن بیمار ، در یک نقطه درد کاشته می شوند. گزش زالو غدد لنفاوی را تحریک می کند. ایمنی افزایش می یابد ، علاوه بر این ، جریان خون نرمال می شود و هورمون ها به مقدار مناسب وارد سیستم تولید مثل می شوند.اعتقاد بر این است که هیرودوتراپی موثرترین روش برای درمان آدنوم رحم است. اما، بدون مشورت با پزشک نمی توانید به آن متوسل شوید.

۱۴۰۰/۴/۱۱از چای گیاهی نیز استفاده می شود . چای گیاهی که شامل انیسون یا بادیان رومی ، مریم گلی ، اکالیپتوس ، شبدر ، علف بواسیر یا علف آتشین ، انگور فرنگی و ریشه شیرین بیان است. اجزا با آب جوش ریخته و به مدت یک ساعت دم می کنند. این چای گیاهی در درمان گیاهی ضخیم شدن دیواره رحم طی 3-4 دوره قاعدگی مصرف می شود.

۱۴۰۰/۴/۱۱داروی گیاهی برای اندومتر ضخیم کمپرس ها خاک رس نیز موثر هستند. برای این ، خاک رس خرد شده در آب ریخته می شود و به مدت 10 ساعت باقی می ماند. آب روی خاک رس را خالی کنید .بعلاوه ، ترجیحاً در ظروف سفالی ، سرامیکی یا ظروف شیشه ای ، خاک رس را برای مدت 10 دقیقه گرم در حمام بخار گرم کنید . بعد ، رس را روی پارچه روغنی صاف کرده ضخامت این خمیر نباید بیش از دو سانتی متر باشد ، اجازه دهید کمی خنک شود . لازم است خاک رس را بیش از 2 ساعت روی شکم (تقریباً از ناف به پایین) خود نگه دارید. دوره درمان 6-7 مرحله است. خاک رس باید هر بار تازه باشد.

۱۴۰۰/۴/۱۱عیب اصلی جراحی های محافظت از ارگان ها و درمان هورمونی این است که در 50٪ موارد یا بیشتر ، پس از یک یا دو سال ، همه علائم آدنومیوز برمی گردد ، بنابراین بسیاری از زنان امید زیادی به درمان گیاهی ضخیم شدن دیواره رحم با داروی گیاهی برای اندومتر ضخیم دارند.

۱۴۰۰/۴/۱۲درمان گیاهی ضخیم شدن دیواره رحم ریشه های توت روباهی یا Burnet ، ریشه marsh cinquefoil ، ریشه Cetraria islandica یا الیوان کوکی، اپیکا ، ریشه های بنه (کلخنگ ، خنجک ، کلخنگ ، ونشک ، ونوشک و یا ونتاق) را خرد کرده و گیاهان خرد شده کلزا ، گزنه ، گل مینا را اضافه کنید: همه گیاهان و ریشه ها باید از هر یک قاشق غذاخوری مصرف شود ، همه چیز را مخلوط کرده و در چرخ قهوه خرد کنید ، سپس 1 قاشق غذاخوری مخلوط را به 300 میلی لیتر آب غیر داغ اضافه کنید و بگذارید یک ساعت بماند ، سپس آن را بجوشانید و بپزید حرارت کم به مدت 15 دقیقه با درب بسته. دم کنید و 300 میلی لیتر آب جوشانده اضافه کنید. نصف لیوان را قبل از غذا 3 بار در روز بنوشید. دوره درمان 2 ماه است.

۱۴۰۰/۴/۱۲درمان گیاهی ضخیم شدن دیواره رحم .............. برای ضخیم شدن دیواره رحم چی بخوریم .......... 20 گرم ریشه Euphorbia Palasa ، ریز خرد کرده در 400 میلی لیتر ودکا بریزید. به مدت 2 هفته قرار دهید ، به یاد داشته باشید که باید تکان بخورد (هر دو روز یک بار). تنتور صاف شده را 10 قطره 3 بار در روز قبل از غذا بنوشید. دوره دو ماهه است. افوربیا یک گیاه بسیار سمی است ، بنابراین باید بسیار مراقب باشید.

۱۴۰۰/۴/۱۲درمان گیاهی ضخیم شدن دیواره رحم هنگام درمان آدنومیوز با گیاهان توصیه می شود از چنین جوشانده ای استفاده کنید: 1 قاشق غذاخوری گیاهان خشک گیاه چنار ، بومادران ، مخمر سنت جان یا گل راعی ، گزنه ، ریشه گیاه رودیولا (Rhodiola rosea) ، borovaya uterus ، گیاه pochechuyny ، نعناع تند را در قابلمه 3 لیتری بجوشانید. نصف فنجان را 1 بار در روز بخورید و نصف قاشق چای خوری تنتور golden mustache معروف به سبیل طلایی یا جینسینگ خانگی اضافه کنید. تنتور سبیل طلایی به شرح زیر تهیه می شود - 50 گرم آب گیاه را با 50 گرم ودکا مخلوط کنید. شما باید این داروی گیاهی را بعد از قاعدگی به مدت 20 روز و 10 روز استراحت مصرف کنید. دوره 6 ماهه است.

۱۴۰۰/۴/۱۲ رودیولا برای مردان اين گياه نام هاي مختلفی از جمله «ريشه طلايي» يا «ريشه سرخ» دارد. شایان ذکر است که این گیاه بی نظیر نه تنها برای زنان بلکه برای بدن مردان مفید است.گیاه رودیولا برای بیماری تیروئید ، آدنوم پروستات ، پروستاتیت ، ناباروری مصرف می شود.رودیولا قدرت و فعالیت اسپرم در مردان را افزایش می دهد.جوشانده یا تزریق ریشه این گیاه به از بین بردن التهاب کمک می کند ، برای از بین بردن درد ادراری در بیماری های دستگاه تناسلی می باشد. نحوه مصرف دمنوش رودیولا 1 : قبل از 9 صبح ، اما 30 دقیقه قبل از صبحانه. 2 : 1 ساعت قبل از ناهار. 3 : قبل از ساعت 7 بعد از ظهر ، نیم ساعت قبل از غذا. دمنوش گیاه رودیولا بر اساس ریشه گیاه ، باعث تقویت عملکرد مغز می شود ، بنابراین مصرف آن قبل از خواب توصیه نمی شود.علاوه بر این ، شما نمی توانید عصاره رودیولا را با سایر عوامل هورمونی ترکیب کنید.بسته به تشخیص خاص ، درمان براش به مدت 1-3 ماه انجام می شود.بعد از هر چرخه ، استراحت کنید و درمان را برای تقویت اثر تکرار کنید.

