ایده خلاقانه با تخته سه لا

در

ایده خلاقانه با تخته سه لا
پانل تزئینی با تخته سه لا : ایده خلاقانه از یک کارآفرین

 

بعد از اینکه تعمیرات اتاق خواب یا اتاق نشیمن به پایان رسید و مبلمان اصلی چیده شد ، یک سوال منطقی از دکوراسیون و طراحی داخلی  محل تلویزیون به روشی  که در عین حال باعث بهم ریختن بقیه فضا نشود، مطرح می شود . کارآفرین جوان تصمیم گرفت یک ایده خلاقانه را ارائه دهد ، برای ایجاد خلاقیت فقط از تخته سه لا ، روتر و رنگ استفاده کند. در نتیجه ، یک صفحه تزئینی دیدنی و یک قفسه باریک برای وسایل کوچک دارد.

 

ایده خلاقانه با تخته سه لا

شیارهایی با عمق 10 میلی متر در تخته سه لا با حداقل ضخامت 20 میلی متر ایجاد کنید.

 

با داشتن یک ابزار قدرتمند خوب که به شما در تحقق هر ایده ای کمک می کند ، می توانید از پس هزینه های خود برآیید و آزمایش کنید. این دقیقاً همان کاری است که کارآفرین خلاق انجام داد و توانست با دستان خود پانل تزئینی دیدنی و یک قفسه باریک برای استودیوی خود ایجاد کند. هنگامی که زمان تزئین منطقه تلویزیون فرا رسید ، او ایده ایجاد یک صفحه تزئینی را تقلید از یک صفحه اسلایتی ساخت ، که قرار دادن  یک قفسه باریک در زیر آن خوب است.

 

برای ایجاد یک صفحه تزئینی ، او به یک ورق تخته سه لا به ضخامت 20 میلی متر نیاز داشت. با توجه به اینکه پانل از دو قسمت تشکیل خواهد شد ، لازم بود قطعات به اندازه لازم برش داده شوند. سپس ، با استفاده از یک روتر ، سوراخ هایی ایجاد کنید و اسلات ایجاد کنید. برای این کارها از برش عرض 20 میلی متر استفاده کرد. برای ایجاد عمق شیار 10 میلی متر ، مرد جوان توصیه می کند حداقل 3 بار از روتر عبور کنید و هر بار مواد را بیش از 3-3.5 میلی متر نگیرید. این باعث کاهش بار خود واحد می شود و کار استاد را تسهیل می کند.

 


مهم! هنگام کار با روتر ، اقدامات احتیاطی ایمنی باید رعایت شود ، شروع با ثابت شدن قابل اعتماد تیغه و پایان دادن به تجهیزات محافظ شخصی کنید. برای چنین کاری ، عینک ، دستکش و دستگاه تنفس بسیار مفید است ، که دستگاه تنفسی را از گرد و غبار چوب محافظت می کند که بر سلامتی انسان تأثیر منفی می گذارد.

ایده خلاقانه با تخته سه لا

سنباده زدن سطوح و فرورفتگی ها فرایند بسیار مهمی است.

 

پس از اتمام کار فرز ، سطح "ریل ها" و انتهای آن باید با دقت سنباده زده شود تا تراشه های برآمده مشاهده نشود و پس از رنگ آمیزی ، ناهموار نباشد. برای سرعت بخشیدن به روند کار ، بهتر است از چرخ و چرخ ساینده 120 استفاده کنید. و در شیارها باید تمیز کاری را با دست انجام دهید تا چوب با کیفیت بالا تمیز و تسطیح شود. راهی برای دور زدن این کار طولانی و ناخوشایند وجود ندارد ، زیرا پس از لکه گیری تمام نقایص از دور قابل مشاهده خواهد بود.

ایده خلاقانه با تخته سه لا

پس از خشک شدن لایه رنگ ، سطح باید با کاغذ سنباده سنباده کاری شود.

 

در پایان تمیز کردن ، اگر نتیجه کاملاً راضی کننده باشد ، باید سطح تابلو تمیز شود و حالا می توانید رنگ آمیزی کنید. رنگ مبلمان برای این اهداف مناسب است ، اما نباید با رنگ اشتباه کنید ، زیرا این منطقه باید هماهنگ در طراحی کلی اتاق باشد.

 

نکته: اگر پس از خشک شدن رنگ ،  الیاف خاردار تخته سه لا روی برش ها ظاهر شد ، سنباده زدن مناطق مشکل باید تکرار شود و به ویژه با دقت انجام شود. و سپس دوباره آن را با رنگ باز کنید و با یک لاک شفاف (2 لایه) صیقلی کنید.

ایده خلاقانه با تخته سه لا

نحوه برش قطعات قفسه و ایجاد سوراخ و فرورفتگی برای اتصال دهنده ها.

 

ایده خلاقانه با تخته سه لا
انتهای صفحه نئوپان را با استفاده از اتو با لبه حرارتی پردازش کنید


اکنون می توانید شروع به ایجاد قفسه کنید. برای انجام این کار ، شما به یک صفحه نئوپان نیاز دارید که قطعات را از آن برش دهید. از آنجا که تصمیم گرفته شد قفسه کم عمق باشد ، عرض   20 سانتی متر کاملاً کافی است. به عنوان دیوارها ، می توانید از چوب استفاده کنید یا از همان تخته سه لا که تابلو تزئینی از آن ساخته شده ، ضایعاتی به طول دلخواه بردارید. پس از آن ، تمام انتها و سطوح عناصر چوبی باید سنباده زده شوند ، و بخشهای روی نئوپان باید  با لبه حرارتی مهر و موم شوند. عناصر چوبی باید با لاک ، موم ، امولسیون یا رنگ باز شوند.

ایده خلاقانه با تخته سه لا

هنگام مونتاژ قفسه ، بهتر است از اتصال دهنده های مبلمان استفاده کنید.

 

با استفاده از اتصال دهنده های مبلمان می توانید قسمت های قفسه را با پارتیشن جمع کنید .با چنین مجموعه ای ، اتصال دهنده ها و اتصالات قابل مشاهده نخواهند بود ، بنابراین قفسه مانند یک کار حرفه ای و کارگاهی دیده می شود.

ایده خلاقانه با تخته سه لا

پس از اتصال قفسه به دیوار ، می توانید سوراخ های پریزها و نگهدارنده تلویزیون را برش دهید.

 

درصورتی که تصمیم بگیرید دیوار پشتی را در قفسه ایجاد نکنید ، می توانید آن را روی دیوار ثابت کنید. پس از آن ، سوراخ هایی روی صفحه تزئینی برای نصب سوکت ها و ثابت کردن تلویزیون بریده می شود. بخشهای بدست آمده با رنگ اصلی سنباده زده و رنگ آمیزی می شوند.

 

ایده خلاقانه با تخته سه لا

محل تلویزیون آماده است!  |  عکس

 

این تنها گزینه ای نیست که به شما کمک می کند یک صفحه برای تلویزیون طراحی کنید. بازار مدرن گزینه های اصلی بسیاری را برای پانل های تزئینی ارائه می دهد ، از چوب یا سنگ طبیعی گرفته تا عناصر گچ و تقلید از مواد مختلف. تنها انتخاب گزینه مناسب و صرف کمی وقت باقی مانده است تا قسمت تلویزیون به تزئینی از کل فضای داخلی تبدیل شود.

ایده خلاقانه با تخته سه لا

پانل های دیواری یا لت های انباشته ساخته شده از چوب طبیعی ، گرمی و راحتی خاصی را در  دکوراسیون و طراحی داخلی ایجاد می کنند.

 

ایده خلاقانه با تخته سه لا
دکوراسیون و طراحی داخلی ساخت پالت و تخته های خشن و خام همچنین می تواند یک صفحه تلویزیون فوق العاده را القا کند.

ایده خلاقانه با تخته سه لا

دکوراسیون و طراحی داخلی یک صفحه 3 بعدی از عناصر گچ یک تزئین داخلی موثر خواهد بود. 

