چکار کنیم تا بوته گوجه فرنگی محصول زیادی بدهد

در

2.jpg

بسیاری از هموطنان که باغچه کوچک خود را اداره می کنند گوجه فرنگی را  پرورش می دهند. علاوه بر این ، هر دوستدار باغبانی علاقه مند به جمع آوری محصول تا حد امکان زیاد و با کیفیت است. برای افزایش شاخص های کیفی و کمی آن ، یک هک زندگی اثبات شده در طول سالها امکان پذیر است که باید در هنگام گلدهی گوجه فرنگی اعمال شود.

اسید بوریک
اسید بوریک کمک خواهد کرد.  / عکس 

 

شکوفه و رشد فعال گوجه فرنگی دقیقاً از تابستان آغاز می شود. فقط چند روز دیگر فصل گرما آغاز می شود و از این رو وقت آن است که به این فکر کنید که چگونه می توانید برداشت گوجه فرنگی را افزایش دهید. می توانید گوجه فرنگی ها را با پردازش آنها در طول دوره گلدهی با یک ابزار اثبات شده به دست آورید. البته ، ما در حال صحبت در مورد محرک های زیستی هستیم. اسید بوریک یکی از بهترین هاست.

 

باغبانی

شما می توانید کود آماده خریداری کنید. شما باید  اسپری کنید.   / عکس


شما می توانید یکی از این دو روش را دنبال کنید: "خانگی" یا تخصصی. در حالت اول ، شما باید به داروخانه بروید و در آنجا اسید بوریک بخرید. از آن محلول تهیه می شود: 2 گرم پودر بوریک در 10 لیتر آب ریخته می شود. مایع به خوبی مخلوط شود. در حالت دوم ، می توانید به سادگی یک ماده محرک بیو محتوی حاوی بور را خریداری کنید. مطابق دستورالعمل ها  عمل کنید. در صورت تمایل می توانید یک لیوان شیر را در یک سطل آب بریزید و 30 قطره ید به آن اضافه کنید.

 

سمپاشی بوته های گوجه فرنگی با محلول بور دقیقاً در شب یا در هوای ابری انجام می شود. لازم است تا گیاهان تیمار شده توسط اشعه خورشید نسوزند. سمپاشی در زمان گل دهی گوجه فرنگی انجام می شود. چند ساعت پس از درمان ، توصیه می شود برگهای پایین بوته ها را نیز جدا کنید تا جریان هوای اضافی ایجاد شود.

 

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی عالی  / عکس

نظرات

در ادامه بخوانید...

چرا شیر یا قهوه را به گیاهان اضافه می کنیم یا 12 نکته برای مراقبت از گیاهان

در
چرا شیر یا قهوه را به گیاهان اضافه می کنیم یا 12 نکته برای مراقبت از گیاهان
بهار برای بسیاری از علاقه مندان به باغبانی ، زمان مورد علاقه در سال است. سرانجام ، سرما به پایان رسید و شما می توانید یک خانه تابستانی یا یک نقشه شخصی را انجام دهید ، سبزیجات و میوه های فصلی پرورش دهید. مهمترین چیز در این فرآیند ، نهال های مرغوب و مراقبت مناسب از گیاهان است.
 
ما بهترین نکاتی را که به رشد محصولات سالم در خانه کمک خواهد کرد ، به شما خواهیم گفت که چگونه گیاهان را بارور کرده و از آفات محافظت کنید.

 

1. استفاده از دارچین برای گیاهان

چرا شیر یا قهوه را به گیاهان اضافه می کنیم یا 12 نکته برای مراقبت از گیاهان
استفاده غیر متعارف از دارچین / عکس
 
علاوه بر این که ادویه دارچین دارای عطر مطبوع است ، برای گیاهان نیز اثر ضد قارچی دارد. هنگام کاشت نهال توصیه می شود روی ریشه ها پودر دارچین بپاشید تا از بروز بیماری ها جلوگیری شود.
 

 

2. استفاده از هیدروژن پراکسید برای گیاهان

چرا شیر یا قهوه را به گیاهان اضافه می کنیم یا 12 نکته برای مراقبت از گیاهان
پراکسید به ضدعفونی کردن جوانه ها کمک خواهد کرد / عکس
 
این ابزار نه تنها به بدن انسان بلکه به گیاه نیز کمک می کند. با استفاده از ضد عفونی کننده پراکسید ، گیاه را از پوسیدگی ریشه و بسیاری از بیماریهای قارچی نجات می دهید ، و همچنین در رشد بذر تأثیر مفیدی دارد. بطور دوره ای نهال ها را با محلول مخصوص آب دهید. برای محلول مخصوص آب ، به نسبت 1:32 به پراکسید و آب نیاز خواهید داشت. این راه حل وضعیت سیستم ریشه را بهبود می بخشد و برای جلوگیری از بیماری های نهال استفاده می شود.
 

 

3. استفاده از نمک اپسوم برای گیاهان

چرا شیر یا قهوه را به گیاهان اضافه می کنیم یا 12 نکته برای مراقبت از گیاهان
نمک Epsom نه تنها برای حمام ها قابل استفاده است که برای گیاهان مفید می باشد / عکس
 
نمک اپسوم (سولفات منیزیم) حاوی گوگرد و منیزیم است که باعث حفظ سلامتی گیاهان شده و ظاهر جذاب آنها را نشان می دهد. توصیه می شود در هنگام کاشت و کاشت مجدد به منظور بهبود سازگاری نهال ها در مکان جدید استفاده شود. یک قاشق چایخوری نمک Epsom را در قسمت انتهایی حفره ریخته و با یک لایه نازک از خاک بپوشانید. بعد ، می توانید گیاهان را بکارید.
 

 

4- استفاده از پوست موز برای گیاهان

چرا شیر یا قهوه را به گیاهان اضافه می کنیم یا 12 نکته برای مراقبت از گیاهان
حتی پوست موز برای گیاهان مفید است / عکس
 
این ماده عناصر کمیاب زیادی دارد: منیزیم ، گوگرد ، کلسیم ، پتاسیم ، فسفات ها و غیره. عجله نکنید تا پوست را دور بیندازید. آن را به قطعات کوچک برش داده و در فرآیند کاشت محصولات زراعی به خاک بیفزایید یا در یک گودال کمپوست قرار دهید. پوست به سرعت تجزیه و اشباع خاک با عناصر مفید ، زهکشی را بهبود می بخشد.
 