۱۴۰۰/۴/۱۲اگر کم خونی در پس زمینه آدنومیوز ایجاد شود ، باید آب چغندر بنوشید ، بهتر است مخلوطی با آب هویج تهیه کنید که لازم است 4 برابر بیشتر مصرف شود. آنها روزی نیم لیوان را با معده خالی یا یک لیوان می نوشند. به مدت 2 هفته به طور مداوم بنوشید

۱۴۰۰/۴/۱۲هیرودوتراپی یا درمان با زالوی دارویی مدتهاست که در طب سنتی استفاده می شود. امروزه ، پزشکی رسمی در مورد درمان آندومتریوز داخلی با زالو کاملاً تردید دارد ، تنها منبع اطلاعاتی ما بازخورد زنان است. بررسی ها در مورد این داروی مردمی مانند همیشه متناقض است. کسی می گوید که به خلاص شدن از ناباروری کمک کرده و کانون آدنومیوز از بین می رود ، کسی به طور قاطع اعلام می کند که زالو آن را حتی بدتر کرده است. زالو درمانی چگونه انجام می شود؟ برای درمان ، فقط از زالوی طبی استفاده می شود ، درمان می تواند در خانه یا مراکز تخصصی پزشکی انجام شود. اگر در این زمینه دانش ندارید ، بهتر است این روش را در کلینیک های رسمی انجام دهید. اصول مهم زالو درمانی: قبل از دوره زالو درمانی ، لازم است یک آزمایش خون عمومی انجام دهید. با مقادیر کم هموگلوبین ، هیرودوتراپی ممنوع است. زالوها در مکان های خاصی قرار می گیرند که متخصص می داند ؛ اگر محل نادرست باشد ، از دست دادن خون زیادی امکان پذیر است. در یک جلسه نمی توانید بیش از 4 زالو استفاده کنید. تقریباً در طی روز بعد از گزش ، خون از زخم جریان می یابد.

۱۴۰۱/۲/۱۸چگونه می توان آدنومیوز رحم را در خانه درمان کرد؟ به طور موثر به علف کیف چوپان( کیسه کشیش، خورجینک ) و گیاه گزنه کمک می کند. برای از بین بردن التهاب رحم نیز توصیه می شود از ریشه درخت کالموس استفاده شود. پوست درخت بید، چنار، برگ درختچه از ترکیبات دارویی هستند. آنها به درمان بسیاری از بیماری ها از جمله آدنومیوز کمک می کنند.

۱۴۰۱/۲/۱۸آیا آدنومیوز به طور کامل قابل درمان است؟ علت آدنومیوز ناشناخته باقی مانده است، اما این بیماری معمولا پس از یائسگی ناپدید می شود. برای زنانی که ناراحتی شدید ناشی از آدنومیوز را تجربه می‌کنند ، برخی از درمان‌ها ممکن است کمک کنند، اما مطمئن‌ترین و مؤثرترین درمان تا کنون هیسترکتومی است

۱۴۰۱/۲/۱۸درمان آدنومیوز : تنها درمان 100% برای آدنومیوز هیسترکتومی(برداشتن رحم است) ، اما این آخرین راه حل است. داروهای هورمونی در کاهش علائم (خونریزی قاعدگی، درد لگن) موثر هستند. ... داروهای ضد بارداری هورمونی برای آدنومیوز موثر نیستند.

۱۴۰۱/۲/۱۸چه داروهایی برای آدنومیوز تجویز می شود؟ در حال حاضر، موثرترین داروها برای درمان آدنومیوز آگونیست های هورمون آزاد کننده گنادوتروپین ( زولادکس ، دکاپپتیل، دیفرلین، بوسرلین استات، بوسرلین-دپو و غیره) هستند. در عین حال، هزینه بالای داروها اجازه نمی دهد که آنها به طور گسترده در عمل بالینی مورد استفاده قرار گیرند.

۱۴۰۱/۲/۱۸چه کارهایی را نمی توان با آدنومیوز انجام داد؟ به منظور جلوگیری از ایجاد عوارض در اندومتریوز، اثرات حرارتی بیش از حد بر بدن ( حمام داغ و سونا) و همچنین سولاریوم و قرار گرفتن طولانی مدت هدفمند در معرض نور باز خورشید در استراحتگاه ها توصیه نمی شود. همچنین از حمام آب گرم خودداری کنید.

۱۴۰۱/۲/۱۸آیا امکان زایمان با آدنومیوز وجود دارد؟ با درجه اول آدنومیوز ، احتمال بارداری و باروری موفق جنین بسیار زیاد است. آدنومیوز منتشر و فرآیندهای چسبنده وضعیت را پیچیده می کند. اگر حاملگی با آدنومیوز رخ دهد ، وضعیت زن بهبود می یابد. با این حال، در همان زمان، خطر سقط جنین همچنان وجود دارد

۱۴۰۱/۲/۱۸تفاوت بین آدنومیوز و اندومتریوز چیست؟ در آدنومیوز ، بافت آندومتر در عضله رحم ظاهر می‌شود، در حالی که در آندومتریوز، بافت آندومتر در جایی غیر از محل معمول خود کاشته می‌شود، تقریباً در هر نقطه‌ای از بدن.

۱۴۰۱/۲/۱۸چرا آدنومیوز خطرناک است؟ آدنومیوز رحم خطرناک است زیرا می تواند باعث خونریزی خونریزی طولانی مدت، سنگین و بی‌نظم رحم (منومتروراژی منومتروریجیا ) شود که نشانه ای برای بستری شدن زن در بیمارستان است. خونریزی شدید به نوبه خود می تواند منجر به ایجاد کم خونی (کم خونی) شود.

۱۴۰۱/۲/۱۸داروهای ضد بارداری برای آدنومیوز چیست؟ COC ها روش انتخابی برای پیشگیری از بارداری در بیماران مبتلا به آدنومیوز هستند. علاوه بر مزایای کل کلاس، ترکیب اتینیل استرادیول 30 میکروگرم با دینوژست 2 میلی گرم به دلیل خواص درمانی اثبات شده دینوژست پتانسیل درمانی دارد.

۱۴۰۱/۲/۱۸چگونه متوجه می شوید که آدنومیوز دارید؟ علائم آدنومیوز رحم....... قاعدگی طولانی و بیش از حد سنگین؛........ قاعدگی بسیار دردناک؛........... ظاهر ترشحات تیره کمی قبل از قاعدگی و اندکی پس از اتمام آن............ کوتاه شدن چرخه قاعدگی؛..... ناراحتی در رحم؛..... درد در هنگام مقاربت.........

۱۴۰۱/۲/۱۸آیا می توانم بعد از درمان هیپرپلازی آندومتر باردار شوم؟ آیا با هیپرپلازی اندومتر امکان بارداری وجود دارد ؟ از نظر تئوری، این امکان پذیر است . این همه به آسیب شناسی های همراه و شدت فرآیند هیپرپلاستیک بستگی دارد. اگر خانمی تخمک گذاری نداشته باشد و هیپرپلازی داشته باشد، مطمئناً باردار نمی شود.

۱۴۰۱/۲/۱۸آیا می توان با فیبروم رحم باردار شد؟ باردار شدن با فیبروم رحمی واقعی است و آمار آن را تایید می کند. طبق آخرین داده ها ، فیبروم در 80 درصد زنان بالای 35 سال رخ می دهد. اگر مانع مکانیکی برای حمل تخمک و اتصال تخمک بارور شده ایجاد نکنند، بارداری با میوم رحم رخ می دهد و بدون مشکل پیش می رود.

