بریتنی اسپیرز شاهزاده خانم موسیقی پاپ

در

در شب 22 ژوئن 2021، خدمات اضطراری کالیفرنیا به تماسی که گزارش سوء استفاده شدید از حضانت را گزارش می‌کرد، پاسخ داد. قربانی به نام - شاهزاده خانم موسیقی پاپ، که سه بار در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده و بیش از صد میلیون نسخه از آلبوم ها را در سراسر جهان فروخته است، خود را بریتنی اسپیرز نامید. این لحظه به اوج مبارزه سیزده ساله او برای کنترل زندگی اش تبدیل شد. شما می توانید در مورد این و خیلی چیزهای بیشتر از زندگینامه این خواننده که به تازگی منتشر شده است، در "The Woman in Me" یاد بگیرید.


خاطرات بریتنی اسپیرز درباره چیست

The Woman in Me


کتاب‌های مرتبط با بریتنی قبلاً توسط مادر و خواهر کوچکترش نوشته شده است. اما «زن در من» اولین روایت دست اول اصلی زندگی اوست. از زمان شروع سریع خود در سال 1999 تا به امروز، اسپیرز یکی از افراد مورد بحث و محکومیت در تجارت نمایش جهانی بوده است. روزنامه ها او را به خاطر س ک سی بودن یا برعکس بسیار مقدس بودن، مهمانی با پاریس هیلتون، دعوا با کوین فدرلین برای حضانت فرزند، اضافه وزن، پرخاشگری به روزنامه نگاران، درمان در کلینیک های روانپزشکی و ویدیوهای عجیب در شبکه های اجتماعی مورد تعقیب قرار می دادند.

 

اسپیرز در کتاب خود به تفصیل درباره این رویدادها صحبت می کند و پیشینه آنها و وضعیت واقعی امور را توضیح می دهد. علاوه بر قلدری مطبوعات، دو موضوع دیگر در کل روایت جریان دارد: مردسالاری سفت و سخت در تجارت نمایشی و سرکوب شخصیت و زنانگی بریتنی توسط پدرش که از سال 2008 تا 2021 زندگی دخترش را کاملاً کنترل می کرد.

بریتنی اسپیرز

کودکی در بدن یک زن یا اینکه چرا بریتنی اسپیرز خود را با بنجامین باتن مقایسه می کند

حتی قبل از انتشار رسمی این کتاب، گزیده ای از آن که در مجله People منتشر شد، واقعاً هیجان انگیز شد. در آن، بریتنی در مورد خیانت های جاستین تیمبرلیک و این واقعیت صحبت کرد که او مجبور شد بارداری خود را در نوزده سالگی از او خاتمه دهد. در سال 2002، به پیشنهاد خود تیمبرلیک، صدا متفاوت بود: پس از جدایی از اسپیرز، او آهنگ Cry Me a River را ضبط کرد که اشعار و ویدیوی آن به وضوح به خیانت بریتنی اشاره می کرد. تصویر یک باکره که توسط تهیه کنندگانش ایجاد شده بود از بین رفت و روزنامه ها پر از تیترهایی بود که خواننده را به تمسخر و شرمساری از جمله به دلیل دروغ گفتن در می آورد.

 

در کتاب، بریتنی می‌گوید که تیمبرلیک از طریق پیامک از او جدا شد، و پیشنهاد می‌کند که کل داستان به تبلیغ اولین آلبوم انفرادی او کمک زیادی کرده است. جدایی و محکومیت جامعه برای او یک ضربه واقعی بود - اولین ضربه در زندگی او. بریتنی اعتراف می کند که احساس می کرد کودکی گمشده و ترسیده بود و سپس در تمام لحظات سخت برای او همیشه این احساس را داشت. در همان زمان، خانواده و تهیه کنندگان او از او خواستند که برای روزنامه ها لبخند بزند و بدون استراحت کار کند.

 

بریتنی اسپیرز

اسپیرز از ده سالگی در تئاترهای نیویورک و از سن دوازده سالگی در نمایش "باشگاه میکی موس" اجرا کرد. در زمان ضبط اولین آلبوم خود Baby One More Time که 15 میلیون نسخه فروخت، این خواننده هفده ساله بود. و از این سن او به طور کامل کل خانواده را تأمین می کرد.


بریتنی در خاطرات خود می گوید که در چهارده سالگی شروع به رابطه جنسی و رانندگی با ماشین کرد و قبل از اینکه سرپرستی بر او مستقر شود، در تولید همه برنامه ها و ویدئوهایش مشارکت فعال داشته است. او مدام خود را با بنجامین باتن مقایسه می‌کند، شخصیتی که پیر به دنیا آمد و در طول زندگی‌اش جوان‌تر شد. بریتنی در واقع دوران کودکی و نوجوانی را نادیده گرفت و بلافاصله تبدیل به یک بزرگسال و یک ستاره در سطح جهانی شد.

 

بریتنی اسپیرز

تراشیدن سر به عنوان اعتراض

پاپاراتزی ها تک تک حرکات بریتنی را زیر نظر داشتند. او در این کتاب می گوید که تمام اعمالی که برای شرکای ستاره اش و هر مردم عادی در مورد او بخشیده شد، توسط مطبوعات به عنوان گناهان کبیره تلقی می شد. پس از تولد فرزندانش، بریتنی نگران بود که نوزادان تقریباً بلافاصله تحت حمایت او نیستند و خود را در دنیای روزنامه های تهاجمی که خود اسپیرز را احاطه کرده بودند، یافتند. افسردگی پس از زایمان، طلاق سخت از همسرش، انتقاد از مادر بودن و سبک زندگی و عدم حمایت خانواده اش به این موارد اضافه شد. بریتنی بار دیگر تاکید می کند که از یک سو زنی بالغ، خواننده و مادری موفق بوده، اما از سوی دیگر احساس می کند کودکی درمانده است.

 

بریتنی اسپیرز

 

بریتنی در سراسر کتاب می نویسد که کودکان به معنای زندگی او تبدیل شده اند. اما فدرلاین به او اجازه دیدن پسرانش را نداد و نگران بود که آنها تصمیم بگیرند که به او نیازی ندارند. یک بار که پس از ملاقات مجاز پسرانش را به موقع تسلیم نکرد، شوهر سابقش نیروهای ویژه را به خانه اش فرا خواند و بچه ها را به زور بردند. در فوریه 2007، او یک بار دیگر در را برای او باز نکرد و بریتنی در مقابل چشمان پاپاراتزی ها، به آرایشگاه رفت و موهایش را تراشید. او توضیح می دهد که در آن لحظه از غم و اندوه دیوانه شده است: سال ها به جوک های جنسی از مجریان جوایز و برنامه ها گوش می داد ، نظرات عصبانی والدین طرفدارانش در مورد  لباس هایش را گوش می داد ، اما در عین حال همیشه همیشه سعی کردم لبخند بزنم و دختر خوبی باشم. و در آن لحظه تنها چیزی که می خواست این بود که در کنار فرزندانش باشد. تراشیدن سر برای او به نشانه ناامیدی و اعتراض تبدیل شد، تلاشی برای فرستادن تمام جهان به جهنم.

 

بریتنی اسپیرز

جنبش بریتنی و لغو قیومیت پدر

در سال 2008، بریتنی در یک کلینیک روانپزشکی قرار گرفت و ناتوان اعلام شد و پدرش سرپرست او شد. سرپرستی برای مدت نامحدود برقرار شد و تحت شرایط آن، تمام زندگی خواننده تحت کنترل پدرش بود: او اجازه نداشت که دارایی خود را مدیریت کند، رانندگی کند، وکیل انتخاب کند، حلقه اجتماعی دوستان یا حتی رژیم غذایی. پس از ترخیص از کلینیک، او به کار خود ادامه داد: او چهار آلبوم موفق منتشر کرد، عضو هیئت داوران X-Factor بود و صدها اجرا برای یک نمایش انفرادی در لاس وگاس اجرا کرد. بریتنی به طعنه می نویسد که به اندازه کافی سالم نبود که پدرش دوست پسر انتخاب کند، اما برای ده ها کنسرت در سراسر جهان کاملاً خوب بود.

 

بریتنی اسپیرز

 

در سال 2019، این خواننده به طور علنی یک برنامه دیگر در لاس وگاس را لغو کرد، زیرا از اجرا خسته شده بود. او فقط زمانی می توانست استراحت کند که سرپرستش اجازه می داد و این نمایش برای خانواده اسپیرز پول زیادی به همراه داشت. بلافاصله پس از آن، او از حوزه اطلاعات ناپدید شد. طرفداران با اطلاع از قیمومیت، زنگ خطر را به صدا درآوردند و جنبش اجتماعی بریتنی آزاد را سازماندهی کردند. بعداً معلوم شد که خواننده دوباره در یک کلینیک روانپزشکی بستری شده است و در کتاب به وضوح می گوید که رضایت خود را به بستری شدن در بیمارستان نمی دهد. در کلینیک بود که او در مورد جنبش باخبر شد: یک پرستار مخفیانه فیلم های او را از افرادی با تی شرت نشان داد که خواستار آزادی او بودند.