 

برای یک فرد خلاق ، حتی اشیا غیر ضروری قدیمی نیز به چیزهای مفید در زندگی روزمره تبدیل می شوند. مانند ، ایده خلاقانه با پالت چوبی به نظر می رسد که آنها می توانند مبلمان با کیفیتی تهیه کنند که حتی بهتر از مبلمان طراحی شده می باشند.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

ترفند هایی در طراحی تا فضای داخلی را بزرگ تر نشان دهیم بخش اول

در

افزایش چشم گیر جمعیت و گسترش شهر نشینی سبب شده است تا فضای کمتری نسبت به گذشته در اختیار انسان شهر نشین برای سکونت قرار بگیرد. به بیان دیگر، آپارتمان های جدید بسیار کوچک تر و کم فضا تر از ساختمان های مستقل قدیمی ای هستند که انسان در آن ها سکونت می کرد. برای نمونه در ایالات متحده آمریکا میان سال های 2015 تا 2018، ساختمان هایی که تازه تأسیس می شدند به نسبت مساحت، چیزی حدود 79 متر مربع کوچک تر از ساختمان هایی بودند که پیش از سال 2015 ساخته شده است و با این اوصاف مساحت منازل آپارتمانی در آمریکا طی یک دهه اخیر با کاهشی هجده درصدی مواجه بوده است. با تمام این تفاصیر نباید تسلیم این کاهش مساحت شد و در منازلی زندگی کرد که به نظر می رسد جایی برای سوزن انداختن در آن ها وجود ندارد، اما چگونه می توان به این مهم دست یافت؟

گوئِن سیندر که یک طراح متخصص داخلی است در این خصوص عنوان می کند: «نخستین سؤالی که باید از خود بپرسیم این است که در حقیقت عملکرد این اتاق چیست و به چه منظوری مورد استفاده قرار می گیرد؟ به احتمال غریب به یقین، در خانه ای که به نسبت مساحت کمی دارد و کوچک است، نمی توان یک عملکرد جداگانه برای یک اتاق در نظر گرفت و بیشتر اتاق ها در این گونه ساختمان ها، برای چند منظور مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. با این وجود نکته ای که باید مد نظر قرار بگیرد این است که تنها وسایلی را در هر اتاق بگذاریم که کاربرد داشته و در طول روز از آن ها استفاده کرده و یا به آن ها نیاز پیدا می کنیم. اتاقی کوچک، جایی نیست که بخواهیم وسایل اضافه در آن قرار دهیم. به همین خاطر است که وسایلی که انتخاب می کنید و در هر اتاق خود می گذارید از مهمترین نکاتی هستند که باید مد نظر قرار داده شود.» این تنها یکی از راهکار های مربوط به طراحی داخلی ساختمان است که به واسطه آن قادر خواهید بود اتاق منزل خود را به گونه ای بزرگ تر جلوه دهید و احساس کوچک بودن ساختمان و کم بودن فضای داخلی، آزار دهنده نباشد. در این مقاله قصد داریم شما را با راهکارهای دیگری برای دست یابی به این مهم آشنا کنیم. با سیارک همراه باشید.

ریل پرده ها را بالاتر از قاب پنجره ها وصل کنید

به بیان دیگر زمانی که ریل پرده را نزدیک به قسمت بالایی پنجره متصل می کنید، فضای داخلی اتاق کمتر و کوچک تر به نظر خواهد آمد. دنیس جیانا که یک طراح متخصص داخلی منازل است و اکنون در نیویورک آمریکا مشغول به کار است در این خصوص عنوان کرده  است: «مطمئن شوید که ریلی را که در نهایت پرده به آن متصل خواهد شد، بالاتر از قاب پنجره و نزدیک به سقف اتاق قرار دهید، این مسئله باعث می شود فضای داخلی اتاق بزرگ تر به نظر برسد.

اسباب و وسایل خانه را نزدیک به دیوار قرار ندهید

با این که بسیاری فکر می کنند این کار فضای داخلی خانه را کوچک تر خواهد کرد، در حقیقت این کار نتیجه عکس داشته و باعث می شود فضای داخلی خانه بزرگتر به نظر بیاید. جیانا در این خصوص عنوان می کند: «اسباب داخلی خانه به فضای بیشتری احتیاج دارند. حتی الامکان از چسباندن وسایل به دیوار ها خود داری کنید و چند اینچی هم که شده میان دیوار ها و اسباب خانه فاصله بگذارید. دیگر نکته ای که باید خاطر نشان کرد این است که گوشه های دیوار ها باید کاملاً خالی باشد و از قرار دادن وسایل تزئینی و وسایلی شبیه به آن در گوشه های دیوار ها خود داری کنید.»

برای رنگ زدن دیوار های منزل خود از رنگ های روشن استفاده کنید

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که بسیاری مرتکب شده و باعث می شوند فضای کوچک خانه شان، کوچک تر از قبل به نظر بیاید، انتخاب رنگ اشتباه برای دیوار های خانه است. اگر قصد دارید فضای داخلی خانه بزرگ تر به نظر برسد، حتماً رنگ هایی را مد نظر قرار دهید که روشن باشند. رنگ های چون سفید و زرد برای این کار ایده آل هستند. می توانید ترکیبی از رنگ های روشن نیز استفاده کنید.

در طول پنجره ها و روی دیوار منزل از آینه استفاده کنید

اگر قصد دارید در یک لحظه کاری کنید که خانه بسیار بزرگتر از آن چیزی که هست به نظر بیاید، قرار دادن آینه ها در مکان درست، یکی از بهترین راهکار هایی است که می توانید برای دست یابی به این هدف اختیار کنید. اما شاید با خود فکر کنید چرا بهتر است آینه ها را در طول قاب پنجره (و یا قاب درب های داخلی منزل) قرار داد؟ در پاسخ به این سؤال باید عنوان کرد که قرار دادن آینه در این نقاط باعث می شود که قسمتی از فضای بیرون از خانه (و یا قسمتی از اتاق های دیگر) روی سطح آینه منعکس شود و همین مسئله است که در نهایت سبب می شود خانه کمی دل باز تر شده و احساس کنید فضای خانه بزرگ تر شده است.

ترجیحاً از پرده ها نازک و حریری استفاده کنید

استفاده از پرده های ضخیم و تیره رنگ، نه تنها فضای داخلی خانه را بزرگ تر نشان نخواهد داد، بلکه هیچ سود دیگری نیز نه از لحاظ طراحی و نه از لحاظ روحی برای خانه نخواهد داشت. زمانی که می خواهید فضای خانه بزرگ تر از حالت معمول به نظر بیاید، یکی از مهمترین نکاتی که باید مد نظر قرار دهید این است که امکان تابش نور طبیعی به داخل منزل را تا حدی که امکان دارد افزایش دهید. استفاده از پرده های نازک و حریری می تواند گزینه ای ایده آل برای این کار باشد. در حقیقت اتفاقی که در این مورد می افتد این است که نور طبیعی ای که از پشت پرده نازک و از فضای بیرون به داخل منزل می آید، نا خود آگاه چشمان شما را به سمت فضای بیرون بر می گرداند و باعث می شود هر چند وقت یکبار نگاهی به آن بیندازید، همین مسئله است که سبب دل باز تر شدن خانه می شود. در طول شب هم چراغ ها شهر که از پشت پرده قابل رؤیت خواهند بود این وظیفه را تا حدودی به عهده خواهند گرفت.

استفاده از کتابخانه هایی که در داخل دیوار کار گذاشته می شوند

البته کتابخانه های مجزا، در این روزها در طراحی داخلی خانه ها به کرات مورد استفاده قرار می گیرد، اما این را به خاطر داشته باشید که اگر فضای اتاق و خانه شما چندان زیاد نیست، بهتر است حتی المقدور از این گونه کتابخانه ها استفاده نکنید و به جای آن، از کتابخانه هایی استفاده کنید که در داخل دیوار کار گذاشته می شوند. این کار فضای بیشتری در اختیار شما قرار خواهد داد. نکته ای که در خصوص این گونه کتابخانه ها وجود دارد این است که به خاطر عقب نشینی ای که در داخل دیوار دارند، این امکان را فراهم می کنند که از فضای جلوی دیوار برای منظوری دیگر استفاده شود و نیز دیگر همانند کتابخانه های مجزا، دارای فضای بالایی نخواهند بود که به طور معمول افراد وسایلی را روی آن قرار داده و باعث می شوند فضای خانه کوچک تر به نظر برسد.

قرار دادن تلویزیون بر روی دیوار

یکی از ساده ترین راهکار هایی که به واسطه آن قادر خواهید بود، فضای خالی بیشتری در خانه کوچک خود در اختیار داشته باشید این است که تلویزیون را روی دیوار نصب کنید. یکی از وسایلی که به طور معمول در این گونه خانه ها سبب کوچک تر نشان داده شدن آن ها می شود، میز های تلویزیونی است که برای منظور نگاه داشتن تلویزیون مورد استفاده قرار می گیرند.