۱۴۰۱/۲/۱۸اندومتریوز هر چند وقت یک بار به سرطان تبدیل می شود؟ ضایعات آندومتر تمایل دارند تا به فرآیندهای بدخیم تبدیل شوند. انکولوژی در 0.6 تا 11.4 درصد از زنان مبتلا به اندومتریوز رخ می دهد.

۱۴۰۱/۲/۱۸ترشحات در آدنومیوز چیست؟ چند روز قبل از شروع قاعدگی و بعد از آن، خانمی ترشحات قهوه ای رنگ دارد. خونریزی بین دوره ها نیز ممکن است رخ دهد که اغلب به عنوان نارسایی در چرخه قاعدگی و قاعدگی زودرس در نظر گرفته می شود. یک علامت مشخصه آدنومیوز درد در قسمت پایین شکم است

۱۴۰۱/۲/۱۸کدام هورمون برای آندومتریوز بهتر است؟ برای درمان آندومتریوز با هورمون ها از قرص هایی استفاده می شود که از نظر ترکیب مشابه با داروهای ضد بارداری هستند. اینها داروهای گروه دانازول، ژسترینون و دکاپپتیل هستند. درمان هورمونی اندومتریوز یک دوره طولانی تا شش ماه یا بیشتر طول می کشد

۱۴۰۱/۲/۱۸چه هورمونی باعث آندومتریوز می شود؟ متخصصان زنان معتقدند که محتمل ترین علت ایجاد آندومتریوز عدم تعادل هورمونی است، یعنی تغییر در سطح استروژن (زیر طبقه ای از هورمون های استروئیدی جنسی که عمدتاً توسط فولیکول های تخمدان تولید می شود)

۱۴۰۱/۲/۱۸بعد از هیستروسکوپی با چه سرعتی می توان باردار شد؟ بارداری پس از هیستروسکوپی باید زودتر از شش ماه پس از عمل برنامه ریزی شود. این روش باعث کاهش باروری نمی شود و یک درمان موثر برای ناباروری زنان است.

۱۴۰۱/۲/۱۸چگونه بدون جراحی از شر فیبروم رحم خلاص شویم؟ در بیشتر موارد، درمان فیبروم رحم بدون جراحی انجام می شود . ... چندین روش محافظه کارانه برای درمان وجود دارد: فیزیوتراپی ... آمبولیزاسیون شریان های رحمی. ... رفع فیبروم با لیزر. ... FUZ-ablation تحت کنترل MRI.

۱۴۰۱/۲/۱۸چه کارهایی را نمی توان با فیبروم رحم انجام داد؟ بسیاری از انواع ماساژ، و همچنین برخی از روش های زیبایی برای فیبروم ، ممنوع است. ... این موارد عبارتند از: ماساژ شدید در شکم، باسن و ران؛........ کاویتاسیون - تکنیکی برای خلاص شدن از شر بافت چربی با قرار دادن مناطق مشکل دار در معرض امواج...... اولتراسونیک............ ماساژ تخلیه لنفاوی؛........... طب سوزنی...............

۱۴۰۱/۲/۱۸چه غذاهایی را نمی توان با اندومتریوز خورد؟ گوشت قرمز، غذاهای سرخ شده ، شکر و غذاهای فرآوری شده (کنسرو، آب نبات)، سبزیجات(سیب زمینی، بادمجان). میکرو فلور روده را متعادل کنید.

۱۴۰۱/۲/۱۸آیا برای آندومتریوز نیاز به برداشتن رحم دارم؟ در صورت وجود اندومتریوز داخلی ، یعنی آدنومیوز که در آن کانون های آندومتریوئید در رحم قرار دارند ، البته برداشتن رحم در خانمی که قبلاً به عملکرد خود پی برده است، تنها گزینه درمانی موثر برای این بیماری است.

۱۴۰۱/۲/۱۸با اندومتریوز چه قرص هایی بخوریم؟ امروزه محبوب ترین داروها برای درمان اندومتریوز عبارتند از: داروهای ضد بارداری خوراکی ترکیبی (COCs) آگونیست های هورمون آزاد کننده گنادوتروپیک آنالوگ های مصنوعی تستوسترون و پروژسترون ... داروهای غیر هورمونی....... ایبوپروفن...... نویگان....... پاپاورین.......

۱۴۰۱/۲/۱۸اگر رحم برداشته شود چه اتفاقی برای بدن می افتد؟ اگر تخمدان ها همراه با رحم برداشته شوند ، یک زن ممکن است یائسگی زودرس، اختلالات هورمونی، افزایش خطر پوکی استخوان و کاهش میل جنسی را تجربه کند. با این حال، بیشتر این اثرات با هورمون درمانی، سبک زندگی سالم و نگرش مثبت قابل پیشگیری هستند.

۱۴۰۱/۲/۱۸آیا می توانید با وجود اندومتریوز شکم را گرم کنید؟ لجن درمانی، خوددرمانی با گیاهان دارویی و استفاده از گرما در قسمت پایین شکم و کمر کاملاً منع مصرف دارد.

۱۴۰۱/۲/۱۸درد آندومتریوز در کجا است؟ بیماران مبتلا به اندومتریوز و درد مزمن لگن معمولاً از درد مداوم و متناوب، دردناک یا حمله‌ای و طولانی مدت شکایت دارند که معمولاً محدود به ناحیه لگن، کمر، دیواره قدامی شکم زیر ناف است.

در ادامه بخوانید...

آدنومیوز علل درمان

در

5e6eb5a7235c18745d47d6f4.jfif
آدنومیوز نوعی بیماری است که در بین زنان کاملاً شایع است. با آدنومیوز ، غشای مخاطی داخلی رحم (آندومتر) در بافت عضله رشد می کند و این باعث طولانی شدن ، قاعدگی دردناک ، خونریزی رحم ، ترشحات قهوه ای بین قاعدگی ، درد در طول رابطه می شود.بیماری آدنومیوز معمولاً بعد از سی سال در زنان تشخیص داده می شود و ممکن است در شروع یائسگی از بین برود.

 

آدنومیوز در لیست شایع ترین بیماری های زنان جایگاه سوم را به خود اختصاص می دهد: آدنژیت و فیبروم رحمی  اولین هستند. به گفته متخصصان زنان ، چنین افزایش عوارض ممکن است با بدتر شدن عملکرد سیستم ایمنی بدن زن تا بهبود روشهای تشخیصی همراه باشد.

یکی از عوارض جانبی آدنومیوز می تواند ناباروری زنان باشد ، اما ارتباط صریح بین این بیماری و عدم توانایی در بارداری هنوز ثابت نشده است. اگر عملکرد تولید مثلی زن مختل شده باشد ، وی باید معاینه دقیق تری انجام دهد ، به احتمال زیاد علاوه بر آدنومیوز ، برخی بیماری های زنان نیز وجود دارد که از باروری جلوگیری می کند. عواقب منفی ناشی از آدنومیوز نیز شامل کم خونی است که به دلیل قاعدگی سنگین و نوروز ایجاد می شود و ناشی از درد شدید در روزهای بحرانی و سندرم پیش قاعدگی یا PMS است.