در تمام این مدت، بستگان بریتنی خواسته های او را نادیده گرفتند، اما حمایت طرفداران او به او برای مبارزه نهایی در پرونده محافظه کار قدرت داد. در نوامبر 2022، دادگاه قیمومیت را لغو کرد.

 

بریتنی اسپیرز

رقص با چاقو - مانند تمایل اسپیرز برای نشان دادن زنانگی که از او گرفته شده است

در پایان سپتامبر 2023، این شبکه یک ویدیوی خانگی از اسپیرز را پخش کرد که در آن او با چاقو می رقصید. شبکه های اجتماعی این خواننده حتی پس از پایان دوره محافظش باعث نگرانی طرفداران می شود: وی ویدیوهای عجیب و غریب منتشر می کند و زیرنویس های غیر منطقی متشکل از شکلک ها را به آنها اضافه می کند. و اگر مطبوعات چاقوها را با گرم کردن برای انتشار زندگینامه مرتبط کنند، آنگاه ویدئوهای باقیمانده همچنان به شایعات درباره وضعیت نامناسب اسپیرز ادامه می دهند.

 

با این حال، بریتنی در کتاب می نویسد که اینگونه به تصویر یک بزرگسال عادت می کند. برای اولین بار پس از چندین سال، او می تواند هر کجا و هر زمان که بخواهد به تعطیلات برود، ماشین سواری کند، شریک زندگی خود را انتخاب کند، برای تولد فرزند دیگری برنامه ریزی کند، آنطور که دوست دارد ژست بگیرد. آتش و زنانگی واقعی در او بیدار شد که پدر و تهیه کنندگانش سعی کردند آن را در او خاموش کنند. او دیگر آن دختر مطیعی نیست که همه می خواستند باشد، بلکه یک زن بالغ قوی است.

 

b376b9f41124ac9659e609df8b049609.jpg

چرا زندگی در هر مرحله از زندگی مهم است

فیزیولوژی و روان ما به تدریج رشد می کند، یعنی هر مهارت قبلی پایه ای را برای مهارت بعدی فراهم می کند. بنابراین، کودک برای راه رفتن ابتدا یاد می گیرد که با تکیه گاه بایستد. دگرگونی مشابهی باید در روان اتفاق بیفتد: برای بزرگ شدن، فرد نه تنها باید مسئولیت پذیری را بیاموزد، بلکه از نظر عاطفی نیز با آن کنار بیاید. و برای این شما باید به طور مداوم در دوران کودکی، نوجوانی و جوانی زندگی کنید: ابتدا احساسات و تجربیات خود را بشناسید و تنها پس از آن وارد جامعه بزرگ شوید.


در مورد بریتنی اسپیرز، شکاف بین رشد فکری و عاطفی ممکن است نقش زیادی داشته باشد. کاملاً ممکن است که روان او به سادگی قادر به هضم همه رویدادها و فشارهایی نباشد که به او وارد شده است ، زیرا برای یک کودک آنها بیش از حد بودند.

 

کریسمس

سه نکته برای بزرگسالانی که زود از کودکی دست کشیدند

افراد به دلایل مختلف باید زودتر از موعد بزرگ شوند: برخی مجبور بودند سر کار بروند، تحصیلات خود را فدا کنند، برخی زود ازدواج کردند و برخی رویدادهای بزرگ دیگر ممکن است در زندگی آنها اختلال ایجاد کرده باشد. نیازی به اندوهگین شدن برای کارهایی که نتوانسته اید انجام دهید وجود ندارد.

اول از همه، از خود تشکر و ستایش کنید که به خوبی با موقعیتی که در آن قرار گرفته اید سازگار شده اید. سعی کنید در درون خود کودکی را پیدا کنید که نتوانستید باشید. به این فکر کنید که چه چیزی را از دست داده اید و چگونه می توانید آن را جبران کنید.

بریتنی اسپیرز


شاید می خواستید خالکوبی کنید یا موهای خود را به رنگ روشن رنگ کنید، از یک شهربازی دیدن کنید، از بابا نوئل دیدن کنید یا در یک جشنواره راک شرکت کنید. شما در هر سنی می توانید از عهده این کار برآیید و دوران کودکی و نوجوانی را دوباره تجربه کنید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

حبیب "مرد تنهای شب" درگذشت

در

"حبیب محبیان" معروف به "حبیب" خواننده قدیمی صبح امروز جمعه در یکی از روستای نیاسته کتالم  رامسر درگذشت.

 علت مرگ این هنرمند خواننده، آهنگساز، نوازنده و ترانه سرای ایرانی ایست قلبی اعلام شده است.

زکریا اشک پور سخنگوی مرکز اورژانس مازندران توضیح داده است: صبح امروز جمعه در ساعت ۹ و ۱۷ دقیقه طی تماس با مرکز پیام اورژانس غرب استان مازندران درخواست آمبولانس شد و مورد مأموریت در روستای نیاسته در کتالم رامسر بود.

وی اظهار داشت: پس از اعلام مأموریت بلافاصله، همکاران به محل اعزام شدند و پس از بررسی وضعیت متوجه شدند که متأسفانه ایشان فاقد هرگونه علائم حیاتی و سیانوز کامل و مردمک‌ها گشاد شده بود. وی سابقه مشکل قلبی داشته و اقدامات احیا مؤثر نبود.

آلبوم "مرد تنهای شب" نخستین و معروفترین اثر حبیب است که در سال 1356 منتشر شد.

در سال ۱۳۹۳ کتاب «مرد تنهای شب» به قلم حبیب انتشار یافت و در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران همان سال ارائه شد. این کتاب برگزیده‌ای از آثار و ترانه‌های حبیب در همه سالهای فعالیت اش را تشکیل داده است. 

حبیب به هنگام مرگ، ۶۳ سال داشت. 

(سیارک) درگذشت این هنرمند را به خانواده وی و جامعه هنری تسلیت می‌گوید.

یادش گرامی باد.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

به مناسبت تولد الویس پریسلی سلطان راک اند رول + عکس

در

 الویس پریسلی سلطان راک اند رول

در 84 سال پیش، 8 ژانویه خواننده افسانه ای آمریکایی و یکی از بنیانگذاران راک اند رول الویس پریسلی بدنیا آمد. او یکی از درخشان ترین و فوق العاده ترین هنرمندان قرن بیستم است، شخصیت این خواننده معروف و بازیگر مشهور سینمای جهان، الویس پریسلی تا کنون به عنوان یک رمز و راز برای بسیاری از مردم باقی مانده است.

الویس پریسلی سلطان راک اند رول

عکس الویس در دوران کودکی

اولین اجرای الویس بر روی صحنه در 10 سالگی اتفاق افتاد . معلم او را متقاعد کرد تا در رقابت شرکت کند و آهنگی از سبک کانتری را در لباس یک گاوچران بخواند. والدین او از این موفقیت بسیار خوشحال شدند و به او یک گیتارهدیه دادند، اما الویس مانند همه همسالان خود،خواب یک دوچرخه را می دید.  الویس ابتدا از اجرای عمومی رنج می برد. او اعتراف کرد: " من یک ترس و هراس از سالن نمایش داشتم.

الویس پریسلی سلطان راک اند رول با خانواده

عکس خواننده با والدین

سلطان راک اند رول یک سرگرمی عجیب داشت او نشانه های پلیس و مدالها را جمع آوری می کرد .در شبها، الویس دوست داشت که در خیابان های شهر رانندگی کند و اگر او متوجه میشد که کسی قوانین جاده را نقض می کند، او مزاحم را متوقف می کرد و نشان خود را نشان می داد و با تماشای واکنش مزاحم سرگرم میشد. یک بار او حتی با ریچارد نیکسون رییس جمهور آمریکا ملاقات کرد و به لطف این ملاقات الویس، مدرک کارمند اداره مبارزه با مواد مخدر را به دست آورد.

الویس پریسلی سلطان راک اند رول

عکس ریچارد نیکسون رییس جمهور آمریکا و الویس پریسلی

او عادت های عادی بیشتر سلبریتی های  دنیای هنر و سینمای جهان را داشت - اتومبیل های گرانبها را جمع آوری میکرد، و حتی تعداد دقیق آنها را نمی دانست. آخرین ماشین لیموزین او با مینی بار، تلویزیون و رینگ های طلایی بر روی چرخ ها مجهز شده بود. علاوه بر این، نقطه ضعف این خواننده معروف و بازیگر مشهور سینمای جهان، الویس پریسلی اسلحه بود .در کلکسیون خود 37 تپانچه  داشت.