استفاده از قالب های گچی در گوشه های دیوار

استفاده از این گونه قالب های گچی یکی از نکاتی است که در طراحی داخلی منازل توجه زیادی به آن می شود و برای زیبا تر کردن فضای خانه از آن ها بهره گرفته می شود، اما آیا می دانستید این قالب های گچی فضای داخلی خانه را هم بزرگ تر جلوه خواهد داد؟ در حقیقت اتفاقی که در این خصوص می افتد این است که این قالب ها باعث می شود به طور ناخود آگاه، هر از چند گاه یکبار به سمت شان نگاه کنید و همین مسئله باعث می شود فکر کنید که سقف ساختمان بالاتر از چیزی است که در واقعیت هست و در نهایت اتاق و فضای داخلی جلوه بزرگ تری به خود خواهد گرفت.

استفاده از میزهای غذا خوری تاشو

ممکن است از آن دسته افرادی باشید که عاشق مهمانی دادن و دعوت کردن دوستان و آشنایان خود برای صرف غذا به خانه باشید، اما فضای داخلی کافی برای این کار را در اختیار نداشته باشید. توصیه طراحان داخلی به چنین افرادی استفاده از میز های غذاخوری ای است که امکان اتصال تکه های دیگر و اضافه نیز به آن ها وجود دارد. با استفاده از این گونه میزها هم فضای داخلی خانه خود را کوچک تر نخواهید کرد و هم زمانی که دوست داشته باشید قادر خواهید بود آشنایان خود را برای مهمانی به خانه دعوت کنید.

استفاده از وسایل ساده در خانه

یکی دیگر از راهکارهایی که برای بزرگ تر شدن فضای داخلی خانه می توانید از آن بهره بگیرد، استفاده از وسایلی در خانه است که حتی المقدور ساده باشند. برای این که متوجه منظور ما از سادگی وسایل شوید نمونه ای برای شما ذکر می کنیم. استفاده از شیشه برای سطح میز ناهار خوری به عنوان نمونه می تواند گزینه ایده آلی باشد. دقیقاً همانند پرده های نازک، زمانی که قادر به دیدن فضای زیرین میز باشید به مرور احساس خواهید کرد که فضای داخلی خانه بزرگ تر از حالت معمول است.

استفاده از طرحی یکپارچه برای نقاشی کردن فضای داخلی ساختمان

اگر فضای داخلی کوچکی در خانه در اختیار دارید و قصد دارید این فضا کمی بزرگ تر به نظر بیاید، توصیه می شود زمان نقاشی ساختمان خیلی ایده پردازی نکنید و بهتر آن است که تا جای ممکن تمامی اتاق های خانه و تمامی دیوار ها به یک طرح  و رنگ نقاشی شوند. اگر چنین طرحی را نمی پسندید می توانید هر اتاق را به طور جداگانه به یک رنگ به خصوص نقاشی کنید، اما این را به خاطر داشته باشید که در هر اتاق تنها از یک رنگ استفاده کنید. این گونه راهکار ها در نقاشی ساختمان در نهایت سبب بزرگ تر جلوه دادن خانه و فضای داخلی ساختمان خواهد شد. جیانا در این خصوص می گوید: «پرده ها و دیوار هایی که به یک رنگ (و یا رنگ هایی از یک خانواده، رنگ هایی که به هم مربوط باشند) باشند، باعث می شوند فضای داخلی خانه های کوچک بزرگ تر و دل باز تر از قبل به نظر بیاید.»

از وسایلی استفاده کنید که ارتفاع چندانی نداشته باشند

صندلی هایی که تکیه گاه بسیار بلندی دارند و نیز لامپ های بلند، به هیچ وجه از وسایلی نیستند که در یک خانه با فضای داخلی کوچک باید مورد استفاده قرار بگیرند. نکته ای که در این خصوص کاملاً واضح است، این است که استفاده از وسایلی که ارتفاع کمتری دارند، در نهایت سبب خواهد شد، سقف بلند تر به نظر برسد و این نکته در خصوص وسایلی که ارتفاع بیشتری دارند، دقیقاً بر عکس است و فضای داخلی خانه کوچک تر به نظر خواهد آمد. نکته دیگر این است که این گونه وسایل با ارتفاع کم، فضای کمتری هم اشغال می کنند و این مسئله نیز به بزرگ تر جلوه دادن خانه و فضای داخلی کمک خواهد کرد.

روی قفسه های دیوار ها، کمی فضای خالی نگاه دارید

حتی میزان کمی به هم ریختگی و شلوغ شدن وسایل، سبب می شود فضای داخلی خانه کوچک تر به نظر برسد و به همین خاطر است که اهمیت این موضوع در خانه هایی که مساحت و فضای داخلی کمتری دارند، دو چندان می شود. اگر در چنین خانه ای هستید و قصد دارید فضای داخلی خانه کمی بزرگ تر به نظر بیاید، بهتر است تا جای ممکن در قفسه هایی که روی دیوار ها کار گذاشته اید، کمی فضای خالی رها کنید. نیازی نیست که حتماً تمامی سطح یک قفسه را پر از وسایلی کنید که بعضاً برای تزئین منزل استفاده می شوند.

عدم استفاده از قالی هایی با طرح های متفاوت در یک اتاق

در طراحی داخلی، استفاده از قالی و قالیچه، یکی از نکاتی است که برای شاداب تر شدن فضای داخلی بسیار به آن اهمیت داشته باشد، اما متأسفانه نکته دیگری در این خصوص وجود دارد و آن نکته این است که استفاده از قالیچه هایی با طرح های متفاوت در یک اتاق، در نهایت سبب خواهد شد فضای داخلی، کوچک تر به نظر برسد. به همین خاطر است که بیشتر طراحان داخلی به افرادی که در خانه های کوچک زندگی می کنند، توصیه می کنند از قالیچه هایی ساده و شبیه به هم در یک اتاق استفاده کنند که در نهایت سبب خواهد شد فضای داخلی بزرگ تر به نظر برسد.

قفسه های روی دیوار را بر اساس رنگ بندی مختلف وسایل طبقه بندی کنید

یکی از نکات بسیار جالبی که در خصوص مغز انسان وجود دارد و به طراحی داخلی خانه مربوط می شود، این است که مغز انسان در فضاهای آشفته و به هم ریخته، دریافت خوشایندی نخواهد داشت، به همین خاطر است که رعایت چند نکته طبقه بندی شده در طراحی داخلی خانه بسیار مثمر ثمر خواهد بود. برای نمونه یکی از این نکاتی که می توانید مد نظر قرار داده تا فضایی مرتب تر و در نهایت، دل باز تر در خانه داشته باشید، این است که وسایلی را که در قفسه های خانه قرار می دهد، بر اساس رنگ شان طبقه بندی کنید. برای نمونه می توانید کتاب ها و ظروفی را که به یک رنگ هستند، در کنار هم قرار دهید.ترجمه  itrans.ir

در سیارک بخوانیم:

ترفند هایی در طراحی تا فضای داخلی را بزرگ تر نشان دهیم بخش دوم 

طراحی اتاق مدیتیشن بخش دوم

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه، ۱۲ ایده شیک

چيدمان مناسب آشپزخانه

دکوراسیون اتاق خواب مستر

۵ وسیله که اتاق نشیمن را تکمیل می کند

استفاده از رنگ های گرم در دکوراسیون خانه

راه هایی برای زیباتر کردن حمام

4 طرح رنگ بهاره برای خانه شما

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

ترفند هایی در طراحی تا فضای داخلی را بزرگ تر نشان دهیم بخش دوم

در

استفاده از وسایلی که در رنگ بندی خود از خطوط عمودی یا افقی بهره می گیرند

بسیاری از الگوهای رنگ بندی وجود دارند که در نهایت سبب می شوند، فضای داخلی خانه کوچک تر به نظر برسد، با این حال در میان این الگو ها یک استثنا وجود دارد و آن خطوطی است که در رنگ بندی یک وسیله به خصوص وجود دارند. در حقیقت این خطوط ممتد سبب می شوند فضای داخلی خانه و اتاق بزرگ تر به نظر برسد، به همین خاطر است که معمولاً طراحان داخلی به کسانی که در فضا های کوچک به سر می برند، توصیه می کنند در تزئین منزل خود تا جایی که برایشان مقدور است از این گونه وسایل استفاده کنند. پرده ای که در مقابل پنجره نصب می کنید و نیز قالی یا قالیچه ای که روی زمین می اندازید، از بهترین مواردی هستند که می توانید این الگوی رنگ بندی را برایشان مد نظر داشته باشید.