گلدان های اصلی برای نهال ها

 

1. استفاده از پوست مرکبات

چرا شیر یا قهوه را به گیاهان اضافه می کنیم یا 12 نکته برای مراقبت از گیاهان
پوست لیمو - متنوع ترین گزینه / عکس
 
هر میوه ای را نصف کنید. یک سوراخ زهکشی در قسمت زیرین پوست ایجاد کنید. هسته را تمیز کنید ، آن را با خاک پر کنید و دانه ها را بکارید. علاوه بر این ، نهال ها در پوست همراه با پوست کاشته می شوند. پوسته مرکبات در خاک تجزیه می شود و علاوه بر این جوانه های جوان  را نیز تغذیه می کند.
 

 

2. استفاده از شانه مقوایی تخم مرغ

چرا شیر یا قهوه را به گیاهان اضافه می کنیم یا 12 نکته برای مراقبت از گیاهان
گزینه مناسب و ارزان / عکس
 
شانه مقوایی تخم مرغ بستری مناسب است و فضای زیادی را به خود اختصاص نمی دهد. راز اصلی سوراخ در پایین برای زهکشی بهتر است. گزینه ساده با بودجه کم.
 

 

3. استفاده از پوست تخم مرغ

چرا شیر یا قهوه را به گیاهان اضافه می کنیم یا 12 نکته برای مراقبت از گیاهان
پوست تخم مرغ - انبار عناصر کمیاب / عکس
 
پوست تخم مرغ دارای ذخایر زیادی کلسیم است. این عنصر به شکل گیری گیاه کمک می کند ، سیستم ریشه را توسعه می دهد و تعادل آب را تنظیم می کند. گلدان های آماده شده پوست تخم را با خاک پر کرده و دانه ها را بکارید. هنگامی که نهال ها رشد می کنند ، عجله نکنید تا پوسته را دور بریزید. آن را خرد کنید و با خاک مخلوط کنید و سپس گیاهان را بکارید. علاوه بر این ، اگر پوسته های بزرگ تخم مرغ را خرد می کنید و آنها را در اطراف نهال ها بپاشید ، یک سد مؤثر در برابر آفات باغی نرم مانند حلزون ها ایجاد می کنید.
 

 

4- استفاده از لوله های دستمال توالت

چرا شیر یا قهوه را به گیاهان اضافه می کنیم یا 12 نکته برای مراقبت از گیاهان
هک زندگی با لوله های دستمال توالت / عکس
 
لوله ها سازگار با محیط زیست هستند و به سرعت تجزیه می شوند. با تشکر از این ، شما می توانید با آنها نهال هایی را در خاک بکارید.
 

 

کنترل آفات

 

1. استفاده از قهوه برای گیاهان

چرا شیر یا قهوه را به گیاهان اضافه می کنیم یا 12 نکته برای مراقبت از گیاهان
تفاله قهوه در محافظت از باغ در برابر آفات کمک می کند. قهوه حاوی عناصر کمیاب مفیدی از جمله نیتروژن ، پتاسیم ، منیزیم است. قهوه تراکم خاک را با اکسیژن اشباع می کند و باعث شل شدن آن می شود. بهترین روش تغذیه مخلوط کردن با آب و آب دادن به گیاهان است. قابل توجه است که حلزونها و مورچه ها از عطر قهوه متنفر هستند. قهوه نه تنها حشرات مختلف را دفع می کند ، بلکه یک کود معدنی برای خاک است.
 

 

2.استفاده از محصولات لبنی در گیاهان

چرا شیر یا قهوه را به گیاهان اضافه می کنیم یا 12 نکته برای مراقبت از گیاهان
محصولات لبنی - کود برای گیاهان / عکس
 
کپک پودری در گیاهان را از بین می برد. دستور تهیه محلول ساده است: 1 لیتر شیر ، کفیر یا ماست را با 10 لیتر آب سرد مخلوط کنید تا مخلوط یکدست شود. سمپاشی باید هر 3 روز در هوای خشک انجام شود. پس از درمان ، یک فیلم محافظ طبیعی روی سطح گیاهان شکل می گیرد که از دریافت مقدار لازم اکسیژن به انگل ها جلوگیری می کند و آنها می میرند. این روش همچنین یک پانسمان بالای برگ برای محصولات زراعی محسوب می شود ، زیرا محصولات لبنی حاوی بیش از 20 اسید آمینه مفید و عناصر کمیاب هستند.
 

 

3. استفاده از پوست پیاز در گیاهان

پوست پیاز برای باغبانی ضروری است / عکس
 
این گیاه برای بسیاری از بیماریها در گیاهان در نظر گرفته می شود و همچنین به عنوان کود استفاده می شود. پوست پیاز رشد محصولات زراعی و رشد مناسب آنها را تحریک می کند ، به تولید پاتوژن های بی ثبات و نابودکننده کمک می کند. پاشیدن با یک محلول به خلاص شدن از شر مگس های هویج ، کنه های عنکبوتی و جلوگیری از زرد شدن برگ ها کمک می کند. 
 

 

4. استفاده از عسل برای گیاهان

چرا شیر یا قهوه را به گیاهان اضافه می کنیم یا 12 نکته برای مراقبت از گیاهان
حتی حشرات عاشق عسل شیرین هستند / عکس
 
از آن برای مبارزه با یکی از مخرب ترین آفات (گریلوتالپا) جیرجیرک استفاده می شود. یک ظرف شیشه ای (شیشه یا بطری) بردارید و دهانه شیشه را از داخل با عسل بپوشانید. در مرحله بعد ، ظرف را باید به داخل زمین حفر کرده و با تخته ، مقوا یا آهن که شکاف 1-1.5 سانتی متر دارد بپوشانیدجیرجیرک در تله  شیرین فرو می رو د و نمی تواند از آن خارج شود ، و گیاهان از شر این آفت در امان خواهند ماند.

نظرات

۱۳۹۹/۳/۲۷جالب بود

در ادامه بخوانید...

چگونه سبزیجات را در بالکن پرورش دهیم

در

خیار

کسانی که در یک آپارتمان زندگی می کنند گاهی اوقات حتی طعم واقعی سبزیجات خانگی را از یاد می برند. آنچه در باغ شما رشد می کند ، همیشه خوشمزه تر و معطر تر از چیزی است که می توانید در یک سوپر مارکت بخرید. اما اگر هیچ باغی ندارید ناراحت نشوید ، زیرا كاملاً واقع بینانه است که برای رشد سبزیجات خوشمزه، برای پخت و پز از بالكن خود استفاده كنید. فقط چند نکته ساده در باغبانی به شما کمک می کند تا با این کار غیرمعمول کنار بیایید.