الویس پریسلی سلطان راک اند رول

شامپانزه  حیوان خانگی مورد علاقه خواننده

حیوان مورد علاقه الویس، یک شامپانزه به نام Scatter بود، او پیراهن های هاوایی را میپوشید و "ترفندهای مختلف" را به او آموزش می داد - برای مثال، بالا رفتن از پای دختران .به او برای انجام هر کاری اجازه داده شدبود. او آزادانه در اطراف املاک الویس می چرخید، علاوه بر این، او یک ماشین با یک راننده شخصی داشت. شایعه شده بود که خواننده دوست داشت که ویسکی را به حیوان خانگی اش بنوشاند و حتی ادعا می کردند که به الکل معتاد شده است، به همین دلیل علت مرگ Scatter را الکل می دانستند.

الویس پریسلی سلطان راک اند رول

عکس سلطان راک اند رول الویس پریسلی

خواننده علاقه مند به مذهب بود، اما نگرش وی نسبت به مذهب بسیار عجیب بود. او به عنوان یک کودک، اغلب معبد را دیده بود و حتی در کلیسا نیز میخواند. پریسلی بعدا اعتقادات بودایی و هندو را مورد بررسی قرار داد و ستاره داوود و یک صلیب را در گردنش انداخت.

الویس پریسلی سلطان راک اند رول

خواننده دارای یک کمربند سیاه در کاراته بود

الویس بدن نرم و انعطاف پذیر منحصر به فردی داشت و کاملا روی صحنه تحرک داشت. به حرکات معمول رقص، او اغلب عناصر هنرهای رزمی را اضافه میکرد. الویس پریسلی طرفدار کاراته و دارای کمربند سیاه در کاراته بود. همسرش او را بخاطر یک مربی کاراته ترک کرد. جدایی طوفانیی بود - پریسلی نمیتوانست احساسات خود را کنترل کند اما پس از طلاق، آنها توانستند دوستان هم باقی بمانند.

الویس پریسلی سلطان راک اند رول

الویس پریسلی خواننده افسانه ای آمریکایی

الویس سلطان راک اند رول نامگذاری شد و سلطان بدون همدست نمی توانست وجود داشته باشد.همراهانش نقش مهمی در زندگی خواننده ایفا کردند. او عاشق دادن هدایا بود و در این امر فوق العاده سخاوتمند بود. عشق به لاکچری و چیزهای لوکس یکی از ضعف های اصلی او بود. الماس و طلا و جواهرات طلا را علامت شناسایی خود قرار داد . همه چیز باید در اطراف سلطان میدرخشید! لباس Elvis منحصر به فرد بود و نام های خود را داشت: "طاووس"، "کولی"، "شعله"، "ببر دیوانه" - با این تعاریف می توان حدس زد که چقدر لوکس بود! این لباس ها به عنوان بخشی از عملکرد او تبدیل شده بود.

الویس پریسلی سلطان راک اند رول

خواننده الویس پریسلی روی صحنه

الویس پریسلی چاقی

این شیوه زندگی بر سلامت و ظاهر اوتاثیر گذاشت - الویس شروع به افزایش وزن کرد. در سال های اخر، او 117 کیلوگرم وزن داشت! از این رو، او به سادگی از خودش متنفر شد و سعی داشت وزن خود را با قرص های کاهش وزن کم کند، در عین حال به داروهای ضد افسردگی و قرص های خواب آور معتاد شده بود.

الویس پریسلی سلطان راک اند رول

الویس پریسلی علت مرگ

چه چیزی پریسلی را از پا درآورد؟

شور و شوق برای داروها منجر به شیدایی در سال های اخر زندگی او شد و او بدون چمدان ضد گلوله ای لباس های افسانه ای خود را پنهان می کرد، وارد محل کنسرت نمی شد و با ترس از اقدامات تروریستی، او حتی در صحنه با سلاحی که در چکمه هایش پنهان می کرد ظاهر می شد. سلطان راک اند رول در سن 43 سالگی در اثر حمله قلبی در 16 آگوست 1977 فوت کرد. دلیل این امر اعتیاد مخرب به باربیتورات بود . 22 نوع از داروهای مختلف در خون او پیدا شد!

الویس پریسلی سلطان راک اند رول

15 حقیقت در باره الویس پریسلی

1. الویس یک برادر دوقلو داشت

الویس پریسلی سلطان راک اند رول
جسی گارن 35 دقیقه قبل از الویس متولد شد و روز بعد از تولد فوت کرد.

2. تورنتو در Tupelo

الویس پریسلی سلطان راک اند رول

عواقب یک گردباد

الویس می توانست طی یک گردباد، وقتی فقط پانزده ماه سن داشت، فوت کند. این یک گردباد در Tupelo، می سی سی پی بود، که یکی از چهار گردباد مخرب در ایالات متحده است.

3. الویس رویای یک دوچرخه را داشت.

اولین گیتار هدیه ای از والدین بود. 


او اولین گیتار خود را والدین دریافت کرد ولی در مورد آن بسیار ناراحت بود. پسر فقیر رویای دوچرخه سواری داشت، اما برای خانواده اش خرید دوچرخه خیلی گران بود.

 

4. پانزده عنوان "آبی" در آهنگ های الویس پریسلی

الویس پریسلی سلطان راک اند رول

رنگ مورد علاقه الویس پریسلی

کلمه "آبی" در پانزده عنوان آهنگ الویس وجود دارد. آبی کریسمس، آبی چشم غمگین در باران، آبی هاوایی، آبی ماه، کنتاکی، آبی ماه، آبی رودخانه و غیره

5. عشق به مادر 

الویس پریسلی سلطان راک اند رول

اولین ضبط استودیو. عکس: funik.ru


اولین آلبوم استودیویی را Elvis برای مادرش ساخته است. او 4 دلار برای استودیو پرداخت کرد تا 2 آهنگ برای مادرش ضبط کند: «شادی من» و «این زمانی است که درد و رنج شما شروع می شود».

 

6. ساندویچ کره بادام زمینی

الویس پریسلی سلطان راک اند رول

به نطر الویس آشپزی ساده است

غذای مورد علاقه او ساندویچ کره بادام زمینی، بیکن، عسل و موز بود.

 

7. فقط ماشین


پدر و مادر دخترها که از الویس یک بت ساخته بودند، متنفر بودند. والدین دختران جوان به شدت از اشتیاق دخترانشان به الویس رضایت نداشتند.

8. عمارت "Graceland"


در 22 سالگی، الویس عمارت گریلندس را در شهر ممفیس خریداری کرد که ارزش آن 102،500 دلار بود. الویس چند دهه در آن زندگی کرد.

 

9. الویس یک راهب بود

الویس پریسلی سلطان راک اند رول

در سال 1965، الویس ابراز تمایل به رفتن به یک صومعه کرد.

 

10. الویس یک طرفدار بزرگ بازیگر فرانسوی بود بریجیت باردو بود.

الویس در ارتش خدمت کرده است. زندگی ارتشی الویس در سال 1957 آغاز شد. در طول زمان خود در ارتش، او واقعا می خواست با Brigitte Bardot ملاقات کند. الویس یک طرفدار بزرگ بازیگر فرانسوی بود بریجیت باردو بود.

11. مدیر برنامه هایش از این که الویس ممکن بود مجاز به بازگشت به ایالات متحده نباشد ترس داشت


او علاوه بر ایالات متحده، در سال 1957 در کانادا چند کنسرت انجام داد. مدیر او هر گونه پیشنهاد برای اجرا در خارج از کشور را رد کرد، چرا که مدیر برنامه هایش از این که الویس ممکن بود مجاز به بازگشت به ایالات متحده نباشد ترس داشت .

 

12. قایق ریاست جمهوری

الویس پریسلی سلطان راک اند رول

قایق بادبانی فرانکلین روزولت.

پس از مرگ رئیس جمهور روزولت،  پریسلی Potomac را  55،000 دلار خرید.این قایق را قبلا الویس به روزولت هدیه داده بود.

 

13. Graceland - سرزمین بدون ماهی

الویس پریسلی سلطان راک اند رول

او هرگز طعم ماهی را دوست نداشت. اما همسرش  عاشق ماهی بود. الویس این شرط را در Graceland Manor گذاشت که هرگز ماهی سرو نشود.

14.  در سینما ممفیس

الویس پریسلی سلطان راک اند رول

سخاوتمندانه، به خاطر یک شکلات ... اخراج شد

او در سینما ممفیس کار می کرد اما به خاطر گرفتن شکلات مجانی از دست یک دختر، اخراج شد.

 

15. ماتادور راک اند رول

الویس پریسلی سلطان راک اند رول

الویس سیگار آلمانی  میکشید

به هر حال، آلمانی ها الویس را "ماتادور راک اند رول" می نامیدند.

الویس در مورد ظاهر خود وسواس زیادی داشت، مژه ها و ابروهای را رنگ میکرد و این باعث شد تا مشکلات بهداشتی در زندگی خود داشته باشد. پریسلی تقریبا کور بود و از گلوکوم رنج می برد، تحت عمل های جراحی پلاستیک قرار گرفت - رینوپلاستی(جراحی بینی). او همچنین از آکنه رنج می برد.

نظرات

در ادامه بخوانید...