استفاده از چراغ های رومیزی به جای چراغ های سقفی

 بسیاری بر این باور اند که استفاده از لامپ های رو میزی سبب کوچک تر شدن فضا می شود و بهتر است از همان لامپ های سقفی بهره بگیرند، با این حال این نظری نیست که طراحان داخلی منازل داشته باشند و در حقیقت نظر آن ها کاملاً در تضاد با این گفته است و استفاده از لامپ های رو میزی در نهایت سبب بزرگ تر جلوه دادن فضای داخلی خواهد شد. در حقیقت اتفاقی که در این خصوص می افتد این است که زمانی که لامپی را به سقف متصل می کنید، یک منبع نور متمرکز ایجاد می کنید و این در حالی است که لامپ های رو میزی این گونه نیستند و نور را در تمامی نقاط اتاق پخش می کنند. همین مسئله باعث می شود به طور ناخود آگاه جای جای اتاق به خاطر نوری که منعکس می شود در معرض دید شما قرار گرفته و احساس کنید فضا دل باز تر و جای دار تر شده است.

استفاده از اسباب و وسایلی که قابلیت جای دادن چیز های دیگر در آن ها وجود داشته باشد

یکی از مهمترین مسائلی که سبب می شود اتاق ها و خانه های کوچک، حتی کوچک تر و کم فضا تر از آن چیزی به نظر برسند که در حقیقت هستند، این است که اسباب و وسایلی را که لازم ندارید در جای جای اتاق بریزید و همه جا به هم ریخته باشد. به همین خاطر است که یک راهکار ایده آل برای رفع این مشکل می تواند استفاده از وسایلی باشد که دارای کشو یا کمد های کوچک هستند. بدین گونه قادر خواهید بود وسایل خود را در آن ها بچینید به گونه ای که در معرض دید نباشند و در نهایت فضای اتاق مرتب تر و دل باز تر خواهد شد. این یکی از بهترین راهکار هایی است که به واسطه آن تنها ظرف چند ثانیه می توانید فضای خانه را دل باز تر کنید.

دکور اتاق با رنگ های سرد

استفاده از وسایل و اسبابی که بزرگ تر باشند

شاید به نظرتان کمی عجیب باشد، با این حال، استفاده از وسایل کوچک به هیچ وجه سبب بزرگ تر جلوه دادن فضای داخلی نمی شود. طراحان داخلی بر این باور اند که آن چیزی که به واسطه آن می توان فضای داخلی را بزرگ تر جلوه داد، استفاده از وسایلی است که بزرگ تر باشند. تنها ذکر این نکته حائز اهمیت است که تعداد این وسایل باید محدود باشد. در حقیقت کاری که شما باید انجام دهید این است که وسایل کمتر با حجم بیشتر برای منزل خود تهیه کنید. جیانا در این خصوص عنوان می کند: «زمانی که کلی وسیله کوچک در جای جای اتاق و فضای داخلی قرار می دهید، دقیقاً خانه شبیه به زمانی می شود که همه جا ریخت و پاش است و همین مسئله سبب می شود فضای داخلی خانه کوچک تر از حد معمول به نظر برسد. به همین خاطر توصیه می شود که از وسایلی بزرگ تر استفاده کنید که باعث خواهند شد داخل خانه مرتب تر و دل باز تر به نظر برسد.»

وسایل و اسباب خانه را همرنگ با دیوار ها انتخاب کنید

یکی دیگر از راهکار هایی که در نهایت سبب خواهد شد فضای داخلی خانه بزرگ تر و جا دار تر جلوه کند، این است که وسایل خانه را به گونه ای انتخاب کنید که از لحاظ رنگی با دیوار ها ست باشند و تا جایی که ممکن است رنگشان شبیه به هم باشد. تفاوت بیش از اندازه رنگ میان مبلمان و سایر وسایل خانه با دیوار ها در نهایت سبب می شود به گونه ای فضای داخلی به هم ریخته و آشفته به نظر برسد که این مسئله فضای داخلی خانه را کوچک تر از حد معمول جلوه خواهد داد. بر عکس این مسئله زمانی است که مبلمان و دیگر وسایل را از لحاظ رنگی با دیوار ها ست می کنید که فضایی یک دست و دل باز پدید خواهد آمد.

عدم استفاده از درب های داخلی در فضا های کوچک

توصیه ای که در این خصوص می شود این است که تا جایی که ممکن دارد در این گونه فضا هایی که مساحت چندانی ندارند، از بخش بخش کردن مساحت خانه خودداری شود، با این حال ممکن است همه افراد قادر به این کار نباشند و به اتاق های مجزا در خانه نیاز داشته باشند. راهکاری که افراد دسته دوم می توانند به کار گیرند این است که درب های داخلی خانه را که اتاق ها را به یکدیگر متصل می کند، بر دارند. بدین گونه فضای داخلی خانه بزرگ تر از قبل نمایان خواهد شد.

برای سطح فضای داخلی از پوشش هایی با رنگ های روشن استفاده کنید

پوشش هایی که رنگ های تیره دارند، برای مدت زیادی است که توسط بسیاری از طراحان داخلی دیگر توصیه نمی شود. یکی از مسائلی که این گونه پوشش های داخلی ایجاد می کنند این است که سبب می شوند فضای داخلی خانه کوچک تر از حد معمول به نظر برسد. پوشش هایی که رنگ های روشن دارند دقیقاً کارکردی عکس این موضوع خواهند داشت و فضای داخلی را بزرگ تر نمایان خواهند کرد. می توانید با در نظر داشتن رنگ وسایل و مبلمان خانه نیز به این کارکرد بهبود بخشید؛ همانند رنگ دیوار و مبلمان، هم رنگ بودن (یا شبیه هم بودن) پوشش داخلی و مبلمان نیز سبب می شود فضای داخلی دل باز تر و یک دست تر به نظر برسد.

چهار دکور لوکس برای اتاق خواب

هم رنگ بودن پرده های پنجره ها با دیوار ها

در مواردی که در بخش پیشین این مقاله عنوان شد، یک مورد مختص به پرده ها بود که می بایست برای بزرگ تر جلوه دادن فضای داخلی از پرده های نازک و حریری استفاده شود. مورد دیگری که می توانید مد نظر قرار دهید این است که تا جایی که امکان دارد، رنگ پرده ها را شبیه به رنگ دیوار ها انتخاب کنید. این نکته را در نظر داشته باشید که اصلی در طراحی داخلی وجود دارد به این مضمون که هر چه رنگ اسباب و وسایل و دیوار و دیگر امکانات موجود در خانه، یک دست تر باشند و هرچه رنگ این امکانات به یکدیگر شبیه تر باشد، در نهایت فضای داخلی بزرگ تر از حد معمول جلوه خواهد کرد. این از نکاتی است که معمولاً در طراحی خانه های کوچک مد نظر قرار گرفته می شود.

استفاده از مبلمان و وسایلی که پایه دار باشند

زمانی که صحبت از کوچک بودن فضای داخلی خانه و بزرگ تر جلوه دادن آن می شود، یکی دیگر از راهکار هایی که به ذهن می رسد، استفاده از وسایل و مبلمانی است که پایه دار باشند. همان فضای اندکی که از زیر مبلمان نمایان خواهد شد در نهایت در اتاق ها و خانه های کوچک به دل باز تر شدن فضای داخلی کمک شایانی خواهد کرد. نوری که از قسمت زیرین این گونه وسایل و مبلمان به چشم می رسد، این باور را پدید می آورد که فضای داخلی بزرگ تر شده است. در طراحی فضاهایی که مساحت کوچکی دارند این نکته را به خاطر داشته باشید که حتی مقدار اندکی هم که فضای خالی ایجاد شود در نهایت و در کنار دیگر موارد سبب بزرگ تر جلوه دادن منزل و فضای داخلی خواهد شد.

استفاده از یک تابلوی نقاشی به جای پر کردن دیوار از وسایل تزئینی متفاوت

توصیه دیگری که در طراحی فضاهای کوچک باید مد نظر قرار بگیرد این است که بر روی هر دیوار به طور جداگانه تنها از یک تابلو یا چیزی شبیه به آن استفاده شود و به هیچ وجه نباید سطح دیوار را از نقاشی و وسایل تزئینی دیگر پر کرد. دقیقاً همانند به هم ریختگی وسایل در اتاق و خانه، پر کردن سطح دیوار از وسایل و نقاشی ها نیز سبب ایجاد نوعی به هم ریختگی می شود و در نهایت سبب می شود فضای داخلی خانه کوچک تر از آن چیزی به نظر برسد که در حقیقت هست. استفاده از یک تابوی یک تکه دقیقاً نتیجه عکس را خواهد داشت و فضای خانه را دل باز تر خواهد کرد. جیانا در این خصوص عنوان می کند: «یک یا نهایتاً دو تابولی نقاشی یا تصویر بزرگ از جمله مواردی هستند که در طراحی داخلی فضا های کوچک، می توانند کمک شایانی به دل باز تر شدن فضا و بزرگ تر جلوه دادن آن کنند. اندازه این تابلو بهتر است به پنهای مبلی باشد که روی آن روی سطح دیوار قرار می گیرد.»