1. گوجه فرنگی

 

سبزیجات پرورش
در واقع ، رشد گوجه فرنگی در خانه بسیار ساده است.


گوجه فرنگی نه تنها می تواند به راحتی در خانه پرورش یابد ، بلکه این کار را به روشی غیرمعمول نیز می توانیدانجام دهید. حتی در فضای محدود آپارتمان ، با برداشتی غنی از گوجه فرنگی های حاصل از تلاش خودتان، لذت ببرید. برای انجام این کار ، گوجه فرنگی فقط نیاز به وارونه شدن دارند. باغبانی معلق برای مبتدیان ایده آل است و همچنین موجب صرفه جویی در فضای مصرفی می شود. هیچ چیزی بهتر از گوجه فرنگی تازه در بالکن شما به عمل نمی آید. برای رشد سبزیجات در یک آپارتمان بهترین حالت در بالکن یا پاسیو است. گوجه فرنگی حاصله بسیار بهتر از آنچه از فروشگاه خریداری می کنید است. معطر تر و سالم تر.

 

سبزیجات پرورش

گوجه فرنگی واژگون - یک دکوراسیون اصلی برای بالکن با فواید معده.  


برای کاشت گوجه فرنگی در بالکن ، سطل پلاستیکی یا فلزی مناسب است. در مرکز قسمت پایین ، باید سوراخی با قطر 7-8 سانتی متر بسازید ، به گونه ای که تنه گوجه فرنگی به راحتیخارج شودد ، و می توان یک بذر را از طریق این سوراخ قرار داد. همچنین چهار سوراخ قلاب در بالای گلدان ، سطل یا ظرف دیگری برای طناب یا زنجیر برای آویزان کردن، لازم است.

 

سبزیجات پرورش
مراقبت از گوجه فرنگی در بالکن بسیار آسان است: نکته اصلی تهیه نور است و  آبیاری است.


بطری های یکبار مصرف را تا نیمه پر از خاک کنید. و نهال های گوجه فرنگی را که قبلا کاشته اید جدا کرده و هر کدام را به صورتی که در عکس می بینید واژگون بکارید. برای بهتر نگه داشتن رطوبت می توانید قسمت بالای گلدان را باز بگذارید. اگر پوششی وجود داشته باشد ، راحت می توان سوراخی را برای آبیاری و کود در آن ایجاد کرد. بعد از استقرار گیاه ، گلدان را می توان در بالکن آویزان کرد. در طول فصل رشد ، کودهای هر 2 هفته یکبار اضافه می شوند. برای رشد و رسیدن مناسب ، گوجه فرنگی به پرتوهای نور مستقیم 6-8 ساعت  نیاز دارد. هنگام خشک شدن زمین ، آبیاری لازم است.

2. خیار

 

 سبزیجات پرورش
نکاتی برای کسانی که همیشه می خواستند رشد خیار را در خانه امتحان کنند.


خیار یک سبزی بسیار خوشمزه و سالم برای بدن است. برای سالادهای خانگی خیار تازه عالی است. پرورش آن در خانه به معنای تأمین یک محصول ایمن و همیشه تازه است. هک زندگی مخفی برای رشد خیار سازگاری بهینه آنها با گل آفتابگردان است. ساقه های آفتابگردان به یک قارچ طبیعی برای خیار تبدیل می شوند و طعم آنها به دلیل همین  خوشمزه تر می شود.

 

 اگر قرار است چندین گیاه کاشته شود ، باید حداقل بین 7-8 سانتی متر بین آنها فاصله داشته باشد ، آبیاری خیار در بالکن باید چندین بار در هفته انجام شود. مهم است که مرتباً رطوبت بهینه خاک را حفظ کرده و از خشک شدن آنها جلوگیری کنید. بهترین خاک برای کاشت سطح pH خاک از 6 تا 7 در نظر گرفته می شود. خیار به کود دوره ای نیاز دارد. یک روش عالی برای فهمیدن زمان مناسب فرا رسیدن برگ ها: اگر زرد شوند ، به نیتروژن بیشتری احتیاج دارند. همچنین لازم است از تخریب آفات نیز مراقبت شود. اگر خیارها بدون آفتابگردان کاشته شوند ، پس از رشد ساقه و شاخه ، باید یک تکیه گاه درست کنید، مثلاً از یک سیم بالا رود.

مشاوره مفید : هر چه بیشتر خیار را بوته بچینید ، تعداد بیشتری از آنها رشد می کنند و عملکرد کلی بیشتر خواهد بود.

3. گل کلم

 

سبزیجات پرورش
اگر گل کلم را دوست دارید ، پس باید کاشت آن را در خانه امتحان کنید.

 

رشد گل کلم در گلدان ها در خانه بسیار ساده است. و به لطف این ، شما می توانید در طول سال از یک محصول تازه و بدون مواد شیمیایی لذت ببرید. اندازه گلدان گل کلم باید حداقل 30 سانتی متر عمق و 25 سانتی متر قطر باشد تا گیاه به طور کامل در آن جای بگیرد. اگر می خواهید دو یا سه گیاه بکارید ، می توانید از یک جعبه چوبی قدیمی یا بشکه استفاده کنید. گل کلم در آب و هوای معتدل بهتر رشد می کند . دمای ایده آل برای رشد آن 10-30 درجه است. هنگامی که گل کلم تقریباً کاملاً رشد کرده باشد ، دمای رسیدن ایده آل از 15 تا 20 درجه کافی است. به همین دلیل بهتر است بذرهای این گیاه را در فصل پاییز جوانه زنی کنید تا گیاه را در فصل زمستان  بکارید و دوره رسیدن آن در تابستان کاهش یابد.

 

سبزیجات پرورش
نکته اصلی در پرورش گل کلم فراهم کردن شرایط رشد مناسب است.

 

از نظر خاک ، حتی خاک رس برایگل کلم مناسب است. نکته اصلی این است که مرطوب باشد. در حالت ایده آل ، pH باید در حدود 6.5-6.8 باشد. گل کلم نیاز به آبیاری منظم دارد ، به خصوص اگر در هنگام روشن شدن وسایل گرمایشی در داخل خانه رشد کند. خاک نباید تنها از بالا خشک باشد ،در صورتی که حاک در عمق 2.5 سانتی متری خشک بود ، پس وقت آن رسیده که گیاه را آبیاری کنید.