عکس کمیاب از سلطان راک اند رول الویس پریسلی

در
عکس کمیاب از سلطان راک اند رول الویس پریسلی
Elvis :THE Untold Story عکس های نادر از الویس پریسلی ، که در چهلمین سالگرد درگذشت سلطان راک اند رول در کتابی در سال 2017 گنجانده و منتشر شده است.
 
عکس های کمیاب  سلطان راک اند رول   الویس پریسلی این خواننده در  سال 2017 در کتابElvis :THE Untold Story منتشر شده است.
 
عکس کمیاب از سلطان راک اند رول الویس پریسلی

 

در 16 اوت سال 1977 ، پیکر بیجان الویس پریسلی خواننده مشهور راک ، بازیگر شناخته شده در سینمای جهان را در حمام خانه پیدا کردند. نسخه رسمی علت مرگ را حمله قلبی  نشان داد، علیرغم اینکه کالبد شکافی نشان می داد که مصرف بیش از حد دارو منجر به ایست قلبی سلطان   راک اند رول   شده است. به هر صورت ، سلطان  راک اند رول الویس پریسلی  در سن 42 سالگی از بین رفت و در سال 2017 ، در چهلمین سالگرد درگذشت خواننده  راکن رول ، یک کتاب عکس با عکس های نادر که همیشه در آرشیو خانواده نگهداری می شود، از الویس پریسلی ،   سلطان راک جهان  منتشر شد.
 
الویس یک کمال گرا بود ، او * Hound Dog * را 31 بار دوباره ثبت کرد تا اینکه از نتیجه راضی شود
الویس یک کمال گرا بود ، او * Hound Dog * را 31 بار دوباره ثبت کرد تا اینکه از نتیجه راضی شود.
 
الویس دو ساله به همراه والدینش
عکس الویس  دو ساله به همراه والدینش.
 
الویس به همراه والدینش گلدیس و ورنون
الویس به همراه والدینش گلدیس و ورنون.
 
1 مه 1967 هتل علاءالدین در لاس وگاس.  عروسی الویس و پریسیلا.
 
این کتاب " Elvis :THE Untold Story  " نامیده شده است و شامل عکس هایی است که در بایگانی خانواده و قبل از آن  تنها در آلبوم های خصوصی بود را جمع آوری کرده است. حتی اکنون ، 42 سال بعد از درگذشت این خواننده ، نام او هنوز هم به طور عمومی شناخته شده است.
 
الویس دیگری، به سادگی او وجود ندارد، سلطان  راکن رولی  بسیار جذاب بود.در ترانه های خود ، تمام سبک هایی را که قبلاً ناسازگار خوانده می شدند ، در هم آمیخت. الویس یک کمال گرا بود و موسیقی خود را از قلب خود خلق میکرد و تا اینکه دقیقاً آن چه را که در سرش می شنید منعکس نمی کرد، آرام نمی گرفت. شایعه است که وی قبل از اینکه از نتیجه راضی شود ، 31 بار " Hound Dog " را بازنویسی کرد با فروشی بیش از 10000000 نسخه ، به یکی از پرفروش ترین ترانه های تاریخ موسیقی تبدیل شد.
 
1968 ، کنسرت ویژه الویس
1968 ، کنسرت ویژه الویس Comeback در NBC.
 
در مقابل املاک Graceland خود ، که الویس با قیمت 102.500 دلار خریداری کرده است
در مقابل املاک Graceland خود ، که الویس با قیمت 102.500 دلار خریداری کرده است.
 
در سال 1957 ، موسیقی الویس در کانادا ممنوع شد

الویس پریسلی

در سال 1957 ، موسیقی الویس در کانادا ممنوع شد.
 
در یک کنسرت در دهه 1970
خواننده و بازیگر آمریکایی مشهور به سلطان راک اند رول
در یک کنسرت در دهه 1970.
 
الویس پریسلی
1970 ، الویس در مستند آواز می خواند * این همان راهی است که هست *.
 
الویس یک تصویر واضح است که با هیچ کس دیگری اشتباه نمی شود. یک کت و شلوار سفید ، یقه بلند و مدل موی موی سیاه مشخصه او بود. الویس می دانست که برای ستاره بودن ، باید مثل ستاره به نظر برسید و با تمام قدرت بدرخشد. در حرفه او فراز و نشیب هایی به وجود آمده، اما موسیقی او برای همیشه در تاریخ باقی مانده است. حتی پس از درگذشت خواننده ، موسیقی وی همچنان منتشر شده و امروز بیش از 1 میلیارد نسخه از سوابق / دیسک های وی در جهان فروخته شده است.
 
لویس در رختکن بعد از یک کنسرت در هتل بین المللی لاس وگاس
الویس در رختکن بعد از یک کنسرت در هتل بین المللی لاس وگاس.
 
الویس و پریسیلا طلاق گرفتند
در سال 1973 ، الویس و پریسیلا طلاق گرفتند و همچنان با شرایط دوستانه باقی ماندند.  تصویر این زن و شوهر را در سالن دادگاه نشان می دهد.
 
الویس آواز می خواند و کاراته تمرین می کند
یک سال قبل از مرگ  الویس آواز می خواند و کاراته تمرین می کند.
 
الویس جلوی ملک خود را با لباس فرم
الویس جلوی ملک خود را با لباس فرم
 
پرتره خانوادگی الویس ، پریسیلا و دخترشان لیزا ماری
پرتره خانوادگی الویس ، پریسیلا و دخترشان لیزا ماری.
 
در سال 1957 ، الویس یادداشت های طرفداران زن را می خواند
در سال 1957 ، الویس یادداشت های طرفداران زن را می خواند.
 
 الویس و خواننده ان مارگارت
1963 ، الویس و خواننده ان مارگارت.
 
الویس با نشانی که از پلیس دنور دریافت کرده است
الویس با نشانی که از پلیس دنور دریافت کرده است.
 
الویس در ارتش
1958 ، الویس در ارتش.  او غالباً برای دور ماندن از شلوغی هواداران زن به تمرینات اعزام می شد.
 
1956 ، الویس در فوتبال آمریکا بازی می کند
1956 ، الویس در فوتبال آمریکا بازی می کند.
 
الویس پریسلی

عکس الویس پریسلی

 

الویس پریسلی

عکس راک اند رول

 

آخرین عکس الویس پریسلی ، در تابوت

آخرین عکس الویس پریسلی

 

آخرین عکس الویس پریسلی ،  سلطان راک  در تابوت ، در National Enquirer در صفحه اول منتشر شده است.
الویس را بیشتر به عنوان خواننده راک اند رول می شناسند اما الویس بازیگر مشهور سینمای جهان در بیش از 30 فیلم در دهه 50 و 60 میلادی بازی کرده است.
۱۹۵۶ - به ملاطفت دوستم بدار (Love Me Tender)
۱۹۵۷ - دوست داشتن تو
۱۹۵۷ - راک در زندان / زندان سنگی (Jailhouse Rock)
۱۹۵۸ - شاه کروئل (King Creole)
۱۹۶۰ - جاز ارتش (خاطرات سربازی) (G.I. Blues)
۱۹۶۰ - ستاره سوزان (Flaming Star)
۱۹۶۱ - وحشی در دهکده
۱۹۶۱ - هاوایی آبی (Blue Hawaii)
۱۹۶۲ - آن رؤیا را دنبال کن
۱۹۶۲ - کید گالاهاد
۱۹۶۲ - دخترها! دخترها! دخترها!
۱۹۶۳ - در نمایشگاه جهانی اتفاق افتاد
۱۹۶۳ - تفریح در آکاپولکو
۱۹۶۴ - بوسه دختر عمو
۱۹۶۴ - زنده باد لاس وگاس (Viva Las Vegas)
۱۹۶۴ - ولگرد
۱۹۶۵ - شیفته دخترها
۱۹۶۵ - غلغلکم بده
۱۹۶۶ - فرانکی و جانی
۱۹۶۶ - بهشت به سبک هاوایی
۱۹۶۶ - چرخش بیرونی
۱۹۶۷ - باد آورده را باد می‌برد
۱۹۶۷ - دردسر مضاعف
۱۹۶۸ - بایست جو
۱۹۶۸ - جاده سریع‌السیر
۱۹۶۸ - یک زندگی کوچک – یک عشق کوچک
۱۹۶۸ - شرو
۱۹۶۹ - دردسر با دخترها
۱۹۶۹ - تغییر عادت
۱۹۶۸ - پیک‌نیک
۱۹۷۰ - الویس همانگونه که هست (کنسرت سال ۱۹۷۰)
۱۹۷۲ - الویس در مسافرت
(؟) - بی پروا
 

نظرات

۱۴۰۱/۱/۱۴تعداد زیادی از مردم هنوز بر این باورند که سلطان راک اند رول زنده است. تئوری های زیادی پیرامون این ایده وجود دارد . پریسلی در سال 1977 بر اثر حمله قلبی درگذشت. برخی مطمئن هستند که او کشته شده است. دیگران فکر می کنند که او خودش مرگش را جعل کرده است تا بتواند یک زندگی آرام عادی داشته باشد. هنوز دیگران مطمئن هستند که الویس یک بیگانه از سیاره دیگری است و به تازگی به خانه بازگشته است! باز هم، هیچ کس واقعاً نمی داند. همه چیز شایعه است. الویس هر از گاهی در اینجا و آنجا "دیده" می شود. یک چیز واضح است: سلطان در قلب طرفداران در سراسر جهان و در موسیقی خود زنده است. صنعت موسیقی به لطف او چرخش سرگیجه‌آوری پیدا کرد.