 

 

رابطه بین آدنومیوز و آندومتریوز

آدنومیوز یکی از انواع آندومتریوز در نظر گرفته می شود ، اما برخی از کارشناسان معتقدند که به دلیل شباهت آنها ، این دو بیماری مختلف هستند. در مورد آندومتریوز سلولهای آندومتر فراتر از مرزهای رحم (تخمدانها ، لوله های فالوپ ، سیستم ادراری) رشد می کنند ، در حالی که در آدنومیوز فقط در مکانهایی در بافت ماهیچه ای رحم رشد می کنند. هر دوی این بیماری ها تومور تلقی نمی شوند ، زیرا سلول های آندومتر اگرچه در جایی که باید رشد نمی کنند ، ساختار آنها تغییر نمی کند و طبیعی باقی می ماند. با این حال ، گاهی اوقات این بیماری عوارض مختلفی ایجاد می کند. در رحم ، در محل های نفوذ آندومتر ، کیست ، چسبندگی تشکیل می شود ، بافت ها ملتهب می شوند. در بسیاری موارد ، وجود همزمان آدنومیوز و اندومتریوز مشاهده می شود.

 

 

علل آدنومیوز

تا به امروز ، علل آدنومیوز در زنان هنوز به طور کامل مشخص نشده است. یک چیز مطمئناً تاکنون شناخته شده است - این بیماری به سابقه هورمونی و میزان ایمنی بدن زن بستگی دارد. اغلب موارد آدنومیوز بعد از مداخله جراحی در رحم ایجاد می شود: سقط جنین ، آزمایش های تشخیصی ، کورتاژ بعد از سقط جنین ، جراحی زنان و زایمان. دستگاه داخل رحمی ، آسیب مکانیکی ، جراحی های پیچیده ، فرآیندهای التهابی نیز می تواند باعث آدنومیوز شود.

 

 

خطر آدنومیوز برای کدام زنان بیشتر است

برای ایجاد آدنومیوز گروه خطر خاصی وجود دارد که شامل موارد زیر است:

زنانی که شیوه زندگی فعال در ارتباط با اضافه وزن بدن ندارند.
زنانی که غالباً از سولاریوم استفاده می کنند ، زیرا اثر اشعه ماوراء بنفش تأثیر خاصی روی بدن دارد.
زنانی که غالباً خود را در موقعیتهای استرس زا قرار می دهند ، که منجر به استرس روحی و روانی می شود.
زنانی که تمایل ژنتیکی دارند.
زنان مبتلا به چاقی ، بیماریهای مزمن ، عفونی و آلرژیک ، بی نظمی های قاعدگی.

 

طبقه بندی آدنومیوز رحم

مرسوم است که چندین شکل از آدنومیوز را که به تصویر کلی جوانه زنی آندومتر در لایه عضله رحم بستگی دارد ، تشخیص داد:

آدنومیوز پراکنده - سلولهای آندومتر به طور مساوی در سراسر لایه عضله رحم رشد می کنند ، بدون ایجاد کانونهای مشخص.
آدنومیوز کانونی - آندومتر کاشته شده در بافتهای رحمی کانونی ایجاد می کند. اغلب بدون علامت است.
آدنومیوز گره ای - در مکان های تجمع سلول های آندومتر در بافت ماهیچه ای ، گره هایی مشابه میوما تشکیل می شود.
آدنومیوز انتشار گره - وجود آدنومیوز هر دو منتشر و گره ای.


با توجه به عمق نفوذ آندومتر به بافت عضلانی رحم ، آدنومیوز به درجات زیر تقسیم می شود:

Ⅰ درجه آدنومیوز - نفوذ آندومتر عمیق نیست ، فقط لایه زیر پوستی رحم تحت تأثیر قرار می گیرد.
Ⅱ درجه آدنومیوز - نیمی از لایه عضله رحم تحت تأثیر قرار می گیرد.
Ⅲ درجه آدنومیوز - بیش از 50٪ از لایه ماهیچه ها تحت تأثیر قرار می گیرند.
Ⅳ درجه آدنومیوز - یک روند پاتولوژیک بر کل رحم ، و همچنین برخی از اندام های همسایه تأثیر می گذارد.

 

علائم آدنومیوز

قابل تشخیص ترین علائم آدنومیوز قاعدگی شدید، قاعدگی دردناک و طولانی در نظر گرفته می شود. علاوه بر این ، لخته ها ممکن است در ترشحات خون وجود داشته باشند. اندکی قبل از روزهای بحرانی (دو تا سه روز) و همچنین پس از پایان آنها ، ترشحات قهوه ای کوچکی وجود دارد. همین ترشحات یا حتی خونریزی ممکن است بین قاعدگی ایجاد شود. سندرم یش قاعدگی یا PMS در خانمهایی که این تشخیص را دارند بسیار دشوار است.

 

دردهای شدید تا روزهای بحرانی و طی 2-3 روز از شروع قاعدگی نیز علائم آدنومیوز محسوب می شوند. ماهیت و محلی سازی درد متفاوت است ، همه اینها بستگی به میزان و شدت آسیب به آدنومیوز بافتهای داخلی دارد. در بیشتر موارد ،ادنومیوز ها باعث پارگی یا گرفتگی شده و در ناحیه اینگوینال یا کشاله ران inguinal وارد می شوند. برخی از بیماران از درد در طول رابطه جنسی شکایت دارند.

 

خاطرنشان شد كه اكثر زنان مبتلا به آدنومیوز (بیش از 50٪) نابارور هستند. فرآیندهای چسبندگی در لوله های فالوپ ، که مانع ورود تخم از داخل حفره رحم می شود. عملکردهای تولید مثل بدن زن نیز می تواند توسط فرآیندهای التهابی در رحم که همراه با تکثیر سلولهای آندومتر هستند ، مختل شود. و افزایش  رحم و برخی عوامل دیگر اغلب منجر به سقط زودرس می شود.

 

از آنجا که قاعدگی با آدنومیوز طولانی و شدید است و همراه با ریزش خون زیاد است ، زنان اغلب دچار کم خونی فقر آهن می شوند. در این حالت ، بیماران از خستگی شدید ، ضعف ، خواب آلودگی مداوم ، تنگی نفس ، سرگیجه و غش شکایت خواهند داشت. با توجه به سندرم شدید پیش از قاعدگی ، درد مداوم و سلامت عمومی ضعیف ، زنان می توانند نوروزهای مختلفی را تجربه کنند.

در عین حال ، در برخی موارد ، شدت و شیوع آدنومیوز همیشه نمی تواند با علائم بالینی مشخص شود ، زیرا اغلب آنها با تصویر واقعی مطابقت ندارند. در درجه اول ، معمولاً هرگونه علائم بیماری وجود ندارد. درجه دوم و سوم می تواند هم بدون علامت و هم بدون علامت و با علائم بالینی به وضوح بیان شود. با درجه چهارم بیماری ، درد بدون شکست وجود خواهد داشت ، اما علائم باقی مانده را می توان در تغییرات مختلف بیان کرد.