 

کلم
جمع آوری گل کلم به مهارت خاصی احتیاج دارد.

 

با مراقبت خوب از گیاه ، 3-4 ماه بعد از کاشت بذرها ، محصول آماده می شود. هنگامی که سر گل کلم کاملاً توسعه یافته و قطر بسته به نوع آن حدود 15 تا 30 سانتی متر دارد .گل کلم باید ثابت و متراکم باشد.گل کلم ها را قبل از اینکه احتمال جدا شدن داشته باشند، برداشت کنید،در غیر اینصورت آنها عطر و بوی ناخوشایندی را تولید می­کنند.

برداشت گل کلم به مهارت خاصی احتیاج دارد، قسمت گل را با یک دسته از برگ­ها با یک چاقوی تیز برش می دهند.اگر بلافاصله گل کلم را مصرف نمی کنید برگ­ها را برای حفظ آن در طول مدت نگهداری دور گل کلم جمع کنید تا تازگی ، عطر و بوی کامل آن را  باقی بماند. 

نظرات

۱۴۰۱/۲/۲۸چگونه گیاهان دیگر می توانند به رشد و میوه دادن خیار کمک کنند؟ در واقع بسیار ساده است. می توان با جذب حشرات مفید اضافی که در فرآیند گرده افشانی گل ها نقش دارند، عملکرد یک محصول مفید را افزایش داد. افسوس که خیار زنبورها را به خوبی به خود "جذب" نمی کند. بنابراین به کمک نیاز دارد ... در ادامه نظرات.........

۱۴۰۱/۲/۲۸شما باید با محصولاتی شروع کنید که قطعاً نباید در کنار خیار کاشته شوند. تا به امروز، تنها یک گیاه از این دست وجود دارد. و آن ذرت است. بسیاری دوست دارند ذرت را در جایی بین ردیف ها بکارند، زیرا فضای بسیار کمی را اشغال می کند. چنین رویکردی اشتباه است. ذرت نه تنها به خیار، بلکه به بسیاری از محصولات دیگر نیز آسیب می رساند، زیرا از نظر مصرف آب و مواد مغذی از خاک بسیار "پرخور" است. باید کاملاً جداگانه کاشته شود.

۱۴۰۱/۲/۲۸البته گیاهان زراعی وجود دارند که همانطور که در ابتدا ذکر شد می توانند به رشد و میوه دادن خیار کمک کنند. بنابراین، اول از همه، بین تخت با خیار، می توانید با خیال راحت پیاز و سیر بکارید . آنها در گرده افشانی کمکی نمی کنند، اما بسیاری از حشرات مضر را می ترسانند. با تشکر از پیاز و سیر، خیار رشد قابل توجه و بهتری خواهد داشت. یکی دیگر از گیاهان خوب گل همیشه بهار است . اما علاوه بر این با بوی فوق العاده خود زنبورهای سراسر منطقه را به خود جذب خواهد کرد.

۱۴۰۱/۲/۲۸محصولاتی مانند کرفس , اسفناج , کلم چینی , تربچه و تربچه و همچنین نخود فرنگی نیز گیاهان همراه خوبی برای خیار هستند . نخود فرنگی با آزادسازی نیتروژن به افزایش حاصلخیزی خاک کمک می کند. با این حال، ارزش سوء استفاده از مزارع نخود در میان خیار را ندارد.

۱۴۰۱/۲/۲۸برگ های خیار پوشیده از لکه: چگونه از شر بدبختی خلاص شویم این لکه‌ها یا نقاط دیگر روی برگ‌های خیار می‌توانند به دلایل مختلفی ظاهر شوند. با این حال، در اکثریت قریب به اتفاق موارد، همه آنها به دو دسته کلی از مشکلات تقسیم می شوند: کمبود مواد مغذی و بیماری ها یا آفات گیاهی. در این مورد، خیارها باید با کمک وسایل خاصی "درمان" شوند. بنابراین، بیایید به رایج ترین مشکلات شاخ و برگ خیار نگاه کنیم.

۱۴۰۱/۲/۲۸باکتریوز علائم: ابتدا تشکیلات آبکی در پشت برگ، سپس لکه های زرد زاویه دار. پس از آن، لکه ها قهوه ای با لبه زرد می شوند. چه باید کرد: در اولین علائم، خیار باید با قارچ کش، محلول 0.3٪ اکسی کلرید مس یا محلول 1٪ مایع بوردو درمان شود.

۱۴۰۱/۲/۲۸کمبود مواد مغذی از لبه ها شروع می شود. علائم: برگها به طور نسبتاً یکنواخت زرد می شوند و پس از آن کاملاً خشک می شوند. گاهی اوقات لکه هایی در ناحیه سیاهرگ ها ظاهر می شود. چه باید کرد: ما گیاهان را با کود معدنی کود می دهیم.

۱۴۰۱/۲/۲۸موزاییک معمولی علائم: ابتدا لکه های زرد مایل به سبز فردی روی برگ ها ظاهر می شود که به تدریج به موزاییک تبدیل می شود. در پایان بیماری، شاخ و برگ ها چروک می شوند. چه باید کرد: گیاهان آسیب دیده فقط از بین می روند. یک خیار بیمار حفر شده و سوزانده می شود، زیرا این ویروس برای گیاهان بسیار خطرناک است. در کنار بوته حذف شده، تمام گیاهان دیگر باید با محلول 0.03٪ فاراموئید درمان شوند.

۱۴۰۱/۲/۲۸سوختگی و سرمازدگی لک و سیاه شدن. علائم: لکه های زرد روی برگ ها ظاهر می شود، بعداً ساقه سیاه می شود چه باید کرد: کمی محلول با پرمنگنات پتاسیم به خاک اضافه کنید، خاک را شل کنید، ریشه ها را با خاکستر چوب بپاشید، آبیاری را کاهش دهید.

۱۴۰۱/۲/۲۸موزاییک سفید علائم: یک موزاییک سفید مشخص روی برگها ظاهر می شود چه باید کرد: گیاهان آسیب دیده فقط از بین می روند. یک خیار بیمار حفر شده و سوزانده می شود، زیرا این ویروس برای گیاهان بسیار خطرناک است. مانند موزائیک معمولی، گیاهان باید با فارموئید درمان شوند و شته های موجود در منطقه مسموم شوند.