در ادامه بخوانید...

لوچانو پاواروتی یکی از برجسته ترین خوانندگان اپرا

در
چرا دوستان خواننده بزرگ،  لوچانو پاواروتی از برقراری ارتباط با همسرش خودداری کردند؟
 
لوچانو پاواروتی، (متولد ۱۲ اکتبر ۱۹۳۵ در مودنا - فوت ۶ سپتامبر ۲۰۰۷ در مودنا) یکی از خواننده‌های تِنور بسیار مشهور اپرا در قرن بیستم است که بیش از 40 سال در این صحنه اجرا کرده است.مجموعه موسیقی این هنرمند مشهور شامل ده ها قسمت اصلی اپرا و آوازهای فردی بود. درهای بهترین خانه های اپرا همیشه برای این سلبریتی باز بود: باغ کاون ، لا اسکالا ، اپرا متروپولیتن و شاتاتسوپر. وی کارگاه های آموزشی بسیاری از هنرستان های معروف جهان را رهبری میکرد.
وقتی لوچانو پاواروتی روی صحنه می آمد ، تماشاگران طلسم می شدند و مانند مجسمه در جا خشکشان می زد، به نظر می رسید او برای هر زن و فقط برای او می خواند. این خواننده عالی اپرا، طرفداران زیادی داشت که به خاطر پاواروتی آماده هر کاری بودند. سالها بود که با آدوا ورونی ازدواج کرده بود ، اما هرگز از ماجراهای رمانتیک کوچک چشم پوشی نمی کرد. اما همه چیز زمانی تغییر کرد که لوچانو پاواروتی با نیکولا دیدار کرد.
 

عشق اول لوچانو پاواروتی

لوچانو پاواروتی و آدوا ورونی.  / عکس
 
لوچانو پاواروتی در نوجوانی با آدوا ورونی آشنا شد. او آرزو میکرد که یک بازیکن مشهور فوتبال شود ، اما آدوا که به طور جدی به آواز خوندن مشغول بود و لوچانو را دید که چقدر جوان با و با استعداد است ، او را ترغیب کرد که در این مسیر پیشرفت کند. 
 
پاواروتی در سال 1961 خواندن درس موسیقی را شروع کرد. وقتی او به اولین موفقیت چشمگیر خود در رقابت بین المللی آواز دست یافت و سپس درخشش بخشی از رودولف را در Bohemia Puccini در تئاتر Reggio Emilia انجام داد ، Adua پیشنهاد ازدواج او را پذیرفت. از آن زمان ، او همیشه با همسرش بود ، با مراقبت از او ، با تور های اجرای طولانی ، سه دختر را بزرگ کردند.
 
ضعف او غذای خوشمزه بود و آدوا اغلب شوخی می کرد که شوهرش در وهله اول اسپاگتی را دوست دارد و بعد از آن احساسات دارد. لوچانو نیز پنهان نمیکرد و می گفت: او از شهر مودنا می آید ، جایی که آنها دوست دارند غذای خوشمزه و فراوانی بخورند. لوچانو پاواروتی 160 کیلوگرم وزن داشت و حتی وانمود میکرد که با وزن اضافی دست و پنجه نرم می کند. درست است ، هر بار ، به محض اینکه متخصص تغذیه بعدی محترم از خانه خواننده معروف خارج میشد ، او بلافاصله به سمت یخچال میرفت و تمام توصیه ها را فراموش میکرد و دوباره میخورد.
 
آدوا با شکیبایی و سکوت شایعات بیشماری را در مورد عاشقانه های شوهرش تجربه کرد و همیشه به سؤالات روزنامه نگاران پاسخ می داد: نگاه کردن به زنان زیبا را از او منع نکرده ام ، زیرا او همیشه به خانواده خود باز می گردد. 
 
آنها بیش از 30 سال با هم زندگی کردند که نیکولتا مانتووانی برای کار در بنیاد لوچانو پاواروتی به آنجا آمد.
لوچانو پاواروتی و نیکولتا مانتووانی.  / عکس
 
پاواروتی خیلی اوقات از بنیاد خود بازدید می کرد. و همواره وقت  برای برقراری ارتباط با نیکولتا مانتووانی جوان پیدا می کرد. او 23 ساله بود و لوچانو پاواروتی 58 ساله بود. نیکولتا در او خواننده ای درخشان و مردی سخاوتمندانه می دید ، اما هرگز وی را به عنوان یک همسر آینده تصور نمی کرد. 
 
اما پاواروتی در این باره نظر ویژه ای داشت. او بدون هیچ فشاری ، خیلی با دقت و مراقبت، ارتباط با نیکولتا را شروع کرد. و هنگامی که بارها از رفتن به رستوران یا نمایشگاه با او امتناع ورزید ، او اذیت نمیشد. اما یک بار ، وقتی نیکولتا دوباره به پیشنهاد او برای پرواز با او به نیویورک پاسخ  "نه" داد ، لوچانو از نیکولتا خواست حداقل او را به فرودگاه ببرد. وقتی به فرودگاه رسیدند ، لوچانو ناگهان دختر را در آغوش گرفت و پرسید که آیا او نظر خود را تغییر خواهد داد یا خیر. در آن زمان بود که نیکولتا فهمید که عاشق است.
لوچانو پاواروتی و نیکولتا مانتووانی.  / عکس
 
 
این دو، یک هفته در اکتبر سال 1993 در نیویورک خوش ترین لحظات زندگی را پشت سر گذاشتند. اما پس از آن کاملاً مشخص نبود که با احساسات آنها چه باید کرد. با این حال ، پاواروتی قول داد همه چیز را حل کند. نیکولتا به او ایمان آورد و منتظر ماند.
لوچانو پاواروتی و نیکولتا مانتووانی.  / عکس
 
من باید مدت طولانی منتظر می ماندم. لوچانو بعداً گفت: به مدت شش سال مجبور شد دست آدوا را بگیرد تا زمان بیشتری را برای طلاق داشته باشد. همسر این خواننده صمیمانه معتقد بود که عاشقانه ی همسرش  با نیکولتای جوان خیلی زود خاتمه می یابد و لوچانو دوباره به خانه، اسپاگتی و پیتزاهای معمول و محبوب خود باز می گردد. اما پاواروتی به احساسات و میل خود برای تبدیل شدن به شوهر نیکولتا اعتماد داشت.
 
تنها دو ماه پس از آن سفر به یاد ماندنی به نیویورک ، نیکولتا احساس ناخوشایندی کرد و ملاقات بعدی با پزشک دختر را کاملاً گیج کرد. این تشخیص مانند یک جمله به نظر می رسید: مولتیپل اسکلروز. او گریه میکرد و از پاواروتی میخواست که او را ترک کند ، و نمی فهمید که چرا به او چنین احتیاج دارد اما لوچانو پاواروتی به او احتیاج داشت. و برای هر کاری آماده بود ، فقط برای اینکه عزیزش خوشحال شود. او این بیماری وحشتناک را به چالش کشید.
لوچانو پاواروتی و نیکولتا مانتووانی.  / عکس
 
هر دو ماه یک بار نیکولتا در یک مرکز درمانی در نیویورک ، یک دوره درمانی را طی می کرد  و هر بار دختر از پزشکان سؤال می کرد که آیا او می تواند فرزند سالمی به دنیا بیاورد. او و لوچانو خواب خنده بچه ها را در خانه خود می دیدند. حتی مجرب ترین پزشکان جواب این سوال را نمی دانستند.
لوچانو پاواروتی و نیکولتا مانتووانی.  / عکس
 
در سال 2002 ، آدوا با طلاق موافقت كرد و نیكولتا در مورد بارداری خود فهمید. این برای او بسیار دشوار بود ، زیرا برای بسیاری از دوستان ، آدوا تنها همسر لوچانو پاواروتی او بود. فقط پدر و خواهران لوچانو بلافاصله دختر را در خانواده پذیرفتند.
لوچانو پاواروتی و نیکولتا مانتووانی با دخترش.  / عکس
 
پاواروتی قرار نبود به چنین مواردی توجه کند. او با شور و اشتیاق لانه ی خانواده را لکه دار کرد و خیال کرد فرزندانش در خانه ای روشن و دنج بزرگ و پر از گرما و عشق بزرگ شوند. نیکولتا در حال آماده شدن برای مادر شدن دوقلوها ، یک پسر و یک دختر بود ، اما زایمان زودرس آغاز شد ، پسرش بدون علائم زندگی به دنیا آمد و دخترش نفس نمی کشید و او باید فوراً تحت عمل جراحی قرار می گرفت. 
 