 

علائم آدنومیوز همچنین شامل علائم رحمی است که از نظر شکل و اندازه تغییر کرده و بزرگ می شود. این را می توان با معاینه متخصص زنان و زایمان مشخص کرد. اندازه رحم با این بیماری دو تا سه برابر بزرگتر می شود و خود اندام می تواند غده باشد یا دارای سازندهای توموری باشد.

 

 

تشخیص آدنومیوز

اگر حداقل تعدادی از علائم فوق را دارید ، یک زن برای تشخیص دقیق باید به متخصص زنان مراجعه کند. فقط پزشک می تواند در طول جمع آوری علائم و شکایات ، معاینه روی صندلی زنان و معاینه با ابزار ، آدنومیوز را تشخیص دهد. اگر رحم بیمار شکل کروی داشته باشد ، ساختار میومتر ناهمگن است ، گره ها و حفره وجود دارد ، سپس متخصص زنان تشخیص اولیه را می دهد - "آدنومیوز".

 

در مرحله بعد ، یک معاینه طولانی تر تجویز می شود ، که شامل سونوگرافی اندام های لگن ، هیستروسکوپی و MRI است. تمام این انواع تشخیص ابزارها اندکی قبل از قاعدگی انجام می شوند و برای ارزیابی اندازه و شکل رحم ، ضخامت دیواره ، شناسایی سازندهای کیستیک ، اندازه آنها و کانون های درج آندومتر برای ارزیابی ساختار و تراکم گره ها ضروری هستند.

 

آزمایش خون (عمومی و بیوشیمیایی) ، ادرار ، بیوپسی از بافت رحم و آنالیز هورمون نیز تجویز می شود. مطالعات آزمایشگاهی به تعیین اینکه آیا بیمار کم خونی ، عدم تعادل هورمونی یا هرگونه روند التهابی در بدن دارد ، کمک می کند. 

 

 

درمان آدنومیوز و پیش آگهی

آدنومیوز به چند روش درمان می شود: روش محافظه کارانه ، جراحی یا ترکیبی. روش درمان آدنومیوز به شدت بیماری ، میزان شیوع آن ، سن زن ، وضعیت سلامتی وی و تمایل وی به حفظ عملکردهای تولید مثل بستگی دارد.

 

در ابتدا ، پزشک ممکن است درمان محافظه کارانه برای آدنومیوز را امتحان کند. برای  بیمار داروهای هورمونی و ضد التهابی تجویز می کند ، کمپلکس ها و ویتامین ، به معنای تقویت ایمنی بدن و بهبود عملکرد کبد صورت می گیرد. در صورت وجود عوارض همراه مانند کم خونی و نوروز ، درمان این بیماری ها نیز تجویز می شود. پیشگیری از بارداری هورمونی می تواند یک پیشگیری خوب برای جلوگیری از آدنومیوز یا متوقف کردن پیشرفت آن در مراحل اولیه باشد.

 

اگر درمان محافظه کارانه آدنومیوز اثر مطلوب را نداده باشد ، جراحی انجام می شود. این بیماری می تواند رادیکال باشد (هیسترکتومی رحم) یا ملایم ، که در آن اندام برداشته نمی شود ، بلکه فقط کانون ها (اندوکوآگولاسیون) تحت تأثیر آدنومیوز خارج می شوند. مداخله جراحی یک اقدام شدید است و فقط در مواردی که روش های دیگر درمانی کمکی نمی کند نشان داده می شود.

 

استفاده از دستگاه داخل رحمی Mirena راندمان بالایی در درمان آدنومیوز نشان داد. باعث کاهش درد هنگام قاعدگی می شود و میزان ریزش خون را کاهش می دهد. گاهی اوقات استفاده از مارپیچ Mirena به قطع کامل قاعدگی کمک می کند ، که باعث پیشرفت بیشتر آدنومیوز می شود.

توصیه می شود خانمهایی که در حال برنامه ریزی برای بارداری هستند ، زودتر از شش ماه بعد از یک دوره درمانی یا جراحی (اندوکوآگولاسیون) سعی در بارداری خود کنند. در عین حال ، خود بارداری یک یائسگی به اصطلاح فیزیولوژیکی است که در آن بدن دچار تغییرات شدید هورمونی می شود و این ، به نوبه خود ، تأثیر بسیار مثبتی در روند بیماری دارد.

 

اگر علائم بالینی آدنومیوز خیلی برجسته نباشد و نگرانی زیادی را برای زن ایجاد نکند ، نمی توان معالجه کرد. برای تسکین درد می توان از مسکن ها استفاده کرد. این همچنین در مورد بیمارانی که به زودی یائسگی خواهند داشت صدق می کند.

آدنومیوز یک بیماری مزمن است ، که دارای عود بسیار بالایی است. بازگشت این بیماری در سال بعد از درمان محافظه کارانه و جراحی ، هر یک از پنج زن در سن باروری را تهدید می کند.

 

پنج سال بعد ، تقریباً 70 درصد بیماران عود بیماری را مشاهده کرده اند. برای زنان در سن پیش از اوج بیماری ، پیش آگهی مطلوب ترین است. این به دلیل کاهش تدریجی عملکرد تخمدان ها است. اگر بیمار تحت عمل هیسترکتومی قرار داشته باشد ، در این صورت عود آدنومیوز غیرممکن است. با شروع یائسگی ، این بیماری به خودی خود از بین می رود. برای درمان گیاهی ضخیم شدن دیواره رحم، درمان گیاهی ضخامت دیواره رحم،  درمان گیاهی ضخامت اندومتر،  داروی گیاهی برای اندومتر ضخیم، درمان گیاهی نازکی دیواره رحم، درمان خانگی ضخامت رحم،  درمان ضخامت رحم با گیاهان دارویی، درمان گیاهی ضخامت رحم و درمان گیاهی ضخامت کم آندومتر این مقاله را بخوانید: 10 روش موثر برای درمان خانگی آدنومیوز 

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

راه هایی برای جلوگیری از چاقی در زمان یائسگی

در

سفر یائسگی من مدت کوتاهی پس از تولد فرزند دومم آغاز شد. 38 ساله بودم و برای اولین بار خودم را در تلاش برای کاهش وزن می دیدم. من پس از تولد فرزند اولم در سن 36 سالگی هیچ مشکلی برای کاهش وزن نداشتم، اما پس از مدت کوتاهی، بدنم شروع به تغییر کرده بود.
در آن زمان، من به خوبی تغذیه می کردم و به شکل معقول و منطقی فعال بودم. مادر دو فرزند پسر بودن فرصت زیادی برای ورزش و فعالیت باقی نمی گذاشت.وعده های غذایی باید به سرعت آماده می شدند و این به این معنی بود که مقدار زیادی غلات پردازش شده برای صبحانه، ساندویچ برای ناهارو پاستا در شام مصرف می شد. غلات فرآوری شده شامل دانه های کینوآ با شیر سویا، نان قهوه ای برای ناهارو پاستا برای شام.