۱۴۰۱/۲/۲۸سفیدک پودری خیار بیماری خطرناک علائم: لکه های سفید و قرمز روی برگ ها ظاهر می شود که بعداً به ساقه ها گسترش می یابد. این بیماری به آرامی گیاه را از بین می برد. به ویژه پس از باران به طور فعال گسترش می یابد. چه باید کرد: محلولی از گوگرد کلوئیدی (15 گرم گوگرد در هر 10 لیتر آب) تهیه کنید و گیاهان را اسپری کنید. همچنین می توانید از محلول صابونی سولفات مس (7 گرم مس، 100 گرم صابون مایع در هر 10 لیتر آب) استفاده کنید.

۱۴۰۱/۲/۲۸کنه عنکبوتی باید نابود شود. علائم: یک تار عنکبوت سفید در پشت برگ ها ظاهر می شود، لکه های روشن در جلوی برگ ها ظاهر می شود . تمام گیاهان نزدیک بوته آسیب دیده را با نوعی حشره کش درمان کنید.

۱۴۰۱/۲/۲۸آنتراکنوز خیار علائم آنتراکنوز خیار: لکه های قرمز و قهوه ای با قطرهای مختلف روی برگ ها و ساقه ها ظاهر می شود. به تدریج لکه ها به فرورفتگی تبدیل می شوند و به سوراخ تبدیل می شوند. چه باید کرد: درمان خیار با قارچ کش، محلول 0.4٪ اکسی کلرید مس یا محلول 1٪ مخلوط بوردو، در اولین علائم بسیار مهم است.

۱۴۰۱/۲/۲۸آسکوشیتوز علائم: لکه های آبکی مایل به خاکستری روی برگ های خیار ظاهر می شود که در نهایت به لکه های خشک قهوه ای مایل به قهوه ای تبدیل می شود. Ascochyta همچنین می تواند میوه های خیار را تحت تأثیر قرار دهد. چه باید کرد: تا 4 بار گیاه خیار با محلول 1٪ مخلوط بوردو با فاصله 10-12 روز درمان می شوند. برای پردازش، می توانید از سوسپانسیون 0.3٪ اکسی کلرید مس یا محلول ضعیف سولفات مس و اوره (5 گرم ویتریول، 10 گرم اوره در هر 10 لیتر آب) استفاده کنید.

۱۴۰۱/۲/۲۸پرونوسپوروز علائم: لکه های سبز روشن در قسمت بالایی برگ های خیار همراه با رگبرگ. به تدریج لکه ها قهوه ای می شوند و اسپورهای قارچ در سمت پشت برگ ها ظاهر می شوند. چه باید کرد: در اولین علائم، گیاهان را با محلول 1٪ مخلوط Bordeaux، Gamair، Fitosporin-M، Vitoplan اسپری کنید.

۱۴۰۱/۲/۲۸لکه بینی زاویه ای کم شروع می شود. علائم: لکه های قهوه ای با حاشیه زرد روی برگ ها ظاهر می شود. لکه های تازه ممکن است آبکی باشند. پس از آن، یک پوشش سفید خاص ظاهر می شود. چه باید کرد: در اولین علائم، گیاهان با محلول 0.3٪ اکسی کلرید مس، قارچ کش یا محلول 1٪ مخلوط بوردو درمان می شوند.

۱۴۰۱/۲/۲۸ آلترناریوزیس علائم: لکه های قهوه ای خشک و کمی محدب تا قطر 2 سانتی متر روی برگ های پایین ظاهر می شود. این بیماری به سرعت بقیه گیاهان را گرفتار می کند. در بیشتر موارد، آن خیارهایی را که در گلخانه رشد می کنند به شدت تحت تأثیر قرار می دهد. چه باید کرد: در اولین علائم، گیاهان با قارچ کش یا محلول 1٪ مایع بوردو اسپری می شوند.

۱۴۰۱/۲/۲۸پژمردگی باکتریایی همه اینها به خاطر حشرات است. علائم: یک لایه چسبناک به سختی قابل توجه روی برگ ها ظاهر می شود، پس از آن لکه هایی با رنگ کم رنگ ظاهر می شود که در نهایت خشک شده و زرد می شوند. چه باید کرد: گیاهان با حشره کش ها درمان می شوند، زیرا این حشرات هستند که انتشار دهنده اصلی بیماری هستند.

۱۴۰۲/۲/۳۰بعد از کاشت نشا گوجه وارونه نشا ها شروع به خشک شدن کردن چکارشون کنم؟

۱۴۰۲/۲/۳۰هوای اتاق خیلی خشک است. گوجه فرنگی عاشق آب و هوای مرطوب است. و سیستم گرمایش مرکزی نصب شده در آپارتمان های خانگی هوا را بسیار خشک می کند. نمک زیاد در خاک. در این حالت لکه های سفید یا زرد روی سطح برگ ها ایجاد می شود. آبیاری با آب سخت و کود مکرر در بالا دلیل پیدایش مقدار زیاد نمک در زمین است. در این حالت نهال ها قادر به جذب مواد غذایی مورد نیاز خود از خاک نیستند. بنابراین، شروع به خشک شدن، پژمرده شدن می کند. کمبود پتاسیم کمبود یا بیش از حد رطوبت. مرتبط با آبیاری نامناسب وجود بیماری ها. بلایت دیررس همان چیزی است که اغلب نهال های گوجه فرنگی را می کشد. در نتیجه آبیاری مکرر و عدم حفظ رژیم دمایی مطلوب، گیاه دیررس را تحت تأثیر قرار می دهد. علاوه بر برگها، بر سوختگی دیررس و میوه ها نیز تأثیر می گذارد. این بیماری قادر است کل محصول را در مدت زمان کوتاهی از بین ببرد. حدود 14 روز قبل از کاشت نهال در باغ، نهال های داخلی شروع به سفت شدن می کنند. اما ابتدا باید مطمئن شوید که هوای بیرون گرم است و دما به زیر 15 درجه سانتی گراد نمی رسد. اولین بار، گیاهان جوان بیش از یک ساعت در خارج از منزل رها نمی شوند، سپس هر روز زمان به تدریج افزایش می یابد. تقریباً در روز دهم، نهال ها در تمام ساعات روز در فضای باز می مانند. در تمام روزهای بعدی، ظروف با نهال فقط در عصر به خانه آورده می شود. ظروف و جعبه های نهال در هنگام سفت شدن باید در مکانی محافظت شده از باد سرد و در سایه جزئی قرار داده شوند نور مستقیم خورشید می تواند برگ های شکننده و لطیف گوجه فرنگی را بسوزاند. مهم! فناوری توضیح داده شده در اینجا برای کاشت بذر، رشد نهال و کاشت آنها در زمین برای هر گونه گوجه فرنگی مناسب است. به محض اینکه خورشید خاک را به خوبی گرم می کند، باغبان ها شروع به کاشت گوجه فرنگی در تخت ها می کنند. دمای خاک در عمق 30-40 سانتی متری باید تقریباً 15 درجه سانتی گراد باشد. اگر خاک خیلی سرد باشد، سیستم ریشه گیاهان قادر به دریافت مواد مغذی از آن نخواهد بود و خشک می شود.