روش هایی برای افزودن انرژی مثبت و شادابی بیشتر به اتاق خواب

مرتب کردن فضای داخلی و اتاق ها به طور مرتب

فضای داخلی ای که مرتب و تمیز باشد بسیار بزرگ تر و دل باز تر از زمانی خواهد بود که اتاق به هم ریخته است. هر زمانی که فرصت کافی در اختیار داشتید، کمی فضای داخلی را مرتب کنید و وسایلی که لازم ندارید را دور بریزید. بدین گونه قادر خواهید بود در کوتاه ترین زمان ممکن فضای داخلی خانه را دل باز تر کنید. جیاینا در این خصوص عنوان می کند: «صرف نظر از این که فضای خانه کوچک باشد یا بزرگ، به هم ریختگی وسایل و مرتب نبودن اتاق ها در نهایت سبب افزایش استرس می شود فضای خانه را کوچک تر از آن چیزی جلوه خواهد داد که در حقیقت هست. مرتب کردن؛ سازمان دهی کردن و یا هر نام دیگری که برای آن در نظر بگیریم فرقی نمی کند. مدیریت کردن فضای داخلی و مرتب نگاه داشتن وسایل عادت بسیار خوبی است که باید همیشه مد نظر قرار دهیم.»

رها کردن فضای خالی بر سطح داخلی خانه

استفاده از قالیچه و قالی مزایای زیادی دارد و علاوه بر این که باعث زیبایی ظاهری فضای داخلی می شود، می تواند از پوششی که برای کف خانه در نظر گرفته شده است نیز محافظت کند، با این حال این نکته را به خاطر داشته باشید که بد نیست قسمتی از کف خانه را هم خالی بگذارید و چیزی روی آن قرار ندهید. این کار باعث می شود فضای داخلی خانه بزرگ تر و دل باز تر به نظر برسد. برای محافظت از پوشش کف خانه نیز بهتر است زمانی که کسی وارد می شود از او خواهش کنید کفش های خود را در بیاورد.

استفاده از پرده های پاکیزه در سرویس بهداشتی

دقیقاً همانند آن چه که در خصوص پرده پنجره ها عنوان شد، در صورتی که در سرویس بهداشتی خود از پرده برای جدا کردن فضا های مختلف استفاده می کنید، توصیه می شود این پرده تا جایی که امکان دارد نازک و پاکیزه باشد. این کار در نهایت سبب می شود نور بیشتری به چشمان شما برسد و باعث بزرگ تر جلوه دادن و دل باز تر شدن فضای داخلی می شود.

استفاده از کاغذ دیواری در دکور خانه

استفاده نکردن از پرده در مقابل پنجره ها

اگر فضای داخلی خانه و اتاق به قدری کوچک است که هر چقدر هم پرده نازک و کوچک باشد باز هم تغییری در ظاهر آن ایجاد نمی کند، بهتر است به طور کلی از پرده استفاده نکنید. منظره ای که از بیرون قابل مشاهده است در نهایت سبب می شود احساس کنید فضای داخلی دل باز تر است و بزرگ تر جلوه می کند.

استفاده از اسباب و وسایلی که کارکرد های مختلفی داشته باشند

از مهمترین نکاتی که در خانه ها و فضا های کوچک باید مد نظر قرار داد این است که وسایلی که در خانه استفاده می شود، تا جای ممکن، کارکرد های گوناگونی داشته باشند. بدین گونه قادر خواهید بود از فضای کوچکی که در اختیار دارید بهترین استفاده را کرده و از خرید وسایل اضافی جلوگیری می شود. برای نمونه می توانید در آشپزخانه خود از میز غذاخوری ای استفاده کنید که قابلیت های دیگری هم داشته باشد و یا از تخت خوابی استفاده کنید که در فضای پایینی آن کشویی قرار گرفته باشد. بسته به خلاقیت خودتان وسایل گوناگونی خواهید یافت که این گونه باشند و کارکرد های متفاوتی داشته باشند.

در سیارک بخوانیم:

ترفند هایی در طراحی تا فضای داخلی را بزرگ تر نشان دهیم بخش اول 

طراحی اتاق مدیتیشن بخش دوم

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه، ۱۲ ایده شیک

چيدمان مناسب آشپزخانه

دکوراسیون اتاق خواب مستر

۵ وسیله که اتاق نشیمن را تکمیل می کند

استفاده از رنگ های گرم در دکوراسیون خانه

راه هایی برای زیباتر کردن حمام

4 طرح رنگ بهاره برای خانه شما

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

نکات ساده و مفید در طراحی داخلی آپارتمان کوچک

در
طراحی داخلی فضا های کوچک 
اگر به طور کامل و با دقت به موضوع طراحی داخلی و دکوراسیون بپردازید، می توانید مانند یک متخصص کار کنید.مهم است که نکات زیر را در طراحی داخلی آپارتمان کوچک  بخاطر داشته باشید:

 

اندازه مبلمان برای آپارتمان کوچک

برای آپارتمان های کوچک، مبلمان بزرگ در سایه های تاریک تابو است. مبلمان بزرگ به سادگی تمام فضا را می گیرد. علاوه بر این، رنگ های تیره بدون انعکاس مناسب می تواند فضای تیره و ناراحت کننده ای در یک آپارتمان ایجاد کند که شما نمی خواهید آن را داشته باشید. در صورتی که سقف کوتاه وجود داشته باشد، لازم به ذکر است که مبلمان باید مینیاتوری و جمع و جور باشد.
 

 

کاغذ دیواری و پرده برای آپارتمان کوچک

به یاد داشته باشید: خطوط عمودی می تواند مشکل سقف کوتاه را حل کند، و خطوط افقی برای یک فضای کوچک مناسب است. هنگام انتخاب کاغذ دیواری باید این عامل را در نظر بگیرید.
 

 

نورپردازی در آپارتمان کوچک

به عنوان یک قاعده، توصیه می شود که از تمام منابع نور به حداکثر، هم تزئینی و هم طبیعی استفاده کنید. برای مثال، استفاده از آینه ها یا شیشه ها به منعکس کردن نور در داخل آپارتمان کمک می کند و با انعکاس نور بر سطح مبلمان شفاف احساس راحتی می کنید. 
 

 

اجرای امبر Ombre در آپارتمان کوچک

این روش زمانی که مشکل سقف کوتاه داریم مورد توجه قرار گیرد. 
اجرای امبر Ombre در آپارتمان کوچک

 

انتخاب رنگ برای آپارتمان کوچک

همه چیز ساده است: در نسخه طراحی ایده آل نباید بیش از 5 رنگ داشته باشید و تعداد مطلوب آن 3 رنگ است. با تناقضات و استفاده از رنگ های روشن مراقب باشید: مد می آید، روند تغییر می کند، و شما هنوز هم باید در یک آپارتمان زندگی کنید و باز هم زندگی کنید. برای یک اتاق كوچك، فقط رنگ سفید و یا نور را انتخاب كنید تا حس زیبایی ایجاد شود.
 

 

رنگ مبلمان برای آپارتمان کوچک

طبق گفته های حرفه ای ها، نسخه خاکستری ایده آل خواهد بود: فضا را کوچک نمی کند، همچنین در مبلمان خاکستری گرد و خاک کمتر قابل مشاهده است.
 

 

انتخاب فرش برای آپارتمان کوچک

شکل گرد توصیه می شود: فرش گرد یا دارای طرح دایره و منحنی و چرخشی فضا را افزایش می دهد و فضای لازم برای گرما و هماهنگی در خانه را ایجاد می کند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

ترکیب رنگ که برای هر اتاق مناسب است 4 ترکیب

در
طراحی آپارتمان
در طراحی آپارتمان ، بسیاری سایه های کلاسیک را ترجیح می دهند. ترکیب کلاسیک صرف نظر از زمان و ترجیحات مد همیشه شیک به نظر می رسد. با این حال ، کلاسیک ها گاهی اوقات شروع به زحمت می کنند و شما چیزی جدید و مدرن می خواهید. متخصصان معماری داخلی، طراحی اتاق ترکیبی از رنگ ها را توسعه داده اند که در طراحی هر آپارتمان مرتبط هستند.
 