طبق راهنماییها من 6تا11 عدد نان، برنج و پاستا با تعداد کمی از میوه ها و سبزیجات را مصرف می کردم( ساندویچ ، سس ماکارونی و پاستا).  از دستورالعمل ها پیروی می کردم اما می دانستم که یک چیزی اشتباه است. دائم خسته، تحریک پذیر و عصبی بودم و زود از کوره در می رفتم. مهم نبود که چقدر خوابیده بودم، باز هم خواب بیشتری میخواستم. هر روز بزرگتر و بزرگتر می شدم و خودم هر گونه خطری را انکار می کردم. سایز کمرم همواره در حال گسترش بود.(سیارک)
سپس  چیزی که زندگیم را برای همیشه تغییر داد خواندم. زمانی که سطح استروژن یک زن کاهش می یابد، تحمل او برای کربوهیدارت زیاد می شود. این به این دلیل است که کاهش سطح استروژن منجر به مقاومت انسولین و اختلال تحمل کربوهیدارت می شود. بنابراین کاهش حساسیت به انسولین به این معنی است که شما احتمال بیشتری برای داشتن اضافه وزن دارید، به ویژگی در مناطقی که شما قبل از یائسگی هرگز مشکلی با آن نداشته اید، با نام مستعار چربی شکم!. یکی از ساده ترین راه ها برای مدیریت کاهش حساسیت به انسولین و اجتناب از افزایش وزن این است که به ارزیابی مجدد تحمل کربوهیدراتهای خود پرداخته و برنامه غذایی را با آن تنظیم کنید.

 

1. تمام کربوهیدراتها مثل هم نیستند
انتخاب سایر منابع کربوهیدارت مانند میوه های تازه و سبزیجات به حفظ سلامتی روده کمک می کند. یبوست یک مشکل شایع در زنان مسن است و فیبر موجود در سبزیجات کمک زیادی به حل مشکل یبوست می کند.

2. مبارزه با خستگی
کربوهیدراتهای فرآوری شده تمایل زیادی به افزایش سطح قند خون دارند، که نهایتآ سریع تر هم پایین می آیند، و باعث خستگی، خشکی و بی حالی شما می شود.

3. کربوهیدارتها را "آهسته تر" بخورید .
همانطور که ما رشد می کنیم، بدن ما نیاز کمتری به کالری برای حفظ ثباتش دارد. حالا زمانی که من مشغول غذا خوردن می شود مقدار کمتری می خورم و در نتیجه برخی وعده های غذایی را به بعد موکول می کنم.این کار باعث ذخیره شدن زمان شده و اجازه می دهد که ناهار در ادامه ی روز مصرف شود.(سیارک)

4. سهولت عدم تعادل هورمونی
عدم تعادل هورمونی یکی از رایج ترین مشکلاتی است که در نتیجه یائسگی ایجاد می شود. غذاهای خاص حاوی فیتو استروژن، که دارای ترکیبات استروژنی هستند، تعادل هورموی را تنظیم و بازگردانی می کنند. یک رژیم غذایی سرشار از فیتو استروژن به حداقل رساندن گر گرفتگی و سایر نشانه های یائسگی کمک می کند. چنین غذاهایی از جمله دانه های افتابگردن، تخم کتان، دانه کنجد، تحمه کدو، کرفس،لوبیا سبز و ریواس هستند.

5. بدانید که خوردن آن مافین باعث شادی شما نیست.
ما اغلب غذاها را در لحظات شادی که داریم بیشتر استفاده می کنیم.به شما پیشنهاد نمی کنم که چنین رفتاری را برای همیشه کنار بگذارید.اما آگاه باشید که اگر به دنبال برداشتن یک کیک شکلاتی یا یک مافین هستید، بعد از دو ساعت که قند خودن افت کرد حال بدی خواهید داشت.

6. ذخیره پول
هیچ چیز به این اندازه که ببینم افرادقبل از اقدام به خرید میوه و سبزیجات شکایت از هزینه می کنند چشم مرا خیره نمی کند.دلاربرای دلار، اگر شما مقدار غذای فرآوری شده را کاهش دهید و خرید میوه و سبزی بیشتر را افزایش دهید، می توانم به شما اطمینان دهم که هزینه شما در پایان هفته بیشتر نشده بلکه پول بیشتری هم پس انداز کرده اید.

7. کاهش نفخ معده
کربوهیدراتهای فرآوری شده اغلب دارای شیرین کننده های مصنوعی هستند، که باعث افزایش نفخ معده و افزایش مشکلات معده در هنگام مصرف این فراورده های بسته بندی می شوند. خوردن سبزیجات سبزرنگ به کاهش نفخ کمک می کند. اگر قبلآ از رژیم کم فیبر استفاده می کردید آماده باشید و به
میزان قابل توجهی مصرف فیبر خود را افزایش دهید، در ابتدا ممکن است کمی نفخ را تجربه کنید. اول بدن شما به تنظیمات می پردازد، بعد از مدتی استفاده ، شما نفخ و درد شکم کمتری را احساس می کنید.

8. حقایق بیشتری در مورد نفخ
کربوهیدارتهای فرآوری شده اغلب منبع سدیم زیادی هستند که منجر به احتباس آب و نفخ می شود، با این وجود، پتاسیم،ضد تعادل سدیم و دارای اثر مدر است. بنابراین با خوردن غذاهای غنی از پتاسیم، مانند پرتقال، موز، انبه،کیوی، توت فرنگی، اسفناج، و چغندر پخته شده، میتوانید نفخ را به طور طبیعی کاهش دهید.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

استئوپروز یا پوکی استخوان

در

استئوپروز که به معنی «پوکی استخوان» می‌باشد، نوعی بیماری است که استخوان های شما را نازک و ضعیف می کند، موجب پوکی آنها و به احتمال زیاد موجب شکستگی آنها می گردد. گاها «بیماری خاموش» نیز نامیده می شود چرا که می تواند سالها بدون اینکه علائمی را بروز دهد، پیشرفت کند. ممکن است قادر به کاهش یا تاخیر در تضعیف استخوانهایتان شوید یا می توانید استئوپروز را درمان کنید اما ممکن است قادر به پیشگیری از آن نباشید. (سیارک)  