۱۴۰۲/۲/۳۰در ضمن نهال ها را با کودهای خانگی (فضولات رقیق شده پرندگان، مالون) تغذیه نکنید تا ریشه ها نسوزند.

۱۴۰۲/۲/۳۰علل خشک شدن برگهای پایینی غالباً نهال های گوجه فرنگی برگ های واقع در انتهای گیاه را خشک می کنند. این برای نهال های رنگ پریده معمول است. ابتدا برگ های پایینی نهال ها زرد می شوند . سپس خشک می شوند و می افتند. این وضعیت سوالات زیادی را ایجاد می کند. باغبان های بی تجربه نمی توانند دلیل این وضعیت گیاه را درک کنند. در واقع همه چیز ساده است. علت خشک شدن برگ های پایینی نهال گوجه فرنگی در زیر توضیح داده شده است: کمبود نیتروژن. در همان زمان، بوته تنبل می شود، شاخ و برگ پژمرده می شود. برگ های جدید نامحسوس و کوچک هستند. کمبود پتاسیم برگ های پایینی با کمبود این عنصر زرد و خشک می شوند. رطوبت بیش از حد در نتیجه آبیاری نامناسب. کمبود نور. بنابراین، کمبود برخی از عناصر دلیل اصلی سقوط برگ های پایینی نهال گوجه فرنگی است. اینجا جای نگرانی زیاد نیست. وضعیت کاملا قابل رفع است.

۱۴۰۲/۲/۳۰علل خشک شدن نوک برگها............. گاهی اوقات باغبان وضعیت زیر را مشاهده می کنند: در نهال های گوجه فرنگی، نوک برگ ها خشک می شوند، زرد می شوند و فر می شوند. و دلایل زیادی برای آن وجود دارد. رایج ترین را در نظر بگیرید. هوای خشک در خانه. برای این کار به وضعیت گیاهان دیگر توجه کنید. شاید نوک برگ ها را هم خشک می کنند. خاک شور. کمبود عنصری مانند پتاسیم. این معمولاً مشخصه خاک است که با اسیدیته بالا مشخص می شود. بنابراین، دلایل زیادی برای خشک شدن برگ های پایینی نهال گوجه فرنگی وجود دارد. و مهم است که به درستی تعیین کنید که چرا چنین وضعیتی با نهال ها رخ داده است.

۱۴۰۲/۲/۳۰هنگامی که برگ های نهال گوجه فرنگی خشک می شود، هر سبزی کار باید بداند چه کاری انجام دهد. ابتدا باید علت اصلی این بیماری را مشخص کنید. و در حال حاضر، با توجه به این، سعی کنید وضعیت را بهبود بخشید. کارشناسان چنین توصیه هایی می کنند: اگر علت خشکی هوا باشد، رفع این وضعیت بسیار ساده است. کافی است به صورت دوره ای گیاه را با یک بطری اسپری اسپری کنید. همچنین کارشناسان توصیه می کنند ظرف حاوی مایع را در کنار ظرف نهال قرار دهید. در صورت وجود نمک زیاد در زمین، برای نجات جوان، لازم است لایه رویی خاک با لایه جدید و بهتر جایگزین شود. تمام آبیاری ها باید فقط با آب ته نشین شده یا تصفیه شده انجام شود. با کمبود پتاسیم، کود دهی با سولفات پتاسیم یا منیزیم پتاسیم موثر است. برخی از کارشناسان نیز تزریق خاکستر را توصیه می کنند. بی ضرر تر است، اما کمتر موثر نیست. اگر علت کم آبیاری باشد، حل مشکل بسیار آسان است. نباید اجازه داد خاک خشک شود. بین دو آبیاری خاک باید خشک شود. برای بررسی، از کبریت یا چوب استفاده کنید. هنگام آلوده شدن به بلایت دیررس، از تنتور مبتنی بر خاکستر و همچنین محصولات مختلف با مس در ترکیب استفاده می شود. برای جلوگیری از بیمار شدن مجدد نهال گوجه فرنگی باید پیشگیری کرد. برای انجام این کار، گیاه با مواد شیمیایی خاص درمان می شود. کودها نیز برای تقویت ایمنی استفاده می شود.

در ادامه بخوانید...

گیاهان خوراکی خود را پرورش دهید

در

آیا چیزی لذیذتر و مغذی تر از گوجه فرنگی های رسیده ، سبزیجات ،هلوهای تازه و غلات یا گیاهان و ادویه جات مطبوع وجود دارد ؟ گیاهان خوراکی خود را پرورش دهید . خواه در باغچه ی حیات خلوت یا در چند گلدان در لبه ی پنجره که کار جالب ، پرارزش و سالمی است. اگر بخشی از باغچه ی خود را با دوستان و همسایه ها تقسیم کنید ، حتی می توانید روابط اجتماعی خود را نیز گسترش داده و سلامتی را نیز به اطراف توسعه بخشید.(سیارک)