دختر زنده ماند و 11 ماه پس از تولد ، در دسامبر 2003 ، لوچانو پاواروتی و نیکولتا مانتووانی زن و شوهر شدند. در دعوت نامه ها نوشته شده بود که Baby Alice همه را به عروسی پدر و مادر دعوت می کند.
به نظر می رسید زندگی همسران طولانی و شاد باشد. لوچانو یک پدر بسیار دلسوز بود. او زمان زیادی را با کودک می گذراند ، گویی برای لذت بردن از لحظات پدری عجله داشت. در واقع ، در زمانی که دخترانش از اولین ازدواجش در حال رشد بودند ، او دائما در حال حرکت بود. آلیس از پدرش نه تنها شنوایی فوق العاده به ارث برد بلکه هدایای شگفت انگیز نیز داشت: دیدن فقط چیزهای خوب در مردم.
 
لوچانو هرگز فکر بد در باره مردم نمی کرد و همسرش را ممنوع کرد که حتی بگوید یک شخص غیراخلاقی عمل کرده است. هیچ کس نمی توانست او را ناامید کند ، زیرا پاواروتی به سادگی اعتقاد به ناپاک بودن مردم نداشت. کوچکترین دختر او آلیس نیز دقیقاً شبیه پدر شد.
لوچانو پاواروتی.  / عکس
 
در سال 2004 ، سرطان لوزالمعده با ماسترو تشخیص داده شد. و او برای خداحافظی از مخاطبان خود به 40 شهر سفر کرد. در سال 2006 ، وی تحت عمل جراحی قرار گرفت و پس از آن پاواروتی احساس بهبودی کرد. اما در تابستان سال 2007 ، این تنور بزرگ دوباره به بیمارستان منتقل شد ، این بار با ذات الریه. پس از مرخص شدن ، او تنها چند روز زندگی كرد ، در 6 سپتامبر 2007 استاد بزرگ از دنیا رفت. مهم نیست که چه می گویند ، او مرد خوشحالی بود.

حقایقی در باره لوچانو پاواروتی

1. لوچانو پاواروتی 1.5 میلیون دلار برای پناهندگان جمع کرد

لوچانو پاواروتی - 1.5 میلیون دلار برای پناهندگان در سرتاسر جهان جمع آوری کرده است
در سال 2001 ، پاواروتی مدال نانسان را از کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد به دلیل تلاش های خود برای جمع آوری کمک های مالی برای پناهندگان در سراسر جهان دریافت کرد. از طریق کنسرت های خیرخواهانه و کار داوطلبانه معتبر بیش از 1.5 میلیون دلار برای این اهداف درآمد کسب کرد - بیشتر از هر شخص دیگری در جهان.
لوچانو پاواروتی همچنین بخاطر کارهای خیرخواهانه اش جوایز دیگری از جمله جایزه آزادی لندن و جایزه صلیب سرخ برای خدمات به بشریت دریافت کرد.
لوچانو پاواروتی در افتتاحیه بازیهای المپیک زمستانی 2006 در تورین / عکس
 
پاواروتی در کنسرت های خیریه برای جمع آوری پول برای قربانیان این فاجعه مانند زلزله دسامبر 1988 که 25000 نفر در شمال ارمنستان کشته شد ، انجام داد. وی از دوستان صمیمی دایانا ، پرنسس ولز بود و در کنار هم برای از بین بردن مین ها در سراسر جهان پول جمع می کردند. وی پس از جنگ در بوسنی ، مرکز موسیقی پاواروتی را در بخش جنوبی بوسنی تأمین مالی و ایجاد کرد. به همین منظور ، وی در سال 2006 به عنوان شهروند افتخاری سارایوو برگزیده شد.
 

2. لوچانو پاواروتی سلطان لغو کنسرت خوانده می شد

لوچانو پاواروتی به عنوان "سلطان لغو" نامگذاری شده است. / عکس
 
رشد شهرت پاواروتی بدون مشکل نبود. او به عنوان "سلطان لغو کنسرت" شهرت کسب کرد ، زیرا عادت بدی برای لغو اجراهای خود در آخرین لحظه داشت. به عنوان مثال ، در سال 1989 ، اپرای شیکاگو Lyric رابطه 15 ساله با او را قطع کرد ، زیرا به مدت هشت سال پاواروتی 26 اجرا از 41 اجرای برنامه ریزی شده در این مکان را لغو کرد.
 

3.لوچانو پاواروتی تقریباً از خواندن امتناع کرد

لوچانو پاواروتی تقریباً از خواندن امتناع کرد. / عکس
 
شش سال اول تحصیلات موسیقی ، پاواروتی را به چیزی جدی تر از چند کنسرت که همه در شهرهای کوچک برگزار می شدند ، سوق نداد .وی تصمیم گرفت از خوانندگی خودداری کند. خوشبختانه این تصمیم بزودی عوض شد ، در غیر این صورت ممکن بود دنیا از نبوغ پاواروتی آگاهی نداشته باشد.
 

4- لوچانو پاواروتی قصد داشت فوتبالیست شود

لوچانو پاواروتی قرار بود فوتبالیست شود. / عکس
 
بعد از فارغ التحصیلی از مدرسه ، خواننده آینده در مورد انتخاب شغل آینده ، با معضلی روبرو شد. او علاقه مند به ادامه فوتبال خود به عنوان یک فوتبالیست حرفه ای بود ، اما مادرش لوچانو را متقاعد کرد که معلم شود. وی پس از آن به مدت دو سال در دبستان تدریس کرد و در طی آن علاقه به موسیقی سرانجام از همه چیز فراتر رفت.
 

5. لوچانو پاواروتی اولین بازی خود را به عنوان بازیگر در سال 1982 انجام داد.

لوچانو پاواروتی اولین بازی خود را به عنوان بازیگر در سال 1982 انجام داد. / عکس
 
به نظر می رسد که پاواروتی در این فیلم - در یک کمدی عاشقانه به نام "بله ، جورجیو" (1982) بازی کرد که نقدهای منفی از منتقدین دریافت کرد. پاواروتی را می توان در اقتباسی از اپرای "ژان پیر پیونل" ریگولیتو برای تلویزیون ، که در همان سال منتشر شد ، یا در بیش از 20 اجرای زنده اپرا که از سال 1978 تا 1994 در تلویزیون به نمایش درآمد ، مشاهده کرد.
 

6. لوچانو پاواروتی با قطعات ارکسترال مشکل داشت.

لوچانو پاواروتی با قطعات ارکسترال مشکل داشت. / عکس
 
در سال 2002 ، پاواروتی روابط خود را با مدیر خود هربرت برسلین قطع کرد. در سال 2004 ، برلین کتاب "سلطان و من" را منتشر کرد که در آن او احساسات بسیاری از تفاوت های ظریف مرتبط با خواننده را اعلام کرد. به عنوان مثال ، وی استدلال كرد كه پاواروتی به سختی می تواند از این امتیاز پیروی كند زیرا او عملاً آن را نمی فهمید.
 

7. لوچانو پاواروتی در برنامه شنبه شب زنده صحبت کرد

لوچانو پاواروتی شنبه شب به صورت زنده صحبت کرد / عکس
 
در 12 دسامبر سال 1998 ، او نخستین (و تاکنون تنها) خواننده اپرا شد که در Saturday Night Live اجرا کرد و با Vanessa L. Williams آواز خواند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

دیوید اولنی خواننده آمریکایی روی صحنه درگذشت

در
"هرگز گیتار را زمین نگذاشت": دیوید اولنی خواننده آمریکایی درست روی صحنه درگذشت
در وسط آهنگ ، قلب این نوازنده 71 ساله متوقف شد.
 
دیوید اولنی ، خواننده و ترانه سرای آمریکایی طی کنسرتی در فلوریدا درگذشت. روز شنبه 18 ژانویه در جلوی یک تالار صحبت کرد. روی صندلی نشست و با گیتار آواز خواند. در حین اجرای موسیقی ، قلب او به طور ناگهانی متوقف شد ، مکث کرد ، عذرخواهی کرد و سرش را به روی سینه پایین آورد.
 
دستیار نوازندگان به کمک او شتافتند. در حضار ، پزشکی پیدا شد که کمک های اولیه را به نوازنده ارائه داد ، اما اولنی هرگز بهبود نیافت. بعداً ، تیمی از پزشکان وارد شده مرگ مرد را تأیید کردند ، وی دچار حمله قلبی شد.
 
- او هرگز گیتار خود را پایین نیاورد و زمین نگذاشت. مرگ او نیز به آسانی اتفاق افتاد. " اسکات میلر ، خواننده ترانه‌سرای دیگر ، درباره همكار خود در فیس بوك نوشت و با اولنی در جشنواره ترانه‌سرا صحبت كرد.
 
ایمی ریگبی که با اولنی نیز روی صحنه بود ، گفت که به یاد دارد که او هنوز با یک گیتار در دستش نشسته است:
 
وی در فیس بوک نوشت: "با جالب ترین کلاه و جلیقه جیر  زیبا ... من فقط می خواهم به یادمان بیاید و با ارزش باشد."