اولین قدم در انتخاب رنگ در دکوراسیون و طراحی داخلی آپارتمان باید در مورد تأثیر کلی فضای روی رفاه شما باشد. این می تواند یک التقاط پرتحرک ، مدرن بی سر و صدا و آرامش بخش یا مینیمالیسم روزمره و آرامش بخش باشد. پس از انتخاب رنگ اصلی ، باید سایه هایی سرد یا گرم را انتخاب کنید. این می تواند هم ترکیبی تک رنگ باشد و هم سایه های متضاد.
 

چه رنگهایی کاملاً با یکدیگر ترکیب شده و برای هر طراحی مناسب است؟

 

1. سفید با آبی تیره و آبی روشن

طراحی آپارتمان
ترکیب رنگ های آبی و سفید همیشه روشن و غیر معمول است.
 
کارشناسان بر این باورند که علاوه بر سایه های خنثی ، خانواده هایی از رنگ ها با طیف گسترده تری از رنگ های آبی وجود دارد. ترکیبی از آبی روشن و آبی تیره می تواند به عنوان یک حالت آرام و بی نظیر و همچنین یک هماهنگی روشن و شیک به فضا بدهد. یک مکمل عالی برای این، رنگ سفید سرد خواهد بود. پالت رنگ کلاسیک حاصل ، همیشه مرتبط خواهد بود و هرگز از سبک خارج نمی شود.
 
کارشناسان طراحی توصیه می کنند طرح های مختلف تک رنگ را امتحان کنید. این ممکن است یک طراحی غیر معمول از دیوارها باشد ، جایی که یکی از آنها به رنگ آبی تیره نقاشی شده است ، و بقیه به رنگ آبی روشن. وسایل مبلمان در این حالت ممکن است سفید باشد. نتیجه نهایی در منسوجات در سه سایه اصلی است.
 

 

2. ترکیب اصلی سایه های سطوح خاکستری و چوبی

طراحی آپارتمان
ترکیب اصلی سایه های سطوح خاکستری و چوبی.
 
خاکستری یکی از رنگ های مورد علاقه اکثر طراحان است. متخصصان به طور مداوم از آن برای طراحی های مختلف استفاده می کنند. و دلایلی برای این وجود دارد. برای طرفداران مینیمالیسم ، خاکستری غنی از سایه های بسیاری از سرما تا گرم است. برای طراحی آپارتمان می توانید از ترکیبی تک رنگ خاکستری تیره با رنگ های روشن تر استفاده کنید.
 
اگر طرفدار سبک روشن هستید ، پس رنگ خاکستری با کل پالت رنگی کاملاً هماهنگ است. ترکیب رنگ ها به سبک اسکاندیناوی برای هر آپارتمان مناسب خواهد بود. ترکیب جالب یک پس زمینه خاکستری روشن به همراه مواد خام یا خشن (آجر ، چوب ، سنگ) است. كسانی كه می خواهند به سبك پارچه یا مینیمالیسم به فضای داخلی اضافه كنند ، می توانند به لوازم جانبی مس ، طلا ، فولاد یا نقره توجه كنند. رنگ خاکستری رقیق شده با بژ گرمتر و راحت تر می شود.
 
مشاوره مفید: انتخاب رنگ خاکستری به عنوان اصلی ، به گونه ای که فضای داخلی کسل کننده به نظر نرسد ، باید از نورپردازی با کیفیت بالا استفاده کنید. منابع نور مصنوعی به بهترین وجه در چندین سطح نصب می شوند. نور طبیعی باید بدون مانع وارد اتاق شود. هر منطقه باید به اندازه کافی روشن باشد ، بنابراین یک لوستر کافی نخواهد بود ، حتی اگر اتاق کوچک باشد.
 

 

3. فضای داخلی دنج در سایه های خاکی

طراحی آپارتمان
فضای داخلی دنج در سایه های خاکی.
 
رنگهای زمین(خاک) یک روند مرتبط و مورد پسند است. سایه های طبیعی انواع مختلف خاک ، سنگ ، مواد معدنی جزء مهم جهان در اطراف ما است. گیرنده های بصری انسان این سایه ها را چیزی نزدیک و عزیز می دانند. آنها یک پس زمینه مناسب برای ایجاد یک فضای داخلی هستند. تن های متوسط ​​از رنگهای "خاکی" از جمله سایه های قهوه ای و زرد متعلق به همان گروه تونی است و کاملاً با یکدیگر ترکیب می شوند.
 
در این پالت رنگ قهوه ای غالب است. در عین حال ، قهوه ای تون های زیادی دارد: نارنجی تیره ، قرمز آجری ، قهوه ای خردلی ، زرد مایل به قرمز. 
 
برای ایجاد یک فضای داخلی دنج و هماهنگ ، می توانید از کاغذ دیواری به رنگ کرم با الگوی بژ روشن استفاده کنید. کف های چوبی با رنگ های بژ گرم ، دلپذیری را به وجود می آورند. رنگ های روشن را می توان با استفاده از بالش های تزئینی و منسوجات ایجاد کرد. ایده های طراحی اصلی را می توان با استفاده از فرش های قدیمی ایرانی در سایه های خاموش قرمز و صورتی-بژ نیز تحقق بخشید.
 

 

4- سفید و خاکستری

طراحی آپارتمان
ترکیبی بی نقص از هماهنگی خاکستری و سفید
 
برای ایجاد یک فضای داخلی مدرن و شیک ، یک پشتیبان از سایه های خاکستری و سفید گزینه ای ایده آل است. به خصوص از این پالت رنگی برای طراحی اتاق ها به سبک های تاشو یا بلند استفاده می شود. طرفداران فن آوری از این رنگ پشتیبان قدردانی می کنند زیرا به خوبی با وسایل هماهنگ می شوند. مبلمان شیشه ای و روشنایی اضافی این محیط را تکمیل می کند.
 رنگ های خاکستری و سفید - یک راه حل اصلی و مدرن
 
این سبک ترکیبی از سردی و پویایی صنعتی است. آجر یا سنگ طبیعی بی سر و صدا با دیوارهای گچی همزیستی دارد. برای تزئین داخلی به رنگ خاکستری و سفید می توانید از سنگ تراشی در ترکیب با دیوارهای سفید رنگ استفاده کنید. رنگ خاکستری به نورپردازی اضافی نیاز دارد ، بنابراین ما از لامپ های نقره ای یا گرافیتی و همچنین قطعات فلزی استفاده می کنیم که نه تنها باعث ایجاد نور مناسب می شوند بلکه به تعیین نواحی کاربردی نیز کمک می کنند. برای ایجادسایه های روشن ، می توانید از لامپ های گرافیتی و مبلمان با رنگ تیره استفاده کنید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

10 اشتباه در طراحی داخلی و دکوراسیون

در
یک فضای داخلی ایده آل که زیبا ، شیک و دنج باشد ، اتوپیایی نیست ، بلکه رویایی است که می تواند به راحتی تحقق یاید. نکته اصلی این است که از قوانین و تفاوت های اساسی آگاهی داشته باشید و همچنین سعی کنید از اشتباهات رایج که اغلب مردم هنگام تزئین و دکوراسیون یک آپارتمان مرتکب می شوند ، خودداری کنید. sayarak.com لیستی از 10 طرح اشتباه تهیه کرده که می تواند، طراحی داخلی را خراب کند.
 

1. از مبلمان موقت استفاده نکنید

مبلمان تاشو چندان زیبا و خوشایند به نظر نمی رسد.
 
همانطور که می گویند ، چیزی ماندگارتر از موقت نیست. به همین دلیل است که اگر از قبل تعمیرات را آغاز کرده اید ، بلافاصله مبلمان با کیفیت بالا خریداری کنید ، که مدت طولانی در خانه شما ماندگار خواهد شد و مطمئناً چشم از دیدنش خوشحال می شود. در مورد وسایل تاشو ، گزینه های پلاستیکی یا فلزی در اطراف خانه و حتی جایی در آشپزخانه یا اتاق نشیمن شما ندارند ، حتی اگر معماری اتاق ها در ابعاد بزرگ و متفاوت نباشند. پلاستیک هزینه داخلی را کاهش می دهد، اما تمام تلاش شما را بی نتیجه می کند.
 

2. روشنایی را محدود نکنید

یک لوستر روی سقف کافی نخواهد بود.  / عکس
 
پیش از این مقالات زیادی درباره این موضوع نوشته شده است که در هر اتاق باید چندین سناریوی نورپردازی وجود داشته باشد. حتی اگر اتاق کوچک باشد ، وقتی منابع نوری نه تنها در سقف بلکه در دیوارها و کف قرار بگیرند ، بسیار راحت تر می شوند. ما محیط را از طریق منشور نور درک می کنیم: صبح و بعد از ظهر - به دلیل نور طبیعی (به همین دلیل همیشه پنجرههای بزرگ به نظر مناسب می رسند) ، و در عصر - به لطف نورمصنوعی. بنابراین ، باید توجه داشت که در اتاق علاوه بر لوستر مرکزی ، هر منطقه دارای منبع نوری مخصوص به خود را داشته باشد.
 