طبق گفته ی دکتر فیلیپ اسمیت ، یک باغبان با تجربه که تحقیقات چاقی را در NIH‌ پشت سر گذاشته " باغبانی دارای مزیت های سلامتی فراوانی است که باعث می شود فرد به خارج از خانه رفته و فعال باشد و کمتر در جای خو بنشیند که به کاهش استرس کمک می کند . " باغبانی می تواند به ارتقای رژیم غذایی شما نیز کمک کند اگر میوه ها و سبزیجات بیشتری مصرف کنید. آنها خصوصا با طعم قویتر خود در زمانی که تازه و رسیده چیده می شوند ، لذیذ تر هستند. "
میوه ها و سبزیجات سرشار از فیبر و ویتامین های ضروری و مواد معدنی هستند. تحقیقات نشان داده که خوردن میوه و سیزی به عنوان بخشی از کل رژیم غذایی سالم می تواند خطر بیماری های طولانی را مثل بیماری های قلبی ، سکته و برخی از انواع سرطان را کاهش دهد. فیبر درون میوه و سیزی می تواند به تسهیل یبوست و نرمال کردن دفع کمک کند.
میوه و سبزیجات نیز به کاهش جذب کالری کمک می کند – خصوصا اگر جایگزین غذاهای بسیار چرب و پرکالری گردد و به شما در کنترل وزن کمک میکند. گیاهان نیز طعم های جالب و غنی به وعده های غذایی تان بدون افزودن ذره ای کالری ، اضافه می کند.
باغبانی ، سلامت روانی شما را نیز ارتقا می بخشد. برخی مطالعات نشان داده که فعالیت فیزیکی در محیط های طبیعی – یا حتی در معرض طبیعت بودن نیز می تواند حالتان را بهتر کرده و نگرانی را کاهش داده و اعتماد به نفس را بالا ببرد. اسمیت می گوید " پرورش سبزیجات و حفاری در خاک ، فعالیت فیزیکی را افزایش داده و به فرد احساس شادی و حس ارتباط با زمین را می دهد " .
بچه ها نیز می توانند از پرورش و مراقبت از گیاهان خوراکی بهره ببرند. مطالعاتی نشان داده که بچه هایی که با برنامه های باغبانی سر و کار دارند میل بیشتری به انتخاب غذاهای سالمتر داشته و میوه و سبزی بیشتری نیز می خورند و مهارت های اجتماعی پیشرفته تری نیز دارند.
" باغبانی به کودکان کم سن کمک می کند پرورش و مراقبت از چیزها را بیاموزند. شاید آنها لذت خوردن میوه و سبزی هایی را که خود پرورش داده اند ، درک کنند. و متمایل به خوردن غذاهایی باشند که می دانند برایشان خوب است. " طبق گفته ی اسمیت ، " بزرگسالان نیز اغلب دریافتند که مزه ی مطبوع میوه ها و سبزیجاتی که تازه و مستقیم از باغ آورده میشوند بسیار بهتر است. "
بازماندگان ازسرطان که بعد از بیماری به کار باغبانی پرداخته اند ، در بررسی جزئی با حمایت NIH متمایل به داشتن فعالیت فیزیکی بالاتر و جذب سبزی بیشتر به همراه ارتقای توان و قدرت خود بوده اند. بررسی وسیعتر با حمایت NIH اکنون در دست اقدام است که نشان دهد آیا باغبانی سلامت و خوشی بازماندگان قدیمی تر سرطان را بهبود می بخشد یا نه.

تحقیق دیگری که اخیرا توسط NIH‌ انجام شده ، تحقیق روی خانواده های هندی آمریکایی است که مشغول باغبانی اجتماعی هستند که جذب میوه و سبزی بالاتری داشته و کاهش وزن بیشتری را تجربه کرده اند. طبق گفته ی دکتر شارلوت پرات در NIH‌ کسی که تحقیق روی تغذیه ، فعالیت فیزیکی و سلامت قلب را گذرانده " محققان نیز بدنبال این هستند که ببینند آیا باغبانی فشار خون را کاهش ، قدرت دست را افزایش و منجر به سلامت جسمی و روحی بهتری می گردد یا نه.
طبق گفته ی پرات " امریکایی ها معمولا میوه و سبزی کافی نمی خورند ؛ که یکی از اشکالات امروز رژیم غذایی ماست. " دستورالعمل های رژیمی فدرال برای آمریکایی ها که در سال 2015 منتشر شد توصیه کرده که بزرگسالانی که 2000 کالری در روز مصرف می کنند ، باید تقریبا 2.5 پیمانه سبزی و 2‌ پیمانه میوه در روز مصرف کنند. ولی تنها درصد کمی از بزرگسالان و کودکان توصیه های میوه و سبزیجات را رعایت می کنند.

در زمان انتخاب سبزیجات ، مجموعه ای از رنگ ها و گونه ها را روزانه بخورید. بروکلی ، اسفناج ، سبزیجات کلم برگ ، کلم پیچ یا دیگر سبزی های تیره ، انتخاب خوبی هستند. شما باید سبزیجات نارنجی و قرمز را نیز مثل گوجه ، هویج ، سیب زمینی شیرین ، فلفل قرمز را نیز انتخاب کنید. پرورش بسیاری از این ها در خانه کار آسانی است.
" اینها همگی در اصل منبع خوب ویتامین ها شامل ویتامین A,C و فیبر نیز هستند " طبق گفته ی پرات ، " برخی سبزیجات دارای مواد معدنی مثل پتاسیم ، آهن و کلسیم هستند".
بسیاری از مواد مغذی میوه و سبزیجات برای سلامت کامل ، مفید هستند. اگر داروهای خاصی مصرف می کنید با این حال باید مطلع باشید که برخی از محصولات گیاهی با چگونگی عملکرد دارویی شما تداخل دارد. مثلا ، گریپ فروت با داروهای خاصی واکنش می دهد – مثل داروهای کلسترول ، فشار خون و آلرژی و باعث عواض جانبی جدی می گردد. (سیارک)
" افرادی که دارو برای پیشگیری از لخته ی خون ، مصرف می کنند در هنگام خوردن سبزیجاتی به رنگ سبز تیره یا با جذب مکمل های این ویتامین دچار مشکل می گردند که سرشار از ویتامین K هستند . " طبق گفته ی پرات ، ویتامین K به ارتقای لخته شدن خون کمک کرده ولی رقیق کننده ی خون مثل وارفارین ( نیز به نام کومادین ) برای داشتن عوارض برعکس ، طراحی شده اند و غذاهای سرشار از ویتامین K ، اسفناج ، کلم دلمه ای و برخی از گونه های کاهو هستند.
بسیاری از انواع بوته ها نیز تعاول خطرناکی با داروهای خاص دارند . ولی احتمال این مشکلات زمانی بیشتر می شود که بوته ها به عنوان مکمل مصرف گردند.
طبق گفته ی دکتر کریاگ هاب ، متخصص گیاهان دارویی در NIH‌، " گیاهان و ادویه جات مدت های زیادی برای طعم دادن به غذا استفاده شده اند و از زمان باستان برای درمان های پزشکی به کار رفته اند " . " زمانی که شما گیاهان را پرورش می دهید ، دانه ها را هم می کارید ، دقت می کنید تا رشد کنند و می دانید مزه شان چگونه است. ولی زمانی که این چیزها را به شکل مکمل دریافت می کنید ، معمولا به عصاره ی فشرده ی گیاهی می رسید که بسیار قوی تر از چیزی هستند که در باغ وجود دارد".
هاب اضافه کرد که برخی از گیاهان خریداری شده به شکل مکمل ، به گونه ای نیستند که ادعا می شود- " آنها با برخی از گونه های ترکیبات داروخانه ای به طور تقلبی ترکیب شده یا شامل موادی نیستند که برچسب روی آنها نشان می دهد".
هاب تاکید می کند که صحبت با دکتر دررباره ی مکمل هایی که شما جذب می کنید برای اطمینان از اینکه باعث تعامل مضر با داروهایتان نمیشود ، بسیار اهمیت دارد. شما می توانید چیزهای بیشتری راجع به گیاهان ، عوارش جانبی نهان و چیزهایی که دانشمندان راجع به خواص دارویی می گویند در وب سایت HERBS AT GLANCE‌ بدانید.
طبق گفته ی اسمیت " اگر فکر میکنید جایی برای باغچه ی حیات خلوت ندارید ، دوباره فکر کنید. " برخی از سبزیجات مثل هویج ، کاهو ، کلم پیچ و فلفل های تند به جای زیادی نیاز ندارد. اسمیت می گوید " اینها را می توان در گلدان یا باغچه های کوچک نیز پرورش داد. " شما می توانید گوجه های درختی را نیز امتحان کنید که از دستگیره یا ایوان آویزان می شود "
ولی مهم نیست در کجا به آن می رسید – در حیات خلوت یا در بازار کشاورزان یا در مغازه – مطمئن باشید که شما و خانواده تان ، حجم زیادی از میو ه و سبزیجات را به طور روزانه مصرف کنید.