بنیاد ملی استئوپروز استخوان (NOF) تخمین می زند که تا 54 میلیون آمریکایی استئوپروز و توده استخوانی کم داشته باشند. تحقیقات نشان می دهند که حدود نیمی از زنان و یک چهارم مردان شکستگی استخوان ناشی از استئوپروز را خواهند داشت.
گرچه امکان دارد مردان از استئوپروز رنج ببرند اما اکثر افرادی که تحت تاثیر استئوپروز هستند، زنان می باشند. در واقع، تعداد سالانه شکستگی‌های حاصل از استئوپروز در زنان بیشتر از تعداد حملات قلبی، سکته مغزی و موارد ترکیبی از سرطان پستان می باشد. زنان احتمالا چهار برابر مردان مبتلا به استئوپروز باشند. بخاطر درصد بالای زنان مبتلا به پوکی استخوان این بیماری را از شایع ترین بیماری های زنان می دانند.
گرچه این بیماری می تواند در هر سنی اتفاق بیفتد، اما زنان پس از یائسگی بیشترین احتمال در ابتلا به استئوپروز دارند. بیش از 50 درصد از زنان قفقازی غیر اسپانیایی و آسیایی در ۵۰ سالگی یا بیشتر توده استخوانی کم داشته و ریسک استئوپروز در آنها بیشتر است. دلیل اصلی برای این بیماری این است که بدن زنان پس از یائسگی، استروژن کمتری تولید می کند و استروژن نقش مهمی در کمک به پیشگیری از پوکی استخوان ایفا می کند.
گرچه متوسط سن برای یائسگی در ایالات متحده 51 سال است اما برخی زنان یائسگی را با توجه به دلایل طبیعی یا در اثر عمل جراحی، بیماری یا درمان‌هایی که به تخمدان‌ها آسیب می زند، زودتر تجربه می کنند. برای مثال یک هیتسرکتومی کامل که در آن تخمدان ها و رحم برداشته می شود، بلافاصله موجب یائسگی می شود. در صورت عدم وجود هر نوع دلیل پزشکی، عدم قاعدگی شما در بیش از 12 ماه متوالی بیانگر این است که شما یائسه می‌باشید. (سیارک)  
خبر خوب این است که استئوپروز می تواند پیشگیری و درمان شود و سلامتی استخوان میتواند بازیابی شود. یادگرفتن اینکه چگونه از استخوان‌های خود محافظت کرده و آنها را سالم نگه دارید، هیچ موقع دیر نیست.

 پست های مرتبط:

استراتژی ورزشی برای پیشگیری از استئوپروز

پرسش و پاسخ در مورد پوکی استخوان

درمان استئوپروز یا پوکی استخوان

تشخیص استئوپروز یا پوکی استخوان

استئوپروز یا پوکی استخوان

بررسی اجمالی پوکی استخوان ارثی

علائم پوکی استخوان و راه های تشخیص

پیشگیری از سقوط در مردان و زنان مبتلا به پوکی استخوان

بررسی اجمالی پوکی استخوان

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. (سیارک)  

مترجم  itrans.ir 

نظرات

در ادامه بخوانید...

آیا این نشانه یائسگی است

در

شما چهل ساله هستید و ناگهان حس میکنید که در حال فروپاشی هستید. با اینکه هوا مطبوع است، صبح‌ها در بستری از عرق خود بیدار میشوید. هرچقدر که تلاش میکنید وزنتان کم نمیشود. تمایل جنسی شما از بین رفته است و ناگهان بیشتر از تمام مواقع به خاطر خشکی پوست،  به دنبال کرم پوست مناسب میگردید. (سیارک)  

         
آیا این نشانه شروع یائسگی است؟

قبل از اینکه تلاش کنیم این سوال را جواب دهیم، سعی میکنیم اصطلاحات خودمان را اصلاح کنیم. اول از همه باید بگوییم یائسگی نقطه‌ی شروع ندارد. یائسگی در حقیقت یک روز است، روزی که در آن بعد از 12 ماه متوالی دچار قاعدگی نمیشوید. یائسگی معمولاً بین 40 تا 58 سالگی اتفاق میافتد و میانگین سن بروز آن 51.4 سال است.
روز بعد از روز جادویی یائسگی شما یائسه محسوب میشوید. روز قبل آن پیش یائسه حساب میشود. حالت دیگری وجود دارد که به آن شبه یائسگی میگویند و شاید این حالتی است که به شما دست داده است.(سیارک)  
شبه یائسگی به زمانی اطلاق میشود که واسطه‌ی بین یائسگی و قبل از یائسگی است. میتواند چند ماه یا حتی چند سال طول بکشد. معمولاً در چهل سالگی آغاز میشود ولی در بعضی از زنان زودتر نیز اتفاق میافتد. دلیل اصلی آن از دست دادن فولیکول‌های رحم است که باعث کاهش سطح استروژن میشود. این روند یکنواخت نیست، برای همین ممکن است گاهی اوقات عوارض حضور داشته باشند و گاهی اوقات از بین بروند.
متاسفانه هیچ آزمایش مشخصی برای اینکه بفهمید در این موقعیت قرار دارید وجود ندارد. حتی تست‌های عادی که برای سطح هورمون استفاده میشوند نیز کاربرد ندارند. دلیل آن این است که این تست‌ها که با نام‌های Estroven، Menocheck و RU25 plus فروش میروند برای اندازه گیری هورمون محرک فولیکول یا FSH مورد استفاده قرار میگیرند.

بدن شما زمانی این هورمون را ترشح میکند که سطح استروژن پایین باشد، تا به رحم دستور دهد که تولید استروژن را زیاد کند. برای همین میتوان فکر کرد اگر سطح FSH بالا باشد، معنی آن این است که سطح استروژن پایین است و شما به سمت یائسگی میروید و متخصصان سال‌ها از این اندازه‌گیری هورمون برای پیشبینی یائسگی استفاده میکردند. اما بعداً معلوم شد که سطوح استروژن مثل بازار بورس نه روز به روز بلکه از صبح تا شب تغییر میکنند. برای همین یک بار یا حتی چندبار اندازه گیری FSH نمیتواند چیزی را مشخص کند.
روند بهتر این است که خود را توسط علائمی که دارید بررسی کنید.این علائم شامل موارد زیر میشوند:

احساس داغی و عرق شبانه

به این علائم در یائسگی، علائم وازوموتو میگویند و ما هنوز هم نمیدانیم که دقیقاً دلیل به وجود آمدن این حالت و گرگرفتگی چه هست. هرچند که به نظر می‌آید کم شدن استروژن با کنترل دمای بدن ارتباط دارد و افزایش دمای درونی بدن باعث فعال شدن غدد تعرق میشود. احساس داغی دومین علائم شایع در مشکلات مربوط به یائسگی است و حدود 75 درصد از زنان دچار آن میشوند. همچنین این عارضه یکی از دردسرسازترین‌ها هم هست. خبر بد این است که این مشکل در بعضی از زنان حتی بعد از یائسگی نیز ادامه میایبد. (سیارک)  

قاعدگی نامنظم

مشکلات سطوح هورمونی به این معنی است که قاعدگی نیز تحت تاثیر قرار میگیرد. ممکن است به جای هر 28 روز، هر 24 روز اتفاق بیافتند یا دید به دیر اتفاق بیافتند. حتی ممکن است چند دوره از قاعدگی اتفاق نیافتد و سپس به حالت عادی برگردید. ممکن است حجم خون خارج شده کمتر یا زیادتر از حد معمول شود یا زمان قاعدگی کوتاه‌تر یا طولانی‌تر شود.