لطفا توجه داشته باشید: بیش از حد نور سرد یا نور خیلی گرم از لامپ ها ، رندر رنگی هر دو مبلمان و مواد دکوراسیون را به شدت تحریف می کند. در هنگام تزئین داخلی این موضوع را در نظر بگیرید.
 

3. منسوجات را از فروشگاه اینترنتی خریداری نکنید

چیزی که در یک فروشگاه آنلاین سفارش داده می شود همیشه مطابق انتظارات شما نیست.
 
منسوجات یک عنصر بسیار مهم در طراحی داخلی است. بنابراین قبل از خرید پرده ، حوله ، ملافه ، روتختی و سایر محصولات ، حتماً باید نمونه را ببینید و لمس کنید. شما باید پارچه را حس کنید ، رنگ را تعیین کنید ، خود را با بافت آن آشنا کنید. مهم نیست که توضیحات در وب سایت فروشگاه آنلاین چقدر دقیق است ، اما با آنچه که شما به صورت زنده می بینید ، تفاوت قابل توجهی خواهد داشت. در نتیجه ، یک محصول نساجی آنلاین خریداری شده می تواند نه تنها از یک سایه متفاوت ، بلکه برای لمس کردن (زبری،نرمی) نیز ناخوشایند باشد.
 

4- هدست را انتخاب نکنید

مبل و مبلمان از یک مجموعه - یک راه حل طراحی منسوخ شده است. 
 
هدست ها در دهه 2000 بسیار محبوب بودند. حتی اکنون در بسیاری از آپارتمان ها می توانید یک مبل و صندلی یا یک پاف صندوقی، گرد و ... را ببینید که در یک مجموعه قرار دارد. این تکنیک طراحی از مدتها پیش مد شده است. اکنون کارشناسان خواستار تنوع و شکل گیری ترکیب های جالب هستند. از نظر آنها مبلمان باید از مجموعه های مختلف باشد ، اما با هماهنگی و هماهنگی با یکدیگر از نظر رنگ ، سبک ، چاپ. علاوه بر این ، این راه حل به شما امکان می دهد تا منابع مالی را ذخیره کنید: در یک جفت با یک مبل با کیفیت بالا و شیک می توانید یک صندلی ارزان ، اما راحت و یک میز قهوه اصلی ، که مثلاً از یک پاف تشکیل شده است ، قرار دهید.
 

5- مقیاس را فراموش نکنید

در بین افرادی که از طراحی کم نظیری برخوردار هستند ، کلیشه زیر وجود دارد: هرچه اتاق کوچکتر باشد ، مبلمان کمتری که در آن قرار دارد ، فشرده تر خواهد بود. از یک طرف ، این منطقی است ، زیرا می توانید متر مربع با ارزش را ذخیره کنید. اما از طرف دیگر ، ظاهر اتاق رنج می برد - قطعات ریز از مبلمان فقط بر اندازه متوسط ​​اتاق تأکید می کنند و تأکید نامطلوبی را بر این امر ایجاد می کنند. برای به دست آوردن حداکثر استفاده از این وضعیت ، باید به هک طراحی زیر متوسل شوید: عناصر داخلی کوچک را با موارد بزرگتر ترکیب کنید. بنابراین جو هماهنگ تر به نظر می رسد.
 

6. هماهنگی را فراموش نکنید

دیوار متضاد با فضای داخلی هماهنگ نیست
 
فضای داخلی ساخته شده در یک رنگ به ندرت سودمند به نظر می رسد.زیرا چشم هیچ چیز برای جلب توجه ندارد. برای این بود که تضاد ها در طراحی اختراع شدند - در تضاد با عناصر رنگ و سبک که توجه را جلب می کنند ، اما از جو عمومی خارج نمی شوند. این تأکیدات ممکن است نقاشی ، منسوجات ، اشیاء هنری ، فرش و غیره باشد ، با این وجود ، شما باید تا حد ممکن مراقب آنها باشید. اگر تصمیم دارید یکی از دیوارها را با رنگ برجسته کنید ، مطمئن شوید که تضاد انتخاب شده با محیط هماهنگ باشد و در چندین عنصر دیگر داخلی وجود دارد.
 

7. از گیاهان مصنوعی استفاده نکنید

گلهای مصنوعی انرژی مثبت را می گیرند
 
در سال 2020 ، این طرح به طور فعال از رنگ نعنایی و همچنین همه سایه های سبز استفاده می کند. این روند را به کار گرفته و فضای داخلی را با گیاهان طبیعی تزئین کنید. اگر نمی خواهید از آنها مراقبت کنید یا به دلیل کار به ندرت در خانه هستید ، گیاهان مقاوم تر که نیاز زیادی به مراقب ندارند را خریداری کنید. در مورد گیاهان مصنوعی ، بهتر است آنها را رها کنید. با وجود این واقعیت که در فروشگاه های مدرن نمونه های بسیار باکیفیتی یافت می شود که از نظر ظاهری عملا با موجودات زنده تفاوتی ندارند ، قیمت آنها سر به آسمانمی زند. علاوه بر این ، اعتقاد بر این است که گیاهان مصنوعی انرژی می گیرند ، اما در عوض هیچ چیزی نمی دهند ، و همچنین تأثیر منفی بر جو خانه می گذارند.
 

8- یک مهد کودک درست نکنید

اتاق کودک به سبک فروشگاه اسباب بازی و ... به زودی کودک را آزار می دهد.
 
معیارهای اصلی که در اتاق کودک باید رعایت شود راحتی و کارایی آن است. والدین باید نگران خرید مبلمان با کیفیت (تختخواب ، کابینت اسباب بازی و کتاب) و همچنین در دسترس بودن فضای بازی ها و سرگرمی ها باشند. اما نباید اتاق را خیلی موضوعی قرار دهید - بچه ها به سرعت بزرگ می شوند و دیدگاه ها و ترجیحات آنها با آنها تغییر می کند. کاغذ دیواری با اتومبیل ، که از آن کودک در 5 سالگی خوشحال شد ، پس از مدتی دیگر باعث احساسات مثبت او نمی شود. برای اینکه مجبور نشوید هر دو سال یکبار تعمیر انجام دهید ، یک فضای داخلی اساسی ایجاد کنید که با پسر یا دختر شما رشد و سازگاری پیدا کند.
 

9. از قاب های رنگارنگ در فضای داخلی استفاده نکنید

قاب های مختلفی که در مغازه های سوغات فروشی به فروش می رسند ، و همچنین نسخه هایی که از سفر به دست می آید ، بندرت با هماهنگی داخلی جور می شوند. بیشتر اوقات ، آنها دقیقاً به عنصری تبدیل می شوند که باعث ایجاد نویز بصری می شود و تصویر کلی را خراب می کند. بنابراین ، سعی کنید از چنین قاب هایی دوری کنید و به چوبی کلاسیک اولویت دهید.
 

10. تختخواب را فراموش نکنید

حتی اگر تعمیر فوق العاده ای در اتاق خواب انجام شود و تختخوابی زیبا در مرکز اتاق قرار بگیرد ، ملحفه های قدیمی و روتختی کل طراحی را خراب می کنند. برای این که تلاش های خودتان را بی نتیجه نکنید ، برای ملحفه و روتختی با کیفیت هزینه کنید. اگر نمی دانید کدام رنگ برای فضای داخلی شما مناسب است ، از یک رنگ خنثی ، به عنوان مثال ، سفید ، بژ یا خاکستری استفاده کنید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

چگونه یک تراس تابستانی در بالکن آپارتمان درست کنیم

در
sayarak.com برای کسانی که در یک آپارتمان زندگی می کنند و تاکنون فقط رویای یک خانه تابستانی یا یک خانه روستایی را در سر می پرورانند ، یک تراس تابستانی را مستقیماً در بالکن شهر ایجاد می کند. گیاهان ، کفپوش چوبی ، منسوجات زیبا - برای رسیدن به هدف هزینه چندانی لازم نیست. اما طبق نتایج بدست آمده ،دوستداران خانه تابستانی یا یک خانه روستایی یک تکه از طبیعت را در آپارتمان خود دریافت می کنند.