(سیارک)

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

اسموتی گوجه فرنگی، تره فرنگی و خیار

در

مواد لازم
• گوجه فرنگی خرد شده
• یک عدد تره فرنگی
• خیار خرد شده
• برگ نعناع


طرز تهیه
1. گوجه فرنگی، خیار و تره فرنگی خرد شده را داخل پردازنده بریزید.
2. چند عدد برگ نعناع به آن اضافه کنید.
3. آنها را چرخ کنید.

فواید
• گوجه فرنگی منبع لیکوپن است که ضد سرطان می باشد. همچنین سرشار از آنتی اکسیدان هاست که می توانند رادیکال های اکسیژن را از بین ببرند. برای قلب، استخوان و پوست مفید می باشد.
• تره فرنگی سرشار از ویتامین A، ویتامین K، سدیم و پروتئین است. تره فرنگی شامل کامفرول است که از رگ های خونی محافظت می کند. همچنین خواص آنتی اکسیدانی داشته و در برابر دیابت نوع دوم، سرطان، تصلب شراین، آرتریت روماتوئید و چاقی محافظت می کند.
• خیار به دفع سموم و باز پس گیری آب سلول هایتان کمک می کند.
• نعناع طبع سرد دارد. به حرکت ملایم صفرا از کبد به روده کوچک کمک می کند در این شرایط صفرا در شکستن چربی‌ها موثر خواهد بود. همچنین نعناع موجب شل شدن عضلات معده شده و آن را معطر می سازد. (سیارک)

 

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

طرز تهیه گوجه فرنگی و بامیه ی کبابی

در

مواد لازم
1‌ پوند یا 453 گرم بامیه ی تازه ، پاک کرده
1 قسمت از گوجه فرنگی های گیلاسی
2 قاشق سوپخوری روغن زیتون
1/2 قاشق چایخوری نمک
1/2 قاشق چایخوری فلفل
2 قاشق سوپخوری ریحان تازه ی خرد شده


طرز تهیه
1. پنج ماده ی اول را در کاسه ای با هم ترکیب کنید.
2. مخلوط را در cooking grate قرار داده و با کباب پز در دمای متوسط به بالای (350-400° ) دست کرده و در آن را ببندید. گوجه فرنگی ها را به مدت سه دقیقه یا تا زمان ترکیدن ، کباب کنید. بامیه را با سیخ به مدت دو تا سه دقیقه یا تا زمان ترد شدن ، بچرخانید و کباب کنید .
3. گوجه فرنگی ها و بامیه را در ظرف غذاخوری ریخته و ریحانها را روی آن بریزید و فورا سرو کنید. (سیارک

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  

مترجم توسط itrans.ir  

نظرات

در ادامه بخوانید...

سالاد سریع و آسان گوجه پیاز و بامیه سرخ شده

در

مواد لازم
900 گرم بامیه ی تازه
1/2 پیمانه روغن نباتی
1 عدد پیاز قرمز متوسط ، خرد شده
2 سیب زمینی بزرگ ، پوست کنده و ریزشده
2 قاشق سوپخوری آب لیموترش
1/2 و 1 قاشق چایخوری نمک
1/2 و 1 قاشق چایخوری فلفل
1 قاشق چایخوری گرانول آب مرغ


طرز تهیه
1. بامیه را از طول به دو نیم کنید.

2. 1/4‌پیمانه روغن را در ماهیتابه ی بزرگی روی حرارت متوسط به بالا ، بریزید. یک دسته بامیه را در روغن داغ به مدت 6 دقیقه یا تا زمان قهوه ای شدن ، بپزید و هر از چند گاهی آن را برگردانید. آن را از ماهیتابه برداشته و با دستمال حوله آبش را کاملا بکشید. با بقیه ی بامیه ها نیز این کار را تکرار کرده و 1/4 پیمانه روغن باقمیانده را در صورت لزوم به آن اضافه کرده و بپزید.


3. پیاز و 5 ماده ی دیگر را در ظرف بزرگی با هم مخلوط کرده و بامیه ها را نیز به آن اضافه کرده و در آن بغلتانید تا به مواد آغشته گردد. در دمای اتاق سرو کنید. (سیارک

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  

مترجم توسط itrans.ir 

نظرات

۱۳۹۵/۱۲/۲۷« Sorti grand vainqueur des législatives… largement boycottées par une majorité de la poqapation&nbsl;&rupuo;Ca veut dire quoi « une majorité » ? On dit « LA majorité ». Ou bien n’est-ce pas la majorité, mais juste une partie non-négligeable ?

در ادامه بخوانید...