نظرات

در ادامه بخوانید...

آنچه دنیا از پل نیومن، باب مارلی و سایر افراد مشهور به یاد می آورد

در
آیا قبول دارید که والت دیزنی ، باب مارلی و بسیاری از شخصیت های معروف دیگر میراث عظیمی را به جهانیان بخشیدند و تاثیری برجسته در دنیای موسیقی ، سینما ، انیمیشن و پارک های تفریحی برای آیندگان به جای گذاشتند؟ این افراد مشهور زندگی پرمخاطره ای داشته اند. برخی از آنها مورد علاقه جهانیان بودند و برخی در میان طرفداران احساس راحتی می کردند ...
آنچه دنیا از الک گینس ، باب مارلی و سایر افراد مشهور حتی ده ها سال پس از درگذشت آنها به یاد می آورد.
 

1. پل نیومن

پل نیومن
پل لئونارد نیومن بازیگر ، فیلمساز ، تهیه کننده ، راننده اتومبیل مسابقه ، صاحب IndyCar ، کارآفرین و نیکوکار است. شاید او یکی از معدود بازیگرانی در سینمای جهان باشد که موفق به دریافت جوایز بسیاری از جمله اسکار برای کار خود در فیلم سال 1986 رنگ پول و همچنین جوایز مختلف زیادی اعم از جایزه BAFTA و جوایز دیگر شد. جشنواره کن ، جوایز Emmy و بسیاری دیگر. نقش های دیگر نیومن شامل شخصیت های اصلی فیلم هایی بود که در آن زمان بسیار محبوب بودند. وی علاوه بر همه اینها ، در اولین نسخه از دیزنی - پیکسار اتومبیل ، از Doc Hudson صحبت کرد و بعداً از این ضبط صدا در Cars 3 -2017 نیز استفاده شد.
همچنین شایان ذکر است که نیومن به عنوان راننده در کلوپ ورزشی اتومبیلرانی جاده ای آمریكا چندین قهرمانی در مسابقات کشوری کسب کرد و تیم های مسابقه ای وی چندین قهرمانی در مسابقات چرخ دستی بازIndyCar را کسب کردند.
وی در سال 1988 ، شبکه کودکان SeriousFun ، شبکه جهانی اردوگاه های تابستانی و برنامه هایی را برای کودکان بیمار مبتلا تأسیس کرد ، که از بدو تأسیس تاکنون نزدیک به سیصد هزار کودک خدمت کرده است. و با این حال ، او با بازیگر محبوب جوآن وودوارد ازدواج کرد. با این وجود ، با وجود تمام پاداش ها و شایستگی های خود ، پل نیومن یک بیماری وحشتناک را پشت سر گذاشت.
پل نیومن خوش تیپ هالیوود
سلبریتی، پل نیومن خوش تیپ هالیوود.  \ عکس
 
در سال 2008 ، پل نیومن قرار بود اولین حضور خود را در صحنه حرفه ای به عنوان کارگردان موش ها و مردم توسط جان اشتاین بک بگذارد ، اما در 23 مه 2008 ، با استناد به مشکلات سلامتی استعفا داد. و در ژوئن سال 2008 ، اطلاعات زیادی در مطبوعات منتشر شد كه وی به سرطان ریه مبتلا شده بود و در بیمارستان Sloan-Kettering در نیویورك تحت معالجه قرار گرفت. در اواسط آن سال ، AE Hotchner ، که در دهه 1980 با نیومن  همکاری کرده بود ، در مصاحبه ای به آسوشیتدپرس گفت که پاول اندکی قبل از انتشار اطلاعات به وی در مورد بیماری خود گفته بود. بازیگر هشتاد و سه ساله ، در 26 سپتامبر 2008 درگذشت.
پل نیومن و تام هنکس
پل نیومن و تام هنکس.  \ عکس
 

2. والت دیزنی

والت دیزنی
والتر الیاس دیزنی کارآفرین ، انیماتور ، بازیگر ، صدا پیشه و تهیه کننده فیلم آمریکایی است. وی که از پیشگامان صنعت انیمیشن آمریکاست ، چندین تحول در تولید کارتون را ایجادکرد. به عنوان تهیه کننده فیلم ، دیزنی رکورددار تعداد اسکار دریافتی برای یک نفر است و از پنجاه و نه نامزد دریافت بیست و دو جایزه اسکار را دیافت کرد. و علاوه بر همه اینها ، او در بین جوایز دیگر ، دو جایزه ویژه ، گلدن گلوب و امی نیز به دست آورد. چندین فیلم او توسط کتابخانه کنگره در فهرست آثار ملی گنجانده شده است.
 
دیزنی که در سال 1901 در شیکاگو متولد شد ، علاقه اولیه ای به نقاشی نشان داد. در کودکی در دوره های هنری شرکت کرد و در هجده سالگی به عنوان تصویرگر تجاری شغل گرفت. در اوایل دهه 1920 ، والتر به کالیفرنیا نقل مکان کرد و استودیوی برادران دیزنی را به همراه برادرش "روی" تأسیس کرد. با استفاده از Ub Iwerks ، والت شخصیت میکی ماوس را در سال 1928 طراحی و خلق کرد و این اولین موفقیت فوق العاده او بود.
والت دیزنی
والت دیزنی یک انیماتور عالی .  \ عکس
 
با بزرگ شدن استودیو ، دیزنی پرماجرا تر شد و به معرفی صدای هماهنگ شده ، تکنیک ولور سه رنگ تمام رنگ ، کارتون های طولانی و پیشرفت های فنی در دوربین ها پرداخت. نتایج به دست آمده در فیلم هایی مانند سفید برفی و هفت کوتوله (1937) ، پینوکیو ، فانتزی (1940) ، دمبو (1941) و بامی (1942) به پیشرفت فیلم های انیمیشن کمک کرده است.
و بعد از جنگ جهانی دوم ، فیلم های جدید انیمیشن و اکشن جدید ظاهر شدند ، از جمله سیندرلا (1950) و مری پاپینز (1964) که پنج جایزه اسکار دریافت کردند.
در دهه 50 ، دیزنی صنعت پارک های تفریحی را گسترش داد و در سال 1955 دیزنی لند را در آناهیم ، کالیفرنیا افتتاح کرد. برای تأمین اعتبار این پروژه ، وی به برنامه های تلویزیونی مانند والت دیزنی دیزنی لند و میکی موس کلوپ پیوست.
 
او همچنین در برنامه ریزی نمایشگاه مسکو 1959 ، المپیک زمستانی 1960 و نمایشگاه جهانی 1964 در نیویورک شرکت کرد. در سال 1965 ، او شروع به توسعه یک پارک موضوعی دیگر ، دنیای دیزنی کرد که قلب او برای تبدیل شدن به یک نوع جدید از شهر ، "نمونه اولیه تجربی جامعه فردا" (EPCOT) بود.
 
باور کردنش سخت است ، اما دیزنی فردی خجالتی بود و او همچنین از کسانی که با آنها کار می کرد استانداردها و انتظارات بالایی داشت. و علیرغم اینکه وی متهم به نژاد پرستی بود ، همه آنها به مرور زمان توسط کسانی که او را می شناختند مورد انکار قرار گرفت . والت یک فرد سیگاری قهار در طول زندگی خود بود و در دسامبر 1966 قبل از اتمام پارک یا پروژه EPCOT در اثر سرطان ریه درگذشت.
افسانه انیمیشن والت دیزنی
افسانه انیمیشن.  \ عکس
با گذشت سالها از مرگ او ، شهرت وی تغییر یافته است: او از "تأمین کننده" ارزشهای میهن پرستانه داخلی به نماینده امپریالیسم آمریکا تبدیل شده است. با این وجود ، او هنوز هم یک شخصیت مهم در تاریخ انیمیشن و در تاریخ فرهنگی ایالات متحده است ، جایی که او به عنوان یک سمبل فرهنگ ملی در نظر گرفته می شود. آثار فیلم او همچنان به نمایش گذاشته شده و اقتباس می شود ، استودیوی مشهور و کمپانی وی در تولید سرگرمی های مردمی از استانداردهای بالایی برخوردار است و پارک های تفریحی دیزنی در اندازه و کمیت افزایش یافته است تا حتی بازدید کنندگان بیشتری از سراسر جهان را به خود جلب می کند.
والت دیزنی
والت دیزنی جهان.  \ عکس
 

3. پاتریک سوویزی

پاتریک وین سوویزی بازیگر رقص کثیف.  \ عکس
 
پاتریک وین سوویزی بازیگر ، رقصنده ، خواننده و ترانه سرای آمریکایی است. محبوبیت وی از دهه 1980 میلادی آغاز شد ، هنگامی که او نقش های مردانه کاریزماتیک و عاشقانه ای را بازی کرد ، به لطف این نقش ها او موفق شد قلب زنان را به دست آورد و در همان زمان موفق به کسب مقام سمبل مردانه شد. و جای تعجب نیست که در سال 1991 مجله People او را به عنوانسمبل مردانه جهان نامید.
 