 

مرحله 1: کفپوش چوبی در بالکن

چگونه یک تراس تابستانی در بالکن آپارتمان درست کنیم
کفپوش چوبی با طبیعت همراه است
 
اولین چیزی که هنگام طراحی بالکن باید در مورد آن فکر کنید ، پوشش کف است. برای ایجاد این تصور که واقعاً در یک تراس در خارج از شهر قرار دارید ، از یک درخت کمک بگیرید - ماده ای که همیشه با طبیعت همراه است. برای کف ، می توانید از هر چیزی که می خواهید استفاده کنید: ورقه ورقه ، مشمع کف اتاق ، کاشی. نکته اصلی این است که آنها از یک درخت ساخته می شوند. اگر بالکن باز دارید و نگران امنیت کفپوش هستید ، به کفپوش چوبی توجه کنید که اغلب برای تزیین مسیرهای باغ استفاده می شود. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که فقط آن را در بالای کف بتونی قرار دهید. بزرگترین امتیاز این است که کار ساده است ، و می توان آن را به طور مستقل و بدون استفاده از متخصصان انجام داد.
 

 

مرحله 2: طراحی دیوار بالکن

چگونه یک تراس تابستانی در بالکن آپارتمان درست کنیم
وقتی شخصی روی یک تراس چوبی نشسته است ، عادت دارد که پشت خانه خود یک خانه چوبی یا آجری داشته باشد. این واقعیت را در نظر بگیرید که برای واقعی ساختن جو ، دیوارها را با تخته های چوبی ببندید. اگر آپارتمان شما دارای دیوارهای آجری است ، پس شما بسیار خوش شانس هستید ، زیرا لازم نیست چیزی را تغییر دهید. فقط آنها را با رنگ دلخواه رنگ کنید و از جلوه آن لذت ببرید. یکی دیگر از مزایای آجر مقاومت آن در برابر عوامل منفی خارجی و شرایط آب و هوایی است: این مواد در برابر باران و برف مقاوم هستند ، که  در مورد بتن یا چوب این چنین نیست. اگر بالکن باز دارید ، دیوارها را با رنگ مقاوم در برابر رطوبت بپوشانید تا در برابر آسیب های احتمالی محافظت کنید.
 

 

مرحله 3: دکوراسیون رنگی در بالکن

چگونه یک تراس تابستانی در بالکن آپارتمان درست کنیم
سایه های نور بصری فضا را بزرگ تر نشان می دهد.  / عکس
 
قبلاً بحث کرده ایم که درخت و تمام سایه های آن باید در فضای داخلی تراس تابستانی آینده جایگاه غالب داشته باشد. با این حال ، این نکته را بخاطر بسپارید که منطقه بالکن به ندرت بزرگ است ، به این معنی که استفاده از رنگ های تیره بدیهی است گزینه کوچک بودن فضا را نشان می دهد . در مورد دکوراسیون و در مورد مبلمان ، سایه های سبک چوب را انتخاب کنید. در غیر این صورت ، بالکن بسیار باریک و گرفته خواهد شد. اگر واقعاً می خواهید از رنگهای تیره استفاده کنید ، به عنوان مثال پارچه و دکوراسیون را در چنین رنگهایی، آبی ، بنفش ، کبود ، انتخاب کنید. بنابراین می توانید سایه های روشن ایجاد کنید و اتاق را از نظر بصری کوچکتر نکنید.
 

 

مرحله 4: مبلمان در بالکن

چگونه یک تراس تابستانی در بالکن آپارتمان درست کنیم
مبلمان باغ - گزینه عالی
 
هنگام انتخاب مبلمان برای بالکن ، به گزینه هایی مقاوم در برابر حرارت و رطوبت ، که فضای آرامش ایجاد می کنند ، اولویت دهید. صندلی ها و میزهایی که در بخش های باغ به فروش می رسند برای این منظور مناسب ترین هستند. در مورد اندازه و کمیت آنها مستقیماً به مساحت تراس آینده بستگی دارد. به عنوان مثال ، میز و صندلی های تاشو برای بالکن های کوچک مناسب هستند که حداقل فضای آنها را اشغال می کند ، اما در عین حال کارایی خود را از دست نمی دهند و برای بالکن های بزرگ ، صندلی های مناسب تراستفاده کنید. با نشستن بر روی آنها ، شما نه تنها می توانید بعد از یک کار سخت روز استراحت کنید بلکه روحیه خود را نیز بهبود می بخشید.
 
لازم به ذکر است مبلمان انتخاب شده برای بالکن باید با دکوراسیون داخلی هماهنگ باشد. یعنی قطعاً گزینه های پلاستیکی مناسب نیستند. اگر قصد خرید مبلمان داخلی را دارید ، پس باید آن را با رنگ دیوارها انتخاب کنید ، به طوری که به نظر برسد ادامه منطقی طراحی داخلی اتاق است.
 
یک راه حل شیک ، سازگار با محیط زیست و ارزان قیمت ، میز و صندلی بصورت تخت خواهد بود. بسته به نیاز خود می توانید یک میز ، یک گوشه راحت ، یک مبل دو نفره یا یک صندلی بسازید. برای تکمیل ترکیب باید بالش و تشک را روی آن قرار دهید.
چگونه یک تراس تابستانی در بالکن آپارتمان درست کنیم
مبلمان چوبی شیک و سازگار با محیط زیست
 
می توانید به موضوع ترتیب یک بالکن از سمت غیر استاندارد نزدیک شوید و به جای مبلمان معمولی یک قرقره بزرگ چوبی کابل را خریداری کنید. 
 

 

مرحله 5: استفاده از گیاهان در بالکن

چگونه یک تراس تابستانی در بالکن آپارتمان درست کنیم
گیاهان در تراس فضای دنج را ایجاد می کنند.  / عکس
 
عنصر واجب هر تراس تابستانی گیاهان سبز است. آنها در فصل گرم هوا را تصفیه می کنند ، دلپذیری را به اتاق اضافه می کنند و می توانند با رطوبت و دما به رنگ های مختلف تبدیل شوند. اگر گل را دوست ندارید ، نیازی به ایجاد یک باغ کامل ندارید. فقط برخی از گیاهان مقوم را خریداری کنید که چشم را خوشحال کنند. می توانید با گل ها در گلدان های کوچک کار کنید و آنها را روی قفسه بگذارید ، یا می توانید چند گلدان بزرگ گل خریداری کنید و مستقیماً روی زمین قرار دهید.
 
هک زندگی: اگر بالکن بسیار کوچک دارید ، گیاهان را در حالت معلق و آویزان قرار دهید که به لبه های طرفین وصل شده است. به این ترتیب ، متر مربع با ارزش را صرفه جویی خواهید کرد و در عین حال ، تراس تابستانی خود را به زیبایی طراحی می کنید.
 

 

مرحله 6: استفاده از منسوجات در بالکن

چگونه یک تراس تابستانی در بالکن آپارتمان درست کنیم
بالش ، کوسن و پرده روشن با الگوهای گل تزئینات داخلی را تکمیل می کند
 
در ادامه موضوع دکوراسیون ، نمی توان از منسوجات نام نبرد. بهتر است به نسخه های بهاری یا تابستانی که فضا و خلق و خوی مناسب ایجاد می کند ، اولویت دهید. به عنوان مثال ، اگر صندلی و نیمکت چوبی دارید ، آنها را با بالش و فرش نرم تزئین کنید - ظاهر بلافاصله روشن تر و جالب تر خواهد شد. مبلمان به طور ارگانیک توسط فرشهای حصیری و منسوجات رنگارنگ تکمیل می شود.
 
اگر مخالف پرده های موجود در بالکن نیستید ، پس در اینجا ابتدا باید از فصل شروع کنید. در پاییز و زمستان پرده های متراکم و تیره و اما در بهار و تابستان آنها نازک خواهند بود. در مورد رنگ ، تمام سایه های زرد ، صورتی کم رنگ ، آبی آسمانی مناسب هستند. همچنین می توانید به دکوراسیون گل و گیاه توجه کنید. مهمترین چیز این است که بدون اضافه بار آن در فضای داخلی یکپارچه جا می گیرد.
 

 

مرحله 7: روشنایی در بالکن

چگونه یک تراس تابستانی در بالکن آپارتمان درست کنیم
می توانید از شمع های تزئینی یا چراغ های شارژی استفاده کنید
 
برای گذراندن شب های دنج در تراس ، باید از نورپردازی اضافی نیز استفاده کنید ، زیرا نور کافی برای اتاق مجاور وجود ندارد. اگر نور از قبل در بالکن موجود است - خوب. اگر نه ، اشکالی ندارد. می توانید از شمع های معمولی یا برقی ، چراغ های شارژی و ... استفاده کنید. گزینه عالی دیگر وسایل تزئینی خواهد بود.

نظرات

در ادامه بخوانید...