مشکلات در خواب

هنوز مطمئن نیستیم که این مشکلات هورمونی با مشکلات شایعی که زنان در این سن از آن شکایت دارند مرتبط باشد. ممکن است تعرق شبانه با خواب تداخل پیدا بکند یا اضطراب این سن، همچون داشتن فرزند نوجوان، پدر و مادر پیر و مشکلات شغلی باعث مشکل در خوابیدن شود. به هر حال تحقیقات نشان داده است زنانی که پا به میانسالی میگذارند از مشکل بی خوابی رنج میبرند یا نصف شب بیدار میشوند.
سردرد
ممکن است شما متوجه شوید که بیشتر سردرد میگیرید، مخصوصاً در زمان قاعدگی و اگر قبلاً هم در زمان قاعدگی سردرد میگرفتید، در حال حاضر سردردهای شما شدیدتر و طولانی تر میشود. خبر خوب این است که بعد از یائسگی سردردهای شما کمتر میشود. (سیارک

تغییر خلق

شواهد معتبری مبنی بر این وجود دارد که زنان در این دوره دچار ناآرامی، خستگی و افسردگی میشوند. این موضوع میتواند مربتط با هورمون‌ها باشد ولی با احتمال بیشتر مربوط به استرس میانسالی است. اگر این تغییر خلق‌ها آنقدر شدید باشند که در زندگی شما اخلال ایجاد کنند باید به دنبال کمک حرفه‌ای باشید.

خشکی واژن

استروژن نقش اساسی‌ای در رطوبت و انعطاف واژن دارد. با کاهش سطح استروژن ممکن است دچار خشکی واژن شوید. ممکن است مشکلات دیگری همانند خروج مایعات یا بوی بد داشته باشید یا حتی مقداری از ادرار شما نشت کند.
هرچند که تمامی علائم بالا میتواند نشان دهنده شبه یائسگی باشد ولی مشکلات پزشکی دیگری نیز میتوانند این‌ها را ایجاد کنند. برای همین جدای از اینکه شما فکر میکنید، بسیار مهم است که برای ارزیابی جسمی و روانی خود به متخصص مراجعه کنید. متخصص میتواند مشکلات جسمی دیگر را رد کند تا بفهمید که مشکلتان شبه یائسگی هست یا خیر.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. (سیارک)  

نظرات

۱۳۹۷/۴/۱۸خانم ها به مقاله خواص و مضرات روغن مغربی مراجعه کنند.

در ادامه بخوانید...

سوپرغذای ضد سرطان سینه

در

با وجود اینکه هیچ روش تغذیه ای نمی تواند حفاظت 100 درصدی در برابر سرطان سینه را تضمین کند، اما بوضوح مشخص است که پیشگیری از سرطان سینه و رژیم غذایی، به لطف توانایی های غیر قابل توصیف غذاهای درست در درمان و حفاظت از بدن شما در برابر بیماری، باهم در ارتباط هستند.

                              گوجه فرنگی هامبل (humble) می تواند به نابودی سرطان کمک کند
آخرین سوپرغذای ضد سرطان؟ گوجه فرنگیِ بسیار دوست داشتنی، به لطف توانایی اش در بالا بردن سطح هورمون، برای کمک به تنظیم قند و چربی خون شناخته شده است.این مطالعه، که در مجله غدد درون ریز و متابولیسم بالینی نشان داده است، توضیح می دهد که در سنین یائسگی زن، شاخص حجم بدن او تمایل به صعود دارد، یعنی یک عامل خطرناک روشن برای سرطان سینه. هر چند در آخرین پژوهش، محققان دانشگاه راتگرز دریافتند که خوردن یک رژیم غذایی با گوجه فرنگی بالا به بهتر شدن تنظیم چربی و متابولیسم قند، و نگه داشتن شاخص حجم بدن زنان خارج از منطقه خطر، کمک می کند. (سیارک
"مزایای خوردن مقدار زیادی از گوجه فرنگی و محصولات مبتنی بر گوجه فرنگی، حتی برای یک دوره کوتاه، به وضوح در یافته های ما مشهود است،" "نویسنده این پژوهش، آدانا لیانوس، PhD، MPH، استادیار اپیدمیولوژی در دانشگاه راتگرز می گوید. "خوردن میوه و سبزیجات، که سرشار از مواد مغذی ضروری، ویتامین ها، مواد معدنی، و مواد شیمیایی گیاهی (فیتوکمیکال ها) مانند لیکوپن است، مزایای قابل توجهی را انتقال می دهد. بر اساس این داده ها، بر این باوریم که مصرف منظم حداقل وعده های توصیه شده ی میوه و سبزیجات به پیشگیری از سرطان سینه در جمعیت در معرض خطر، کمک می کند.
این مطالعه، خوردن رژیم غذایی غنی از گوجه فرنگی را در زنان بررسی کرد و متوجه شد که کسانی که حداقل 25 میلی گرم لیکوپن در روز به مدت 10 هفته خوردند، جهشی در میزان آدیپونکتین، هورمون درگیر در تنظیم قند خون و سطح چربی، را مشاهده کردند. در واقع، سطح آنها بطور متوسط تا 9 درصد افزایش یافت. جالب توجه است، یک رژیم غذایی پر سویا، در واقع سطح هورمون ضد چربی، و تثبیت کننده قند را کاهش داد.
چند راهنمایی برای دوستداران گوجه فرنگی:
• همیشه مواد آلی را انتخاب نمایید. در آزمایش پس ماندهای آفت کش ها، 5 نوع از مواد سرطان زای شناخته شده و یا احتمالی، همراه با 16 ماده شیمیایی نابودکننده هورمونی مشکوک، بر روی نمونه های گوجه فرنگی غیرآلی یافت شده است.
• انتخاب شما بجای مواد کنسروشده ی مغازه ها، گوجه فرنگی تازه باشد. بیشتر قوطی ها در سوپر مارکت با بیسفنول A، یا BPA، یک ماده شیمیایی مختل کننده ی هورمون که در واقع به سرطان سینه مرتبط است، پوشیده می شوند. (در اینجا شرکتی وجود دارد که از BPA استفاده نمی کند.)
• خودتان آنرا رشد دهید. اگر شما مالک یک باغ هستید، سعی کنید انواع گوجه فرنگی های محلی را پرورش دهید. این نوع از گوجه فرنگی ها بدلیل طعم و مزه دلچسب شان نسل به نسل منتقل شده اند. پرورش دانه های گوجه فرنگی محلی همچنین به حفظ تنوع ژنتیکی در جهان گیاهی کمک می کند. (نگاهی به مکان هایی مانند Seed Savers Exchange برای دانه های گوجه فرنگی محلی ارگانیک بیاندازید. برای خوانندگان خارج از کشور)

پست های مرتبط:

 فلاونوئیدها ی موجود در چای با سرطان تخمدان آندوتلیال مبارزه می کند

آیا نوشیدن 4 فنجان قهوه در روز می تواند خطر ابتلا به سرطان پوست را تا 20 درصد کاهش دهد

مواد غذایی برای کمک به پیشگیری از سرطان

تغذیه مناسب برای پیشگیری از سرطان سینه

تلاش یک پزشک برای درمان سرطان خود با مواد غذایی

مواد غذایی برای مبارزه با سرطان

سوپرغذای ضد سرطان سینه

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

مترجم  itrans.ir 

نظرات

در ادامه بخوانید...