Swayze در طول زندگی حرفه ای خود سه نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب برای فیلم هایی همچون رقص کثیف (1987) ، شبح (1990) به وانگ فو ، با تشکر از همه چیز (1995) دریافت کرد. همچنین ، پاتریک آهنگ محبوب "او مثل باد" را نوشت و ضبط کرد و پس از مرگ نیز در سال 2009 جایزه رقص رولکس را دریافت کرد.
پاتریک سوویزی
زندگی کوتاه پاتریک وین سوویزی  \ عکس
 
Patrick Wayne Swayze یکی از بازیگرهای موفق بود ، اما در پایان دسامبر 2007 ، درست پس از فیلمبرداری قسمت آزمایشی فیلم "جانور" ، سوئیز احساس سوزش در معده خود کرد که به دلیل انسداد مجاری صفراوی و سه هفته پس از آن ، اواسط ژانویه بود. در سال 2008 ، او به سرطان لوزالمعده مرحله چهارم مبتلا شد. پاتریک برای شیمی درمانی و معالجه با داروی تجربی، به مرکز پزشکی دانشگاه استنفورد رفت ، که پزشکان امیدوار بودند به جلوگیری از پیشرفت تومور کمک کند.
 
 
در اوایل ماه مه 2008 ، گزارش هایی مبنی بر اینكه پاتریک سوویزی برای برداشتن بخشی از معده پس از شیوع سرطان تحت عمل جراحی قرار گرفته است ، شروع شد و همچنین گزارش شده است كه پس از عمل وی وصیت نامه خود را بازنویسی كرد و تمام اموال خود را به همسرش منتقل کرد. در بیانیه ای در تاریخ 28 ماه مه ، سوویزی اظهار داشت که همچنان به خوبی در مورد درمان در مرکز پزشکی دانشگاه استنفورد پاسخ می دهد. در اواخر ماه مه 2008 ، او در بازی بسکتبال لس آنجلس لیکرز مورد توجه قرار گرفت و این اولین حضور عمومی وی از زمان تشخیص بود. علیرغم همه پیش بینی های پزشکان ، پاتریک وین سوویزی در سال 2009 در سن پنجاه و هفت سالگی درگذشت.
 

4. باب مارلی

باب مارلی
باب مارلی  \ عکس
 
رابرت نستا مارلی خواننده جامائیكایی و نویسنده آهنگ های محبوب است كه برای مدت طولانی از بلندگوهای سراسر دنیا به گوش خواهد رسید. او یکی از پیشگامان و صاحب‌سبک رِگِی به حساب می آید ، و حرفه موسیقی او با ترکیبی از سبک های مختلف در مقابل پیش زمینه دیگران ایستادگی می کند: از عناصر رگی و اسکا گرفته تا راکستاد ، همراه با آوازهای غیر معمول و اشعار خارق العاده.
و جای تعجب نیست که مارلی یکی از شخصیت های مهم و مؤثر در موسیقی جامائیکا به حساب می آید. وی در طول حرفه موسیقی خود به نمادی از رستگاری تبدیل شد و به دنبال پر کردن موسیقی خود با معنویت بود.
باب فعالیت موسیقی خود را از همان لحظه شروع کرد و او گروهی را ایجاد کرد که تقریباً با همه تحت نام Bob Marley و The Wailers شناخته شده است.
باب مارلی خواننده و نوازنده بزرگ جامائیکا
باب مارلی خواننده و نوازنده بزرگ جامائیکا.  \ عکس
 
در سال 1965 ، این گروه اولین آلبوم استودیویی خود را با نام درخشان The Wailing Wailers منتشر کرد ، که شامل تک آهنگ محبوب "One Love / People Get Ready" می شد ، که طی چند روز به صدر جدولهای پنج موسیقی برتر دنیا رسید و مسیر موفقیت گروه در رگی را تضمین کرد.
این تیم طی سالهای حضور خود یازده آلبوم را منتشر کرده است و محبوبیت بی نظیری را به دست آورده و تقریباً تمام رکوردهای قابل تصور و غیرقابل تصور را در آن زمان در صنعت موسیقی می شکست. اما در اوایل دهه هفتاد ، این گروه از هم گسیخت و باب وارد یک کار انفرادی شد و اولین آلبوم خود "Natty Dread را  در 1947 منتشر کرد . علاوه بر این ، Vastration Rastaman در 1976 نیز مورد استقبال قرار گرفت.
چند ماه پس از ارائه این آلبوم ، باب در خانه اش در جامائیکا ترور شد. وی پس از این واقعه ، تصمیم به انتقال به زندگی در لندن گرفت. در همان جا بود که او یکی از بهترین آلبوم های خود را با عنوان "Exodus" ضبط کرد.
آنچه دنیا از الک گینس ، باب مارلی و سایر افراد مشهور حتی ده ها سال پس از درگذشت آنها به یاد می آورد.
در سال 1977 ، باب مارلی با ملانوم لنتیژینال آکروال (ملانومای بدخیم) تشخیص داده شد. وی در اثر بیماری در سال 1981 درگذشت. هواداران وی در سراسر جهان ابراز غم و اندوه کردند ،  تشییع جنازه ی او در جامائیکا بود. "بزرگترین آلبوم بازدید Legend" در سال 1984 منتشر شد و متعاقبا به پرفروش ترین آلبوم رگی در تمام زمان ها  تبدیل شد.
 
مارلی همچنین با تخمین فروش بیش از هفتاد و پنج میلیون رکورد در سراسر جهان ، یکی از پرفروش ترین هنرمندان موسیقی در تمام دوران به حساب می آید ، صدا و سیمای وی بر هنرمندان ژانرهای مختلف تأثیر گذاشته است.
 

5. سر الک گینس

سر الک گینس
سر الک گینس بازیگر انگلیسی است. در ابتدای کار فیلم سینمایی ، او در تعدادی کمدی بازی کرد که در یکی از آنها ("قلب های مهربان و تاج ها") نه نقش را بازی کرد. و با این حال ، او خوش شانس بود که با دیوید لینچ افسانه ای همکاری کرد و در شش فیلم مختلف نقش های اصلی را بازی کرد.
 
اما بیشتر معاصران او را فقط به خاطر نقش استاد بزرگ و بی نظیر، استاد جدی اوبی وان در حماسه خارق العاده جنگ ستارگان به یاد می آورند. " با این حال ، این سه گانه نفس گیر برای او جایزه اسکار دیگری را در بخش بهترین بازیگر نقش مکمل مرد بدست آورد و او را به یکی از بازیگران محبوب و شناخته شده هالیوود تبدیل کرد.
سر الک گینس
اوبی وان کنوبی.  \ عکس
 
و جای تعجب ندارد که آلک یکی از سه بازیگر انگلیسی به همراه جان گیلگود و لارنس الیویه بود که بلافاصله پس از جنگ جهانی دوم ، تئاتر را ترک کردند ، به سینما رفتند. علاوه بر دوران بازیگری ، گینس به خاطر خدمت در رویال رزرو نیروی دریایی نیز معروف بود. و در اوج جنگ ، در زمان حمله البا و سیسیل ، فرماندهی یک کشتی را به عهده داشت. نکته شگفت انگیز در مورد کل داستان این است که این مرد علی رغم همه مشکلات جنگ ، موفق شد برای شرکت در تولید نمایشنامه Flare Path درباره فرماندهی بمب افکن نیروی هوایی ، مرخصی بگیرد.
 
می توانید در مورد زندگی گینس به طور نامحدود صحبت کنید ، زیرا واقعاً جالب و جذاب بود. او خوش شانس بود که نه تنها یک اسکار ، بلکه یک گلدن گلوب را به همراه دو جایزه دیگر دریافت کرد.
اما شاید یکی از به یادماندنی ترین و مهمترین لحظات زندگی اش ، فرصتی برای اعطای عنوانی سر باشد که توسط ملکه الیزابت دوم به دلیل خدمات وی در زمینه هنر ، به او اعطا شد
سر الک گینس در فیلم دکتر ژیواگو
فیلم دکتر ژیواگو "Doctor Zhivago": (الك گینس) كتاب اشعار را به Tone Komarovskaya /Rita Tushingham) نشان می دهد.  \ عکس
 
از این گذشته ، آلك نه تنها در هالیوود بلکه در 9 فیلم كه در لیست صد فیلم بزرگ بریتانیایی قرن بیستم قرار گرفت ، ستاره شد ، او زندگی خود را نیز در سه جلد با فرمت صوتی نوشت ، كه به زودی پس از مرگ وی ، به لطف همسر او  لیدی گینس و دوستش پیرس پل رید ، نویسنده ، پرفروش شد.
 
سر الک گینس با وجود تشخیص سرطان ، زندگی پرتحرک و شلوغی را پشت سر گذاشت و در 5 آگوست 2000 در میدوتورست (غرب ساسکس) در کنار خانواده و دوستانش درگذشت.

نظرات

در ادامه بخوانید...